۲ طرز تهیه سالاد کدو حلوایی و انار با طعم عالی و لذیذ

۲ طرز تهیه سالاد کدو حلوایی و انار با طعم عالی و لذیذ


9 مهر 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سالاد کدو حلوایی و انار

اگر به دنبال یک سالاد متفاوت و جذاب رستورانی هستید، ما به شما سالاد کدو حلوایی و انار را پیشنهاد می‌دهیم. ترکیب طعم ترش و ملس انار با طعم متمایل به شیرین کدو حلوایی و سبزیجات دیگر، بسیار دلنشین و اشتهابرانگیز است. با شروع فصل پاییز و راه پیدا کردن انار و کدو تنبل به بازار، فرصت خوبی برای درست کردن این سالاد رستورانی است که جزو غذاهای رژیمی برای شام و ناهار هم محسوب می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه سالاد کدو حلوایی و انار به ۲ روش مختلف را به شما آموزش خواهیم داد.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد کدو حلوایی و انار (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کدو حلوایی خرد شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
دانه انار ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر فتا ۲ قاشق غذاخوری
پوست پرتقال رنده شده ۱/۴ قاشق چای‌خوری
اسفناج ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
روغن زیتون به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت مواد سالاد کدو حلوایی و انار: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد انار و کدو حلوایی (روش اول)

مراحل طرز تهیه سالاد انار و کدو حلوایی

برای درست کردن سالاد با کدو تنبل و انار تازه، باید مواد را به ترتیب آماده کرده و در آخر با هم مخلوط و میکس کنید. جزییات روش تهیه این سالاد خوشمزه و مقوی را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: کدو حلوایی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد کدو حلوایی و انار، فر را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا کدوها را بشویید و پوست آنها را بگیرید. هسته‌ها یا تخمه‌های کدو را جدا کنید. کدوها را به صورت مکعبی کوچک خرد کنید. هر چه قطعات کدوها کوچک‌تر باشد، بهتر است. چون هم ظاهر سالاد بهتر می‌شود و هم کدوها زودتر می‌پزند.

مرحله دوم: کدو حلوایی را بپزید

کف یک سینی فر را ورق آلومینیومی یا کاغذ روغنی بیندازید و کدوها را روی آنها بریزید. سعی کنید کدوها روی هم قرار نگیرند. روی کدوها کمی روغن زیتون اسپری کنید یا با فرچه آشپزی، روغن زیتون بمالید. سپس سینی را در فر گرم شده بگذارید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کدوها نرم شوند و بپزند. وقتی روی کدوها طلایی شد، سینی را بیرون بیاورید. (می‌توانید کدوها را بدون فر و در قابلمه با مقداری آب بپزید و بعد از نرم شدن، آبکش کنید.)

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد پرتقال و پیاز به 4 روش خوشمزه و مقوی

برای خرید روغن زیتون می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: بقیه مواد سالاد را آماده کنید

در حین پختن کدو حلوایی‌ها، انارها را بشویید و پوست بگیرید. انار را دانه کنید و در ظرف مناسب بریزید. سپس اسفناج‌ها را بشویید و ساقه‌های ضخیم آنها را جدا کنید. اگر برگ‌های اسفناج بزرگ هستند، آنها را خرد کنید. اسفناج‌ها را هم به ظرف انار اضافه کنید. سپس کدو حلوایی‌ها را اضافه کنید.

مرحله چهارم: سالاد انار و کدو حلوایی را سرو کنید

در آخر، برای تهیه سالاد کدو حلوایی و انار، روغن زیتون، رنده پوست پرتقال، به میزان دلخواه نمک، فلفل سیاه و پنیر خرد شده اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید تا به صورت یکدست با هم ترکیب شوند. سپس سالاد را سرو کنید.

برای خرید انواع پنیر صبحانه و انواع ادویه مثل فلفل سیاه و نمک، می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد کدو حلوایی و انار

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کدو حلوایی ۳۰۰ گرم خرد شده
پیاز قرمز ۱ عدد کوچک
روغن زیتون فرابکر ۱ قاشق غذاخوری
پودر فلفل پاپریکا ۱ قاشق چای‌خوری
پودر سیر ۱/۲ قاشق چای‌خوری (یا ۲ عدد حبه)
فلفل سیاه به میزان دلخواه
کینوا پخته شده ۲۰۰ گرم
برگ گشنیز خرد شده نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
روکولا یا آروگولا ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
دانه انار ۲ قاشق غذاخوری
مغز تخمه آفتابگردان ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
پنیر فتا ۱۰۰ گرم خرد شده

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت مواد سالاد: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد انار و کدو حلوایی (روش دوم)

سالاد پاییزی با انار و کدو تنبل

در این روش، باید به صورت جداگانه کینوا و کدو حلوایی را بپزید و بعد دیگر مواد را آماده کرده و با هم مخلوط کنید. در آخر، چاشنی‌ها را هم اضافه کنید. برای آموزش روش تهیه این سالاد، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: کدو حلوایی و پیاز را در فر گریل کنید

ابتدا برای درست کردن سالاد انار و کدو حلوایی، فر را روشن و روی دمای ۲۲۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. کدو حلوایی‌ها را بشویید و خرد کنید. پیاز را هم پوست بگیرید و نگینی کنید. کف سینی فر را کاغذ آلومینیومی بیندازید. کدوها و پیازهای خرد شده را در سینی فر بریزید و داخل فر به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا کاراملی شود.

نکته: اگر فر در دسترس ندارید، کدوها را در یک قابلمه با مقداری آب بپزید و بعد از نرم شدن، آبکش کنید. پیاز را هم با کمی روغن تفت دهید. بعد از آماده شدن کدوها، آنها را در دمای محیط بگذارید تا خنک شوند.

مرحله دوم: کینوا و مغز تخمه را آماده کنید

کینوا را بشویید و در یک قابلمه بریزید. روی کینوا مقداری آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب آن جذب شود و کینوا پخته شود. مغز تخمه آفتابگردان را در یک تابه خشک بریزید و روی حرارت متوسط، به مدت یک دقیقه تفت دهید تا کمی برشته شود و تغییر رنگ بدهد. (اگر مغز تخمه شما بوداده است به این کار نیازی نیست)

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ دیوران ترکیه (دیوران چورباسی) با طعمی لذیذ و مقوی

مرحله سوم: مواد سالاد را با هم مخلوط کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد کدو حلوایی و انار، در یک ظرف مناسب، کدو حلوایی و پیاز گریل شده یا تفت خورده را بریزید. کینوای پخته شده را اضافه کنید. انار دانه شده، پودر پاپریکا، پودر سیر یا سیر تازه پوره شده، فلفل سیاه، برگ گشنیز، آروگولا و مغز تخمه آفتابگردان بو داده را اضافه کنید و هم بزنید.

برای خرید پودر فلفل پاپریکا، پودر سیر و مغز تخمه آفتابگردان می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: چاشنی‌های سالاد را اضافه کنید

در آخرین مرحله، پنیر فتا را رنده یا با دست له کنید. سپس با آبلیمو به ظرف سالاد اضافه کنید. در صورت دلخواه، میزان ادویه‌ها را کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید تا به طعم دلخواهتان برسد. همه مواد که به خوبی با هم مخلوط شدند، سالادتان آماده سرو است. این سالاد را می‌توانید در ظرف در بسته به مدت ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.

برای خرید آبلیمو می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد انار و کدو حلوایی

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد انار و کدو حلوایی

  • به جای سبزی اسفناج یا در کنار اسفناج می‌توانید از سبزیجات تازه دیگر مثل شاهی، ریحان، فلفل باریک و … استفاده کنید.
  • بهتر است از نمک دریا یا نمک صورتی در طرز تهیه این سالاد استفاده کنید.
  • ادویه‌هایی مثل پودر زیره، پودر آویشن یا دانه‌ها و تخمه‌هایی مثل تخمه کدو، آفتابگردان و مغزهای مختلف مثل گردو، بادام هندی، کنجد و … می‌تواند طعم دلپذیری به سالاد بدهد.
  • به جای روغن زیتون یا در کنار آن، می‌توانید از آب نارنج، آب لیموترش تازه، سرکه بالزامیک، سس سویا و … استفاده کنید. برای خرید این چاشنی‌ها و انواع مغز آجیل و خشکبار مثل کنجد می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.
  • طرز تهیه انواع غذا و دسر با کدو حلوایی را بلد هستید؟

سوالات متداول

برای چاشنی سالاد کدو حلوایی و انار چی استفاده کنیم؟

از چاشنی‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف می‌توانید در تهیه این سالاد استفاده کنید. سرکه بالزامیک، آب نارنج، آبلیمو، سس مایونز، ماست یونانی یا چکیده، روغن زیتون، روغن کنجد و … جزو چاشنی‌هایی هستند که می‌توانید در سالادتان به کار ببرید.

آیا کدو حلوایی برای تهیه سالاد را حتما باید بپزیم؟

اگر می‌خواهید سالاد را با تکه‌های کدو حلوایی درست کنید، پختن در فر یا قابلمه، الزامی است. اما اگر می‌خواهید سالاد را با برش‌های بسیار نازک یا کدو حلوایی رنده شده درست کنید، نیازی به پختن آنها نیست.

 

منبع: cookrepublic

کالابرگ الکترونیک