تقویت سیستم ایمنی بدن با این ۱۲ میوه و ویتامین

تقویت سیستم ایمنی بدن با این ۱۲ میوه و ویتامین


19 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پیشگیری کرونا با تقویت سیستم ایمنی

کرونا ویروس این روزها تبدیل به یک معضل جهانی شده و نگرانی‌های زیادی را در کشورهای مختلف ایجاد کرده است. علائم و نشانه‌های بیماری کرونا ویروس در ایران هم مشاهده و متاسفانه قربانی گرفته؛ این خبر به تایید مقامات وزارت بهداشت رسیده است. اما به جز آگاهی در مورد علائم کرونا ویروس و نحوه پیشگیری و درمان بد نیست بدانید یکی از عوامل مهم مقاومت در برابر کروناویروس بالا بردن سیستم ایمنی بدن است. توصیه ما به شما این است که از کرونا نترسید، ترس و استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. در گام بعدی با این ۶ آبمیوه و ۶ ویتامین مفید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید و در برابر انواع ویروس کرونا، موج دوم آنفولانزای جدید و فصلی و البته سرماخوردگی مقاومت بدن‌تان را بالا ببرید. با ما در سرویس سلامت  مجله کورورش همراه باشید.

 

با توجه به شرایط فعلی ایران و جهان در مواجه با ویروس کرونا از چه راه هایی می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت؟ آیا به بدن تان شانسی برای محافظت از خود در برابر بیماری می ‌دهید؟ وقتی میخواهیم برای حفظ سلامت تلاش کنیم اغلب قدرت دفاعی درونی بدن در مقابله با بیماری و ویروس یا همان سیستم ایمنی بدن را نادیده می گیریم.

 

 

تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از کرونا ویروس

 

حتما بخوانید  ادویه مخصوص آش رشته چیست | بهترین ترکیب ادویه برای عطر و طعم آش

تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از کرونا ویروس

 

برای مقابله با ویروس‌هایی مثل کرونا، سرماخوردگی و انواع آنفولانزا نوع a و h1n1 گام اول رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و به خصوص بهداشت دست‌هاست. گام بعدی این است که با افزایش مقاومت بدنی آمادگی سیستم ایمنی بدن خود را در برابر بیماری بالا ببرید. این ۶ آبمیوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از کرونا ویروس بسیار توصیه می‌شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: آیا واقعا نقش ویتامین D در پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس موثر است؟

 

 

آب کلم برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

آب کلم برای تقویت سیستم ایمنی

 

اگر می‌خواهید سیستم ایمنی را برای مبارزه با ویروس‌ها قوی کنید بد نیست بدانید آب کلم سرشار از ویتامین‌های مفید، مواد معدنی مغذی و موثر، انواع آنتی‌اکسیدان، منبع بزرگ ویتامین A، C، ویتامین B6، منیزیم، مس و آهن است. بهتر است کلم را همراه با چغندر یا لبو که منبع خوبی از فولات و انواع ویتامین‌هاست مصرف کنید.

 

 

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی

 

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی

 

بیشتر بخوانید: آموزش زدن دو ماسک روی هم برای پیشگیری از شیوع کرونای دلتا

 

 

این ترکیب یک معجون معجزه‌آسا برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و بیماری کرونا است. یک مکمل طبیعی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع ویروس‌های سرماخوردگی که اتفاقا کروناویروس هم یکی از آنهاست. اگر ترکیب آب توت فرنگی و کیوی را با مقداری نعنا تازه میل کنید خاصیت آن را دوچندان کرده‌اید چون نعناع منبع بسیار خوب فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی است.

 

 

آب گوجه فرنگی برای تقویت سیستم ایمنی علیه کرونا

 

آب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C و ویتامین A است.

 

 

آب کدو تنبل

 

کدو تنبل سرشار از ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین E و روی یا همان زینک است.

 

 

ترکیب آب پرتقال، گریپ فروت و لیمو برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

ترکیب آب پرتقال، گریپ فروت و لیمو برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

هر کدام از این میوه‌ها برای تقویت سیستم بدن مثل یک معجزه هستند چون سرشارند از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان. حالا اگر آب این سه میوه را با هم ترکیب کنید یک بمب مقوی از ویتامین ث است.

حتما بخوانید  طرز تهیه 7 غذای مخصوص شب عید قزوین + فیلم آموزش

 

 

آب هویج برای تقویت بدن علیه انواع ویروس های تنفسی

 

هویج منبع خوب ویتامین آ و بتا کاروتن است.

 

 

بخوانید: خواص و فواید آب هویج

 

 

علاوه بر این ۶ آبمیوه طبیعی این ویتامین‌ها هم در واقع بهترین مولتی ویتامین طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع ویروس محسوب می‌شوند:

 

آب هویج برای تقویت بدن علیه انواع ویروس های تنفسی

 

تقویت سیستم ایمنی و مقاومت بدن برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی مثل کرونا و آنفولانزا

 

منابع غذایی سرشار از ویتامین K

 

جعفری، گیاه خردل، پیاز، انواع کلم، کلم بروکسل و بروکلی، شلغم، اسفناج، مارچوبه، خیار، کلم، توت فرنگی، چگر مرغ و گل کلم. این مواد غذایی مقاومت بدن را در برابر بیماری‌ها بالا می‌برند.

 

 

منابع غذایی سرشار از ویتامین ث

 

برای ایمن کردن و مقاوم کردن بدن در برابر بیماری به خصوص بیماری‌های ویروسی فلفل قرمز، فلفل سبز، کشمش سیاه، کیوی، پرتقال، توت فرنگی، پاپایا، بروکلی، جعفری، آناناس، گریپ فروت، گل کلم، انبه و کلم بروکلی.

 

 

منابع غذایی سرشار از ویتامین B6

 

سینه بوقلمون، گوشت گوساله، ماهی تن، سینه مرغ، دانه‌های آفتابگردان، دانه کنجد، نخود سبز، لوبیا چیتی.

 

 

منابع غذایی سرشار از ویتامین D3

 

ماهی کپور، ماهی سالمون، انواع قزل آلا، ساردین، روغن کبد ماهی، تخم مرغ و شیر.

 

 

منابع غذایی سرشار از ویتامین A

سیب زمینی شیرین، کلم برگ، هویج، اسفناج، جگر گاو، کاهو، کره، تخم مرغ، کدو حلوایی، بروکلی، زردآلو، طالبی، انبه، فلفل قرمز شیرین و ماهی تن.

 

منابع غذایی سرشار از ویتامین B9

 

اسفناج، بروکلی، مارچوبه، لوبیا چشم بلبلی، جگر گاو، کلم، لوبیا قرمز، آووکادو، کاهو و پرتقال.

 

 

منابع غذایی سرشار از ویتامین E

 

فندق، بادام، دانه‌های آفتابگردان، انبه، اووکادو، بروکلی ،اسفناج، کدو گردویی، فلفل دلمه‌ای، زیتون، کلم برگ، چغندر برگ، گوجه فرنگی، کیوی.

 

 

کالابرگ الکترونیک