طرز تهیه سوپ میگو بوشهری | یک افطاری سریع و مقوی

طرز تهیه سوپ میگو بوشهری | یک افطاری سریع و مقوی


3 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوپ میگو بوشهری | یک افطاری سریع و مقوی

سوپ میگو بوشهری یک غذای محبوب و سریع جنوبی است که معمولا در ماه رمضان برای افطار سرو می‌شود. این سوپ بسیار خوشمزه و مقوی است و برای درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش آموزش کامل طرز تهیه سوپ میگو بوشهری را برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه سوپ میگو به سبک بوشهری

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
میگو (پاک شده و ترجیحا ریز) ۲۰۰ گرم
جعفری تازه و ساطوری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
هویج نگینی خرد شده نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیاز ۱ عدد
روغن زیتون به مقدار لازم
سیر ۱ حبه
خامه برای تزیین سوپ
رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت سوپ میگوی بوشهری: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه سوپ میگو بوشهری

مراحل طرز تهیه سوپ میگو بوشهری

برای تهیه سوپ میگو بوشهری می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از میگوی ریز یا درشت استفاده کنید، خواص میگو یکی است اما میگوی ریز برای درست کردن غذاهایی مثل سوپ و خورش بهتر است.

مرحله اول؛ میگوها را با سرکه و نمک بجوشانید

برای تهیه این سوپ دریایی خوشمزه به روش بوشهری ابتدا باید میگوها را پاک کنید و پوست و رگ آن را خارج کنید. روش صحیح رگ گیری و تمیز کردن میگو را بلد هستید؟ سپس میگوها را بشویید و همراه با کمی سرکه و نمک روی حرارت قرار دهید تا برای نیم ساعت بپزند. در ادامه میگوهای پخته شده را آبکش کنید.

شما می‌توانید میگو را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ سبزیجات را همراه با رب گوجه تفت دهید و بپزید

در این مرحله باید پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و بعد پیاز خرد شده را اضافه کنید. پیاز را برای چند دقیقه تفت دهید تا سبک شود، سپس سیر را رنده و به آن اضافه کنید. ۲ دقیقه سیر را تفت دهید تا بوی آن بلند شود؛ نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. چند دقیقه مواد را با رب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه 6 آش و سوپ مناسب افطار و سحر ماه رمضان + فیلم آموزشی

در ادامه می‌توانید هویج خرد شده را نیز اضافه کنید. حالا مقداری آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید سبزیجات برای چند دقیقه بپزند و نرم شوند.

می‌توانید پیاز داغ منجمد، سیر داغ، رب گوجه فرنگی و روغن زیتون را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم؛ سبزیجات سوپ را میکس کنید

زمانی که هویج به خوبی نرم شد، می‌توانید مواد سوپ را در غذاساز بریزید یا با گوشت‌کوب برقی خوب میکس کنید تا کاملا یکدست و صاف شوند. سپس مواد سوپ را دوباره در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. کمی نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به سوپ اضافه کنید تا مزه‌دار شود.

می‌توانید نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم؛ سوپ میگو را آماده کنید

در این مرحله از دستور پخت سوپ میگو به سبک بوشهری‌ها باید جعفری خرد شده را به سوپ اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا سوپ شروع به جوشیدن کند. سپس شعله گاز را خاموش کنید و میگوهای پخته شده را به سوپ اضافه کنید. حالا سوپ داغ را در ظرف مورد نظرتان بریزید و با کمی جعفری تازه خرد شده و خامه ساده صبحانه تزیین کنید و از طعم آن لذت ببرید.

می‌توانید خامه صبحانه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ میگو

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ میگو

  • برای مزه دار کردن سوپ میگوی بوشهری می‌توانید از مقداری زنجبیل تازه رنده شده یا پودر زنجبیل استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید پودر زنجبیل را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • اضافه کردن مقداری آب لیمو ترش تازه، طعم بی‌نظیری به این سوپ می‌بخشد.
  • اضافه کردن مقداری پیازچه خرد شده طعم بهتری به سوپ میگو می‌بخشد.
  • برای خوشمزه‌تر شدن سوپ میگوی بوشهری می‌توانید از یک عدد عصاره سبزیجات استفاده کنید. در این صورت در ریختن نمک احتیاط کنید چون نمک عصاره زیاد است. می‌توانید عصاره سبزیجات را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.
  • پیشنهاد می‌شود برای تفت دادن سبزیجات این سوپ به جای روغن زیتون از کره استفاده کنید تا سوپ شما لذیذتر شود. می‌توانید کره را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • در طرز تهیه سوپ میگو رژیمی نیازی به تفت دادن سبزیجات در سوپ نیست و می‌توانید همه مواد را در آب بپزید و بعد میکس کنید.
  • برای تهیه این سوپ می‌توانید به جای میگو از تکه‌های گوشت ماهی شیر نیز استفاده کنید.
  • سوپ میگو بوشهری برای سرماخوردگی مفید است و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.
  • برای مزه دار کردن این سوپ می‌توانید در کنار رب گوجه فرنگی از یک عدد گوجه فرنگی رنده شده نیز استفاده کنید. در این صورت گوجه فرنگی را با سبزیجات دیگر تفت دهید.
  • برای تهیه سوپ میگو افطاری بوشهری‌ها می‌توانید به جای جعفری خرد شده از گشنیز خرد شده یا ترکیب این دو سبزی نیز استفاده کنید.
  • اضافه کردن مقداری پودر تخم گشنیز و آویشن به این سوپ طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. می‌توانید آویشن را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از مقدار خامه بیشتری در این سوپ استفاده کنید. در این روش باید بعد از پخت سوپ خامه را اضافه کنید و سوپ را هم بزنید تا خامه در سوپ یکدست شود.
  • برای افزایش غلظت این سوپ می‌توانید مقداری آرد را با آب سرد ترکیب کنید و در ۵ دقیقه نهایی پخت به سوپ اضافه کنید تا غلیظ شود. برای تهیه آرد به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • برای تهیه سوپ میگو بوشهری به روش مجلسی می‌توانید بعد از پختن میگوها آن‌ها را برای چند دقیقه در روغن یا کره تفت دهید و بعد به سوپ اضافه کنید تا طلایی و خوشرنگ شوند.
  • اضافه کردن مقداری فلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده و همچنین کرفس و فلفل سبز طعم بی‌نظیری به سوپ میگو می‌بخشد.
  • برای تهیه این سوپ میگو باید قبل از اضافه کردن جعفری و میگو سوپ را کاملا میکس کنید تا کاملا یکدست شود.
  • برای تهیه این سوپ اگر به جعفری تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از جعفری خشک نیز استفاده کنید. می‌توانید انواع سبزیجات خشک شده مثل جعفری را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • اگر به میگو علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود حتما غذاهایی مثل خورش میگو، سوپ میگو با خامه، میگو پلو بوشهری، میگو سوخاری و دوپیازه میگو و خورش قلیه با میگو را نیز امتحان کنید.
  • اضافه کردن مقداری جو پرک یا ورمیشل به سوپ میگو سلیقه‌ای است. شما می‌توانید جو پرک و رشته سوپی را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
حتما بخوانید  طرز تهیه پشمک خانگی ساده و زعفرانی در قابلمه به روش بازاری

فوت فن‌های خوشمزه شدن سوپ میگو بوشهری

فوت فن‌های خوشمزه شدن سوپ میگو بوشهری

برای تهیه سوپ میگو بوشهری از چه سبزیجاتی استفاده کنیم؟

برای این که سوپ میگوی بوشهری شما خوشمزه شود می‌توانید از ترکیب پیاز، سیر، هویج و مقداری جعفری خرد شده استفاده کنید.

چه نوع میگویی برای تهیه سوپ میگو مناسب است؟

برای تهیه سوپ میگوی بوشهری می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از میگوی ریز یا درشت استفاده کنید. اما میگوی ریز طعم بهتری به سوپ می‌بخشد.

 

کالابرگ الکترونیک