طرز تهیه میلک شیک آلبالو ساده و شکلاتی به ۳ روش کافی شاپی

طرز تهیه میلک شیک آلبالو ساده و شکلاتی به ۳ روش کافی شاپی


28 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه میلک شیک آلبالو

میلک شیک آلبالو یک نوشیدنی تابستانی خوش‌رنگ و فوق‌العاده خوش‌طعم است که معمولاً در اغلب کافی شاپ‌های لوکس سرو می‌شود. طرز تهیه میلک شیک آلبالو در خانه بسیار ساده است و شما می‌توانید با این میلک شیک خوشمزه و جذاب از مهمان‌هایتان پذیرایی کنید. در این مقاله از  سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه میلک شیک آلبالو به چند روش کافی شاپی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد درست کردن میلک شیک آلبالوی تابستانی پاسخ خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک آلبالو ساده

  • بستنی وانیلی: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آلبالو: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شیر سرد: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • عصاره وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک آلبالو: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه میلک شیک آلبالو

مراحل طرز تهیه میلک شیک آلبالو

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های تهیه میلک شیک آلبالو، آماده کردن آن با بستنی وانیلی است. مراحل درست کردن این میلک شیک تابستانی و خنک بسیار راحت است و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را آماده کنید. در ادامه می‌توانید با دستور تهیه میلک شیک آلبالوی خانگی ساده با بستنی وانیلی آشنا شوید.

مرحله اول؛ جدا کردن هسته آلبالوها

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک آلبالو خوشمزه خانگی باید آلبالوها را بشویید و ساقه و برگ‌های اضافی را جدا کنید. سپس برای جدا کردن هسته آلبالو می‌توانید از یک سیخ چوبی یا نی شیشه‌ای استفاده کنید. اگر در خانه دستگاه هسته‌گیر آلبالو داشته باشید، می‌توانید با سرعت بیشتری این کار را انجام دهید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع میوه‌ تازه مثل آلبالو را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم؛ منجمد کردن آلبالوها

بعد از این که هسته آلبالوها را جدا کردید، باید آن‌ها را برای حدود ۱ تا ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا به صورت نیمه‌منجمد در آیند و برای تهیه میلک شیک آماده شوند.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد میلک شیک آلبالو

حالا آلبالوهای نیمه‌منجمد را از فریزر خارج کنید و در دستگاه مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس کنید. سپس بستنی وانیلی، شیر سرد و عصاره وانیل را اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شوند.

در صورت تمایل برای خرید انواع بستنی از جمله بستنی لیتری، انواع شیر و وانیل می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه بستنی با خامه به ۳ روش بازاری بدون بستنی ساز

مرحله چهارم؛ سرو کردن میلک شیک آلبالو

بعد از میکس کردن مواد میلک شیک اگر احساس می‌کنید که بستنی آب شده و نوشیدنی رقیق است، می‌توانید آن را برای ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در فریزر بگذارید و سپس در لیوان مورد نظرتان سرو کنید. می‌توانید برای تزیین این نوشیدنی خنک از خامه فرم گرفته، تکه‌های آلبالو و یا ترافل‌های رنگی استفاده کنید.

خامه را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک آلبالو شکلاتی

  • بستنی شکلاتی: ۴۵۰ میلی‌لیتر
  • آلبالو: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شیر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • چیپس شکلاتی: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • سس شکلات: به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک آلبالو شکلاتی: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه میلک شیک آلبالو شکلاتی

طرز تهیه میلک شیک آلبالو شکلاتی

اگر عاشق طعم شکلات هستید، قطعاً نوشیدنی‌ها و انواع میلک شیک‌ شکلاتی را به نوشیدنی‌های ساده وانیلی ترجیح می‌دهید. شما می‌توانید برای تهیه میلک شیک آلبالو به‌جای بستنی وانیلی از بستنی شکلاتی و تکه‌های شکلات استفاده کنید و یک دسر فوق‌العاده جذاب شکلاتی داشته باشید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن میلک شیک آلبالو شکلاتی آشنا شوید.

مرحله اول؛ جدا کردن هسته آلبالوها

در اولین مرحله از درست کردن میلک شیک آلبالوی شکلاتی باید آلبالوها را بشویید. سپس با هر روشی که مد نظرتان است هسته آلبالوها را جدا کنید. برای این کار می‌توانید از سیخ چوبی، خلال دندان، نی شیشه‌ای یا دستگاه هسته‌گیر آلبالو استفاده کنید.

مرحله دوم؛ منجمد کردن آلبالوها

حالا باید آلبالوها را در یک ظرف درب بسته بریزید و برای حدود ۱ ساعت یا کمی بیشتر در فریزر قرار دهید تا نیمه‌منجمد شوند. هر چقدر آلبالوها بهتر یخ بزنند، میلک شیک شما بافت غلیظ‌تر و یخی‌تری پیدا می‌کند.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد میلک شیک آلبالو

در این مرحله از دستور تهیه میلک شیک آلبالو با شکلات باید آلبالوها را در مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس کنید. سپس شیر و چیپس شکلاتی را اضافه کنید و خوب با آلبالو میکس کنید. در انتها بستنی شکلاتی را نیز به سایر مواد اضافه کنید و مواد را دوباره ترکیب کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم؛ سرو کردن میلک شیک آلبالو شکلاتی

بعد از این که میلک شیک آلبالو تابستانی و خنک شما آماده شد، می‌توانید روی نوشیدنی مقداری سس شکلات بریزید و فوراً آن را سرو کنید. این نوشیدنی باید به صورت سرد سرو شود، پس اگر احساس می‌کنید که میلک شیک شما شل و یا گرم شده می‌توانید چند دقیقه دیگر آن را در فریزر بگذارید و بعد میل کنید.

در صورت تمایل برای خرید شکلات و سس شکلات می‌توانید از فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی، اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیک موز به روش کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه میلک شیک آلبالو با خامه

  • آلبالو: ۳۰۰ گرم
  • شیر سرد: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلی: ۱۰۰ گرم

مدت زمان آماده سازی میلک شیک آلبالو خامه‌ای: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه میلک شیک آلبالو با خامه

طرز تهیه میلک شیک آلبالو با خامه

اضافه کردن خامه به میلک شیک آلبالو موجب می‌شود تا این دسر هم طعم لذیذتری پیدا کند و هم بافت آن غلیظ و یکدست شود. در ادامه می‌توانید با روش درست کردن میلک شیک آلبالو با خامه آشنا شوید.

حتما بخوانید  5 روش خشک کردن انگور و تهیه کشمش در خانه بدون تیزاب

مرحله اول؛ آماده کردن مواد میلک شیک آلبالو

در اولین مرحله از درست کردن میلک شیک آلبالوی خانگی و خوشمزه باید آلبالوها را بشویید و هسته آن را با هر روشی که دوست دارید جدا کنید. سپس آلبالوها را برای حدود ۱ ساعت در فریزر بگذارید تا نیمه‌منجمد شوند.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد میلک شیک آلبالو

بعد از ۱ ساعت آلبالوها را از فریزر خارج کنید و همراه با شیر، خامه، بستنی و شکر در مخلوط‌کن بریزید. سپس دستگاه را روشن کنید و مواد را با هم ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شوند. بعد از میکس کردن مواد می‌توانید آن را در لیوان مورد نظرتان سرو و سرد میل کنید.

برای خرید شکر می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آلبالو خوشرنگ و مجلسی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه میلک شیک آلبالو

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه میلک شیک آلبالو

  • در صورت تمایل می‌توانید مقداری شکر یا عسل به میلک شیک آلبالو اضافه کنید تا طعم آن شیرین‌تر شود.
  • اگر در خانه به میکسر یا مخلوط‌کن دسترسی ندارید می‌توانید آلبالوها را به صورت ساطوری خرد کنید و همه مواد را به شیوه دستی با هم ترکیب کنید.
  • برای این که طعم میلک شیک آلبالو شما شیرین‌تر و متعادل‌تر شود، می‌توانید این نوشیدنی را با استفاده از ترکیب آلبالو و گیلاس یا موز درست کنید.
  • اضافه کردن انواع بستنی به میلک شیک موجب غلیظ شدن بافت آن می‌شود، در صورت تمایل می‌توانید از مقدار بستنی بیشتر و یا کمتری در این نوشیدنی استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه میلک شیک آلبالو از شیر بادام، شیر نارگیل و سایر شیرهای گیاهی به جای شیر گاو استفاده کنید.
  • برای درست کردن میلک شیک آلبالوی ساده می‌توانید به جای بستنی وانیلی از بستنی آلبالویی نیز استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه میلک شیک آلبالوی ساده به جای عصاره وانیل از مقداری گلاب برای خوش عطر شدن نوشیدنی استفاده کنید. برای خرید گلاب می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.
  • بهتر است موقع سرو کردن میلک شیک از نی استفاده کنید تا نوشیدن آن راحت‌تر باشد.
  • اگر دوست دارید می‌توانید مقداری مغز گردو، خلال پسته یا بادام خرد شده و آب لیموترش تازه به میلک شیک آلبالو اضافه کنید.
  • معمولاً در کافی ‌شاپ‌ها برای تزیین میلک شیک از مقداری خامه فرم گرفته روی نوشیدنی استفاده می‌کنند و سپس آن را با یک آلبالوی تازه و مقداری ترافل رنگی تزیین می‌کنند.

سوالات متداول

طرز تهیه میلک شیک آلبالو شکلاتی چگونه است؟

برای درست کردن میلک شیک آلبالو شکلاتی باید آلبالوهای نیمه منجمد را با شیر، چیپس شکلات و بستنی شکلاتی میکس کنید و آن را در ظرف مورد نظر سرو نمایید.

در طرز تهیه میلک شیک آلبالو بهترین جایگزین برای شیر گاو چیست؟

در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه میلک شیک آلبالو از شیر بادام، شیر نارگیل و سایر شیرهای گیاهی به جای شیر گاو استفاده کنید.

 

منابع: chelanfresh، ninjatestkitchen

 

کالابرگ الکترونیک