طرز تهیه کوکو اسفناج خوشمزه و لذیذ + فیلم آموزش تهیه

طرز تهیه کوکو اسفناج خوشمزه و لذیذ + فیلم آموزش تهیه


4 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کوکو اسفناج

طرز تهیه کوکو اسفناج مرحله به مرحله

کوکوی اسفناج یکی از بهترین انواع کوکو بین المللی است. کوکوی اسفناج علاوه بر جدید و متنوع بودن، خوشمزه هم هست و حتی معمولا کسانی که چندان به اسفناج علاقه ندارند، با طعم کوکوی اسفناج ارتباط برقرار می کنند. از مزیت های دیگر کوکوی اسفناج می توان به پخت آسان و سریع آن اشاره کرد. ضمنا مراحل آماده سازی مواد کوکو اسفناج وقت زیادی از شما نمی گیرد. در سرویس آشپزی مجله کوروش قصد داریم طرز تهیه کوکو اسفناج را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. فیلم آموزش طرز تهیه کوکو اسفناج را هم در این مقاله برای شما آورده ایم.

 

 

کوکو اسفناج مناسب چه کسانی است؟

 

کوکو اسفناج مناسب چه کسانی است؟

 

اگر به اسفناج حساسیت ندارید، خوردن این غذای خوشمزه را به شما پیشنهاد می دهیم. اما توصیه اصلی ما به کسانی است که گیاه خوار هستند. مثل کوکوی سبزی، در طرز تهیه کوکو اسفناج نیز از گوشت استفاده نمی شود. هر چند دستتان باز است که آن را با ادویه ها و حتی حبوباتی مثل عدس پخته مخلوط کنید. موادی هم که در طرز تهیه کوکو اسفناج به کار می روند کاملا در دسترس و مقرون به صرفه هستند. پس آستین هایتان را بالا بزنید و شروع به کار کنید. در ضمن کوکو اسفناج را می توانید به عنوان یک غذای ساده در افطار ماه رمضان یا یک وعده سبک برای ناهار یا شام در ماه های عادی تهیه کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » میدونید طرز تهیه خورشت فسنجان مجلسی چه فوت و فن هایی داره روی لینکش کلیک کنید«

 

 

مواد لازم و طرز تهیه کوکو اسفناج

 

کوکو اسفناج ترد و خوشمزه

 

مواد لازم برای ۴ نفر

حتما بخوانید  بررسی 6 تفاوت برنج ایرانی و خارجی | کدام بهتر است؟

 

اسفناج : ۳۰۰ گرم

پیازچه : ۲ عدد متوسط

سبزی کوکو : ۲ قاشق غذاخوری

سیر : ۳ حبه متوسط

تخم مرغ : ۳ عدد

پیاز: ۱ عدد بزرگ

سیب زمینی : ۱ عدد متوسط

روغن : به میزان لازم

آرد نخودچی با آرد سفید : ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه : به میزان لازم

 

 

محصولات کوکو اسفناج

مراحل پخت کوکو اسفناج

 

مرحله اول؛ خرد کردن اسفناج و پیازچه و سبزی کوکو

 

اسفناج، پیازچه و سبزی کوکو را بشویید و خرد کنید. (می توانید سبزی کوکو را از طرز تهیه کوکو اسفناج حذف کنید و مایه کوکو اسفناج را فقط با اسفناج و پیازچه تهیه کنید.)

 

 

مرحله دوم؛ درست کردن پیاز داغ

 

پیاز را خلالی و باریک خرد کنید. در یک تابه کمی روغن بریزید و پیاز را در آن سرخ کنید تا طلایی و سبک شود. نمک، زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و در روغن تفت دهید تا خامی آنها گرفته شود. سبزی ها و پیازچه را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید مواد با هم سرخ شوند و آب آن ها کشیده شود. صبر کنید تا مواد از دما بیفتند کاملا سرد شوند.

 

مرحله سوم؛ رنده کردن سیب زمینی ها

 

سیب زمینی را بشویید و با قسمت ریز، رنده کنید. آب سیب زمینی را بگیرید تا در هنگام سرخ کردن، از هم نپاشد. سیب زمینی رنده کرده و اسفناج های سرخ شده را در یک کاسه بریزید. سیر را هم رنده کنید. در این مرحله از طرز تهیه کوکو اسفناج زردچوبه، نمک، فلفل و ادویه های دیگری را که مایلید، اضافه کنید.

 

مرحله چهارم؛ آماده کردن مایه کوکو

 

طرز تهیه کوکوی اسفناج

 

تخم مرغ ها را بشکنید و شروع به هم زدن مواد کنید. آرد را به آرامی اضافه کنید و هر بار به هم بزنید تا گلوله نشود. باید در انتها یک مخلوط منسجم و یکدست داشته باشید که کمی چسبندگی دارد. روی مواد را بپوشانید و مایه کوکو را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

 

 

مرحله پنجم؛  سرخ کردن کوکو اسفناج

 

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش آلو ترش | غذای نذری محرم سمنانی ها

مواد را از یخچال بیرون بیاورید. تابه ای را روی حرارت قرار دهید و به میزان کافی روغن در آن بریزید. وقتی به اندازه کافی داغ شد، به اندازه دلخواه از مایه کوکو اسفناج را بردارید و در دستانتان شکل بدهید. می توانید از قالب هم استفاده کنید. کوکو را در تابه بگذارید و اجازه دهید دو طرف کوکوها سرخ و طلایی شود.

 

 

طرز تهیه شیرین پلو مجلسی 

 

 

فیلم آموزش طرز تهیه کوکو اسفناج را تماشا کنید:

 

 

 

 

فوت و فن های طرز تهیه کوکو اسفناج

 

فوت و فن های کوکو اسفناج

 

  • حتما اجازه دهید اسفناج سرد شود و بعد مواد دیگر را اضافه کنید. چون تخم مرغ در اسفناج داغ می بندد.

 

  • در هنگام پخت کوکوها، حرارت را کم کنید تا مغز کوکو فرصت پخت داشته باشد.

 

  • می توانید تمام مواد کوکو را یک جا در تابه بریزید و بعد از اینکه سرخ شد، در همان تابه برش بزنید و هر برش را برگردانید. یا اینکه از تابه های دوطرفه استفاده کنید.

 

  • سیب زمینی را که در طرز تهیه کتلت اسفناج به کار می برید می توانید آبپز کنید. بعد از آب پز کردن، آن را له یا رنده کنید. در این صورت خیالتان راحت است که سیب زمینی آب نمی اندازد ولی باید در نظر داشته باشید که سیب زمینی پخته روغن بیشتری مصرف می کند.

 

  • اگر می خواهید کوکوها حجم بیشتر و بافت پفکی تری داشته باشند، تخم مرغ ها را به خوبی بزنید. بهتر است تخم مرغ ها را ابتدا در یک ظرف دیگر بشکنید و آن قدر به هم بزنید که روی آن کف تشکیل شود. سپس به مایه کوکو اسفناج اضافه کنید.

 

  • کوکو اسفناج کالری پایینی دارد و برای کسانی که رژیم لاغری دارند، گزینه بسیار خوبی است. برای مثال ۲ تکه متوسط از کوکو اسفناج حدود ۱۲۵ کالری دارد.

 

  • کوکو اسفناج را می توانید با نان و به همراه انواع سس ها، ماست، ترشی و سالاد میل کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کوکو سبزی «

 

کالابرگ الکترونیک