۲ طرز تهیه پاستا اسفناج ساده و خامه ای در ۳۰ دقیقه

۲ طرز تهیه پاستا اسفناج ساده و خامه ای در ۳۰ دقیقه


8 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه پاستا اسفناج گیاهی ساده و خامه ای به روش مجلسی

پاستا با اسفناج یکی از متفاوت‌ترین انواع پاستای ایتالیایی به حساب می‌آید که هم رنگ خاص و جذابی دارد و هم طعم آن خوشمزه است. اگر چه پاستا اسفناج با مرغ هم متداول است اما پاستای اسفناج وگان را بدون گوشت و مناسب گیاهخواران هم می‌توان تهیه کرد. برای پخت و آماده‌سازی این پاستا ساده هم به زمان کوتاهی نیاز دارید و جزو غذاهای فوری و سریع به حساب می‌آید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ مدل طرز تهیه پاستا اسفناج وگان و بدون گوشت که مناسب گیاهخواران است را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه پاستا اسفناج با خامه و قارچ (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماکارونی فرمی (فرم دلخواه) ۲۵۰ گرم
اسفناج ۱۵۰ گرم
قارچ ۲ حبه
سیر ۱۵۰ گرم
خامه ساده ۱ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو یا آب لیموترش تازه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان به مقدار دلخواه
روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت پاستا اسفناج: ۲۰ دقیقه

میزان کالری در ۱۰۰ گرم پاستا اسفناج: حدود ۲۴۵ کیلوکالری

 

مراحل طرز تهیه پاستا اسفناج گیاهی و بدون گوشت

مراحل طرز تهیه پاستا اسفناج بدون گوشت

برای تهیه پاستا اسفناج برای گیاهخواران و بدون گوشت هم می‌توانید در تابه یا قابلمه، پاستا را درست کنید و هم در فر آن را بپزید. این پاستا را به صورت ساده و بدون گوشت، روی حرارت گاز می‌توانید در مدت ۳۰ دقیقه تهیه کنید. برای مشاهده جزییات روش تهیه پاستای اسفناج، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: اسفناج را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستا اسفناج، اسفناج‌ها را بشویید و اجازه دهید آب خود را از دست بدهند. اسفناج‌ها را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید و روی آن‌ها آب و کمی نمک بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید اسفناج‌ها به مدت ۱۰ دقیقه بپزند و نرم شوند. سپس آنها را آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: قارچ‌ها را آماده کنید

در این مرحله، قارچ‌ها را بشویید و به صورت اسلایسی نازک خرد کنید. در یک تابه، کمی کره بریزید و روی حرارت بگذارید. قارچ‌ها را در تابه بریزید و روی حرارت متوسط تفت دهید. کمی نمک به قارچ‌ها اضافه کنید. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ‌ها، ۱ یا ۲ قاشق آبلیمو یا آب لیموترش تازه را می‌توانید به قارچ‌ها اضافه کنید و همزمان نباید حرارت پایین باشد. قارچ‌ها که نرم شدند و آبشان کشیده شد، آنها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده + تصاویر پیچیدن نان سمبوسه

برای خرید نمک، قارچ، آبلیمو و کره می‌توانید به روش‌های حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: سس پاستا را درست کنید

در این مرحله از تهیه پاستا اسفناج گیاهی، سیر را خرد کنید و با روغن زیتون تفت دهید. عطر سیر که خارج شد، خامه را اضافه کنید. قارچ سرخ شده و اسفناج نرم شده را هم اضافه کنید و آویشن، نمک و فلفل سیاه را بیفزایید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا سس پاستا یکدست شود.

خامه، روغن زیتون، آویشن و فلفل سیاه را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: پاستا را بپزید و آبکش کنید

در یک قابلمه تا نیمه، آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. کمی نمک به آب اضافه کنید، سپس پاستاها را به آن اضافه کنید. بر اساس دستورالعمل روی پاکت پاستا، به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه پاستا را بجوشانید تا نرم شود. سپس پاستا را آبکش کنید.

برای خرید انواع پاستا و ماکارونی فرمی ساده می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: پاستا اسفناج را درست کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاستا اسفناج، پاستاهای آبکش شده را در ظرف سرو بریزید و سس پاستا با اسفناج و قارچ را روی پاستا پخش کنید. پاستاها را با سس به هم بزنید تا همه مواد با هم به صورت یکدستی مخلوط شوند. روی پاستا را پنیر پارمسان رنده شده و جعفری خرد شده به میزان دلخواه بریزید و به صورت داغ و تازه سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه پاستا پنیر اسفناج (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پاستا پنه ۴۵۰ گرم
اسفناج ۳۰۰ گرم
ریحان تازه ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر خامه‌ای ۱۱۰ گرم
پنیر ریکوتا ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر پارمسان ۵ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا (رنده شده) ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر (یا پودر سیر) ۲ حبه (نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر)
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق مرباخوری
جوز هندی ۱/۴ قاشق مرباخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد پاستا: ۱۰ دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت پاستا اسفناج پنیری در فر: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه پاستا پنیری با اسفناج در فر

طرز تهیه پاستا اسفناج با پنیر

در این روش از طرز تهیه پاستا با اسفناج، از پنیر‌های متنوعی استفاده می‌شود و در نتیجه پاستا طعم جذاب‌تری دارد. همچنین برای پخت این مدل پاستا، از فر استفاده می‌شود. مراحل زیر را برای تهیه پاستا اسفناج پنیری بدون گوشت در فر، دنبال کنید.

مرحله اول: اسفناج را آماده کنید

در ابتدا فر را روشن و روی دمای ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. اسفناج را می‌توانید به صورت خام، فریز شده یا به صورت آبپز استفاده کنید. اگر اسفناج را به صورت منجمد استفاده می‌کنید، اجازه دهید یخ اسفناج باز شود. سپس آب اسفناج را کاملا با دست بگیرید و بفشارید. اگر هم آن را آبپز می‌کنید، اسفناج را آبکش کنید تا آب اضافی خود را از دست بدهد.

حتما بخوانید  آموزش مرحله به مرحله 10 مدل کاردستی با بطری نوشابه برای کودکان

مرحله دوم: پاستا را آماده کنید

در این مرحله، داخل یک قابلمه را تا نیمه آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب بجوشد. به آب مقداری نمک اضافه کنید و پاستاها را در قابلمه بریزید. ۸ تا ۱۲ دقیقه صبر کنید تا نرم شوند (محض احتیاط دستورالعمل روی پاکت پاستا را بخوانید و از آن پیروی کنید). سپس پاستا را آبکش کنید.

مرحله سوم: مایه سس پاستا اسفناج را آماده کنید

در این مرحله باید مواد سس را با هم میکس کنید. اسفناج، ریحان تازه، پنیر ریکوتا، پنیر خامه‌ای، نمک، ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی از پنیر پیتزا، ۳ قاشق غذاخوری پنیر پارمسان، سیر (اگر سیر تازه ندارید ۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر سیر اضافه کنید)، فلفل سیاه و جوز هندی را در مخلوط‌کن بریزید و با هم میکس کنید تا به شکل خمیری و یکدست دربیاید. اگر زیادی غلیظ است، کمی آب یا شیر می‌توانید به مایه سس پاستا اضافه کنید.

می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش انواع پنیر خامه‌ای، پنیر پیتزا و پودر سیر را به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: مواد پاستا اسفناج را در ظرف فر بریزید

کف یک ظرف پیرکس را چرب کنید و یک لایه از پاستاهای آبکش شده را در آن بریزید. یک لایه نازک از سس پاستایی که درست کردید، اضافه کنید. دوباره یک لایه پاستا و یک لایه سس را تکرار کنید تا مواد تمام شوند. در آخر، ۱ لیوان از پنیر پیتزا و ۲ قاشق از پنیر پارمسان را که باقی مانده است، روی پاستا بریزید و در فر بگذارید.

مرحله پنجم: پاستا اسفناج و پنیر را سرو کنید

اجازه دهید ظرف پاستا به مدت ۲۰ دقیقه در فر بماند و پنیرهای روی آن کاملا ذوب شده و به رنگ طلایی دربیاید. سپس ظرف را از فر بیرون بیاورید و پاستا را به صورت داغ و تازه سرو کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن پاستا اسفناج

در طرز تهیه پاستا اسفناج، باید اسفناج را به صورت پخته به کار ببریم یا تازه؟

اگر اسفناج را بپزید، بهتر است. اگر مانند روش دوم پاستا را درست می‌کنید که مواد را با هم میکس می‌کنید، نیازی به پخت اسفناج نیست و کافی است اسفناج پوره شود. اما در صورتی که مشابه روش اول می‌پزید که اسفناج‌ها در سس انداخته می‌شوند، بهتر است آنها را کمی نیم‌پز کنید.

از چه پنیری در پاستا اسفناج استفاده می‌شود؟

متداول‌ترین نوع پنیر برای تهیه پاستا اسفناج، همان پنیر پارمسان است. اما می‌توانید از پنیر‌های خامه‌ای، پنیر پروسس، پنیر پیتزا، پنیر چدار و … هم در تهیه این پاستا استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک