طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی کافی شاپی به ۲ روش

طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی کافی شاپی به ۲ روش


9 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی یکی از آن رسپی‌های پرطرفدار است که احتمالاً با یک بار خوردن آن در برنامه همیشگی‌تان قرار می‌گیرد. اسموتی توت فرنگی و شیر سویا یکی از سالم‌ترین و البته خوش‌طعم‌ترین اسموتی‌ها برای لاغری است که شما می‌توانید برای وعده صبحانه یا میان وعده سالم آماده کنید. مصرف مرتب این اسموتی می‌تواند به کاهش وزن و سلامت بدن کمک زیادی کند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با آموزش کامل طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد درست کردن اسموتی شیر سویا و توت فرنگی پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

 

طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

 

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

 

  • موز رسیده خرد شده: ۱ عدد
  • توت فرنگی خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شیر سویا: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

 

مراحل طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

 

اسموتی توت فرنگی و شیر سویا سرشار از کلسیم و انواع ویتامین است و برای افرادی که از رژیم‌های لاغری و کاهش وزن پیروی می‌کنند و یا به دنبال مصرف غذاهای سالم و مفید هستند، یک نوشیدنی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

این اسموتی بسیار سریع و راحت تهیه می‌شود و یک میان وعده فوق‌العاده برای گیاه‌خواران و افرادی است که دوست دارند از شیرهای گیاهی استفاده کنند. در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن اسموتی توت فرنگی و شیر سویا آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ خرد کردن میوه‌ها

 

در اولین مرحله از طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی باید موز رسیده را به تکه‌های درشت خرد کنید. توت فرنگی را بشویید و بعد از جدا کردن کلاهک، آن به دو قسمت تقسیم کنید.

 

مرحله دوم؛ آماده کردن اسموتی

 

بعد از این که موز و توت فرنگی را نصف کردید، در این مرحله از درست کردن اسموتی توت فرنگی و شیر سویا باید میوه‌ها را همراه با شیر سویا و مقداری عسل داخل دستگاه مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید. مواد باید کاملاً یکدست شوند. برای مخلوط کردن اسموتی بهتر است ابتدا ۳۰ ثانیه مواد را با سرعت متوسط ترکیب کنید. سپس ۳۰ ثانیه دیگر آن را با سرعت بالا ترکیب کنید تا کاملاً میکس شوند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه هوموس لبو لذیذ و خوشمزه با رنگ قرمز به روشی ساده

 

مرحله سوم؛ سرو کردن اسموتی

 

در آخرین مرحله از درست کردن اسموتی شیر سویا و توت فرنگی و زمانی که اسموتی شما آماده شد، آن را داخل لیوان بریزید. سپس می‌توانید توت فرنگی را به صورت ورقه‌ای و نازک برش دهید و به همراه چند برگ نعناع تازه روی اسموتی قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی کم کالری و رژیمی

 

طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی با بستنی

 

طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی با بستنی

 

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه اسموتی توت فرنگی و شیر سویا

 

  • توت فرنگی تازه خرد شده: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شیر سویا: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بستنی سویا: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شکر: ۳ قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری
  • یخ: ۶ تکه

 

مراحل طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

 

مراحل طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین روش‌ها برای درست کردن اسموتی توت فرنگی و شیر سویا استفاده از بستنی در اسموتی است. شما می‌توانید برای تهیه این اسموتی از بستنی سویا به جای بستنی معمولی استفاده کنید. اضافه کردن بستنی به طعم و مزه بهتری به اسموتی خانگی شما می‌بخشد. در ادامه می‌توانید با جزئیات و مراحل درست کردن اسموتی شیر سویا و توت فرنگی با بستنی آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ شستن و خرد کردن توت فرنگی

 

در اولین مرحله از طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و شیر سویا باید توت فرنگی‌ها را با آب فراوان بشویید. سپس برگ‌های توت فرنگی را از آن جدا کنید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید.

 

مرحله دوم؛ مخلوط کردن مواد اسموتی

 

مخلوط کردن مواد اسموتی

 

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

بعد از شستن و خرد کردن توت فرت فرنگی‌ها باید آن‌ها را همراه با شیر سویا، بستنی، شکر، ۲ قاشق غذاخوری عصاره وانیل و تکه‌های یخ داخل مخلوط کن بریزید. سپس دستگاه را روشن کنید و مواد را به خوبی ترکیب نمایید تا کاملاً یکدست و کرم رنگ شوند.

 

مرحله سوم، سرو کردن اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

 

بعد از آماده شدن اسموتی در این مرحله از طرز تهیه اسموتی توت فرنگی باید آن را داخل یک لیوان بریزید. سپس روی اسموتی چند برش توت فرنگی قرار دهید و آن را به صورت سرد میل کنید.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی

 

*اضافه کردن عسل به اسموتی کاملاً اختیاری است. برای تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی می‌توانید آن را بدون عسل نیز تهیه کنید.

*اضافه کردن موز به اسموتی شیر سویا و توت فرنگی موجب می‌شود تا بافت اسموتی شما منسجم‌تر و غلیظ‌تر شود.

*برای خوش عطر شدن اسموتی شیر سویا و توت فرنگی می‌توانید مقداری عصاره وانیل به اسموتی اضافه کنید.

حتما بخوانید  ۲ مدل طرز تهیه آش اوماج کرمانی (آش اوماچو) برای شب یلدا

*به منظور افزایش غلظت اسموتی و خوش‌طعم شدن آن می‌توانید به جای استفاده از میوه‌های تازه در اسموتی شیر سویا و توت فرنگی از توت فرنگی یا موز یخ زده استفاده کنید.

*استفاده از شیر سویا برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند و یا به هر دلیلی دوست ندارند شیر حیوانی مصرف کنند، انتخاب فوق‌العاده‌ای است. شما می‌توانید از شیر سویا برای تهیه انواع اسموتی استفاده کنید.

*برای مقوی شدن اسموتی توت فرنگی و شیر سویا می‌توانید مقدار جو دوسر به اسموتی اضافه کنید و با سایر مواد داخل مخلوط کن بریزید.

*در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی از چند تکه یخ نیز استفاده کنید. اما اضافه کردن یخ به اسموتی موجب می‌شود بافت اسموتی شما رقیق‌تر شود.

*به جای شیر سویا در این اسموتی می‌توانید از شیر بادام، شیر جو دو سر و یا حتی شیرهای معمولی استفاده کنید.

*برای افزایش مقدار پروتئین این اسموتی می‌توانید مقداری ماست یونانی، آجیل خام مثل بادام و گردو یا تخم کتان و دانه چیا به آن اضافه کنید.

*اضافه کردن مقداری سبزیجات خام مثل کلم بروکلی، اسفناج، کرفس یا هویج به این اسموتی موجب می‌شود تا ویتامین‌های آن چند برابر شود.

*در صورت تمایل می‌توانید از مقداری تمشک یا توت قرمز نیز در اسموتی توت فرنگی و شیر سویا استفاده کنید.

*اگر به بستنی سویا دسترسی ندارید، می‌توانید برای تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر سویا از هر نوع بستنی گیاهی که دوست دارید استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید این اسموتی را با استفاده از بستنی‌های تهیه شده از شیر گاو نیز استفاده کنید.

 

فواید اسموتی توت فرنگی و شیر سویا

 

فواید اسموتی توت فرنگی و شیر سویا

 

اسموتی توت فرنگی و شیر سویا یک نوشیدنی لذیذ و مقوی برای روزهای گرم تابستانی و زمان‌هایی است که دوست دارید یک میان وعده کم کالری مصرف کنید. این نوشیدنی سرشار از کلسیم، ویتامین C، پتاسیم، فولات، منیزیم، ویتامین K و آنتی اکسیدان است.

مصرف اسموتی توت فرنگی و شیر سویا می‌تواند به تنظیم فشار خون، شادابی پوست، کاهش خطر پوکی استخوان و کاهش وزن کمک زیادی کند. جالب است بدانید که اسموتی شیر سویا و توت فرنگی به کاهش چربی‌های دور شکم کمک می‌کند و از آنجایی که کالری کمتری نسبت به شیر گاو دارد، برای افرادی که از رژیمی‌های کاهش وزن پیروی می‌کنند، بسیار مفیدتر است.

 

سوالات متداول

 

چرا برای تهیه اسموتی توت فرنگی و شیر سویا از موز استفاده می‌شود؟

 

اضافه کردن موز در طرز تهیه اسموتی شیر سویا و توت فرنگی علاوه بر طعم لذیذ و ویتامین‌های متعددی که دارد، موجب می‌شود تا بافت اسموتی شما منسجم‌تر و غلیظ‌تر شود.

 

بهترین روش برای تزیین اسموتی توت فرنگی و شیر سویا چیست؟

 

برای تزیین کردن اسموتی توت فرنگی و شیر سویا می‌توانید توت فرنگی را به صورت ورقه‌ای و نازک برش دهید و به همراه چند برگ نعناع تازه روی اسموتی قرار دهید.

 

 

منابع: marthastewart، chefsavvy، yummy

کالابرگ الکترونیک