۱۵ نکته برای سفر راحت با ماشین شخصی، اتوبوس و هواپیما

۱۵ نکته برای سفر راحت با ماشین شخصی، اتوبوس و هواپیما


25 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
15 نکته برای سفر راحت با ماشین شخصی، اتوبوس و هواپیما

چگونه راحت سفر کنیم؟ قطعاً تجربه یک سفر خارجی یا ایرانگردی راحت و بی‌دغدغه می‌تواند برای همه ما بسیار لذت‌بخش باشد. برای خیلی از افراد سفر کردن از همان ابتدا با استرس و خستگی همراه است. نشستن در هواپیما برای مدت طولانی و خستگی راه بعد از سفر با اتوبوس شاید برای شما هم بسیار خسته کننده باشد. پس چگونه سفری راحت‌تر داشته باشیم؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با نکات ساده برای داشتن سفری راحت‌تر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد تجربه یک سفر راحت و پر از آرامش پاسخ خواهیم داد.

 

 

چگونه راحت سفر کنیم؟

 

چگونه راحت سفر کنیم؟

 

چگونه در طول سفر مثل خانه خودمان احساس راحتی کنیم؟ اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً شما هم مثل خیلی از افراد دیگر به دنبال راهی هستید تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید. در ادامه می‌توانید با راهکارهایی ساده و جالب برای تجربه یک سفر راحت آشنا شوید.

 

۱- روش مناسبی را برای حمل و نقل انتخاب کنید

 

برای یک سفر راحت باید روش مناسبی را برای حمل و نقل انتخاب کنید

 

قبل از این که برای سفر برنامه‌ریزی کنید، مطمئن شوید که از نظر حمل و نقل مشکلی نخواهید داشت. درواقع روش حمل و نقلی که برای سفر انتخاب می‌کنید باید با نیازها و روحیات شما سازگار باشد. اگر در سفرهای زمینی با ماشین و اتوبوس دچار حالت تهوع و سردرد می‌شوید، سفر با هواپیما و قطار گزینه بهتری برای شما محسوب می‌شود.

اگر ترس از پرواز دارید، بهتر است مقاصد نزدیک‌تر را انتخاب کنید و با ماشین سفر کنید تا دچار مشکل نشوید. به هر حال باید روشی را برای سفر رفتن انتخاب کنید که احساس بهتری به شما می‌دهد.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۲- چمدانتان را سبک ببندید

 

در پاسخ به این سوال که چگونه راحت سفر کنیم باید بدانید که مهم‌ترین موضوعی که باید بدانید بستن یک چمدان سفر سبک و کوچک است. مطمئن باشید حمل کردن یک چمدان بزرگ و سنگین در تمام مراحل سفر آزاردهنده خواهد بود. قبل از سفر یک لیست از لوازم ضروری و مورد نیازتان تهیه کنید و تنها لوازمی که واقعا احتیاج دارید را در چمدان قرار دهید.

هر چقدر وزن چمدان شما سبک‌تر باشد، می‌توانید موقع برگشت راحت‌تر خریدهایتان را در چمدان قرار دهید و برای حمل کردن آن نیز کمتر دچار مشکل می‌شوید.

 

۳- لباس راحت بپوشید

 

برای یک سفر راحت باید لباس راحت بپوشید

 

یکی دیگر از نکات ساده برای داشتن سفری راحت‌تر پوشیدن یک لباس مناسب است. برای سفر باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که جنس نخی دارند و گشاد هستند. از پوشیدن لباس‌های تنگ و محدود کننده در سفر اجتناب کنید.

فراموش نکنید که راحتی شما در سفر بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد، بنابراین ضمن این که به ظاهر لباس توجه می‌کنید حتماً روی راحتی آن نیز حساس باشید.

حتما بخوانید  22 جاذبه گردشگری شیراز برای سفر در عید نوروز + عکس و آدرس

 

۴- یک بالش گردنی همراهتان داشته باشید

 

بالش‌های گردنی بیشتر از آن چیزی که در عکس‌ها و فیلم‌ها می‌بینید برای سفر ضروری هستند. مهم نیست با ماشین شخصی‌تان سفر می‌کنید تا هواپیما و قطار، بهتر است یک بالش گردنی داخل کیف دستی‌تان داشته باشید. با کمک این بالش‌ها می‌توانید گردنتان را در وضعیت مناسبی قرار دهید و راحت‌تر استراحت کنید.

 

۵- هندزفری یا هدفون را فراموش نکنید

 

برای یک سفر راحت هندسفری یا هدفون را فراموش نکنید

 

اگر با هواپیما، قطار یا اتوبوس سفر می‌کنید، قطعاً شنیدن صداهای مختلف در طول سفر می‌تواند برایتان آزاردهنده باشد. یکی از نکات ساده برای داشتن سفری راحت‌تر این است که یک هندزفری یا هدفون روی گوش‌هایتان قرار دهید و به موزیک مورد علاقه‌تان گوش دهید.

یکی از نکات ضروری قبل از سفر آماده کردن کتاب صوتی یا پادکست‌های متنوع برای طول سفر است. می‌توانید یک پادکست یا کتاب صوتی گوش کنید و از همه سر و صداهای اطراف دور شوید. مطمئن باشید با این کار زمان سریع‌تر سپری می‌شود و لذت بیشتری از سفر می‌برید.

 

۶- در سفر بیشتر آب بنوشید

 

برای تجربه یک سفر راحت قبل از هر چیزی باید از نظر جسمی سالم باشید. در سفرهای طولانی هیچ چیزی به اندازه کم آبی برای سلامتی‌تان مضر نیست. سعی کنید در طول سفر آب بیشتری بنوشید.

کم آبی بدن موجب خستگی، سردرد و بی‌حالی می‌شود و انرژی شما را کاهش می‌دهد. در طول سفر به هیچ عنوان از نوشیدنی‌های الکلی و نوشیدن‌های کافئین‌دار و نوشابه‌های گازدار استفاده نکنید. مصرف این نوشیدنی‌ها آب بدن را کاهش می‌دهد.

 

۷- در سفرهای هوایی از صندلی مناسبی استفاده کنید

 

اگر قصد دارید با هواپیما سفر کنید، بهتر است از قبل صندلی مورد نظرتان را رزرو کنید. اگر پاهای بلندی دارید، صندلی‌های راهرو انتخاب مناسب‌تری برای شما هستند. افرادی که دوست دارند در طول سفر بخوابند، بهتر است صندلی‌های کنار پنجره را انتخاب کنند تا بتواند در زمان خواب به پنجره تکیه دهند.

 

۸- لوازم اضافی را حذف کنید

 

برای یک سفر راحت باید لوازم اضافی را حذف کنید

 

چگونه سبک و راحت سفر کنیم؟ قطعاً برای تجربه یک سفر راحت و سبک باید لوازم اضافی را حذف کنید. حتماً در کیف لوازم آرایشی‌تان، لوازم بهداشتی و حتی جواهراتی که قصد دارید با خود ببرید لوازم اضافی هم وجود دارد.

با دقت همه چیز را بررسی کنید و همه چیزهای اضافی را حذف کنید. سعی کنید لوازم بهداشتی را در ظروف کوچک‌تر بریزید و تا حد امکان حجم وسایل را کاهش دهید.

 

۹- در طول سفر به عادت‌های معمولتان ادامه دهید

 

برای این که در طول سفر احساس راحتی داشته باشید به عادت‌های همیشگی‌تان توجه کنید. اگر عادت کرده‌اید هر روز صبح قهوه بنوشید یا به خوردن چای در لیوان خودتان عادت کرده‌اید، بهتر است در سفر نیز درست مثل همیشه عمل کنید.

در طول سفر سعی کنید مطابق زندگی روزمره‌تان رفتار کنید. با خودتان لباس راحتی داشته باشید و زمان‌هایی که در هتل یا محل اقامتتان هستید، طوری رفتار کنید که انگار در خانه خودتان هستید.

 

۱۰- تفریحات مورد علاقه‌تان را در طول سفر فراموش نکنید

 

هر فردی در خانه تفریحات خاصی دارد. اگر با گوشی بازی می‌کنید، فیلم نگاه می‌کنید یا در اپلیکیشن‌های مختلف سرک می‌کشید، می‌توانید در طول سفر نیز همین کارها را انجام دهید. شاید در سفر زمان کمتری برای کارهای متفرقه داشته باشید، اما انجام تفریحات کوچک همیشگی باعث می‌شود تا در طول سفر احساس بهتری را تجربه کنید.

حتما بخوانید  6 مرحله آموزش کمک‌ های اولیه در حوادث خانه تکانی منزل

 

۱۱- برای هر روزتان در سفر برنامه مشخصی داشته باشید

 

برای هر روزتان در سفر برنامه مشخصی داشته باشید

 

سفر کردن بدون برنامه‌ریزی موجب سردرگمی شما می‌شود و لذت سفر را کمتر می‌کند. برای این که در طول سفر احساس راحتی کنید و دائم نگران نباشید، بهتر است از قبل تصمیم بگیرید که هر روزتان را چطور سپری کنید. می‌توانید یک روز را به دیدن موزه‌ها و بناهای تاریخی اختصاص دهید.

یک روز را در مراکز خرید پرسه بزنید و یک روز را برای گشت و گذار در طبیعت منطقه در نظر بگیرید. هر تفریحی که برایتان لذت‌بخش‌تر است، زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید و سعی کنید هر جوری که دوست دارید از سفرتان لذت ببرید.

 

۱۲- سفر کردن با ماشین شخصی را فراموش کنید

 

اگر واقعا دوست دارید در سفر راحت باشید، سفر کردن با ماشین شخصی را فراموش کنید

 

اگر واقعا دوست دارید در سفر راحت باشید سفر کردن با ماشین شخصی شاید برای همه اعضای خانواده لذت‌بخش باشد، اما قطعاً برای فردی که باید کل مسیر را رانندگی کند و در ترافیک‌های شهری تمام حواسش به ماشین‌ها باشد، چندان جذاب نخواهد بود.

اما چگونه راحت سفر کنیم؟ جواب کاملاً واضح است؛ کمی هزینه کنید و با یک وسیله نقلیه سفر کنید و برای جابجایی در شهر نیز از تاکسی استفاده کنید. مطمئن باشید با این روش همه اعضای خانواده به یک میزان از سفر لذت خواهند برد.

 

۱۳- وسایل ضروری‌تان را در کوله پشتی بگذارید

 

یکی از نکات ساده برای داشتن سفری راحت‌تر قرار دادن لوازم ضروری در کوله پشتی است. مقداری تنقلات، یک پلیور گرم و لوازم شخصی و بهداشتی مورد نیازتان را در کوله پشتی قرار دهید و در طول سفر همراه خودتان داشته باشید. با این روش هر بار به هر چیزی نیاز داشته باشید، می‌توانید از کوله پشتی بردارید.

 

۱۴- از قبل ارزهای مورد نیاز را تبدیل کنید

 

برای یک سفر راحت باید از قبل ارزهای مورد نیاز را تبدیل کنید

 

اگر به یک کشور خارجی سفر می‌کنید، بهتر است از قبل به مقدار نیازتان پول چنج کنید تا در طول سفر مجبور به این کار نشوید. پیدا کردن یک صرافی معتبر در کشور غریبه و وقت صرف کردن برای تبدیل ارز قطعاً اتفاق جذابی نخواهد بود. بنابراین بهتر است از قبل کارهای مربوط به تبدیل ارز را انجام دهید.

 

۱۵- محل اقامتتان را نزدیک به اماکن دیدنی انتخاب کنید

 

در زمان رزرو هتل یا محل اقامتتان سعی کنید جایی را انتخاب کنید که به مکان‌های دیدنی و مراکز خرید نزدیک‌تر است. با این روش به راحتی و بدون صرف هیچ هزینه‌ای می‌توانید از بسیاری از جاذبه‌ها دیدن کنید و در صورت تمایل خرید کنید.

 

بیشتر بخوانید: ۸ شهر ارزان ایران برای مسافرت کدامند؟

 

سوالات متداول

 

چگونه در طول سفر مثل خانه خودمان احساس راحتی کنیم؟

 

برای اینکه در طول سفر احساس راحتی کنید باید برای همه چیز برنامه‌ریزی کنید. در محل اقامتتان لباس راحتی بپوشید و همانطور که دوست دارید رفتار کنید. در طول روز حتماً زمانی را به عادت‌ها و تفریحات همیشگی‌تان اختصاص دهید تا بیشتر احساس راحتی کنید.

 

چگونه با اتوبوس راحت سفر کنیم؟

 

مهم‌ترین ترفند برای سفر با اتوبوس این است که شب را برای سفر انتخاب کنید و کل شب را بخوابید و صبح به مقصد برسید. سعی کنید صندلی راحتی را انتخاب کنید و بعد از عقب دادن صندلی استراحت کنید.

 

چگونه با هواپیما راحت سفر کنیم؟

 

یکی از نکات ساده برای داشتن سفری راحت‌تر با هواپیما این است که در زمان خرید بلیط هواپیما به کلاس و همچنین صندلی هواپیما توجه کنید. با خودتان یک بالش گردنی داشته باشید و در طول پرواز استراحت کنید.