طرز تهیه سالاد تن و ذرت مرحله به مرحله به ۲ روش مجلسی و قالبی

طرز تهیه سالاد تن و ذرت مرحله به مرحله به ۲ روش مجلسی و قالبی


18 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سالاد تن و ذرت

طرز تهیه سالاد تن و ذرت مرحله به مرحله به 2 روش مجلسی و قالبی

سالاد تن و ذرت مثل سالاد ماکارونی و سالاد اندونزی، از انواع سالاد سالم و ساده و در عین حال خوشمزه است. البته کافی است کمی خلاقیت و ابتکار را چاشنی کارتان کنید تا طعم متنوع و دلچسبی را تجربه کنید. مواد اصلی این سالاد را ذرت و تن ماهی تشکیل می دهند ولی شما می توانید از مواد و چاشنی های دیگر برای خوشمزه تر شدن سالاد تن و ذرت استفاده کنید و آن را در برنامه غذایی یک ماهه رمضان جای دهید. در ادامه طرز تهیه سالاد تن و ذرت همراه با فیلم آموزش تهیه را در سرویس آشپزی مجله کوروش بخوانید.

 

فوت و فن های طرز تهیه سالاد تن و ذرت

 

فوت و فن های سالاد تن و ذرت

 

  • در طرز تهیه سالاد تن و ذرت از سبزیجات مختلفی مثل کاهو، اسفناج، آووکادو، قارچ، هویج، پیاز، انواع حبوبات مانند لوبیا و عدس پخته، تخم مرغ آب پز و مواد دلخواه دیگر می توان استفاده کرد.

 

  • از آن جایی که سالاد تن و ذرت با مواد مختلف و با سس های گوناگون تهیه می شود، میزان انرژی و کالری آن در هر حالت متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید سالادتان رژیمی باشد، در طرز تهیه آن سس مایونز را حذف یا با ماست چکیده جایگزین کنید. سس لیمو هم یکی از انواع سس هایی است که می توان در طرز تهیه سالاد تن و ذرت از آن استفاده کرد.

 

  • معمولا سالاد ذرت با نان تست یا باگت خورده می شود. می توانید آن را در نان لواش هم رول یا با نان های سنتی به صورت لقمه ای میل کنید.
حتما بخوانید  2 طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه + فیلم آموزشی

 

  • سالاد ذرت را به شکل متداول به صورت سرد سرو می کنند و برای زیباتر شدن، می توان آن را به صورت قالبی هم درست کرد.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه سالاد ماکارونی « 

 

 

 

 

طرز تهیه سالاد تن ماهی و ذرت ساده و سریع

 

طرز تهیه سالاد تن ماهی و ذرت ساده و سریع

 

رمان آماده سازی مواد: ۳۰ دقیقه

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

تن ماهی: ۱ عدد

ذرت شیرین: ۱ کنسرو

سیب زمینی (آبپز): ۲ عدد متوسط

پیازچه: ۵ عدد

جعفری خرد و ساطوری شده: ۱ قاشق غذاخوری

زیتون (بدون هسته): ۲۰۰ گرم

گوجه گیلاسی: ۱۰ عدد

سس مایونز یا ماست چکیده: ۴ قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

سالاد تن ماهی و ذرت شیرین خوشمزه

 

مرحله اول؛ تن ماهی و کنسرو را بجوشانید

 

در اولین قدم، تن ماهی و کنسرو ذرت را به مدت حداقل ۲۰ دقیقه در آب در حال جوشیدن قرار دهید تا سموم موجود در تن از بین برود.

 

 

مرحله دوم: سیب زمینی ها را آبپز کنید

 

سیب زمینی ها را بشویید و با پوست آبپز کنید. اگر پوست سیب زمینی را بگیرید، طعم آن بعد از آبپز شدن، شیرینی و خوشمزگی زیادی ندارد. البته بهترین روش، بخارپز کردن است. سیب زمینی ها را یا در دستگاه بخارپز یا روی بخار آب در حال جوش و در یک صافی قرار دهید تا زمانی که نرم شوند. بعد از آبپز و سرد شدن، آن ها را به صورت نگینی خرد کنید.

 

 

مرحله سوم؛ سبزیجات را خرد و آماده کنید

 

پیازچه ها را بشویید و خرد کنید. جعفری را بشویید و ساطوری و ریز خرد کنید. شوید هم یکی از سبزی هایی است که در طرز تهیه سالاد تن و ذرت طعم لذیذی به این غذا می دهد. می توانید در کنار جعفری، از شوید یا سبزی های معطر و تازه دیگر استفاده کنید.

 

 

مرحله چهارم؛ همه مواد را با هم مخلوط کنید

 

سس مایونز را به همراه آبلیمو، به سبزیجات اضافه کنید و مواد را به هم بزنید تا یکدست شوند. نمک و فلفل را اضافه کنید. تن ماهی جوشیده شده را بعد از سرد شدن، در ظرف مناسب بریزید و با چنگال آن را له کنید تا بافت ماهی های تن از هم باز شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه 6 دمنوش شب یلدا با انواع میوه و گیاه معطر

 

 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن ذرت و سایر مخلفات

 

کنسرو ذرت را به تن ماهی اضافه کنید. سیب زمینی های نگینی شده، زیتون بدون هسته (ترجیحا خرد شده) و در ادامه، سبزیجات و سس مایونز را با مواد، به خوبی مخلوط کنید. سپس ظرف را در یخچال بگذارید. در زمان سرو، روی سالاد تن و ذرت را با کمی سبزی معطر و گوجه های گیلاسی تزیین کنید.

 

 

بیشتر بدانید » طرز تهیه جوجه کباب تابه ای «

 

 

طرز تهیه سالاد تن و ذرت مجلسی

 

طرز تهیه سالاد تن و ذرت مجلسی

 

اگر می خواهید سالاد تن و ذرت مجلسی تر شود، در هنگام مخلوط کردن مواد، از هر موادی که در طرز تهیه آن استفاده کرده اید، یک لایه بریزید و لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شود. به این شیوه که ابتدا یک لایه نازک تن ماهی، یک لایه سیب زمینی آب پز و نگینی شده، سبزی های معطر، پیازچه و یک لایه کنسرو ذرت بریزید و لایه ها را به همین ترتیب روی هم بچینید. سپس روی سالاد تن و ذرت را با سس، سبزی تازه و گوجه گیلاسی تزیین کنید.

 

 

طرز تهیه سالاد تن و ذرت قالبی

 

طرز تهیه سالاد تن و ذرت قالبی

 

در طرز تهیه سالاد تن و ذرت قالبی بهتر است سیب زمینی را در قطعات ریزتری خرد کنید. حتی می توان آن را با قسمت درست رنده، رنده کرد. قالبی هم که استفاده می کنید بسته به سلیقه تان می تواند از نوع قالب کاپ کیک یا حتی ظرف مستطیلی پیرکس باشد.

حتما در این روش باید از سس مایونز یا ماست چکیده بیشتری برای انسجام دادن به مواد سالاد استفاده کنید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت، قالب را در یخچال قرار دهید تا سالاد خودش را بگیرد.

 

 

یشتر بخوانید » طرز تهیه سالاد اندونزی «

 

کالابرگ الکترونیک