طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی در ۴۰ دقیقه با طعم عالی

طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی در ۴۰ دقیقه با طعم عالی


7 خرداد 1403 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی در ۳۰ دقیقه با طعم عالی

اسپاگتی با تن ماهی یکی از انواع خوشمزه طرز تهیه ماکارونی است. با اندکی خلاقیت می‌توانید ماکارونی با کنسرو تن ماهی را با سبزیجات و افزودنی‌های مورد علاقه‌تان ترکیب کرده و غذای تازه‌ای را سرو کنید. با ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید تا طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی و نکات خوشمزه شدن ماکارونی با کنسرو ماهی را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی با تن ماهی (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
اسپاگتی ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۳ عدد بزرگ
کنسرو تن ماهی ۲ عدد
پیاز (برای پیاز داغ) ۱ عدد متوسط
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
پنیر پارمسان ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، نمک، پودر سیر، زردچوبه و پودر فلفل پاپریکا به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار کافی
زیره و پودر آویشن به مقدار دلخواه
رب گوجه فرنگی ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت اسپاگتی با تن ماهی: ۱۰ دقیقه

 

مراحل طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی

مراحل طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی

مراحل طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی را مرحله به مرحله دنبال کنید تا از خواص تن ماهی در این ماکارونی خوشمزه لذت ببرید.

مرحله اول: آب را جوش بیاورید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی، لازم است قابلمه مناسبی را پر از آب کنید و پس از افزودن مقداری نمک روی حرارت بالا قرار دهید. توجه داشته باشید، ابعاد قابلمه و مقدار آب باید با حجم ماکارونی تناسب داشته باشد. در غیر این صورت، اسپاگتی‌ها به هم می‌چسبند و شفته می‌شوند. صبر کنید محلول آب و نمک بجوشد.

برای خرید نمک می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: کنسرو تن ماهی را بجوشانید

در این فاصله لازم است کنسروهای ماهی تن را هم بجوشانید. بنابراین، قوطی‌ها را پیش از باز کردن داخل قابلمه مناسبی قرار دهید و سطح آن‌ها را با آب بپوشانید. سپس، قابلمه حاوی آب و قوطی‌های کنسرو را روی حرارت ملایم بگذارید و اجازه بدهید حدود ۲۰ دقیقه بجوشد. با انجام این کار از سلامت تن ماهی اطمینان خواهید یافت.

برای خرید کنسرو تن ماهی می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: گوجه فرنگی را رنده یا پوره کنید

در فاصله جوشیدن تن ماهی در آب و جوش آمدن آب لازم برای اسپاگتی، باید گوجه فرنگی‌ها را به‌دقت بشویید و پوست‌شان را بگیرید. سپس، آن‌ها را به‌صورت ریز رنده کنید و کنار بگذارید. می‌توانید با استفاده از غذاساز یا میکسر گوجه فرنگی‌ها را پوره کنید.

مرحله چهارم: پیاز داغ را آماده کنید

برای آماده کردن پیاز داغ (طرز تهیه پیاز داغ مجلسی) کافی است آن را بشویید و پوست بگیرید. با استفاده از یک چاقوی تیز پیاز را به‌ صورت نگینی خرد کنید. پس از آن، مقداری روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود.

پیازهای نگینی را در روغن بریزید و اجازه بدهید سبک و طلایی شوند. بعد از سبک شدن پیاز مقداری زردچوبه هم به آن اضافه کنید تا رنگ، طعم و عطر بهتری پیدا کند.

برای خرید روغن سرخ کردنی، پیاز داغ آماده و زردچوبه می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله پنجم: پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید

حالا که پیازها کاملا سبک، طلایی و خوش عطر و طعم شده‌اند می‌توانید گوجه فرنگی رنده شده را هم به تابه اضافه کنید. پیش از انجام این کار حتما شعله را کم کنید و گوجه فرنگی را به آرامی در تابه بریزید. این ترکیب را به‌ خوبی و به‌ طور مداوم هم بزنید تا آب اضافی آن بخار شود.

در نهایت، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را هم به مواد داخل تابه افزوده و خوب هم بزنید تا سرخ شده و بوی خامی‌ رب گرفته شود. صبر کنید تا رب و گوجه سرخ شده و به روغن بیفتند.

حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه مرغ در هواپز (ایرفرایر) به صورت شکم پر، خوراک و جوجه

برای خرید رب گوجه فرنگی می‌توانید به‌صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: اسپاگتی‌ها را بجوشانید

بعد از جوش آمدن آب و نمک، در این مرحله از طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی وقت آن است که ماکارونی رشته‌ای را همراه با مقداری روغن به قابلمه اضافه کنید و اجازه بدهید برای مدتی بجوشد و کاملا مغز پخت شود.

برای خرید اسپاگتی می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله هفتم: تن ماهی را به تابه اضافه کنید

پس باز کردن درب قوطی‌ها و اطمینان از سلامت تن ماهی می‌توانید محتویات آن را داخل تابه بریزید. مخلوط پیاز داغ، پوره گوجه فرنگی و تن ماهی را هم بزنید. سپس، مقداری نمک، پودر پاپریکا، پودر سیر و فلفل سیاه و در صورت دلخواه مقداری زیره و آویشن را به محتویات تابه اضافه کرده و این مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کنید و صبر کنید تا مایه سس ماکارونی با تن ماهی جا بیفتند.

برای خرید پودر پاپریکا، پودر سیر، زیره، آویشن و فلفل سیاه می‌توانید به‌صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله هشتم: اسپاگتی را آبکش کنید

در این قسمت از طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی دیگر زمان آن است که مغزپخت شدن ماکارونی در حال جوش را بررسی کنید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم با کمک کفگیر یکی از ماکارونی‌ها را از آب جوش خارج کنید. پس از اطمینان از خنک بودن، آن را میان انگشتان‌تان فشار دهید یا در دهان بگذارید؛ اگر به‌نظرتان ماکارونی پخته بود می‌توانید آن را آبکش کنید.

قبل از انجام این کار، حتما به اندازه یک لیوان دسته‌دار فرانسوی از آب ماکارونی را بردارید و کنار بگذارید. مطمئن باشید بعدا به کارتان می‌آید! سپس، اسپاگتی را داخل آبکش بریزید و حتما آن را زیر آب سرد بگیرید تا نشاسته اضافی خودش را آزاد کند. سپس، آبکش حاوی ماکارونی را در گوشه‌ای قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا آبش کاملا خارج شود.

مرحله نهم: آب ماکارونی را به سس اسپاگتی اضافه کنید

امیدواریم تا این‌جا مراحل طرز تهیه ماکارونی با تن ماهی را بدون مشکل دنبال کرده باشید. در این مرحله، پیشنهاد می‌کنیم یک لیوان از آب ماکارونی که کنار گذاشته بودید را به محتویات تابه اضافه کنید و اجازه بدهید مواد سس ماکارونی برای ۱ الی ۲ دقیقه بجوشند و کاملا با هم ترکیب شوند و سس غلیظ شود.

مرحله دهم: اسپاگتی آبکش را به سس اضافه کنید

در نهایت، لازم است ماکارونی‌های مغزپخت شده را هم داخل تابه حاوی سس اسپاگتی بریزید و با استفاده از ابزار مناسب، این ترکیب را به‌خوبی زیر و رو کنید تا اسپاگتی‌ها کاملا به محتویات سس ماکارونی با تن ماهی آغشته شوند.

مرحله یازدهم: پنیر پیتزا را اضافه کنید

اکنون وقت آن است که پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا را به تابه حاوی اسپاگتی با تن ماهی اضافه کنید. درب تابه را ببندید، حرارت را کم کنید و حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا پنیر آب شود و به خورد باقی مواد اسپاگتی برود.

برای خرید انواع پنیر پخت و پز از جمله پنیر موزارلا و پنیر پیتزا می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله آخر: اسپاگتی با تن ماهی را سرو کنید

پس از آماده شدن اسپاگتی با تن ماهی نوبت به سرو آن می‌رسد. برای این منظور، ماکارونی آغشته به مواد را داخل ظرف مناسبی بریزید و مقداری پودر پنیر پارمسان را به آن اضافه کنید. سپس، روی اسپاگتی و اطراف ظرف را با جعفری ساطوری شده، دانه‌های زیتون یا برش‌های لیموی تازه تزیین کنید.

برای خرید پنیر پارمسان و زیتون می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا با سس گوجه

نکات مهم در طرز تهیه اسپاگتی با تن ماهی

  • در صورت تمایل، می‌توانید مقداری پودر آویشن و زیره را هم به مواد سس اسپاگتی با تن ماهی اضافه کنید.
  •  بسته به ذائقه، می‌توانید از اضافه کردن پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا خودداری کنید و اسپاگتی با تن ماهی را بدون پنیر میل کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید پنیر کوزه یا حتی پنیر فتا را جایگزین پنیر پارمسان کنید.
  • در صورت تمایل، به‌جای پودر سیر می‌توانید از چند حبه سیر تازه و رنده شده استفاده کنید.
  • بسته به ذائقه، می‌توانید این غذا را بدون پوره گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی درست کنید. در عوض، می‌توانید مقداری نخود سبز، ذرت، هویج و سس سفید را جایگزین کنید.
  • مراحل طرز تهیه ماکارونی با تن ماهی و سویا عینا مانند دستور بالاست. با این تفاوت که مقداری سویا را هم باید به سس اسپاگتی اضافه کنید. برای این منظور، به اندازه یک لیوان دسته‌دار فرانسوی سویای خشک را ابتدا با آب جوش به‌خوبی شست‌وشو دهید. سپس، آن را برای چند دقیقه بجوشانید. در نهایت، آب اضافی قابلمه را خالی کرده و سویای شسته شده و جوشیده را به ترکیب تن ماهی، پوره گوجه فرنگی و باقی مواد اضافه کنید تا همراه سایر مواد سرخ شود.
  • طرز تهیه پاستا با تن ماهی هم مرسوم است. برای مطالعه طرز تهیه آن روی لینک مطلب کلیک کنید.
  • تن ماهی را در خانه هم می‌توانید به سادگی درست کنید. طرز تهیه تن ماهی خوشمزه را بلد هستید؟ روی لینک مطلب آن کلیک کنید و روش تهیه رو بخوانید.
  • طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی هم بسیار ساده و سریع است. روی لینک مطلب آن کلیک کنید.
حتما بخوانید  لیست کامل غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار جدید و قدیمی + فیلم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده + فیلم

فوت و فن‌های خوشمزه شدن اسپاگتی با تن ماهی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن اسپاگتی با تن ماهی

چرا باید کنسرو تن ماهی را بجوشانیم؟

کنسرو تن ماهی ممکن است حاوی باکتری خطرناکی به‌نام کلستریدیوم بوتولینوم (Clostridium Botulinum) باشد. این باکتری در فضاهای کم اکسیژن مانند قوطی کنسرو رشد می‌کند و می‌تواند سم فلج کننده و کشنده‌ای را تولید کند. نگران نباشید! کافی است کنسروهای مختلف و مخصوصا کنسرو تن ماهی برای تهیه غذاهایی مثل اسپاگتی با تن ماهی را پیش از باز کردن به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. به این ترتیب، باکتری‌ها و آلودگی‌های احتمالی موجود در آن کاملا از بین می‌روند.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

چرا ماکارونی خمیر میشه؟

در پاسخ به این سوال که چرا ماکارونی شفته میشه باید گفت، اگر ماکارونی را در قابلمه کوچک با فضای کم و آب ناکافی بجوشانید احتمالا شفته می‌شود. توجه داشته باشید برای آماده کردن هر ۴۵۰ گرم ماکارونی به ۴ لیتر آب نیاز دارید. درضمن، جوشیدن بیش از اندازه ماکارونی هم می‌تواند از دلایل خمیر شدنش باشد.

چرا ماکارونی بهم میچسبه؟

ممکن است بپرسید، چرا ماکارونی میچسبد؟ در جواب باید گفت، ممکن است سس ماکارونی بیش از اندازه آبدار باشد یا روغن کافی نداشته باشد. در این صورت، در هنگام پخت احتمالا موجب به‌ هم چسبیدن رشته‌های اسپاگتی می‌شود. البته، کیفیت ماکارونی مصرفی هم در این میان بی‌تاثیر نیست.

چرا اسپاگتی خرد میشه؟

خرد و تکه تکه شدن ماکارونی خشک به دلیل نگهداری غیر اصولی، ایجاد فشار و ضربه به بسته‌ها، هم زدن بیش از اندازه ماکارونی در حال پخت یا کیفیت پایین اسپاگتی مصرفی اتفاق می‌افتد.

چرا اسپاگتی قرمز نمیشه؟

برای قرمزتر شدن ماکارونی یا همان اسپاگتی، پیشنهاد می‌کنیم مقداری روغن را در تابه مجزایی داغ کرده و چند قاشق رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. رب گوجه را تا اندازه‌ای تفت دهید که کاملا رنگ باز کند. سپس، این مایه را روی اسپاگتی بریزید و با باقی مواد ترکیب کنید. توجه داشته باشید، میزان رب گوجه فرنگی مصرفی باید با حجم ماکارونی و مواد دیگر تناسب داشته باشد.

چرا ماکارونی نرم میشه؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل نرم شدن بیش از اندازه ماکارونی و اسپاگتی این است که آن را زیادی می‌جوشانید. شاید هم پس از خاموش کردن حرارت، آن را برای مدت طولانی در قابلمه حاوی آب، نمک و روغن به حال خود رها می‌کنید. یعنی، بلافاصله آن را آبکش نمی‌کنید. بنابراین، با رعایت این نکات می‌توانید از نرم شدن بیش از حد اسپاگتی جلوگیری کنید.

 

محصولات مرتبط