طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی مجلسی و لذیذ در ۳۰ دقیقه

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی مجلسی و لذیذ در ۳۰ دقیقه


11 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی مجلسی و لذیذ در ۳۰ دقیقه

سالاد ماکارونی با تن ماهی، یکی از انواع سالاد ماکارونی خوشمزه مناسب برای وعده شام و ناهار است. این سالاد پاستا با تن ماهی را می‌توانید برای مهمانی‌ها هم درست کنید. در تهیه این سالاد، می‌توانید از سبزیجات و مخلفات متنوعی استفاده کنید و طعم‌های جدیدی را به سالادتان اضافه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی و فوت و فن‌های پخت آن را به شما آموزش خواهیم داد.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
ذرت کنسروی ۱۰۰ گرم
نخود فرنگی کنسروی ۱۰۰ گرم
تن ماهی ۱ عدد ۱۸۰ گرمی
خیارشور ۱۰۰ گرم
جعفری ساطوری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
آب لیموترش ۱ قاشق غذاخوری
کاهو چند برگ
نمک، پودر آویشن و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم

 

میزان کالری در ۱۰۰ گرم سالاد ماکارونی با تن ماهی: ۲۱۵ کیلوکالری
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

مراحل طرز تهیه سالاد تن ماهی با پاستا

با تن ماهی و ماکارونی، می‌توانید غذاهای متنوعی درست کنید اما متداول‌ترین غذا با این دو ماده اصلی، سالاد پاستا با تن ماهی است. این غذا نیازی به پخت ندارد و مواد را باید به ترتیب آماده و در آخر با هم ترکیب کنید. برای مشاهده مراحل تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد سالاد ماکارونی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد تن ماهی با ماکارونی فرمی، تن ماهی را در یک قابلمه کوچک بگذارید و روی آن آب بریزید. ظرف را روی حرارت قرار دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس در ظرف دیگر، کنسرو ذرت و کنسرو نخود فرنگی یا کنسرو سبزیجات که ترکیبی از این دو است را هم بجوشانید. اگر کنسرو ذرت و نخود فرنگی ندارید، ذرت و نخود فرنگی خامه را با آب بجوشانید. به اندازه ۱۰ دقیقه این سبزیجات را بجوشانید تا نیم‌پز و نرم شود.

برای خرید کنسرو تن ماهی، ذرت منجمد، کنسرو سبزیجات مخلوط، کنسرو ذرت و کنسرو نخودفرنگی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: پاستا را آماده کنید

برای درست کردن سالاد ماکارونی به ماکارونی فرمی نیاز داریم. یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید آب جوش بیاید. کمی نمک و روغن به آب اضافه کنید. روغن باعث جلوگیری از چسبیدن پاستاها می‌شود و نمک هم طعم پاستا را بهتر می‌کند.

حتما بخوانید  معرفی انواع برنج ایرانی و مقایسه ویژگی های آن ها

ماکارونی فرمی یا پاستا را بعد از جوشیدن آب، در قابلمه بریزید و بر اساس دستورالعمل روی پاکت (۸ تا ۱۲ دقیقه)، پاستاها را بجوشانید تا نیم‌پز و نرم شوند. سپس پاستاها را در صافی آبکش کنید و اگر به هم چسبیده‌اند، با آب سرد آنها را جدا کنید.

انواع ماکارونی فرمی، نمک و روغن مایع را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: سس سالاد ماکارونی را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد تن ماهی با پاستا، تن ماهی که جوشید، درب آن را باز کنید و محتویات تن ماهی را در یک ظرف سالاد بریزید. بهتر است روغن اضافی تن ماهی را جدا کنید و در سالاد استفاده نکنید. سپس ذرت و نخود فرنگی نیم‌پز شده را آبکش کنید و به ظرفی که تن ماهی را در آن ریخته‌اید، اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا لایه لایه‌های تن ماهی از باز شوند.

مرحله چهارم: بقیه مواد سالاد ماکارونی را اضافه کنید

در این مرحله، خیارشورها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل ظرف بریزید. جعفری تازه را هم بشویید و به صورت ریز و ساطوری خرد کنید. می‌توانید از سبزی‌های معطر دلخواه تازه یا خشک استفاده کنید. سس مایونز و آبلیمو را هم به کاسه اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا سس روی سبزیجات و خیارشور را بپوشاند.

برای تهیه سس مایونز، آبلیمو، خیارشور و انواع سبزی‌های خشک معطر می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله پنجم: ادویه‌ها و پاستا را اضافه کنید

در این مرحله، پاستای آبکش شده را به ظرف سالاد اضافه کنید. روغن زیتون، فلفل سیاه و پودر آویشن را در کاسه بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. همه مواد سالاد تن ماهی با پاستا را به خوبی ترکیب کنید تا یکدست شود. می‌توانید به دلخواه، مواد، سبزیجات و ادویه‌ها را زیادتر در نظر بگیرید. سالاد را بچشید و وقتی به طعم دلخواه‌تان رسید، روی ظرف سالاد را بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا طعم‌ها با هم ترکیب و یکدست شوند.

برای تهیه آویشن، فلفل سیاه و روغن زیتون می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: سالاد پاستا با تن ماهی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه این سالاد خوشمزه و فوری، در هنگام سرو، چند برگ کاهو یا اسفناج را خرد کنید و بعد از سرو کردن سالاد پاستا با تن ماهی، روی آن بریزید. سالاد تن ماهی با پاستا را به صورت سرد، سرو کنید.

روش تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی و لوبیا

طرز تهیه سالاد تن ماهی با پاستا و لوبیا

در طرز تهیه سالاد ماکارونی با لوبیا و تن ماهی، در مواد مورد استفاده در تهیه این سالاد، از لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی پخته و پنیر هم استفاده می‌شود. می‌توانید از لوبیا سفید هم استفاده کنید. در این روش، کافی است از قبل به اندازه نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی، لوبیا را بپزید و بعد با پاستا، تن ماهی، سس مایونز و سبزیجات و ادویه‌ها مخلوط کنید. برای مطالعه طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی و پنیر و لوبیا روی لینک مطلب کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر به روش KFC

روش تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد تن ماهی با پاستا و سیب زمینی

برای تهیه سالاد پاستا با تن ماهی و سیب زمینی، باید علاوه بر مراحلی که در طرز تهیه سالاد تن ماهی و پاستا دنبال کردید و موادی که استفاده کردید، به اندازه ۱ یا ۲ سیب زمینی را آبپز و به صورت نگینی خرد کنید. سیب زمینی آبپز را هم به مواد داخل سالاد اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد تن ماهی به ۳ روش

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد تن ماهی با پاستا

  • برای اینکه پاستا سس زیادی را به خود جذب نکند، بهتر است آبی که پاستا را در آن می‌جوشانید، کاملا به خورد پاستا برود.
  • پاستایی که در این سالاد به کار می‌برید، باید به حدی جوش بخورد که نه زیاد سفت و نه زیاد شل باشد. اگر پاستا را دیر از روی حرارت بردارید، بافت پاستای شما حالت خمیری و له پیدا می‌کند.
  • میزان تن ماهی در سالاد ماکارونی را می‌توانید بیشتر در نظر بگیرید. این بستگی به سلیقه و طبع شما دارد.
  • به این سالاد زیاد نمک اضافه نکنید زیرا تن ماهی و سس مایونز حاوی نمک هستند و ممکن است سالاد شما شور شود.
  • قبل از اضافه کردن ذرت و نخود فرنگی، حتما آن را نیم پز یا بخارپز کنید تا سفت نباشند.
  • می‌توانید از کمی ساقه کرفس و اسفناج تازه خرد شده نیز استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه سالاد پاستا با تن ماهی به روش رژیمی، کافی است به جای سس مایونز، از ماست چکیده استفاده کنید. می‌توانید ماست و مایونز را با هم میکس کنید و بعد به سالاد اضافه کنید.
  • استفاده از سیر تازه پوره و له شده، می‌تواند طعم سالاد پاستا با تن ماهی را بسیار قوی و خوشمزه کند. برای موادی که در بالا به آن اشاره شد، به اندازه ۲ حبه سیر کافی است. اگر به سیر تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از پودر سیر استفاده کنید. ماست و پودر سیر را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.
  • اضافه کردن زیتون سیاه یا سبز بدون هسته و گوجه فرنگی گیلاسی، پیاز قرمز یا سایر سبزیجات به این سالاد اختیاری است.

سوالات متداول

سالاد ماکارونی با تن ماهی چند روز در یخچال می‌ماند؟

بهتر است سالاد پاستا با تن ماهی را به صورت تازه مصرف کنید. به خاطر استفاده از سس مایونز در این غذا، حتما باید آن را در یخچال نگه دارید. اگر دمای یخچال مناسب باشد و روی ظرف کاملا پوشیده شده باشد، می‌توانید سالاد تن ماهی با پاستا را به مدت ۵ روز نگه دارید.

سس سالاد ماکارونی با تن ماهی چیست؟

معمولا از سس مایونز به عنوان سس سالاد پاستا با تن ماهی استفاده می‌شود ولی می‌توانید از ماست چکیده یا ماست یونانی یا ترکیب ماست و سس مایونز هم استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک