طرز تهیه خوراک فیله بوقلمون با لوبیا به ۲ روش

طرز تهیه خوراک فیله بوقلمون با لوبیا به ۲ روش


10 آبان 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فیله بوقلمون با لوبیا

خوراک فیله بوقلمون با لوبیا یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین غذا هایی است که می توانید با درست کردن آن، از طعم و فواید آن لذت و بهره ببرید. بوقلمون سرشار از پروتئین و لوبیا سرشار از فیبر است. بنابراین ترکیب هر دو می تواند مواد معدنی مفیدی را به بدن برساند. از طرفی برای پخت این غذا به زمان زیادی نیاز ندارید و مواد مورد استفاده در آن هم ساده و در دسترس است. در مجله کوروش به طرز تهیه خوراک فیله بوقلمون با لوبیا به ۲ روش و با مواد مختلف می پردازیم و همه نکات پخت آن را به شما خواهیم گفت.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه فیله بوقلمون با لوبیا

 

فوت و فن های طرز تهیه فیله بوقلمون با لوبیا

 

  • در طرز تهیه خوراک فیله مرغ با لوبیا می توانید از انواع مختلف لوبیا مثل لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا سبز و لوبیا سفید یا چشم بلبلی استفاده کنید. اگر از لوبیا سبز استفاده می کنید، می توانید ابتدا و انتهای آن ها را جدا کرده و به صورت درسته در غذایتان به کار ببرید.

 

  • به جای لوبیای تازه و پخت آن می توانید از کنسرو آن استفاده کنید. اگر از لوبیا قرمز، چیتی و لوبیا سفید استفاده می کنید، حتما از قبل آن ها را در آب به مدت ۲ تا ۸ ساعت خیس کنید و آن آن ها را چند بار دور بریزید.

 

  • برای تزیین خوراک فیله بوقلمون با لوبیا می توانید از کنجد و سیاه دانه استفاده کنید. اگر می خواهید طعم غذایتان تند و چیلی باشد، نصف یک فلفل چیلی را ریز خرد کنید و داخل نودل یا لوبیا بریزید.

 

  • بستگی به سلیقه و سبک آشپزی تان می توانید به جای نودل می توانید از قارچ، سیب زمینی، انواع سبزیجات مثل کلم بروکلی، هویج، کدو، کرفس و … در کنار خوراک فیله بوقلمون و لوبیا استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: خواص گوشت بوقلمون و عوارض و طبع و مصلح آن

 

 

طریقه مرینیت کردن فیله بوقلمون

 

مرینیت کردن فیله بوقلمون

 

  • اگر در طرز تهیه خوراک فیله بوقلمون با لوبیا از سس سویا استفاده می کنید، بهتر است نمک را از مواد لازم حذف کنید تا فیله ها شور نشوند.

 

  • برای مرینیت کردن و گرفتن بوی زهم بوقلمون می توانید از ادویه های مختلف استفاده کنید. زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، فلفل پاپریکا، پودر زیره، زنجبیل و … موادی است که می توانید به کار ببرید. برگ بو هم می تواند عطر خوشی به فیله ها بدهد.

 

  • به جای سس سویا می توانید از سرکه بالزامیک، رب انار یا رب آلوچه، سس هویسین، تمبر هندی، آبلیمو، سرکه، آبغوره، آب نارنج و … استفاده کنید.
حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه نان رمضان ترکی (پیده رمضان) به روش تبریزی و ترکیه ای

 

  • بهتر است فیله های بوقلمون را به مدت حداقل ۱ ساعت و حداکثر ۲۴ ساعت در مواد مرینیت قرار دهید تا کاملا ترد و خوشمزه شوند.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون

 

 

فیلم آموزش طرز تهیه فیله بوقلمون با لوبیا را تماشا کنید:

 

 

 

 

طرز تهیه فیله بوقلمون با لوبیا سبز

 

طرز تهیه فیله بوقلمون با لوبیا سبز

 

انرژی: ۴۱۷ کیلو کالری

 

مواد لازم

 

سینه بوقلمون: ۱۵۰ گرم

لوبیا سبز: ۱۰۰ گرم

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۲ حبه

سس سویا: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

بادام زمینی: ۳۰ گرم

زردچوبه و فلفل: به میزان لازم

ادویه های دلخواه: به میزان لازم

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: سینه بوقلمون را مزه دار کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه خوراک فیله مرغ با لوبیا سبز، سینه بوقلمون را بشویید و در یک پاکت زیپ کیپ قرار دهید. داخل کیسه را نمک، زردچوبه و فلفل سیاه بریزید. می توانید از ادویه ها و چاشنی های دیگر هم برای طعم دار کردن گوشت بوقلمون استفاده کنید. پاکت را به مدت حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم مواد را بگیرد.

 

 

مرحله دوم: سینه بوقلمون را در تابه بپزید و سرخ کنید

 

یک تابه را روی حرارت قرار دهید و روغن زیتون را در آن گرم کنید. حبه های را پوست بگیرید و در تابه بیندازید. ۱ دقیقه بعد، وقتی که عطر سیر ها بلند شد، سینه بوقلمون را اضافه کنید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. در تابه را روی آن بگذارید. ۸ دقیقه صبر کنید تا یک طرف بوقلمون آب بیندازد و بپزد. سپس طرف دیگر فیله را هم به همان صورت برگردانید و ۸ دقیقه دیگر بپزید.

 

 

مرحله سوم: سس سویا را اضافه کنید

 

بعد از این که هر دو طرف سینه بوقلمون پخت، سس سویا را به تابه اضافه کنید. اجازه دهید سس سویا شروع به جوشیدن کند. حرارت را پایین بیاورید و صبر کنید تا حدود ۳ دقیقه فیله بوقلمون در سس سویا بپزد و طعم آن را بگیرد. سپس شعله را خاموش کنید.

 

 

مرحله چهارم: لوبیا سبز ها را آماده کنید

 

لوبیا سبزها را بشویید. می توانید آن ها را خرد کنید یا به صورت درسته در طرز تهیه فیله بوقلمون با لوبیا سبز به کار ببرید. ابتدا و انتهای لوبیاها را برش بزنید و جدا کنید. در یک قابلمه تا نیمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از این که آب جوشید، لوبیاها را به آن اضافه کنید. ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا لوبیاها بپزند. سپس آن ها را آبکش کنید تا آب اضافی خود را از دست بدهد.

 

 

مرحله پنجم: فیله بوقلمون با لوبیا را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه فیله بوقلمون با لوبیا، بوقلمون را روی تخته بگذارید و با چاقوی تیز، آن را به لایه های نازک برش دهید. فیله ها را به ظرف سرو منتقل کنید. کنار فیله ها را لوبیاهای پخته بریزید. روی بوقلمون و لوبیا سبز را کمی روغن زیتون، بادام زمینی و فلفل و نمک بپاشید. خوراک فیله بوقلمون با لوبیا سبز را سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه برگر بوقلمون

حتما بخوانید  بهترین و بدترین رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به نقرس

 

 

طرز تهیه خوراک فیله بوقلمون با لوبیا و نودل

 

طرز تهیه خوراک فیله بوقلمون با لوبیا و نودل

 

مواد لازم

 

فیله بوقلمون: ۲۵۰ گرم

لوبیا سبز:۱۰۰ گرم

نودل: ۱۰۰ گرم

سس چیلی: ۱ قاشق غذاخوری

پیازچه: ۶ عدد

سیر: ۲ حبه

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

سس مخصوص هویسین: ۳ قاشق غذاخوری

 

 

مواد لازم برای سس هویسین

 

سس سویا: ۴ قاشق غذاخوری

کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری

عسل: ۱ قاشق غذاخوری

سرکه سفید: ۲ قاشق چایخوری

پودر سیر: ۱/۸ قاشق چایخوری

سس چیلی (تند): ۲۰ قطره

فلفل سیاه: ۱/۸ قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: سس هویسین را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه خوراک نودل و فیله بوقلمون با لوبیا سس آن را آماده کنید. برای درست کردن سس هویسین همه مواد لازم در طرز تهیه سس را در یک بطری بریزید و در آن را محکم ببندید. شیشه را به خوبی تکان دهید تا مواد آن کاملا با هم مخلوط شوند. از این سس می توانید در کنار انواع خوراک ها، استیک و نودل استفاده کنید.

 

 

مرحله دوم: لوبیا سبز و نودل را بپزید

 

لوبیا سبز را بشویید و به اندازه دلخواه خرد کنید. آن ها را در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا لوبیا ها بپزند و نرم شوند. در دو دقیقه پایانی نودل ها را به لوبیا ها اضافه کنید. وقتی نودل ها هم نرم شدند، شعله را خاموش و مواد داخل قابلمه را آبکش کنید.

 

 

مرحله سوم: فیله بوقلمون را آماده کنید

 

پوست سیرها را بگیرید و آن ها را خرد کنید. پیازچه ها را بشویید و بعد از این که آب خود را از دست دادند، آن ها را خرد کنید. در یک تابه کمی روغن زیتون بریزید و روی حرارت قرار دهید. فیله ها را در تابه قرار دهید. روی فیله را کمی فلفل و نمک بپاشید. می توانید از قبل آن را مرینیت کنید. وقتی رنگ فیله تغییر کرد، سیر و پیازچه های خرد شده را اضافه کنید. هر دو طرف فیله ها را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزید.

 

 

مرحله چهارم: سس را به بوقلمون اضافه کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه خوراک نودل و فیله بوقلمون با لوبیا، وقتی هر دو طرف بوقلمون را پختید و نرم شد، در یک کاسه ۱ قاشق غذاخوری سس چیلی، ۱ قاشق آبلیمو و ۳ قاشق سس هویسین را با هم مخلوط کنید. این سس را به تابه اضافه کنید و ۵ دقیقه صبر کنید. حرارت باید خیلی ملایم باشد تا سس به خورد بوقلمون برود.

 

 

مرحله پنجم: خوراک فیله بوقلمون با لوبیا و نودل را سرو کنید

 

وقتی سس غلیظ شد، نودل ها و لوبیاهای پخته شده را که از قبل آبکش کرده بودید به فیله ها اضافه کنید. اگر فیله ها ضخیم هستند، آن ها را خارج کنید و برش بزنید و دوباره به ظرف برگردانید. همه مواد را که مخلوط کردید و طعم یکدیگر را گرفتند، آن ها را در طرف مناسب سرو کنید.

 

 

نکات تکمیلی: سس هویسین را می توانید به مدت یک هفته در بطری در بسته در یخچال قرار دهید. همچنین به جای سس هویسین می توانید از سرکه بالزامیک و روغن کنجد استفاده کنید.

 

 

منبع: sodelicious.recipes

کالابرگ الکترونیک