۳ مدل طرز تهیه کاپ کیک هندوانه مخصوص شب یلدا در فر و بدون فر

۳ مدل طرز تهیه کاپ کیک هندوانه مخصوص شب یلدا در فر و بدون فر


27 آبان 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کاپ کیک هندوانه

کاپ کیک هندوانه‌ ای به عنوان شیرینی شب یلدا یک ایده عالی است. کاپ کیک‌ها در اصل کیک‌های فنجانی یک نفره هستند که هم ظاهر زیبایی دارند و هم بافت نرم و اسفنجی آنها، همه را سر ذوق می‌آورد. کاپ کیک‌ هندوانه برای پذیرایی شب یلدا را می‌توانید در طعم‌های مختلف تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه کاپ کیک هندوانه را به ۳ روش مختلف به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک هندوانه سه رنگ بدون خامه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۲ عدد در دمای محیط
ماست نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع یا کره آب شده نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
رنگ ژله‌ای سبز و قرمز به مقدار لازم
شکلات چیپسی به مقدار دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت کاپ کیک هندوانه: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کاپ کیک هندوانه بدون خامه

مراحل طرز تهیه کاپ کیک هندوانه بدون خامه

کاپ کیک هندوانه یکی از بهترین دسرها برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، به خصوص برای شب چله است. برای تهیه این کاپ کیک خوشمزه یلدایی، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد کاپ کیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کاپ کیک هندوانه ای برای شب یلدا، مواد یخچالی مورد نیاز برای کاپ کیک مثل ماست و تخم مرغ را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید و بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسند. فر را هم روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: مواد کاپ کیک را با همزن بزنید

در این مرحله، تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و وانیل را به آنها اضافه کنید. با دور تند همزن برقی، مواد را به مدت ۳ دقیقه بزنید تا بافت پفکی پیدا کنند. سپس شکر را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر با همزن بزنید. در این فاصله با لیسک، دور ظرف را دورگیری کنید. بعد نوبت به اضافه کردن کره ذوب شده یا روغن مایع و ماست می‌رسد. این مواد را بعد از افزودن به مایه تخم مرغ، دوباره به مدت ۱ دقیقه با همزن بزنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ووپی پای ردولوت قلبی مرحله به مرحله برای ولنتاین

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ، ماست، شکر، کره و روغن را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: مواد خشک کاپ کیک را اضافه کنید

در این مرحله، آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه از الک ریز رد کنید تا ناخالصی‌های آن‌ها گرفته شود. سپس کم کم و طی چند مرحله به کاسه مایه تخم مرغ اضافه کرده و هر بار مواد را هم بزنید تا خمیر جمع شود. به مدت ۳۰ ثانیه مایه کیک را با همزن برقی بزنید تا گلوله‌های خمیری تشکیل نشود.

برای خرید آرد و بیکینگ پودر می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: رنگ را به خمیر کاپ کیک اضافه کنید

در این مرحله، خمیر را چانه کرده و به دو قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت رنگ قرمز را اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر رنگ قرمز دلخواهتان را بگیرد. سپس یک قسمت باقی‌مانده خمیر را دوباره به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را سفید نگه دارید و به قسمت دیگر، رنگ سبز اضافه کنید و ورز دهید تا رنگ، داخل خمیر پخش شود.

مرحله پنجم: خمیر را در قالب بریزید

در سینی فر، قالب‌ها یا کپسول‌های کاپ کیک را بچینید. داخل هر قسمت را با قاشق از خمیر سبز رنگ بریزید. روی خمیر سبز را یک لایه خمیر سفید بریزید و در آخر خمیر قرمز را اضافه کنید. مواد را در ۲/۳ حجم کپسول‌ها بریزید، چون بعد از پخت، کیک‌ها پف می‌کنند و اگر زیاد مواد بریزید، کاپ کیک سرریز می‌شود. همه قالب‌ها را به همین شکل پر کنید.

مرحله ششم: کیک فنجانی را بپزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کاپ کیک هندوانه‌ای، سینی کاپ کیک‌ها را در فر بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. سپس با یک خلال دندان، تست کنید. اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبید، سینی را از فر بیرون بیاورید و بیرون بگذارید تا کمی سرد شود. سپس با شکلات‌های چیپسی، روی کاپ کیک‌ها را تزیین و آنها را سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک هندوانه با خامه (۱۲ عدد)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار (۱۱۲ گرم)
تخم مرغ ۲ عدد
شیر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر  ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
رنگ سبز و قرمز خوراکی به مقدار لازم
چیپس شکلات به مقدار لازم
خامه فرم گرفته به مقدار دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت کاپ کیک هندوانه خامه٬ای: ۲۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کاپ کیک هندوانه خامه ای

مراحل طرز تهیه کاپ کیک هندوانه با خامه

در این روش، با خمیری که برای درست کردن کاپ کیک استفاده می‌شود، پایه کیک را درست می‌کنید و برای روی کیک، از خامه فرم گرفته استفاده می‌کنید. با این میزان مواد، ۱۲ تا ۱۳ کاپ کیک برای شب یلدا خواهید داشت. برای آموزش روش تهیه کیک فنجانی برای شب یلدا با طرح هندوانه، مراحل زیر را دنبال کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه پای هلو با طعم قنادی + طرز تهیه خمیر پاستری

مرحله اول: مواد کاپ کیک یلدایی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کاپ کیک هندوانه ای، مواد را از یخچال به مدت ۳۰ دقیقه بیرون بگذارید تا هم‌دما با محیط شوند. فر را هم روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. سپس آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه الک کنید. کره نرم شده در دمای محیط و شکر را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا بافت پفکی پیدا کند. تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن، مواد را با همزن بزنید.

مرحله دوم: مایه کاپ کیک را درست کنید

در این مرحله، وانیل و شیر را هم اضافه کرده و مایه کیک را آماده کنید تا منسجم شود. در آخر رنگ خوراکی سبز را اضافه کنید و هم بزنید. خمیر که آماده شد، مایه کاپ کیک را در کپسول‌ها بریزید تا حدی که نصف یا کمی بیشتر از یک سوم کپسول را بگیرد. کپسول‌ها را در سینی فر بگذارید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید تا بپزد. سپس کیک‌ها را بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شود.

مرحله سوم: خامه فرم گرفته را اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کاپ کیک هندوانه با خامه، خامه فرم گرفته را در یک ظرف بریزید و به آن رنگ قرمز اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا رنگ قرمز بگیرد. خامه قرمز را در قیف بریزید و روی سطح کاپ کیک‌ها بریزید تا قالب پر شود. همه کاپ کیک‌ها را به همین صورت آماده کنید. در آخر شکلات‌های چیپسی یا اسمارتیز با رنگ‌های تیره را روی خامه قرار دهید. سپس آن را سرو کنید.

در صورت تمایل می‌توانید خامه را به روش‌های حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

روش تهیه کاپ کیک هندوانه بدون فر

طرز تهیه کاپ کیک هندوانه بدون فر

برای درست کردن کاپ کیک هندوانه ای مخصوص شب یلدا در قابلمه، باید مایه کاپ کیک را مانند روش بالا درست کنید. یک قابلمه بزرگ را روی حرارت بگذارید و برای ۲۰ دقیقه گرم کنید تا دمای داخل آن شبیه دمای فر شود. سپس داخل قابلمه گرم شده را یک پایه یا تابه بگذارید.

کاپ کیک‌های آماده شده را روی پایه یا تابه بگذارید و درب قابلمه را ببندید. حرارت زیر قابلمه را کم کنید و تا ۲۰ دقیقه درب قابلمه را برندارید تا پف کاپ کیک‌ها نخوابد. سپس کاپ کیک‌ها را بیرون بیاورید و روی آنها را با خامه رنگی و شکلات چیپسی، تزیین و سرو کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن کاپ کیک هندوانه برای شب یلدا

چه کار کنیم که رنگ لایه‌های کاپ کیک هندوانه، قاطی نشود؟

اگر به جای ماست از شیر در طرز تهیه کاپ کیک هندوانه استفاده کنید، احتمال قاطی شدن رنگ‌ها زیاد می‌شود. پس بهتر است از ماست به جای شیر برای مایه کیک فنجونی هندوانه ای استفاده کنید.

چرا مایه کاپ کیک هندوانه شل می‌شود؟

برای تهیه کاپ کیک‌های رنگی، از رنگ‌های خوراکی مایع نباید استفاده کنید. رنگ‌های ژله‌ای بهترین گزینه برای استفاده در مایه کاپ کیک هستند.

 

کالابرگ الکترونیک