طرز تهیه بستنی هندوانه خوشمزه یخی و اسکوپی به ۳ روش

طرز تهیه بستنی هندوانه خوشمزه یخی و اسکوپی به ۳ روش


18 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بستنی هندوانه ? خوشمزه یخی و اسکوپی به 3 روش
فهرست محتوا پنهان

بستنی یخی هندوانه، بستنی چوبی هندوانه و بستنی اسکوپی هندوانه جزو محبوب‌ترین انواع بستنی تابستانی است. از آن جایی که هندوانه یکی از محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی است، درست کردن انواع دسر هندوانه می‌تواند لذت خوردن هندوانه را دو چندان کند. همچنین می‌توانید با بستنی هندوانه انواع دسر مجلسی را هم درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه بستنی هندوانه به ۳ روش مختلف می‌پردازیم و نکات طلایی تهیه انواع بستنی هندوانه‌ای را به شما آموزش می‌دهیم.

 

 

طرز تهیه بستنی یخی هندوانه

 

طرز تهیه بستنی یخی هندوانه

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی با طعم هندوانه

 

• هندوانه خرد شده: ۲ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• عصاره وانیل: ۱ قاشق غذاخوری
• آبلیموی تازه: ۲ قاشق غذاخوری
• گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
• شکر: به میزان دلخواه

 

مراحل تهیه بستنی یخی هندوانه

 

بستنی یخی هندوانه‌ای، به خاطر آسان بودن و در دسترس بودن موادی که در آن به کار می‌رود، بسیار محبوب است. در این بستنی، استفاده از انواع طعم‌دهنده‌ها اختیاری است. می‌توانید میزان آن‌ها را کمتر یا بیشتر هم در نظر بگیرید یا برخی از این طعم‌دهنده‌ها را حذف کنید. برای درست کردن این بستنی هندوانه‌ای، همه مواد را باید با هم میکس کنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

 

مرحله اول: هندوانه‌ها را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی هندوانه‌ای، پوست و هسته هندوانه‌ها را جدا کنید. گوشت قرمز هندوانه را خرد کنید و در مخلوط کن بریزید.

 

مرحله دوم: طعم‌ دهنده‌ها را اضافه کرده و میکس کنید

 

در این مرحله عصاره وانیل، آبلیمو، گلاب یا عرقیات مختلف را به هندوانه‌ها، اضافه و مخلوط کن را روشن کنید. صبر کنید تا هندوانه‌ها کاملا پوره و یکدست شوند. مخلوط به دست آمده را بچشید. اگر هندوانه به اندازه کافی شیرین نبود مقداری شکر، عسل با شربت‌ به آن اضافه کنید تا به طعم دلخواهتان برسد.

 

مرحله سوم: مایه بستنی را در قالب بریزید

 

در یک قالب بستنی چوبی، پوره هندوانه میکس شده با طعم دهنده‌ها را بریزید و چوب‌های بستنی را در آن قرار دهید. قالب را در فریزر بگذارید و به مدت ۴ تا ۵ ساعت صبر کنید تا بستنی یخ ببندد.

حتما بخوانید  انواع چای در جهان و آداب و رسوم سرو آن در کشورهای مختلف

 

مرحله چهارم: بستنی هندوانه‌ ای را سرو کنید

 

بعد از این که بستنی‌هایتان منجمد و آماده شدند، قالب بستنی را به مدت یک دقیقه در آب گرم بگذارید. می‌توانید ۳ تا ۵ دقیقه آن را در دمای محیط قرار دهید تا بستنی‌ها از قالب جدا شوند. اگر بستنی‌ها کاملا منجمد نشده‌ باشند، با کشیدن چوب، بستنی جدا می‌شود، پس هنگام جدا کردن بستنی‌ها چوب را زیاد نکشید و از یخ زدن بستنی، مطمئن شوید. اگر بستنی‌تان آماده بود، می‌توانید آن را سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: روش‌های تشخیص هندوانه سرخ و شیرین

 

طرز تهیه بستنی هندوانه ای با شیر بدون بستنی ساز

 

بستنی هندوانه ای با شیر بدون بستنی ساز

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۲۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه بستنی هندوانه

 

• هندوانه خرد شده: ۶ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• خامه: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شیر: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱/۲ لیوان (یا به اندازه دلخواه)
• وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مراحل طرز تهیه بستنی هندوانه با شیر

 

برای درست کردن بستنی هندوانه بدون بستنی ساز، باید مواد بستنی را با هم میکس کنید و در قالب بریزید. در اولین مرحله به مدت ۳ ساعت قالب را در فریزر بگذارید و بعد مواد را دوباره میکس کنید. در دومین مرحله، ۳۰ دقیقه قالب را دوباره به فریزر برگردانید. بعد از اینکه بستنی خودش را گرفت و بافت پفکی پیدا کرد، آن را سرو کنید.

 

مرحله اول: هندوانه‌ها را پوره کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی هندوانه ای، هندوانه‌ها را برش بزنید و پوست آن‌ها را بگیرید. هندوانه‌ها را خرد کنید و با چنگال به صورت پوره دربیاورید. هسته‌های هندوانه را جدا کنید. می‌توانید برش‌های هندوانه را در پاکت زیپ کیپ بریزید و با گوشتکوب بکوبید و نرم کنید. یا از مخلوط کن برای پوره کردن استفاده کنید.

 

مرحله دوم: همه مواد را با هم میکس کنید

 

بعد از پوره شدن هندوانه‌ها، شیر، وانیل، خامه و در صورت نیاز شکر را به هندوانه‌ها اضافه کنید و دوباره همه را هم بزنید تا مخلوطی یکدست داشته باشید. مایه بستنی هندوانه را در قالب بستنی یا براونی بریزید و به مدت ۳ ساعت در فریزر بگذارید.

 

مرحله سوم: مایه بستنی هندوانه را دوباره هم بزنید

 

در این مرحله، وقتی بستنی هنوز کامل یخ نبسته، بعد از ۳ ساعت، قالب را از فریزر بیرون بیاورید و دوباره مواد را در میکسر بزنید. روی حالت پالس میکسر بزنید تا مایه بستنی حالت کرمی پیدا کند. دوباره بستنی را به قالب برگردانید.

 

مرحله چهارم: بستنی هندوانه را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی هندوانه‌ای، به مدت ۳۰ دقیقه دیگر، مایه بستنی را در فریزر و داخل قالب نگهدارید. سپس آن را از فریزر خارج کرده و سرو کنید.

 

طرز تهیه بستنی هندوانه در بستنی ساز

 

بستنی هندوانه در بستنی ساز

 

اگر بستنی ساز در دسترس دارید، برای درست کردن بستنی هندوانه، نیازی به بیرون آوردن قالب از فریزر و هم زدن مجدد آن ندارید. وقتی مایه بستنی را به روش بالا درست کردید، آن را در بستنی ساز بریزید و روی حالت مدنظرتان تنظیم کنید. بعد از اینکه بستنی آماده شد، آن را تزیین و سرو کنید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه سوپ سرد گیلاس با گوجه، خامه ترش یا نان باگت

 

فوت و فن های طرز تهیه بستنی هندوانه‌ای

 

فوت و فن های طرز تهیه بستنی هندوانه‌ ای

 

*اگر برای درست کردن بستنی یخی هندوانه‌ای، قالب مخصوص بستنی یخی نداشتید، پوره بستنی را در لیوان یک بار مصرف هم می‌توانید بریزید و در فریزر قرار دهید. به جای چوب بستنی هم می‌توانید از قاشق چای‌خوری استفاده کنید.

 

*میزان شکر یا عسل در طرز تهیه بستنی هندوانه‌‌ای متغیر است و بستگی به میزان شیرینی هندوانه شما دارد.

 

*اگر از مخلوط کن برای پوره کردن هندوانه‌ها کمک می‌گیرید، حتما قبل از ریختن هندوانه‌ها در میکسر، هسته‌های هندوانه را جدا کنید. اگر این کار را دستی انجام می‌دهید، بعد از پوره کردن می‌توانید هسته‌ها را بگیرید.

 

*اگر می‌خواهید بستنی‌تان را در فریزر درست کنید ولی نمی‌خواهید بافت یخی داشته باشد، بهتر است هر ۱ ساعت یک بار ظرف بستنی را بیرون بیاورید و با قاشق مواد را هم بزنید تا هوا به داخل بافت بستنی نفوذ پیدا کند. ۵ تا ۶ بار این کار را انجام دهید. همچنین بهتر است روی ظرف حاوی مایه بستنی، سلفون بکشید و در فریزر بگذارید.

 

*برای تزیین بستنی هندوانه‌ای، می‌توانید از شکلات چیسی، دانه‌های کاکائو، اسمارتیز، پودر یا خلال مغزها، برش‌های میوه‌های مختلف و … استفاده کنید.

 

*در طرز تهیه بستنی هندوانه با خامه می‌توانید از خامه صبحانه استفاده کنید. سعی کنید خامه‌ای که به کار می‌برید، کم‌چرب باشد. می‌توانید برای تزیین روی بستنی هم از کمی خامه استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی

 

*برای تهیه بستنی هندوانه بدون شیر، می‌توانید از پودر ژله مخلوط شده در آب، استفاده کنید. در این حالت، پودر ژله را به همراه آب داخل یک قابلمه کوچک بریزید و برای یک دقیقه هم بزنید تا دانه‌های ژله کمی حل شوند. سپس به مدت ۲ تا ۳ دقیقه، قابلمه را روی حرارت کم گرما دهید تا وقتی ژله حل شود. اجازه دهید مایه ژله آماده شود و بعد به همراه مواد دیگر، به مخلوط کن اضافه کنید. وقتی مایه بستنی آماده شد، هر یک از روش‌های دلخواه برای تهیه بستنی هندوانه‌ای را ادامه دهید.

 

*اگر در طرز تهیه بستنی هندوانه از ثعلب استفاده کنید، بستنی شما در نهایت کمی کشدارتر خواهد شد. در این صورت، به ازای ۱ کیلو شیر، ۱ قاشق غذاخوری ثعلب و یک بسته پودر ژله هندوانه نیاز خواهید داشت.

 

*برای درست کردن انواع اسموتی هندوانه مثل اسموتی هندوانه و توت فرنگی می‌توانید از بستنی هندوانه هم استفاده کنید.

 

سوالات متداول

 

برای طعم دادن به بستنی هندوانه‌ای از چه موادی استفاده کنیم؟

 

می‌توانید برای خوش‌طعم‌تر شدن بستنی هندوانه از انواع عرقیات مثل گلاب، عرق نسترن، عرق نعناع، عرق هل، دارچین و … یا انواع چاشنی‌ها مثل آبلیمو، یا آب میوه‌ها و سبزیجات مختلف مثل آب زرشک و … استفاده کنید.

 

بستنی هندوانه باید چند ساعت در فریزر بماند تا آماده شود؟

 

اگر از فریزر برای یخ بستن و درست کردن بستنی استفاده می‌کنید، بسته به مدلی که بستنی را تهیه می‌کنید، زمان نگهداری مواد بستنی در فریزر متفاوت خواهد بود. ولی در حالت کلی، بستنی هندوانه بین ۴ تا ۸ ساعت زمان برای آماده شدن نیاز دارد.

 

 

کالابرگ الکترونیک