طرز تهیه سوربات طالبی خوشمزه به ۳ روش بدون دستگاه و با دستگاه

طرز تهیه سوربات طالبی خوشمزه به ۳ روش بدون دستگاه و با دستگاه


17 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوربات طالبی
فهرست محتوا پنهان

سوربات طالبی یکی از خوشمزه‌ترین انواع دسر تابستانی است که می‌توانید آن را به سادگی و با استفاده از یک طالبی و چند ماده اولیه ساده درست کنید. اگر تا به حال مزه این دسر طالبی جذاب را نچشیده‌اید، بهتر است همین امروز دست به کار شوید و روش درست کردن سوربات طالبی را یاد بگیرید. طرز تهیه سوربات طالبی بسیار راحت است و مزه آن شباهت زیادی به بستنی دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با آموزش کامل طرز تهیه دسر سوربات طالبی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد آموزش سوربات طالبی پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه سوربات طالبی

 

طرز تهیه سوربات طالبی

 

مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه سوربات طالبی

 

  • آب: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری
  • طالبی: ۱ کیلوگرم
  • پوست پرتقال رنده شده: ۱ قاشق چای‌خوری
  • زنجبیل تازه رنده شده: ۱ قاشق چای‌خوری
  • سفیده تخم مرغ: ۲ عدد
  • رنگ مجاز خوراکی (اختیاری): ۲ تا ۳ قطره

 

مراحل طرز تهیه سوربات طالبی

 

مراحل طرز تهیه سوربات طالبی

 

طالبی از آن دسته میوه‌هایی است که اگر آن را منجمد کنید، بافتی خامه‌ای و شبیه به بستنی پیدا می‌کند. از همین رو درست کردن اسموتی طالبی و سوربات طالبی یکی از بهترین روش‌ها برای سرو کردن این میوه جذاب و خوشمزه و استفاده از خواص طالبی است. در ادامه این بخش می‌توانید با جزئیات و مراحل طرز تهیه سوربات طالبی آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ خرد کردن طالبی

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سوربات طالبی باید طالبی را بشویید و سپس آن را از وسط نصف کنید. حالا پوست طالبی را جدا کنید و آن را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید.

 

مرحله دوم؛ میکس کردن طالبی

 

در این مرحله از درست کردن سوربات طالبی باید طالبی‌های خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید. سپس دستگاه را روشن کنید و طالبی‌ها را کاملاً میکس کنید.

 

مرحله سوم؛ درست کردن شربت سوربات

 

بعد از میکس شدن طالبی‌ها به سراغ درست کردن شربت سوربات بروید. برای این کار شکر، آبلیمو و آب را داخل یک قابلمه بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید شکر در آب حل شود و شربت شما کمی بجوشد و غلیظ شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه اسکندر کباب خانگی با گوشت یا مرغ و سس مارینا مخصوص

 

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن شربت با طالبی

 

ترکیب کردن شربت با طالبی

 

در این مرحله از آموزش سوربات طالبی باید اجازه دهید شربت کاملاً خنک شود. سپس آن را با پوره طالبی که از قبل آماده کردید، ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

 

مرحله پنجم؛ هم زدن سفیده تخم مرغ

 

در این مرحله باید سفید و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده را داخل یک ظرف بریزید و با همزن هم بزنید. سفیده باید آنقدر هم زده شود تا کاملاً سفت شود و فرم بگیرد.

 

مرحله ششم؛ اضافه کردن رنگ به سفیده تخم مرغ

 

بعد از این که سفیده تخم مرغ کاملاً سبک شد، باید مقداری رنگ خوراکی به آن اضافه کنید. سپس آن را به ترکیب طالبی و شربت اضافه کنید و مواد را به آرامی هم بزنید.

 

مرحله هفتم؛ منجمد کردن سوربات طالبی

 

منجمد کردن سوربات طالبی

 

زمانی که همه مواد با هم ترکیب شدند، حالا باید آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب بریزید و در فریزر قرار دهید. تا منجمد شدن سوربات طالبی باید چند بار آن را از فریزر خارج کنید و هم بزنید. سپس دوباره در فریزر قرار دهید. این کار موجب کشدار شدن سوربات طالبی می‌شود.

 

مرحله هشتم؛ سرو کردن سوربات طالبی

 

بعد از چند ساعت که سوربات طالبی شما آماده شد، آن را از فریزر خارج کنید. با استفاده از اسکوپ مواد را بردارید و داخل ظرف‌های مورد نظرتان بریزید. برای تزیین سوربات طالبی می‌توانید از چند برگ نعناع تازه استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیر طالبی به ۲ روش

 

طرز تهیه سوربات طالبی با دستگاه بستنی ساز

 

طرز تهیه سوربات طالبی با دستگاه بستنی ساز

 

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه سوربات طالبی با دستگاه بستنی ساز

 

  • شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • طالبی: ۱ عدد بزرگ

 

مراحل طرز تهیه سوربات طالبی با دستگاه بستنی ساز

 

مراحل طرز تهیه سوربات طالبی با دستگاه بستنی ساز

 

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درست کردن سوربات طالبی استفاده از دستگاه بستنی ساز است. اگر در خانه دستگاه بستنی ساز دارید، می‌توانید به سادگی و در عرض مدت زمانی کوتاه یک سوربات طالبی فوق‌العاده خوشمزه آماده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سوربات طالبی با بستنی ساز آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ جوشاندن شکر و آب

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سوربات طالبی باید شکر و آب را داخل یک قابلمه بریزید. مواد را روی شعله متوسط گاز قرار دهید و بعد از این که آب شروع به جوشیدن کرد، شعله گاز را کم کنید تا شربت کمی غلیظ شود. معمولاً ۱۰ دقیقه زمان برای جوشیدن شربت کافی است.

 

مرحله دوم؛ خرد کردن طالبی

 

در این مرحله زمانی که شربت در حال خنک شدن است، باید به سراغ خرد کردن طالبی بروید. طالبی را از وسط نصف کنید و پوست آن را جدا نمایید. سپس طالبی‌ها را به صورت مکعب‌هایی کوچک خرد نمایید.

 

مرحله سوم؛ میکس کردن طالبی

 

در این مرحله باید طالبی خرد شده را داخل دستگاه مخلوط کن بریزید. سپس مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. شربت خنک شده را به ترکیب طالبی اضافه کنید و دوباره مواد را با هم ترکیب نمایید.

 

مرحله چهارم؛ ریختن مواد سوربات در بستنی ساز

 

حتما بخوانید  طرز تهیه مارمالاد زردآلو خوشمزه به 3 روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

در این مرحله باید طالبی‌های میکس شده با شربت را داخل دستگاه بستنی ساز بریزید و دستگاه را طبق دستورالعمل آن روشن کنید تا سوربات طالبی شما آماده شود.

 

طرز تهیه سوربات طالبی با طالبی منجمد

 

طرز تهیه سوربات طالبی با طالبی منجمد

 

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه سوربات طالبی با طالبی منجمد

 

  • طالبی: ۱ عدد
  • آب: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه سوربات طالبی با طالبی منجمد

 

مراحل طرز تهیه سوربات طالبی با طالبی منجمد

 

اگر دوست دارید یک سوربات طالبی سریع و راحت آماده کنید و در طرز تهیه آن از هیچ شکری استفاده نکنید، می‌توانید از این دستورالعمل استفاده نمایید. برای تهیه این سوربات طالبی هیچ نیازی به شکر ندارید، تنها می‌توانید در صورت تمایل کمی عسل به سوربات خود اضافه کنید. در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن سوربات طالبی با طالبی منجمد و بدون شکر آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ خرد کردن طالبی

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سوربات طالبی با طالبی منجمد باید، طالبی را بشویید. سپس پوست طالبی را جدا کنید و آن را به قطعات کوچک خرد نمایید.

 

مرحله دوم؛ منجمد کردن طالبی

 

بعد از اینکه طالبی‌ها را خرد کردید، در این مرحله از دستور عالی برای سوربات طالبی باید قطعات طالبی را روی یک سینی یا ظرف دلخواه بچینید و در فریزر قرار دهید.

 

مرحله سوم؛ میکس کردن مواد سوربات طالبی

 

میکس کردن مواد سوربات طالبی

 

بعد از این که طالبی‌ها به طور کامل منجمد شدند، آن‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و کاملاً میکس کنید. در صورت تمایل می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید تا سوربات شما رقیق‌تر شود.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوربات طالبی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوربات طالبی

 

*برای سرو کردن سوربات طالبی می‌توانید از پوست طالبی کمک بگیرید. برای این کار باید طالبی را نصف کنید و میوه را با استفاده از قاشق از داخل پوست جدا کنید. سپس از پوست طالبی به عنوان کاسه برای سرو کردن سوربات استفاده کنید.

*برای آماده شده سوربات طالبی در فریزر بهتر است حدود ۳ بار آن را هم بزنید.

*به منظور آماده شدن سوربات طالبی باید حدود ۸ ساعت آن را در فریزر قرار دهید.

*برای درست کردن سوربات طالبی بهتر است از یک طالبی رسیده و تازه استفاده کنید. توجه داشته باشید طالبی‌هایی که بیش از حد رسیده و نرم هستند، برای تهیه سوربات طالبی مناسب نیستند.

*برای شیرین کردن سوربات طالبی می‌توانید به جای درست کردن شربت از شربت‌های خانگی یا مقداری عسل استفاده کنید.

*بافت سوربات نباید خیلی سفت و یا خیلی شل باشد. این موضوع تا حد زیادی به بافت طالبی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

*اضافه کردن آب لیمو ترش تازه به سوربات طالبی عطر و طعم جذابی می‌بخشد.

*در صورتی که برای تهیه سوربات طالبی از پوست پرتقال رنده شده استفاده می‌کنید، باید تنها بخش‌های نارنجی رنگ پوست پرتقال را رنده نمایید. چون بخش‌های سفید پوست پرتقال طعم تلخی دارد و مزه سوربات شما را تلخ می‌کند.

 

سوالات متداول

 

در طرز تهیه سوربات طالبی چه نوع طالبی مناسب است؟

 

برای درست کردن سوربات طالبی بهتر است از یک طالبی رسیده و تازه استفاده کنید. توجه داشته باشید طالبی‌هایی که بیش از حد رسیده و نرم هستند، برای تهیه سوربات طالبی مناسب نیستند.

 

بهترین روش برای تزیین سوربات طالبی چیست؟

 

برای تزیین سوربات طالبی می‌توانید از یک برگ نعنا تازه استفاده کنید.

 

منابع: thespruceeats، asweetpeachef

کالابرگ الکترونیک