طرز تهیه ۹ نوشیدنی خوشمزه رفع تشنگی و عطش در ماه رمضان

طرز تهیه ۹ نوشیدنی خوشمزه رفع تشنگی و عطش در ماه رمضان


22 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 9 نوشیدنی خوشمزه رفع تشنگی و عطش در ماه رمضان

برای رفع عطش و تشنگی در ماه رمضان انواع مختلفی از نوشیدنی خانگی را می‌توانید تهیه کنید. یکی از دغدغه‌های روزه‌داران به خصوص افرادی که شاغل هستند و مجبورند ساعات زیادی از روز را بیرون از خانه باشند به حداقل رساندن احساس تشنگی در زمان روزه‌داری است. خوردن چای، آب، هندوانه و … از جمله راهکارهای رفع تشنگی در ماه رمضان هستند. اما به جز این‌ها با درست کردن برخی نوشیدنی‌های مفید و خوشمزه ضد عطش شما می‌توانید به راحتی احساس تشنگی در زمان روزه‌داری را به حداقل میزان ممکن برسانید. طرز تهیه انواع نوشیدنی مفید و خوشمزه برای رفع تشنگی در ماه رمضان را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

 

۱- نوشیدنی ضد عطش لیموترش، زنجبیل و زردچوبه

طرز تهیه لیموترش، زنجبیل و زردچوبه برای رفع تشنگی در ماه رمضان

اگر برای رفع احساس تشنگی در ماه رمضان به دنبال یک نوشیدنی مفید و در عین حال خوشمزه هستید بد نیست نوشیدنی لیموترش، زنجبیل و زردچوبه را حتما امتحان کنید. مدت زمان آماده سازی این نوشیدنی ۵ دقیقه است و برای آماده کردن آن به مواد زیر نیاز دارید:

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه ۴ تکه
لیمو ترش یا آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
آب ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

تمام مواد را با هم مخلوط کنید، درب لیوان را بگذارید و به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید تا نوشیدنی طعم بگیرد و خنک شود. برای بهتر شدن طعم این نوشیدنی ضد‌عطش به دلخواه می‌توانید مقداری عسل هم به آن اضافه کنید.

برای تهیه زردچوبه و آبلیمو می‌توانید به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

۲- نوشیدنی ضدعطش توت فرنگی و اسطوخودوس

جهت درست کردن این نوشیدنی خنک برای رفع تشنگی در ماه رمضان کافی است ۵ دقیقه زمان بگذارید و البته مواد زیر را تهیه کنید:

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
توت فرنگی تازه و خرد شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
برگ اسطوخودوس خشک یا تازه و خرد شده ۱ قاشق مرباخوری
آب ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب لیموترش به مقدار دلخواه

 

مواد مورد نیاز این نوشیدنی رفع تشنگی را با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید تا طعم بگیرد. اسطوخودوس یک داروی گیاهی عالی برای رفع تشنگی و توت فرنگی هم یک میوه مفید برای رفع تشنگی است.

۳- نوشیدنی چای سرد آناناس و لیمو

نوشیدنی چای سرد آناناس و لیمو برای رفع تشنگی در ماه رمضان

برای درست کردن این نوشیدنی رفع تشنگی به خاطر زمان طولانی آماده‌سازی بهتر است به جای یک لیوان یک پارچ در نظر بگیرید. برای درست کردن این نوشیدنی برای رفع تشنگی کاذب به مواد زیر نیاز دارید:

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب ۱۶ لیوان فرانسوی دسته‌دار
چای کیسه‌ای ۲۴ عدد
برگ نعنا تازه ۶ عدد
شکر ۳ و ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب آناناس (بدون شکر) ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب لیموترش ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

برای آماده کردن این چای خنک برای رفع تشنگی ابتدا در یک کتری بزرگ ۱۶ لیوان آب را جوش بیاورید. بعد از جوش آمدن آب چای کیسه‌ای‌ها را اضافه کنید و اجازه دهید کمی دم بکشد و رنگ بگیرد. ده دقیقه زمان کافی است. سپس چای کیسه‌ای را از آب خارج کنید و برگ نعنا را به چای اضافه کنید. ۵ دقیقه برای خیس خوردن برگ‌های نعنا کافی است. سپس برگ‌های نعنا را از آب خارج کنید.

شکر، آب آناناس و آب لیموترش را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود سپس این نوشیدنی ضد تشنگی را در یک پارچ مناسب بریزید. قرار است این دمنوش برای رفع تشنگی را به صورت سرد میل کنید پس آن را چند ساعت در یخچال نگهداری کنید. در زمان مصرف می‌توانید چند قالب یخ به نوشیدنی اضافه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه حلوا پسته ارومیه به روش اصلی با قالب و بدون قالب

می‌توانید انواع آبمیوه، چای کیسه‌ای و شکر را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی یا حضوری خریداری کنید.

۴- اسموتی هندوانه و توت فرنگی

اسموتی هندوانه و توت فرنگی برای رفع تشنگی در ماه رمضان

این اسموتی خوشمزه علاوه بر اینکه یک نوشیدنی رفع تشنگی در ماه رمضان است، برای روزهای گرم سال و برای جلوگیری از گرمازدگی هم یک گزینه مناسب و خوشمزه است. برای درست کردن ۴ لیوان از این نوشیدنی رفع تشنگی در ماه رمضان به مواد زیر نیاز دارید:

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب لیموترش ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
هندوانه خرد شده بدون هسته ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
توت فرنگی خرد شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
قالب یخ ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

برای آماده کردن اسموتی هندوانه و توت فرنگی کافی است تمام مواد به جز یخ را در میکسر یا غذاساز بریزید و تا زمانی که یک اسموتی یکدست آماده شود هم بزنید. در اواسط هم زدن تکه‌های یخ را هم اضافه کنید و باز هم بزنید. این اسموتی رفع تشنگی را بلافاصله بعد از درست شدن و خنک میل کنید.

۵- نوشیدنی آرد برنج و بادام

نوشیدنی آرد برنج و بادام برای رفع تشنگی در ماه رمضان

یک نوشیدنی ضد گرسنگی و ضد تشنگی برای ماه رمضان به خصوص برای آن‌هایی که کمتر تحمل گرسنگی را دارند. مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی مقوی برای رفع تشنگی در ماه رمضان عبارتند از:

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد برنج ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز بادام (بادام درختی) ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
چوب دارچین ۱ عدد
پوست لیموترش تازه و رنده شده ۱ و نیم قاشق چای‌خوری
آب گرم ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب سرد ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
لیموترش ۱ برش (اختیاری)
پودر دارچین مقداری (سلیقه‌ای)

 

مواد فوق برای درست کردن ۶ لیوان از این نوشیدنی ضد تشنگی ماه رمضان کافی است. ابتدا برنج‌ها را آسیاب کنید. ۲ تا سه دقیقه برای درست شدن آرد برنج کافی است. آرد برنج را به همراه بادام درختی، چوب دارچین، پوست لیموترش و آب گرم در یک کاسه بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید.

درب ظرف را بگذارید و به مدت ۸ ساعت در یخچال نگه دارید. بعد از ۸ ساعت چوب دارچین را از سایر مواد جدا کنید و کنار بگذارید. سایر مواد را در مخلوط کن یا میکسر بریزید و سه الی چهار دقیقه هم بزنید تا مایه یکدستی با بافت کرمی به دست بیاورید.

حالا شکر را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. نوشیدنی شما حاضر است. نوشیدنی آرد برنج و بادام را سرد و با یخ میل کنید و در صورت تمایل روی آن را با مقداری پودر دارچین و یک برش لیموترش تزیین کنید.

آرد برنج و پودر دارچین را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

۶- نوشیدنی رزماری و لیموناد

نوشیدنی رزماری و لیموناد برای رفع تشنگی در ماه رمضان

برای درست کردن ۸ لیوان از این نوشیدنی ماه رمضانی برای رفع عطش مواد زیر را تهیه کنید:

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب معمولی ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
رزماری تازه ۲ شاخه
شکر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
عسل نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب لیموترش تازه ۱ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب سرد ۶ لیوان فرانسوی دسته‌دار
قالب یخ به مقدار دلخواه

 

برای درست کردن نوشیدنی رفع تشنگی با رزماری و لیموناد ابتدا در یک قابلمه کوچک ۲ لیوان آب را جوش بیاورید. بعد از جوش آمدن آب ساقه‌های رزماری را به آب اضافه کنید و ۱۰ دقیقه زمان دهید.

بعد از ده دقیقه شاخه‌های رزماری را از قابلمه خارج کنید و عسل و شکر را اضافه کنید. مقداری هم بزنید تا عسل و شکر در آب حل شوند و سپس محلول به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید.

محلول آب طعم‌دار شده با رزماری، عسل و شکر را از فریزر بیرون بیاورید و آب لیموترش و آب سرد را به آن اضافه کنید. نوشیدنی رفع تشنگی شما حاضر است. می‌توانید به این نوشیدنی ضد عطش چند عدد قالب یخ به دلخواه اضافه کنید و یک برش لیموترش هم برای تزیین روی آن بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه میلک شیک آلبالو ساده و شکلاتی به 3 روش کافی شاپی

شما عسل را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

۷- نوشیدنی موهیتو نعناع

نوشیدنی موهیتو و نعناع برای رفع تشنگی در ماه رمضان

«موهیتو نعناع» یکی از خوشمزه‌ترین و خنک‌ترین انواع نوشیدنی برای رفع عطش و تشنگی ماه رمضان و البته پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان است. برای درست کردن یک پارچ نوشیدنی موهیتو نعنا به مواد زیر نیاز دارید:

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شکر سفید یا قهوه‌ای ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار شکر سفید یا ۲ لیوان شکر قهوه‌ای
آب ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
برگ نعناع تازه ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شربت لیمو ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب لیموترش ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سودا یا آب گازدار ۸ لیوان فرانسوی دسته‌دار
لیموترش چند برش
فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

برای تهیه نوشیدنی موهیتو نعناع ابتدا ۲ لیوان از ۳ لیوان آب را با شکر مخلوط کنید و در یک ظرف مناسب بریزید، این مخلوط را به مدت ۵ دقیقه داخل مایکروفر بگذارید. برگ‌های نعناع را به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه در همین حالت باقی بماند.

بعد از ۵ دقیقه، برگ‌های نعناع‌ را از داخل ظرف بیرون آورده و خوب فشار دهید و کنار بگذارید. شربت لیمو، آب لیمو‌ترش و ۱ لیوان از آب باقی مانده را داخل پارچ بزرگی بریزید و خوب هم بزنید. حالا مخلوط شکر و آب و افشره نعناعی که در ابتدا تهیه کردید را به ترکیب بالا اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه نوشیدنی موهیتو به روش‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

برای خرید آب گازدار سودا می‌توانید به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

۸- نوشیدنی چای سبز و طالبی

نوشیدنی چای سبز و طالبی برای رفع تشنگی در ماه رمضان

این نوشیدنی ماه رمضانی هم حسابی برطرف کننده عطش و تشنگی و شاداب کننده بدن به خصوص در روزهای گرم سال است. برای درست کردن ۵ لیوان نوشیدنی چای سبز و طالبی به مواد زیر نیاز دارید:

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
برگ نعنا تازه ۱۲ عدد
چای سبز کیسه‌ای ۴ عدد
شکر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
طالبی شیرین و خرد شده ۲ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
قالب یخ ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

برای درست کردن این نوشیدنی رفع تشنگی اصالتا مراکشی با چای سبز و طالبی، ابتدا در یک قابلمه دو لیوان آب بریزید و اجازه بدهید جوش بیاید. سپس قابلمه را از روی شعله گاز بردارید و برگ‌های نعنا را در آب بریزید.

چای‌های کیسه‌ای را هم در آب جوش قرار دهید تا در آب جوش دم بکشند. ۳ الی ۵ دقیقه زمان برای این کار کافی است. برگ‌های نعنا و چای کیسه‌ای را از آب خارج کنید و شکر را اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا شکر حل شود.

در دستگاه غذاساز یا میکسر طالبی‌ها را پوره کنید و ۱ و ½ لیوان آب طعم‌دار شده با شکر، چای سبز و نعنا به همراه قالب‌های یخ را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا یک مایه پوره مانند به دست بیاید. این نوشیدنی ضدعطش را با یخ سرو کنید.

۹- شربت خاکشیر

شربت خاکشیر از انواع شربت ضد عطش برای رفع تشنگی است

برای رفع تشنگی هیچ چیز به اندازه یک لیوان شربت خاکشیر خنک نمی‌تواند سرحالتان کند. معمولاً در طرز تهیه شربت خاکشیر خانگی اولین قدم خیساندن خاکشیر است. بعد از این مرحله می‌توانید شربت خاکشیر را به هر روش و با هر طعمی که دوست دارید آماده کنید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت خاکشیر روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع شربت ضدعطش و رفع تشنگی

برای رفع عطش در ماه رمضان چه نوشیدنی بخوریم؟

نوشیدنی‌هایی که حاوی آبلیمو، خاکشیر، آب سودا گازدار، برگ نعناع و موادی هستند که طبع خنک و سردی دارند، می‌توانند عطش ناشی از روزه‌داری را از بین ببرند.

چرا خاکشیر و تخم شربتی در ماه رمضان مفید هستند؟

دانه‌های خاکشیر و تخم شربتی، آب را داخل دانه‌های خود حفظ می‌کنند. بنابراین نوشیدن انواع شربت‌هایی که با خاکشیر و تخم شربتی تهیه می‌شوند، بخش زیادی از عطش شما را برطرف کرده و کمک می‌کند دیرتر احساس تشنگی کنید.

 

کالابرگ الکترونیک