طرز تهیه جار کیک ردولوت ولنتاینی | یک سورپرایز جذاب برای ولنتاین

طرز تهیه جار کیک ردولوت ولنتاینی | یک سورپرایز جذاب برای ولنتاین


16 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه جار کیک رد ولوت ولنتاینی؛ یک سورپرایز جذاب برای ولنتاین

جار کیک یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین انواع کیک است که این نام بیشتر از اینکه به شکل و طعم کیک مربوط باشد، با نوع سرو کردن آن ارتباط دارد. یک شیشه کیک قرمز و جذاب با ترکیبی از انواع میوه‌ها و شکلاتهای خرد شده که می‌توانید آن را به عنوان سورپزایز جذاب و کادوی خوشمزه برای ولنتاین به دوستان و همسر خودتان هدیه دهید. در این مقاله می‌توانید آموزش طرز تهیه جار کیک ردولوت ولنتاینی و تزیین کیک ردولوت شیشه ای را در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

جار کیک ردولوت ولنتاینی چیست؟

 

طرز تهیه جار کیک رد ولوت ولنتاینی؛ یک سورپرایز جذاب برای ولنتاین

 

جار کیک اصطلاحی است که برای کیک‌های تک نفره‌ای که داخل شیشه سرو می‌شود، به کار می‌رود. یک دسر تازه و خامه‌ای که به صورت لایه‌های کیک قرمز به همراه میوه‌ خرد شده، آجیل، خامه، شکلات، مربا و یا هر چیزی که دوست دارید، تهیه می‌شود. این کیک لذیذ و دوست داشتنی با قاشق خورده می‌شود و به دلیل اینکه در هر قاشق ترکیبی از انواع طعم‌های مختلف خورده می‌شود، بسیار لذیذ است. شما می‌توانید جار کیک یا کیک شیشه ای ولنتاینی خود را با انواع مربا و شکلات‌های رنگی درست کنید و بعد از آماده کردن آن روی شیشه کیک را به سلیقه خودتان تزئین کنید و بعد به عنوان سورپرایز و کادوی جذاب برای ولنتاین به کسی که دوستش دارید، هدیه دهید.

 

آموزش طرز تهیه جار کیک ردولوت ولنتاینی

 

طرز تهیه جار کیک رد ولوت ولنتاینی؛ یک سورپرایز جذاب برای ولنتاین

 

زمان تقریبی پخت و آماده‌سازی: ۲۵ دقیقه

مواد لازم برای ۸ شیشه کیک

 

آرد: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر دانه ریز: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری

رنگ خوراکی قرمز: ۲ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

نمک: نصف قاشق چای خوری

روغن نباتی: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

دوغ شیرین: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ: ۱ عدد

عصاره وانیل: ۱ قاشق چای خوری

 

مواد لازم برای روکش خامه‌ای

 

پودر قند: ۴۸۰ گرم

کره نرم شده: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: ۱ قاشق غذاخوری

رنگ خوراکی قرمز: چند قطره

 

طرز تهیه

مرحله اول طرز تهیه جار کیک ردولوت

 

طرز تهیه جار کیک رد ولوت ولنتاینی؛ یک سورپرایز جذاب برای ولنتاین

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک شیشه ای ولنتاین باید فر را با دمای ۱۷۷ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. حال یک قالب مخصوص پخت کیک  حدود ۲۵ در ۴۰ سانتی‌متری را بردارید و دیواره‌های آن را کمی چرب کنید. کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید و قالب را برای آماده کردن کیک کنار بگذارید. حال در یک کاسه بزرگ آرد، شکر، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را با هم ترکیب کنید.

 

مرحله دوم طرز تهیه جار کیک ردولوت

 

در مرحله دوم از آموزش طرز تهیه جار کیک ردولوت ولنتاینی روغن گیاهی، دوغ، تخم مرغ و عصاره وانیل و رنگ قرمز را ترکیب کنید و مواد را با همزن بزنید. سپس مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کنید و مواد را آن قدر هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. اگر به دوغ شیرین دسترسی ندارید می‌توانید از ترکیب ماست و آب که کاملا زده شده، استفاده کنید. سپس مایع کیک را داخل قالب کیک بریزید. قالب شما باید به گونه‌ای باشد که در نهایت یک کیک با ضخامت کم و نازک داشته باشید. برای ۱۰ دقیقه قالب کیک را در فر قرار دهید. بعد از این زمان به آرامی درب فر را باز کنید و مطمئن شوید که کاملا مغز پخت شده است. سپس فر را خاموش کنید و کیک را از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود.

 

مرحله سوم طرز تهیه جار کیک ردولوت

 

طرز تهیه جار کیک رد ولوت ولنتاینی؛ یک سورپرایز جذاب برای ولنتاین

 

در این مرحله از طرز تهیه جار کیک ولنتاین باید چند شیشه با اندازه مناسب تهیه کنید. یک قالب گرد به اندازه دهانه شیشه تهیه کنید. بعد از اینکه کیک خنک شد، آن را با کمک قالب به صورت دایره‌ای برش دهید. در این مرحله به سراغ آماده کردن خامه بروید. در یک کاسه پودر قند و کره را با هم ترکیب کنید و با همزن بزنید. سپس چند قاشق شیر به آن اضافه کنید و زمانی که مواد به غلظت مناسب رسید، عصاره وانیل و رنگ قرمز را به آن اضافه کنید. برای درست کردن این کادوی ولنتاین جذاب می‌توانید از خامه سفید یا قرمز استفاده کنید.

 

مرحله چهارم طرز تهیه جار کیک ردولوت

 

طرز تهیه جار کیک رد ولوت ولنتاینی؛ یک سورپرایز جذاب برای ولنتاین

 

بعد از آماده کردن خامه‌ قرمز، آن را داخل کیسه مخصوص شیرینی بریزید. سپس یک برش دایره‌ای از کیک شیشه ای ردولوت را داخل شیشه قرار دهید و بعد روی آن مقداری از خامه‌ای که آماده کردید، بریزید. می‌توانید در این مرحله کمی پسته، بادام یا گردو و یا تکه‌های شکلات قرمز و رنگی را برای تزیین کیک ردولوت روی کیک بریزید و بعد لایه کیک بعدی را روی آن بگذارید. این کار را در چند لایه تکرار کنید. سپس درپوش هر شیشه را بگذارید و آن را داخل یخچال قرار دهید تا آماده شود. یک روبان زیبا با هر برچسبی که دوست دارید روی شیشه بزنید و جار کیک ردولوت ولنتاین را تزیین کنید. فراموش نکنید قبل از سرو برای چند دقیقه شیشه‌ها را در دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم‌تر شود.

 

کالابرگ الکترونیک