طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوین در طعم‌های مختلف

طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوین در طعم‌های مختلف


1 آذر 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوین در طعم‌های مختلف

شیرینی پادرازی قزوین، مثل شیرینی پادرازی همدان یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های قزوین برای عید نوروز و جزو شیرینی های قدیمی شب یلدا است. این شیرینی طعم فوق‌العاده و ماندگاری زیادی دارد. جالب است بدانید که طرز تهیه شیرینی پادرازی، سخت نیست و می‌توانید مثل سایر انواع شیرینی خانگی آن را در خانه به سبک بازاری تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوین را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوین

 

طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوین؛ شیرینی با طعم فوق‌العاده

 

مواد لازم

 

آرد برنج: ۵۰ گرم

آرد گندم: ۱۰۰ گرم

پودر قند: ۷۵ گرم

روغن جامد: ۷۰ گرم

پودر هل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

تخم خرفه: به مقدار لازم (برای تزئین)

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوین؛ شیرینی با طعم فوق‌العاده

مرحله اول

 

قدمت شیرینی پادرازی قزوین اگر اندازه قدمت قیمه نثار محبوب قزوینی‌ها نباشد کمتر هم نیست. ابتدا روغن جامد را در دمای محیط قرار دهید. سپس پودر قند را الک کنید و به روغن جامد اضافه ‌کنید و هم بزنید. می‌توانید این کار را با هم‌زن نیز انجام دهید. وقتی ترکیب تبدیل به مایع سفید رنگ و پفکی شد، دیگر هم نزنید.

 

 مرحله دوم

 

در این مرحله، در ظرفی جداگانه آرد گندم و آرد برنج را الک کنید. سپس این دو آرد را کم‌کم به مواد قبلی اضافه کنید و هم بزنید. پس از اضافه‌شدن تمام آردها، با دست خمیر را ورز دهید. اگر خمیر به دستتان می‌چسبد، باید کمی آرد به دستتان بزنید. آنقدر خمیر را ورز دهید تا دیگر به دستتان نچسبد. حین ورز دادن، پودر هل آسیاب‌شده را به خمیر اضافه کنید. پودر هل طعم و عطر شگفت‌انگیزی دارد و طعم خوبی به شیرینی پادرازی نیز می‌دهد. خمیر آماده‌شده را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند و حجمش بیشتر شود. یکی از علت‌های خشک شدن شیرینی پادرازی قزوین زیاد ورز دادن خمیر آن است.

 

مرحله سوم

 

پس از ۲ ساعت، خمیر را روی نایلون یا یک سینی از قبل چرب‌شده، پهن کنید. سپس با قالب مورد نظرتان، خمیر را قالب بزنید و در سینی فر قرار دهید. برای تزئین شیرینی‌ پادرازی، می‌توانید کمی تخم خرفه روی آنها بپاشید. سپس سینی را در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا شیرینی بپزد.

 

اگر می‌خواهید شیرینی پادرازی قزوین شکلاتی یا زعفرانی بپزید؛ می‌توانید از دستور بالا، ۱ قاشق از آرد گندم بردارید و به‌جای آن ۱ قاشق پودر کاکائو یا زعفران دم‌کرده اضافه کنید. اضافه کردن این مواد رنگ شیرینی‌ شما را شکلاتی و زرد می‌کند. می‌توانید از این شیرینی در عصرانه با چای استفاده کنید و از عطر و طعم فوق‌العاده آن در کنار خانواده لذت ببرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک