طرز تهیه استیک مرغ رستورانی در تابه و بدون فر با سس قارچ مخصوص

طرز تهیه استیک مرغ رستورانی در تابه و بدون فر با سس قارچ مخصوص


3 دی 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه استیک مرغ رستورانی در تابه و بدون فر با سس قارچ مخصوص

استیک مرغ با سس قارچ مخصوص یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای رستورانی دنیاست. استیک مرغ را می‌توانید به روش‌های مختلف در فر و تابه تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی می‌توانید ۳ روش طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ در ماهیتابه و در فر که حالت گریل و رژیمی پیدا می‌کند و همچنین روش تهیه استیک مرغ در ساندویچ ساز را مطالعه کنید. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

مواد لازم برای تهیه استیک مرغ بدون فر (برای ۲ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۱ عدد
سیر رنده شده ۱ قاشق چای‌خوری
پیاز ۱ عدد متوسط
سس سویا ۱ قاشق غذاخوری
لیموترش ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آویشن به مقدار دلخواه
روغن سرخ کردنی ۱ قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای ۱ قاشق مرباخوری

 

کالری استیک مرغ با سس قارچ: ۱۴۰ کیلوکالری (در ۱۰۰ گرم)

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت استیک مرغ در تابه: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه استیک مرغ خوشمزه در تابه

مراحل طرز تهیه استیک مرغ خوشمزه در تابه و بدون فر

درست کردن استیک با مرغ، اصلا کار سختی نیست و اگر آن را به خوبی مزه‌دار کنید، مثل استیک گوشت در زمان کمی پخته می‌شود و قابل سرو است. در ادامه مراحل طرز تهیه استیک مرغ در ماهیتابه را دنبال کنید.

مرحله اول: گوشت استیک سینه مرغ را آماده کنید

تهیه استیک مرغ خوشمزه در تابه

در اولین مرحله از طرز تهیه استیک مرغ، مثل طرز تهیه استیک گوشت، ابتدا باید مرغ را آماده کنید. برای این کار، استخوان‌های سینه مرغ را جدا کنید و سپس با یک چاقوی تیز از عرض به دو تکه برش بزنید. هر برش سینه مرغ باید با بیفتک‌کوب حسابی بکوبید. بهتر است فیله‌های سینه مرغ را داخل یک پلاستیک ضخیم یا پاکت زیپ کیپ قرار دهید و با بیفتک‌کوب به خوبی بکوبید تا نازک و مسطح شود. این کار موجب می‌شود تا تکه‌های استیک مرغ نازک‌تر شوند و بهتر بپزند.

در صورت تمایل می‌توانید سینه مرغ را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: استیک مرغ را با مواد مزه‌دار کنید

درست کردن استیک مرغ خوشمزه در تابه

پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. در ادامه، با یک چاقوی نازک یا پوست‌گیر لیمو، سطح لیمو ترش را خراش دهید و آن را به استیک اضافه کنید. توجه داشته باشید که بافت سفید لیمو ترش تلخ است و نباید از آن استفاده کرد. فیله‌های مرغ را داخل یک کیسه زیپ کیپ قرار دهید و بعد از اضافه کردن پوست لیمو، آب لیمو را بگیرید و به همراه آب پیاز، شکر قهوه‌ای، پودر آویشن، نمک، فلفل سیاه، سیر رنده شده و سس سویا به استیک مرغ اضافه کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه و اصول خوشمزه شدن کباب تابه‌ای یا کباب دیگی

می‌توانید انواع ادویه‌ها مثل نمک، فلفل سیاه، شکر، انواع سس و پودر آویشن را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: به مرغ استراحت دهید

در این مرحله از طرز تهیه استیک مرغ، مواد را به خوبی با مرغ ماساژ داده و مخلوط کنید تا همه سطح مرغ را بپوشاند. سپس مرغ آغشته به مواد را برای ۴ ساعت، داخل یخچال قرار دهید تا نرم شده و مزه‌ها به خورد استیک مرغ بروند و بافت گوشت استیک هم نرم‌تر شود. اگر عجله دارید ۱ ساعت هم برای مزه‌دار شدن استیک مرغ کافی است اما طعم استیک به آن لذیذی که انتظار دارید نمی‌شود.

مرحله آخر: استیک مرغ را در تابه گریل کنید

بعد از اینکه چند ساعت استیک‌های مرغ به خوبی مزه‌دار شدند، یک ماهیتابه گریل را روی گاز قرار دهید و با ۱ قاشق روغن سرخ کردنی تابه را چرب کنید. بعد از اینکه تابه داغ شد، مرغ را داخل ماهیتابه بگذارید. از آن‌جایی که مرغ‌ها کوبیده و نازک شده‌اند، هر سمت از استیک مرغ برای پختن تنها به ۵ الی ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

توجه داشته باشید که استیک را روی شعله زیاد گاز گریل کنید تا آب نیندازد و سفت نشود. بعد از اینکه رنگ یک سمت استیک مرغ طلایی شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم بپزد. استیک مرغ را با سس قارچ و سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

در صورت تمایل روغن و سیب زمینی خلالی منجمد را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

روش تهیه استیک مرغ رژیمی

طرز تهیه استیک مرغ رژیمی

برای درست کردن استیک مرغ رژیمی می‌توانید تغییراتی جزئی در طرز تهیه همین دستور ایجاد کنید. در صورت نیاز می‌توانید سس‌هایی که برای مزه‌دار کردن استیک مرغ استفاده می‌شود را حذف کنید. برای درست کردن استیک مرغ آن را روی باربیکیو به صورت کبابی گریل کنید. از تابه گریل و رژیمی هم می‌توانید استفاده کنید. برای سرو استیک مرغ رژیمی، آن را با سس قارچ رژیمی و سبزیجات گریل یا آبپز سرو کنید.

روش تهیه استیک مرغ در ساندویچ ساز

طرز تهیه استیک مرغ در ساندویچ ساز

برای تهیه استیک مرغ در دستگاه ساندویچ ساز، مرغ‌ها را مزه‌دار کنید و بعد از آماده شدن، صفحه مخصوص گریل ساندویچ‌ساز را در دستگاه قرار دهید. دستگاه ساندویچ ساز را گرم کنید. کف دستگاه را با مقداری روغن، چرب کنید. سپس تکه‌های استیک مرغ مزه‌دار شده به روش بالا را در ساندویچ‌ساز قرار دهید و درب آن را ببندید. اجازه دهید استیک‌ مرغ با حرارت بالا بپزند. وقتی دو طرف استیک‌ها سرخ شد، استیک مرغ قابل سرو است.

مواد لازم تهیه سس قارچ برای استیک مرغ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
قارچ ۱۵ عدد
کره ۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری
پنیر موزارلا رنده شده ۳ قاشق غذاخوری
پنیر چدار رنده شده ۳ قاشق غذاخوری
شیر ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر آویشن، فلفل سیاه و نمک به مقدار دلخواه
آبلیمو ۱ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت سس قارچ: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه سس استیک مرغ با قارچ

مراحل طرز تهیه سس استیک با قارچ

معمولا در کنار و همراه با انواع استیک، سس قارچ تهیه و سرو می‌شود. برای طرز تهیه سس قارچ برای استیک، نیاز به زمان کمی دارید و بهتر است بعد از آماده شدن استیک و در حین پختن آن، اقدام به درست کردن این سس کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه سس قارچ برای استیک را دنبال کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه رول مرغ پنیری به 2 روش در فر و بدون فر

مرحله اول: قارچ‌ها را تفت دهید

قارچ‌ها را بشویید و خرد کنید. سپس قارچ خرد شده را در مقداری کره تفت دهید. حین تفت قارچ به آن ۱ قاشق چای‌خوری آبلیمو اضافه کنید تا رنگ قارچ تیره نشود.

مرحله دوم:  کره، آرد و شیر را با هم حرارت دهید

برای درست کردن سس قارچ مخصوص استیک، باید کره را در ماهیتابه حرارت دهید تا داغ شود. سپس آرد را داخل ماهیتابه بریزید و هم بزنید تا کمی رنگ آن تغییر کند. بعد گاز را خاموش کنید و نیمی از شیر را به آن اضافه کنید. در این مرحله باید مدام سس را ترکیب کنید تا گلوله نشود و به هم نچسبد. سپس، سس را دوباره روی گاز قرار دهید و باقی‌مانده شیر را به آرامی به سس اضافه کنید و هم بزنید.

برای خرید آرد، شیر و کره می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: ادویه‌ها، قارچ و پنیرها را اضافه کنید

نمک، فلفل سیاه و آویشن را به مایه سس اضافه کنید. به مدت یک دقیقه مایه سس را روی شعله ملایم هم بزنید و سپس پنیر چدار و موزارلا را به همراه قارچ‌های تفت داده شده به سس اضافه کنید. کمی سس قارچ را هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد. اگر احساس کردید سس خیلی غلیظ شده می‌توانید کمی شیر به سس اضافه کند. در نهایت این سس را روی استیک مرغ بریزید و نوش جان کنید.

برای مطالعه طرز تهیه سس قارچ رستورانی به روش‌های دیگر با خامه و … روی لینک مطلب کلیک کنید.

قارچ، آبلیمو و انواع پنیر پخت و پز را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

فوت و فن‌های خوشمزه شدن استیک مرغ

فوت و فن‌های خوشمزه شدن استیک مرغ

ادویه‌های مورد استفاده در طرز تهیه استیک مرغ چیست؟

برای مزه‌دار کردن استیک مرغ، دستتان باز است تا از ادویه‌ها و سبزی‌های معطر دلخواهتان استفاده کنید. به عنوان مثال معمولا از برگ بو، رزماری و آویشن برای مزه‌دار کردن استیک استفاده می‌شود. ادویه‌های طعم‌دهنده استیک مرغ هم سلیقه‌ای و معمولا شامل زردچوبه (می‌توانید حذف کنید)، فلفل سیاه، فلفل قرمز، فلفل سفید، پودر زنجبیل، زعفران دم کرده، پودر گشنیز، پودر هل و انواع سس سویا و سس چیلی است.

بهترین تابه برای پخت و گریل کردن استیک مرغ چه جنسی است؟

بهترین جنس برای تابه، تابه چدنی است. چون حرارت را برای مدت زیاد در خود نگه می‌دارد. اگر تابه گریل در دسترس ندارید، می‌توانید از ساندویچ ساز کمک بگیرید.

چرا استیک مرغ سفت می‌شود؟

برای اینکه استیک مرغ سفت نشود، باید مرغ‌های مزه‌دار شده را با حرارت بالا بپزید. اگر مرغ‌ها آب بیندازند، زمان بیشتری می‌برد تا آب مرغ بخار شود و همین موضوع باعث سفت شدن استیک می‌شود. از آن جایی که گوشت‌ها برای مدت طولانی با ادویه‌ها مزه‌دار شده و استراحت کرده‌اند، به زمان کمی برای پخت نیاز است. پس نگران پخته نشدن استیک‌ها نباشید.

چطور برای استیک مرغ سس قارچ رژیمی درست کنیم؟

برای آماده کردن سس قارچ رژیمی نیز می‌توانید شیر سرد را آرد ترکیب کنید و روی گاز قرار دهید. مواد را خوب هم بزنید و بعد ادویه‌ها، پنیر و قارچ را اضافه کنید و این سس را بدون کره و روغن تهیه کنید. می‌توانید از پنیر کم چرب استفاده کنید یا مقدار پنیر را به نصف میزان کاهش دهید تا سس قارچ شما کاملا رژیمی و کم‌چرب باشد.

 

منابع: tastyden و onceuponachef

کالابرگ الکترونیک