۲ طرز تهیه چیزکیک نارنگی در فر و یخچالی بدون فر

۲ طرز تهیه چیزکیک نارنگی در فر و یخچالی بدون فر


10 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیزکیک نارنگی

انواع چیزکیک یا کیک پنیر گزینه‌‌های بسیار جذابی برای عصرانه یا دورهمی‌ها هستند و آنقدر متنوع‌اند که همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. ما در سرویس آشپزی مجله کوروش قصد داریم طرز تهیه چیزکیک نارنگی یخچالی با پایه بیسکویت و چیزکیک نارنگی در فر با پایه کیک را آموزش می‌دهیم و نکات تکمیلی و فوت و فن های آن را به شما خواهیم گفت تا در کمترین زمان بالاترین کیفیت را در طرز تهیه چیز کیک نارنگی به دست آورید.

 

اما حالا که فصل پاییز و وفور میوه‌های نارنجی ‌رنگ است، فرصت را غنیمت بشمارید و دست به کار شوید. نارنگی با عطر و بوی بی‌نظیر و طعم هیجان‌انگیزش، یکی از بهترین گزینه‌های چیزکیک است. حتما می‌دانید که چیزکیک‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توان آنها را با پایه کیک اسفنجی یا بیسکوییت درست کرد. یا اینکه در دستور پخت چیزکیک هم می‌توان از فر استفاده کرد و هم از فر کمک گرفت.

 

 

طرز تهیه چیزکیک نارنگی در فر

 

طرز تهیه چیزکیک نارنگی در فر

 

مواد لازم برای لایه زیرین یا کراست چیزکیک

 

بیسکوییت (پتی‌ بور، شورت برد، شکلاتی): ۲۰۰ گرم

کره: ۳ قاشق غذاخوری

 

 

مواد لازم برای لایه میانی یا فیلینگ چیزکیک

 

پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه: یک بسته ۴۰۰ گرمی

خامه فرم گرفته: ۲۰۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

نشاسته ذرت: ۲ قاشق سوپ‌خوری

آرد: ۱ قاشق سوپ‌خوری

شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

وانیل: ۱ قاشق چای‌‌خوری

 

 

مواد لازم برای لایه رویی

 

آب نارنگی: ۲ لیوان دسته‌‌دار فرانسوی

شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

نشاسته ذرت: ۱/۵ قاشق سوپ‌خوری

 

 

مراحل طرز تهیه

 

درست کردن چیزکیک نارنگی در فر

 

مرحله اول؛ آماده کردن لایه زیرین یا کراست

 

در مرحله اول از طرز تهیه چیزکیک بیسکوییت‌ها را در غذاساز بریزید و پودر کنید. می‌توانید از پاکت زیپ‌دار هم استفاده کنید و با ته لیوان روی آنها بکوبید. کره را به روش بن ماری ذوب کنید. پودر بیسکوییت را با کره مخلوط کنید. کف یک قالب کمربندی یا کاپ‌های مافین را کمی چرب کنید و از این پودر بریزید و محکم فشار دهید. این پودر باید منسجم و سفت باشد تا بعد از تمام شدن مراحل طرز تهیه چیزکیک یخچالی از هم نپاشد. قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

تخفیفات لبنیات افق کوروش
حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه دسر ماست و شکلات شیک و مجلسی

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز‌ کیک یخچالی آلبالو

 

 

مرحله دوم؛ آماده کردن لایه میانی یا فیلینگ

 

در یک ظرف مناسب، پنیر، خامه فرم گرفته، وانیل و شکر را با همزن بزنید تا وقتی همه مواد یکدست شوند. آرد را از قبل الک کنید تا ناخالصی نداشته باشد. نشاسته، آرد و تخم مرغ را به مواد بالا اضافه کنید و با همزن بزنید. قالب را از فر خارج کنید و مواد به دست آمده را روی لایه بیسکوییت بریزید. فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روشن و روی دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. قالب را به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.

 

 

مرحله سوم؛ آماده کردن لایه رویی

 

یک ظرف مناسب را روی حرارت قرار دهید و آب نارنگی، شکر و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید مواد غلیظ شوند و به صورت یک سس دربیایند. بعد از اینکه چیزکیک نارنگی آماده شد، آن را از فر بیرون بیاورید و سس را که کمی از دما افتاده است، روی آن بریزید. دوباره چیزکیک را در یخچال بگذارید تا سس هم خودش را بگیرد. حداقل ۴ تا ۵ ساعت قالب را در یخچال بگذارید. بعد از اینکه همه مواد خودشان را گرفتند، قالب را باز و چیز کیک نارنگی را در ظرف مناسب سرو کنید.

 

 

طرز تهیه چیزکیک نارنگی بدون فر یخچالی

 

طرز تهیه چیزکیک نارنگی بدون فر یخچالی

 

مرحله اول

 

مانند مرحله اول در طرز تهیه چیزکیک نارنگی در فر باید بیسکویت را پودر و با کره مخلوط کنید و در قالب بریزید. قالب را ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. به اندازه یک قاشق چای‌خوری پوست نارنگی را خیلی ریز رنده کنید و با پنیر خامه‌ای و خامه فرم گرفته قنادی مخلوط کنید و با همزن بزنید. زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را جدا کنید و شکر را با زرده تخم‌مرغ آنقدر با همزن بزنید تا کرمی رنگ و غلیظ شود.

۱ قاشق غذاخوری سر صاف ژلاتین را با ۳ قاشق غذاخوری آب حل کنید و روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید. وقتی کاملا حل شدند و محلولی شفاف به دست آمد، آن را در کناری بگذارید و اجازه دهید سرد شود. بعد از سرد شدن، آن را به مخلوط کرمی‌رنگ زرده تخم مرغ و شکر اضافه کنید و بزنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی با مرغ یا گوشت

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی در منزل

 

 

مرحله دوم

 

در یک ظرف دیگر سفیده تخم‌مرغ را کاملا به هم بزنید. حالا همه مواد را با هم مخلوط کنید و به هم بزنید. می‌توانید از شکلات‌های چیپسی هم در آن استفاده کنید. یا از فیله‌ها و تکه‌های نارنگی. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و روی لایه بیسکوییت‌ها بریزید. روی مواد را با پشت قاشق صاف و یکدست کنید و دوباره به یخچال برگردانید.

 

 

مرحله سوم

 

در مرحله آخر، سس روی چیزکیک را مانند روش طرز تهیه چیزکیک نارنگی در فر آماده کنید و بعد از اینکه چیزکیک خودش را گرفته، روی مایه میانی بریزید. بعد از اضافه کردن لایه رویی، دوباره چیزکیک را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. می‌توانید روی چیزکیک را با برش‌ها و فیله‌های نارنگی هم تزیین کنید.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه چیزکیک نارنگی در فر یا بدون فر یخچالی

 

فوت و فن های طرز تهیه چیزکیک نارنگی در فر یا بدون فر یخچالی

 

*برای لایه زیرین چیزکیک می‌توانید از ۱ یا ۲ قاشق پوست نارنگی رنده شده را اضافه کنید. یا اینکه به اندازه ۵۰ گرم از انواع مغزها مثل فندق، گردو، بادام و … را بکوبید و با بیسکوییت پودر کنید.

 

*در مورد بیسکوییتی که برای لایه زیرین به کار می‌برید باید بگوییم که انواع مختلف بیسکوییت را می‌توانید استفاده کنید از ساقه طلایی، پتی‌ بور، شکلاتی گرفته تا بیسکوییت شورت برد که بافت بسیار نرمی دارد. انتخاب نوع بیسکوییت به سلیقه شما بستگی دارد.

 

*اینکه از کیک اسفنجی برای پایه چیز کیک نارنگی استفاده می‌کنید یا بیسکوییت هم سلیقه‌ای است. فقط در مورد چیزکیک با پایه کیک باید بدانید که این کار کمی وقت‌گیر است ولی خوشمزگی و طعم خاص خودش را دارد و به خودتان بستگی دارد.

 

*اگر قصد دارید روی چیزکیک را با لایه نازکی از نارنگی تزیین کنید، اول اجازه دهید سس یا مارمالاد کمی خودش را بگیرد و بعد فیله‌ها را روی سس بگذارید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از اضافه کردن سس صبر کنید.

 

*به‌جای آب نارنگی یا مارمالاد می‌توانید از مربای نارنگی یا کمپوت آن هم استفاده کنید. اکر از کمپوت نارنگی می‌خواهید استفاده کنید، آب آن را جدا کنید و فقط تکه‌های نارنگی را در طرز تهیه چیزکیک نارنگی به کار ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرحله به مرحله مربای نارنگی

 

کالابرگ الکترونیک