۳ مدل طرز تهیه کرانچ شیک با کیک، شکلاتی و میوه ای کافی شاپی

۳ مدل طرز تهیه کرانچ شیک با کیک، شکلاتی و میوه ای کافی شاپی


18 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ مدل طرز تهیه کرانچ شیک با کیک، شکلاتی و میوه ای کافی شاپی

آیا تا‌به‌حال اسم کرانچ شیک را شنیده‌اید یا تجربه خوردن آن را دارید؟ کرانچ شیک یک نوشیدنی خوشمزه تابستانی است و همان طور که از اسم آن مشخص است، در دسته‌ انواع شیک و میلک شیک قرار می‌گیرد. انواع مختلفی از کرانچ شیک‌های خوشمزه و مجلسی را می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان در خانه تهیه کنید و از آن به‌عنوان یک نوشیدنی مجلسی در مهمانی‌ها استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه کرانچ شیک به ۳ روش کافی شاپی و خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه کرانچ شیک با کیک (روش اول)

  • بستنی وانیلی: ۶ اسکوپ
  • خامه: ۲ قاشق غذاخوری
  • دراژه‌های رنگی: ۱۵ عدد
  • کیک خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
  • بیسکویت اورئو (یا با طعم دلخواه): ۵ عدد
  • شیر قهوه: ۴۵۰ میلی‌لیتر

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر کرانچ شیک: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کرانچ شیک خامه‌ای با کیک

طرز تهیه کرانچ شیک با کیک

برای درست کردن کرانچ شیک به روش خانگی با‌کیفیت کافی شاپی باید مواد این نوشیدنی خوشمزه را آماده کنید و بعد آن‌ها را با هم میکس کنید. به‌عنوان تاپینگ یا تزیین روی کرانچ شیک هم می‌توانید از مواد مختلف استفاده کنید. برای مشاهده جزییات تهیه کرانچ شیک تابستانی خوشمزه، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: بیسکویت و دراژه‌ها را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کرانچ شیک، بیسکویت‌ها را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و آنها را با گوشت‌کوب، له کنید، طوری که تا جای ممکن پودر شوند. سپس دراژه‌ها را مثل بیسکویت‌ها له کنید. بیسکویت و دراژه‌ها را کنار بگذارید. برای خرید انواع بیسکویت و شکلات دراژه می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: خامه و شیر را با هم مخلوط کنید

در این مرحله، شیر قهوه و خامه را در مخلوط‌کن بریزید. مخلوط‌کن را روشن کنید و اجازه دهید خامه، داخل شیر قهوه حل شود. سپس اسکوپ‌های بستنی وانیلی را به آن اضافه کنید. دوباره مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شود. مخلوط‌کن را خاموش کنید. انواع بستنی، انواع شیر طعم دار مثل شیر قهوه و انواع خامه را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

حتما بخوانید  چگونه تلخی آش رشته را بگیریم | ۸ ترفند رفع تلخی آش رشته

مرحله سوم: کیک و بیسکویت را اضافه کنید

کیک‌ مورد‌استفاده در کرانچ شیک را می‌توانید از انواع کیک‌ خانگی یا کیک‌های دلخواه فروشگاهی انتخاب کنید. کیک‌ها را در یک کاسه بریزید و با دست آنها را پودر کنید تا مثل بیسکویت‌ها له شود. سپس به‌ اندازه ۲/۳ از مخلوط کیک خرد شده، بیسکویت و دراژه خرد شده، داخل لیوان بریزید. انواع کیک و پودر کیک را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: مخلوط شیر و خامه را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه کرانچ شیک، به‌عنوان لایه دوم کرانچ شیک، از مخلوط خامه، شیر قهوه و بستنی، داخل لیوان بریزید و بیشتر از نصف لیوان را با مواد پر کنید. روی این مایع را دوباره از مخلوط کیک و بیسکویت خرد شده بریزید. می‌توانید با کمی خامه روی کرانچ شیک را تزیین و آن را سرو کنید. نوش جان!

مواد لازم برای تهیه کرانچ شیک شکلاتی (روش دوم)

  • شیر: ۵۰۰ میلی‌لیتر
  • خامه: ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • بیسکویت بایو کرانچ کاکائویی: ۱ بسته
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
  • بستنی شکلاتی: ۵ اسکوپ
  • سس شکلات: به میزان دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر کرانچ شیک دارچینی: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کرانچ شیک شکلاتی دارچینی

طرز تهیه کرانچ شیک دارچینی با طعم شکلاتی

این مدل کرانچ شیک برای کسانی مناسب است که عاشق طعم شکلات هستند و از عطر دارچین هم لذت می‌برند. در این روش از تهیه کرانچ شیک، از بیسکویت کرانچ با طعم‌های مختلف مثل نارگیل یا بیسکویت چند غله سبوس‌دار (بایو کرانچ) هم برای داخل مواد کرانچ شیک و هم برای تزیین روی آن و به‌عنوان تاپینگ می‌توانید استفاده کنید. در ادامه دستور‌العمل تهیه کرانچ شیک شکلاتی را برای شما آورده‌ایم.

مرحله اول: بیسکویت‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کرانچ شیک شکلاتی، به‌ اندازه، یک لیوان از بیسکویت کرانچ شیک کاکائویی را در یک پاکت یا کاسه بریزید و با گوشت‌کوب بکوبید تا کاملا نرم شود. سپس آن را کنار بگذارید. انواع بیسکویت کاکائویی را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه و استفاده کنید.

مرحله دوم: خامه، بستنی و شیر را مخلوط کنید

در این مرحله، شیر، خامه، عسل، بستنی شکلاتی و پودر دارچین را در مخلوط‌کن بریزید و مخلوط‌کن را به مدت ۱ یا ۲ دقیقه روشن کنید تا مواد با هم مخلوط و یکدست شوند. در صورت تمایل عسل و دارچین را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: سس شکلات را داخل لیوان بریزید

لیوان‌های مخصوص سرو را بهتر است از قبل در یخچال بگذارید تا سرد شوند. سپس جداره داخلی آنها را سس شکلات بریزید. سس شکلات را به صورت نامنظم یا به شکل حلقه‌ای داخل لیوان بریزید. سپس کف لیوا‌ن‌ها را به اندازه نصف لیوان با مخلوط بیسکویت پر کنید. سس شکلات را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۱۷ مدل غذاهای نونی برای افطار ساده و مهمانی + فیلم

مرحله چهارم: مخلوط شیر را به مایه کرانچ شیک اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه کرانچ شیک شکلاتی دارچینی، مخلوط مایع شیر و خامه و بستنی را روی بیسکویت‌های پودر شده بریزید و روی این لایه را با چند بیسکویت کرانچ و کمی خامه تزیین و سرو کنید. می‌توانید کمی سس شکلات هم روی کرانچ شیک بریزید تا طعم شکلاتی نوشیدنی شما قوی‌تر شود.

مواد لازم برای تهیه کرانچ شیک میوه‌ای (روش سوم)

  •  توت فرنگی و آلبالو: ۲۰۰ گرم
  • خامه: ۳ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۵۰۰ گرم
  • بستنی وانیلی: ۵ اسکوپ
  • بیسکویت کرانچ نارگیلی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
  • عسل: در صورت دلخواه

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان آماده سازی دسر کرانچ شیک میوه‌ای: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کرانچ شیک میوه ای

طرز تهیه کرانچ شیک میوه‌ای

برای تهیه کرانچ شیک میوه‌ای، می‌توانید از میوه‌های دلخواه و ترجیحا تابستانی برای تهیه نوشیدنی استفاده کنید. در این روش، بهتر است از میوه‌هایی استفاده کنید که رسیده و خوشرنگ هستند. بهترین میوه‌ها برای تهیه کرانچ شیک میوه‌ای، توت فرنگی، بلوبری، شاتوت و … هستند. برای تهیه این کرانچ شیک کافی‌شاپی مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: میوه‌ها را آماده کنید

ابتدا میوه‌ها را بشویید و هسته آلبالو‌ها را جدا کنید. سپس تو‌ت‌فرنگی‌ها را خرد کنید و همراه با آلبالوهای هسته گرفته در مخلوط‌کن بریزید. شیر، خامه، عسل و بستنی را هم به مواد اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. انواع میوه‌ تازه را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: کرانچ شیک میوه‌ای را سرو کنید

در این مرحله، بیسکویت کرانچ (در‌صورتی‌که بیسکویت کرانچ ندارید از بیسکویت با طعم دلخواه استفاده کنید) را کف لیوان‌های سرو بریزید و روی آنها را با مخلوطی که در مرحله قبل درست کرده‌اید، بپوشانید تا لیوان پر شود. روی کرانچ شیک را با برش‌های میوه‌ها و کمی خامه، تزیین و آن را سرو کنید.

سوالات متداول

کرانچ شیک چیست؟

کرانچ شیک چیست؟

کرانچ شیک یک نوشیدنی و در اصل دسر خوشمزه است که از مخلوط شیر، خامه و موادی مثل بیسکوییت یا میوه درست می‌شود. این نوشیدنی مقوی برای صبحانه هم استفاده می‌شود ولی معمولا گزینه بهتری برای میان وعده عصرانه یا دسر بعد از وعده اصلی در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها است.

چطور کرانچ شیک رژیمی درست کنیم؟

برای تهیه کرانچ شیک رژیمی که کالری کمتری داشته باشد، می‌توانید خامه را از دستور تهیه آن حذف کنید و ماست چکیده بدون نمک را به آن اضافه کنید. همچنین برای بستنی کرانچ شیک رژیمی، از بستنی‌های رژیمی می‌توانید استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک