ادویه مخصوص آش رشته چیست | بهترین ترکیب ادویه برای عطر و طعم آش

ادویه مخصوص آش رشته چیست | بهترین ترکیب ادویه برای عطر و طعم آش


14 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ادویه مخصوص آش رشته

ادویه مخصوص آش رشته چیست و چطور می‌توان با ترکیب ادویه‌های مخصوص طعم بهتری به این آش بخشید؟ آش رشته یکی از محبوب‌ترین انواع آش ایرانی است که راز اصلی خوشمزه شدن آن مربوط به چاشنی‌هایی است که به آن اضافه می‌شود. اما چه ادویه‌هایی در آش رشته بریزیم؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به شما می‌گوییم که ترکیب اصلی ادویه آش رشته چیست و اصلا چه ادویه‌هایی برای تهیه آش رشته استفاده می‌شود.


چه ادویه‌هایی در آش رشته بریزیم؟

چه ادویه‌هایی در آش رشته بریزیم؟

احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که طعم آش رشته نذری برخی از افراد بسیار لذیذتر است و گاهی اوقات آش رشته‌ رستورانی که بیرون از منزل میل می‌کنید، آنقدر خوش عطر است که از خوردن آن سیر نمی‌شوید. این موضوع معمولا به خاطر استفاده از ادویه‌های مخصوص در آش رشته است.

اگر برای تهیه آش رشته از ترکیب ادویه‌های مناسبی استفاده کنید، قطعا آش رشته شما لذیذتر می‌شود و خودتان نیز از طعم آن شگفت‌زده خواهید شد. در ادامه این مقاله می‌توانید با ترکیبات ادویه آش رشته به طور کامل آشنا شوید.

۱- فلفل سیاه

یکی از مهم‌ترین ادویه‌هایی که موجب خوشمزه شدن طعم آش رشته می‌شود، «فلفل سیاه» است. فلفل سیاه عطر فوق‌العاده‌ای به آش رشته می‌بخشد و تندی ملایم‌تری نسبت به فلفل قرمز دارد، از همین رو اکثر افراد نیز می‌توانند تندی آن را تحمل کنند. اضافه کردن فلفل سیاه به آش رشته علاوه خوشمزه شدن طعم و مزه آش، موجب تقویت هوش و حافظه می‌شود.

این فلفل سرشار از آهن است و از همین رو برای عارضه کم خونی نیز مفید است. می‌توانید فلفل سیاه را در کنار آش رشته نیز سرو کنید تا هر کسی که دوست دارید، از فلفل بیشتری در آش استفاده کند.

برای تهیه فلفل سیاه به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۲- زردچوبه

«زردچوبه» یکی از محبوب‌ترین ادویه‌های دنیا است که در اکثر غذاها برای مزه‌دار کردن غذا و خوشرنگ شدن آن استفاده می‌شود. جالب است بدانید که از خواص زردچوبه این است که به صورت آنتی‌اکسیدان، ویتامین B و پتاسیم فراوانی که دارد برای جلوگیری از سرطان و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. اضافه کردن زردچوبه به آش رشته موجب خوش طعم شدن و خوش رنگ شدن آن می‌شود.

شما می‌توانید زردچوبه را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۳- پودر سیر

هر چند خیلی از ما موقع سرو کردن و پخت آش رشته از سیر سرخ شده یا سیر داغ (طرز تهیه سیر داغ) استفاده می‌کنیم، اما اضافه کردن مقداری پودر سیر می‌تواند طعم لذیذتری به آش شما ببخشد. پودر سیر عطر ملایم‌تری نسبت به سیر سرخ شده دارد و موجب می‌شود تا مزه آش رشته لذیذتر شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه 15 ماسک سیب زمینی برای پوست

برای تهیه پودر سیر و سیر داغ به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۴- فلفل قرمز

فلفل قرمز از ادویه های آش رشته

«فلفل قرمز» یکی دیگر از ترکیبات ادویه آش رشته است که موجب تند و تیز شدن مزه آش می‌شود. اگر عاشق طعم تندی هستید، می‌توانید مقداری پودر فلفل قرمز به آش رشته اضافه کنید تا مزه آش شما تند و خوشمزه شود. فلفل قرمز آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد و از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

برای تهیه فلفل قرمز به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۵- زعفران

زعفران در آش رشته

«زعفران» یک ادویه همه فن حریف و فوق‌العاده است که اضافه کردن آن به هر غذایی، موجی خوش طعم و خوشرنگ شدن غذا می‌شود. اگر مقداری زعفران به آش رشته اضافه کنید، طعم آش رشته شما بسیار لذیذتر می‌شود و رنگ آن نیز جذاب‌تر خواهد شد. فقط به خاطر داشته باشید که بیش از حد به آش رشته زعفران اضافه نکنید تا رنگ آش شما زرد نشود.

اگر برای تهیه آش رشته از زردچوبه استفاده می‌کنید، بهتر است زعفران را حذف کنید تا آش شما بدرنگ نشود. یک روش اضافه کردن زعفران، درست کردن کشک زعفرانی به آش رشته است.

برای تهیه زعفران و کشک به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

بیشتر بخوانید: خواص و مضرات زعفران برای سلامت بدن

۶- پودر تخم گشنیز

«پودر تخم گشنیز» یکی دیگر از ادویه‌های خوش عطر و معطری است که باید به آش رشته اضافه کنید. بهتر است قبل از اضافه کردن تخم گشنیز ابتدا آن را برای چند دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید و سپس آسیاب کنید و در آش بریزید. این کار موجب آزاد شدن عطر ادویه و خوش عطرتر شدن آش شما می‌شود.

۷- نمک

«نمک» مهم‌ترین ادویه لازم برای پخت آش رشته است و از آن ادویه‌هایی است که به همه غذاها اضافه می‌شود و طعم غذا را به طور کلی تغییر می‌دهد. برای این که آش رشته شما خوشمزه شود، باید از مقداری نمک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که رشته و کشکی که برای تهیه این آش استفاده می‌شود، شور هستند و به همین دلیل نباید برای طعم دادن به آش رشته از نمک زیادی استفاده کنید. نمک آش رشته را بعد از اضافه کردن کشک و رشته آشی به آن اضافه کنید.

برای تهیه نمک به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۸- نعنا خشک

یکی دیگر از ادویه‌هایی که باید به آش رشته اضافه کنید، «پودر نعنا خشک» است. هر چند در آش رشته از سبزی آش و نعنا داغ استفاده می‌شود، اما اضافه کردن مقداری نعنا خشک پودر شده به مایه آش رشته نیز می‌تواند طعم بهتری به آش شما ببخشد.

حتما بخوانید  طرز تهیه ساندویچ مرغ بندری در ۶ مرحله ساده به روش ساندویچی ها

شما می‌توانید نعنا خشک را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۹- زیره در آش رشته

زیره در آش رشته

«زیره» به صورت پودر شده یک ادویه مناسب آش رشته است که اضافه کردن آن به آش هم مزه آش را لذیذتر می‌کند و هم مانع نفخ معده می‌شود. برای مزه‌دار کردن آش رشته هم می‌توانید از زیره سبز و هم زیره سیاه و هم ترکیب این دو زیره با هم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از اضافه کردن زیره باید آن را کاملا پودر کنید و بعد به آش اضافه کنید. مقدار زیره‌‌ای که به آش رشته اضافه می‌شود، سلیقه‌ای است، اما بهتر است در اضافه کردن زیره به آش زیاده‌روی نکنید.

می‌توانید زیره را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۰- پودر پیاز

«پودر پیاز» (طرز تهیه پودر پیاز) نیز درست مثل پودر سیر موجب خوشمزه و خوش عطر شدن آش رشته می‌شود. برای این که آش شما عطر و بوی بهتری پیدا کند، علاوه بر پیاز داغ (طرز تهیه پیاز داغ) می‌تواند از مقداری پودر پیاز در کنار سایر ادویه‌ها استفاده کنید. ترکیب پودر پیاز و پیازچه خشک نیز انتخاب خوبی برای مزه‌دار کردن آش رشته است.

برای تهیه پودر پیاز و پیاز داغ منجمد به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ترکیب دقیق سبزی آش رشته چیست؟

طریقه مصرف ادویه آش رشته چگونه است؟

طریقه مصرف ادویه آش رشته چگونه است؟

برای مزه دار کردن آش رشته می‌توانید همه ادویه‌ها و طعم دهنده‌ها را با هم ترکیب کنید و بعد به آش اضافه کنید یا این که هر ادویه را به مقدار دلخواه و به صورت جداگانه در آش بریزید. بهتر است ادویه‌ها را بعد از پخت حبوبات به آش اضافه کنید تا خواص و عطر ادویه‌ها کاهش پیدا نکند. بهتر است ادویه‌های آش رشته را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نهایی پخت آش به آن اضافه کنید.

سوالات متداول درباره ادویه مخصوص آش رشته

ادویه آش رشته چیه؟

اگر برایتان سوال شده که چه ادویه‌هایی در آش رشته بریزیم، باید بگوییم که برای تهیه ادویه مخصوص آش رشته باید از ترکیب نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، زیره، پودر تخم گشنیز، پودر سیر و نعنا خشک همراه با کمی زعفران استفاده کنید.

ادویه آش رشته بیرجندی چیست؟

برای تهیه آش رشته بیرجندی معمولا از ترکیب ادویه‌هایی مثل بادیان، تخم گل پونه، شوید و کرابیه (زیره سبز) استفاده می‌شود.

ادویه مخصوص آش شیرازی چیست؟

برای تهیه ادویه مخصوص آش رشته شیرازی باید از ترکیب زردچوبه، فلفل سیاه و پودر پونه کوهی استفاده کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش
کالابرگ الکترونیک