طرز تهیه بستنی موزی خانگی به ۴ روش مختلف

طرز تهیه بستنی موزی خانگی به ۴ روش مختلف


14 تیر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بستنی موزی
فهرست محتوا پنهان

بستنی موزی یکی از پرطرفدارترین انواع بستنی تابستانی است که با مواد ساده و راحتی درست می شود. در ضمن برای تهیه این نوع بستنی هم به صرف زمان زیادی نیاز ندارید. البته که می توانید آن را به روش های مختلف هم تهیه کنید. در این مطلب از سرویس آشپزی مجله کوروش به طرز تهیه بستنی موزی خانگی به ۴ روش مختلف بدون دستگاه و ثعلب می پردازیم و فوت و فن های کلیدی آن را به شما خواهیم گفت.

فوت و فن های طرز تهیه بستنی موزی خانگی

 

فوت و فن های طرز تهیه بستنی موزی خانگی

 

  • در طرز تهیه بستنی موزی می توانید موز را با میوه ها و چاشنی های دیگر هم ترکیب کنید ولی باید به گونه ای باشد که طعم موز غالب باشد.

 

  • از تخم شربتی و خاکشیر هم می توانید در طرز تهیه بستنی موزی استفاده کنید. زمان اضافه کردن این مواد، بعد از سرد شدن مخلوط شیر و شکر و نشاسته و وانیل است. به خاطر داشته باشید که قبل از اضافه کردن، آن ها را در آب بخیسانید و سپس آب آن ها را دور بریزید و فقط مواد را به مایه بستنی اضافه کنید.

 

  • اضافه کردن خامه و شیر پرچرب باعث بالا رفتن کالری و چربی بستنی می شود. بهتر است هر دو را از نوع کم چرب انتخاب کنید و در مصرف آن هم زیاده روی نکنید.

 

  • میزان شکر استفاده شده در طرز تهیه بستنی موزی، بستگی به ذائقه شما دارد و می توان آن را کم یا زیاد کرد.

 

 

۱- طرز تهیه بستنی موزی ساده

 

بستنی موزی ساده

 

مواد لازم

 

موز: ۱ عدد بزرگ

شیر پر چرب: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

نشاسته: ۱ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم

وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول: شیر، شکر، نشاسته و وانیل را با هم مخلوط کنید و حرارت دهید

 

یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید. شیر را در آن بریزید و شکر و نشاسته را به آن اضافه کنید. شروع به به هم زدن مواد کنید تا یکدست و مخلوط شوند. مواد را تا جایی به هم بزنید که مخلوط کمی غلیظ شود. سپس وانیل را به آن اضافه کنید و به مدت حدود ۲ دقیقه دوباره به هم بزنید.

حتما بخوانید  آموزش 10 طرز تهیه ماسک هندوانه برای جوانی و شفافیت پوست

 

 

مرحله دوم: اجازه دهید مواد خنک شود و آن ها را هم بزنید

 

بعد از مخلوط شدن همه مواد، قابلمه را از روی حرارت بردارید. حتما هرازگاهی مواد را به هم بزنید تا روی آن، چربی تشکیل نشود و نبندد. این کار را تا جایی ادامه دهید که مواد داخل قابلمه خنک شود.

 

 

مرحله سوم: بستنی ها را به همراه موز حلقه شده در قالب بریزید

 

موز را به صورت حلقه ای و خیلی نازک خرد کنید و در بدنه و کف قالب بستنی بچینید. سپس مایه بستنی سرد شده را به قالب اضافه کنید. وسط قالب را بک چوب بستنی بگذارید و قالب ها به فریزر منتقل کنید. به مدت حداقل ۸ ساعت صبر کنید تا بستنی کاملا خودش را بگیرد. سپس بستنی را خارج کرده و آن را در ظرف مناسب سرو کنید.

 

نکته: اگر قالب مخصوص بستنی، در یک ظرف پیرکس یا قابلمه کوچک، تمام مایه بستنی را بریزید. سپس ظرف را در فریزر قرار دهید. بعد از اینکه بستنی خودش را گرفت، برای خارج کردن بستنی ها قالب را برای چند لحظه داخل آب جوش قرار دهید. سپس ظرف را برگردانید و بستنی را به راحتی خارج کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه انواع بستنی زمستانی و تابستانی در خانه «

 

 

۲- طرز تهیه بستنی موزی

 

بستنی با موز

 

مواد لازم

 

موز: ۳ عدد

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول: موزها را حلقه ای خرد کنید و در فریزر بگذارید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی موزی، پوست موزها را بگیرید به صورت حلقه های نازک خرد کنید. آن ها را پلاستیک زیپ کیپ بریزید، به طوری که حلقه ها روی هم قرار نگیرند. موزها را یک شب تا صبح، در فریزر بگذارید.

 

 

مرحله دوم: موزها را مخلوط کنید و در فریزر بگذارید

 

موزها را بیرون بیاورید و در مخلوط کن یا غذاساز بریزید. آن ها را تا حدی پوره کنید که کاملا یکدست شوند. پوره ها باید مثل بستنی غلیظ باشند. سپس مخلوط را در ظرف مناسب بریزید و روی آن را با برش های موز و میوه های دیگر تزیین کنید.

 

 

۳- طرز تهیه بستنی موزی با وانیل

 

طرز تهیه بستنی موزی با وانیل

 

مواد لازم

 

موز: ۳ عدد

کره: ۱ قاشق غذاخوری

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

آبلمیو: ۱ و ۱/۲ قاشق مربا خوری

شکر قهوه ای: ۱/۳ لیوان دسته دار فرانسوی

شیر پر چرب: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

وانیل: ۱/۲ قاشق مربا خوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول: موزها و شکر قهوه ای مخلوط کنید و در فر بگذارید

 

موز ها را خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید. به آن ها شکر قهوه ای و کره را اضافه کنید. فر را روی دمای ۲۰۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. سپس ظرف را در فر بگذارید. بعد از اینکه شکر کمی آب شد، ظرف را بیرون بیاورید و مواد را به هم بزنید و دوباره به داخل فر برگردانید.

 

 

مرحله دوم: ظرف را از فر بیرون بیاورید و بلافاصله مواد را در غذا ساز بریزید.

 

حتما بخوانید  11 روش رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ‌ عید با رنگ خوراکی + تصاویر

حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید تا موزها کاملا نرم شوند. رنگ موزها و مواد داخل ظرف باید به قهوه ای برسد. ظرف را از فر خارج کنید و بلافاصله مواد را در غذاساز بریزید. اگر مواد سرد شوند، شکر سفت می شود. پس تا قبل از سفت شدن مواد، آن ها را پوره کنید.

 

 

مرحله سوم: همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود

 

شکر، وانیل، شیر، آبلیمو و نمک را به مواد داخل غذاساز بریزید و دوباره بزنید تا با هم مخلوط کنید. باید یک مایه غلیظ و قوام داشته باشد. بعد از مخلوط و یکدست شدن مواد، آن ها را در ظرف مناسب بریزید.

 

 

مرحله چهارم: بستنی را در فریزر بگذارید و بعد از سرد شدن سرو کنید

 

بعد از این که دمای مواد کم شد و از حرارت افتاد، آن را در دستگاه بستنی ساز بریزید و ۴۰ تا ۵۰ دقیقه صبر کنید. اگر دستگاه بستنی ساز ندارید، آن ها را در قالب مخصوص بریزید و ۷ تا ۸ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را به خوبی بگیرد. بستنی را از فریزر خارج کنید و با اسکوپ ساز، روی نان بستنی یا ظرف مناسب بریزید. بستنی را به سلیقه خود، تزیین و سرو کنید.

 

 

۴- طرز تهیه بستنی موزی شکلاتی خانگی

 

طرز تهیه بستنی موزی شکلاتی

 

مواد لازم

 

موز: ۳ عدد

پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

مغز گردو یا پسته خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

شکلات صبحانه: ۱ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه بستنی موزی شکلاتی خانگی

 

مرحله اول: موزها را در فریزر بگذارید و بعد پوره کنید

 

پوست موزها را بگیرید و در پلاستیک زیپ کیپ بریزید. اجازه دهید موزها به مدت حداقل ۸ ساعت یخ بزنند. موزها را بعد از یخ زدن از فریزر بیرون بیاورید و در میکسر یا غذاساز بریزید و روشن کنید تا زمانی که کاملا پوره شود.

 

 

مرحله دوم: موزها را با شکلات و پودر کاکائو مخلوط کنید

 

نصف پوره موز را جدا کنید و در یک ظرف دیگر بریزید. به موزهای پوره شده ای که در میکسر هستند، شکر، شکلات صبحانه و پودر کاکائو اضافه و دوباره میکسر را روشن کنید و به هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. مخلوط را در یک ظرف دیگر بریزید. به هر دو ظرف، گردو یا پسته پودر شده اضافه کنید و به هم بزنید. روی ظرف ها را سلفون بکشید تا بوی غذا نگیرد.

 

 

مرحله سوم: بستنی را در فریزر بگذارید و بعد از آماده شدن، سرو کنید

 

ظرف ها را در فریزر قرار دهید تا به خوبی مواد  بستنی خودش را بگیرد. دو ساعت بعد مواد داخل ظرف را با قاشق به هم بزنید تا بافت آن هوا بگیرید و حجیم تر شود. این کار را ۲ ساعت بعد هم انجام دهید.

بعد از این که مواد به مدت ۵ ساعت در فریزر ماند، آن ها خارج کنید. بستنی ها را با اسکوپ ساز، شکل بدهید و در ظرف مناسب بریزید. روی بستنی ها را پودر کاکائو بپاشید و با میوه های مختلف و برش های موز، تزیین و سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ۳ بستنی جلاتو ایتالیایی مرحله به مرحله «

 

 

 

کالابرگ الکترونیک