۵ طرز تهیه دمنوش انار خوشمزه و خوشرنگ + خواص دمنوش انار

۵ طرز تهیه دمنوش انار خوشمزه و خوشرنگ + خواص دمنوش انار


18 مهر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۵ طرز تهیه دمنوش انار خوشمزه و خوشرنگ + خواص دمنوش انار

دمنوش انار جزو دمنوش‌های مفید و مقوی با خواص درمانی است. این دمنوش پاییزی، هم رنگ جذابی دارد، هم فوق‌العاده خوشمزه است و هم سرشار از خواص مفید برای کاهش وزن و کبد چرب است. می‌توانید دمنوش انار را به روش‌های مختلف تهیه و سرو کنید و با این دمنوش به جنگ با ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا بروید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه دمنوش انار به ۵ روش مختلف را به شما آموزش می‌دهیم و خواص دمنوش انار را هم به شما می‌گوییم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش انار و دارچین

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انار ۳ عدد متوسط
آب جوش ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گلپر نوک قاشق چای‌خوری
دارچین نوک قاشق چای‌خوری
شکر به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی دمنوش انار و دارچین: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه دمنوش انار با دارچین

مراحل طرز تهیه دمنوش انار با دارچین
برای تهیه این مدل دمنوش انار با دارچین که هم برای لاغری و کاهش کلسترول خون مناسب است و هم به عنوان عصرانه یا یک نوشیدنی خوشمزه و متفاوت در روزهای پاییز و زمستان حسابی دلچسب است روش زیر را دنبال کنید.

روش تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه دمنوش انار با دارچین، میوه انار را بشویید و دانه کنید. دانه‌های انار را در قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. دارچین، گلپر و مقداری شکر را هم اضافه کنید. قوری را روی حرارت بخار آب بگذارید تا دانه‌های انار نرم شوند و طعم خود را به آب جوش بدهند. بعد از ۱۵ دقیقه دمنوش انار شما آماده است. در صورت دلخواه می‌توانید مقدار بیشتری شکر به دمنوش انار اضافه کرده و آن را میل کنید.

برای خرید دارچین، شکر و گلپر، از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش انار با عرق کاسنی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انار ۱ عدد
چوب دارچین ۱/۴ از یک عدد
آب جوش ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عرق کاسنی ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عسل به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی دمنوش انار: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه دمنوش انار و کاسنی

مراحل طرز تهیه دمنوش انار و کاسنی
در این روش از تهیه دمنوش انار، بعد از آماده شدن دمنوش، آن را با عرق کاسنی، مخلوط و میل کنید. این دمنوش را به جای چای سیاه، به مدت ۴ تا ۵ هفته میل کنید تا از خواص آب انار و سایر مواد این دمنوش برای سلامت قلب بهره‌مند شوید. برای تهیه این دمنوش، دستورالعمل زیر را انجام دهید.

حتما بخوانید  برنامه پیشنهادی غذاهای یک ماهه سحری، افطار و شام ماه رمضان

مرحله اول: مواد دمنوش انار را در قوری بریزید

برای تهیه دمنوش انار با عرق کاسنی، به اندازه ۴ لیوان آب را جوش بیاورید. در این فاصله، انار را بشویید و دانه کنید. دانه‌های انار را در یک قوری بریزید و چوب دارچین خرد شده را به آن بیفزایید. سپس آب جوش را به قوری اضافه کنید.

مرحله دوم: دمنوش انار را سرو کنید

قوری را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت بخار آب قرار دهید تا دانه‌های انار نرم شوند و دمنوش دم بکشد. سپس ۲/۳ از حجم لیوان‌های سرو دمنوش را با دمنوش انار پر کنید. ۱/۳ باقی‌مانده از حجم لیوان را عرق کاسنی بریزید تا لیوان پر شود. به این دمنوش، به میزان دلخواه عسل اضافه کنید تا به طعم مورد علاقه‌تان برسد. نوش جان!

برای خرید عرق کاسنی و عسل باکیفیت می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش انار و سیب

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب انار ۲۵۰ میلی‌لیتر
آب سیب ۲۵۰ میلی‌لیتر
چای سیاه ۲۵۰ میلی‌لیتر
شکر ۳۰ گرم
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین ۱ عدد
میخک ۶ عدد

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی دمنوش انار و سیب: ۲ تا ۳ ساعت

مراحل طرز تهیه دمنوش سیب انار

مراحل طرز تهیه دمنوش سیب انار
این دمنوش انار، از ترکیب طعم‌های مختلف تهیه شده و خواص زیادی برای سلامتی دارد. برای تهیه دمنوش انار ترکیبی با سیب و چای که تا حدودی شبیه چای انار است روش زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد دمنوش انار را در قوری بریزید

در یک قوری مناسب، آب انار، آب سیب، آبلیمو، چای دم کرده و شکر را بریزید تا با هم ترکیب شوند. می‌توانید به‌جای چای دم کرده از برگ چای خشک هم استفاده کنید. در یک پارچه توری یا پارچه تمیز تنظیف، دارچین و میخک را قرار دهید و با یک نخ آن را ببندید. پارچه حاوی دارچین و میخک را داخل قوری قرار دهید.

مرحله دوم: دمنوش انار را دم کنید

قوری را به مدت ۲ تا ۳ ساعت روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد. سپس با کمک نخ، پارچه را بیرون بیاورید و دمنوش را در لیوان‌های سرو بریزید. شیرینی دمنوش را اندازه کرده و دمنوش را به صورت گرم میل کنید.

برای خرید چای سیاه ایرانی و چای سیاه خارجی و آبلیمو می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش انار و پرتقال

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب انار ۳۰۰ میلی‌لیتر
آب پرتقال ۵۰ میلی‌لیتر
آب جوش ۱۰۰ میلی‌لیتر
عسل ۱۲۰ گرم
رنده پوست پرتقال نصف یک پوست پرتقال کامل
چوب دارچین ۱ عدد

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی دمنوش انار و پرتقال: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه دمنوش انار و پرتقال

مراحل طرز تهیه دمنوش انار و پرتقال
دمنوش انار با پرتقال یکی از دمنوش‌های بسیار مفید برای درمان سرماخوردگی و سرشار از ویتامین ث است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این دمنوش را به روش زیر می‌توانید تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه حلیم مشهدی یا نیشابوری خوشمزه با قیمه و بدون آن

روش تهیه

برای تهیه دمنوش انار و پرتقال برای سرماخوردگی، آب انار، آب پرتقال، آب، عسل و چوب دارچین را در یک قوری مناسب بریزید و هم بزنید تا عسل با آبمیوه‌ها به خوبی ترکیب شود. سپس رنده پوست پرتقال را اضافه کنید و قوری را به مدت ۱ ساعت روی حرارت قرار دهید تا دمنوش انار دم بکشد. پس از این مدت، دمنوش انار عسلی را در لیوان‌های مورد نظر بریزید و سرو کنید.

انواع آبمیوه را می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش انار با زنجبیل و بادیان رومی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب انار ۲۵۰ میلی‌لیتر
آب پرتقال ۱۲۵ میلی‌لیتر
زنجبیل بدون پوست و خرد شده ۱ تکه کوچک
چوب دارچین ۱ عدد
میخک ۱/۳ قاشق چای‌خوری
هل سبز ۲ عدد
بادیان رومی ۱ عدد
پرتقال حلقه‌ای خرد شده مقداری برای تزیین
عسل به میزان دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی دمنوش انار زنجبیل: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه دمنوش انار و زنجبیل

مراحل طرز تهیه دمنوش انار و زنجبیل
در این دمنوش، حتما از آبمیوه‌های تازه و بدون قند یا شکر افزودنی استفاده کنید. اگر زنجبیل تازه در دسترس ندارید، از پودر زنجبیل استفاده کنید و با برش‌های پرتقال، دمنوش را تزیین و سرو کنید.

روش تهیه دمنوش انار و زنجبیل

برای درست کرده دمنوش انار، آب انار، آب پرتقال، زنجبیل، دارچین، میخک، هل و بادیان رومی را در یک قوری مناسب بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. سپس حرارت را کم کنید و به مدت ۳۰ دقیقه فرصت دهید تا دمنوش انار شما دم بکشد. بعد از دم کشیدن دمنوش انار، قوری را از روی حرارت بردارید، دمنوش را از صافی عبور دهید و در لیوان‌های مورد نظر بریزید. چند برش حلقه‌ای از پرتقال تازه را در لیوان بیندازید و دمنوش انار را سرو کنید.

در صورت تمایل هل و پودر زنجبیل را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

سوالات متداول

خواص دمنوش انار چیست؟

دمنوش انار یکی از دمنوش‌های محبوب پاییزی است که به خاطر خواص زیادی که در درمان سرماخوردگی و برای کاهش وزن و لاغری دارد، شناخته شده است. اما این دمنوش به عنوان کاهنده قوی چربی و کلسترول خون، درمان‌کننده کبد چرب، درمان کننده جوش و آکنه بدن و صورت، جربی سوز، بازکننده عروق کرونر قلبی، پاک‌کننده و تصفیه‌کننده خون، درمان کننده بواسیر یا همورئید، درمان کننده آفت دهان، از بین برنده رسوبات کیسه صفرا، متعادل کننده طبع و مزاج و … است.

آیا دمنوش انار برای لاغری خوب است؟

بله. یکی از نوشیدنی‌های مفید برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و افزایش سرعت کاهش وزن، دمنوش انار است. این دمنوش برای لاغری را قبل از خواب یا بعد از بیدار شدن از خواب و به صورت ناشتا میل کنید و از مزایای دمنوش انار برای لاغری بهره‌مند شوید.

 

کالابرگ الکترونیک