طرز تهیه پیتزا با نان لواش لذیذ و خوشمزه در فر و تابه + فیلم

طرز تهیه پیتزا با نان لواش لذیذ و خوشمزه در فر و تابه + فیلم


16 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پیتزا با نان لواش

پیتزا با نان لواش از جمله فست فودهای محبوب است که می توان آن را به راحتی در خانه هم تهیه کرد. هر چند خیلی ها این غذای انگشتی خوشمزه برای بچه‌ها و بزرگترها را با خمیر مخصوص پیتزا درست می کنند ولی خبر خوب این که، حتی اگر خمیر پیتزا هم در دسترس نداشتید، می توانید با استفاده از نان لواش هم انواع پیتزا را تهیه کنید. در ضمن برای پخت پیتزا، لزوما نیاز به فر ندارید و در تابه هم امکان پخت آن وجود دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر و تابه می پردازیم. می توانید فوت و فن های طلایی و کاربردی طرز تهیه پیتزا با نان لواش را هم همین جا یاد بگیرید و فیلم طرز تهیه پیتزا با نان لواش را هم تماشا کنید.

 

فوت و فن های طرز تهیه پیتزا با نان لواش

 

فوت و فن های طرز تهیه پیتزا با نان لواش

 

  • برای درست کردن پیتزا علاوه بر نان لواش می توانید از نان پیتا و تافتون هم استفاده کنید.

 

  • روی پیتزا را می توانید با مواد دلخواه مثل تکه ها یا مرغ ریش ریش، گوشت چرخ کرده، ژامبون، سوسیس، ذرت پخته، فلفل دلمه ای، قارچ و ادویه های گوناگون بپوشانید.

 

  • قارچ و فلفل دلمه ای را حتما از قبل در روغن تفت دهید. برای تفت دادن قارچ ها، آن ها را بعد از شستن و خرد کردن، در یک تابه با کمی کره یا روغن بریزید. حرارت را روی حالت متوسط تنظیم کنید تا آب قارچ کاملا گرفته شود و چروک نشود. کمی آبلیمو روی قارچ ها بریزید تا رنگ قارچ ها تیره نشود.

 

  • فلفل دلمه ای را هم تفت دهید تا طعم خام آن گرفته شود. اما در حد ۲ یا ۳ دقیقه کافی است. اگر بیش از این فلفل ها را تفت دهید، تلخ خواهند شد.

 

  • موقع چیدن مواد روی پیتزا، مواد آبدار مثل پیاز، فلفل دلمه ای و قارچ را روی لایه رویی بچینید تا باعث نرم و پاره شدن نان ها نشود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه خمیر جادویی برای انواع پیتزا و اسنک «

 

 

ادویه مورد استفاده در پیتزا

 

ادویه مورد استفاده در پیتزا

 

در طرز تهیه پیتزا با نان لواش می توانید از ادویه های دلخواه استفاده کنید. اما ادویه های رستورانی برای درست کردن پیتزا شامل جوز هندی، فلفل سیاه، اورگانو، آوبشن و نمک می شود.

 

 

چه کار کنیم که پیتزا خشک نشود؟

 

  • اگر پیتزا را در فر می پزید، به جای این که کف سینی فر را چرب کنید، آردپاشی کنید.

 

  • یک کاسه آب را در کنار پیتزا قرار دهید تا فضای فر مرطوب بماند و نان پیتزا خشک و شکننده نشود.
حتما بخوانید  معرفی ۵ بو و رایحه‌ای که وادارتان می‌کند پول خرج کنید

 

  • وقتی همه مواد را روی نان لواش چیدید، با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید.

 

  • بعد از پخت پیتزا، به مدت ۲ تا ۳ دقیقه، سینی را در طبقه بالای فر بگذارید تا روی مواد سرخ و طلایی شود. البته اگر زمان بیشتری طول بکشد، پیتزایتان خشک می شود.

 

  • در طرز تهیه پیتزا با نان لواش در تابه، در همان ابتدای پخت، کمی آب کف تابه بریزید تا بخار کند و فضای تابه مرطوب بماند.

 

 

راز کش آمدن پیتزا با نان لواش

 

  • در طرز تهیه پیتزا با نان لواش، قبل از این که مواد آماده شده را روی نان پچینید، روی نان را کمی با اسپری یا دست، آب بپاشید. سپس سس را روی نان بریزید و مواد را بچینید.

 

  • پنیر پیتزایی را که در طرز تهیه پیتزا با نان لواش استفاده می کنید، باید از قبل در دمای محیط قرار داده باشید تا یخ آن ذوب شده باشد.

 

  • برای کشدار شدن پیتزا، نباید روی نان را خیلی با مواد سنگین کنید. در عوض حجم پنیر پیتزا باید زیاد باشد تا به خوبی کش بیاید. در این صورت که حدود ۹۰ درصد از پنیر پیتزا را باید زیر مواد و ۱۰ درصد دیگر را روی مواد بریزید.

 

  • می توانید بین هر لایه از موادی که روی پیتزا می ریزید، یک لایه پنیر پیتزا هم اضافه کنید.

 

  • ترکیب پنیر پیتزا و پنیر گودا هم می تواند به خوشمزه شدن پیتزا بسیار کمک کند.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پنیر پیتزا کش دار خانگی «

 

 

طرز تهیه پیتزا با نان لواش

 

پیتزا با نان لواش

 

زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه

زمان لازم برای پخت: ۲۰ دقیقه

 

 

مواد لازم

 

نان لواش: ۲ عدد

سینه مرغ: ۱ عدد

قارچ: ۱۰ عدد

ذرت پخته شده: ۲ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای: ۱ عدد متوسط

سس مارینارا: ۱ قاشق غذاخوری

سس کچاب: ۱ قاشق غذاخوری

پیاز: ۱ عدد

آویشن: ۱/۲ قاشق چای خوری

نمک: ۱ قاشق چای خوری (سر صاف)

فلفل سیاه: ۱ قاشق چای خوری

زردچوبه: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول: مرغ را با پیاز و ادویه بپزید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا با نان لواش، پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. یک قابلمه با اندازه مناسب را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. بعد از طلایی شدن پیازها، مرغ را به آن اضافه کنید. حرارت را روی ملایم تنظیم کنید تا رنگ آن تغییر کند.

سپس کمی زردچوبه و نمک به آن اضافه کنید و تفت دهید. بعد از این که خامی ادویه ها گرفته شد، به آن دو لیوان آب جوش اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید مرغ کاملا بپزد.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 

تاریخچه غذایی به نام پیتزا 

 

 

رازهای خوشمزه و کشدار شدن انواع پیتزا

 

 

مرحله دوم: قارچ ها را در روغن تفت دهید

 

قارچ ها را بشویید و بعد از خشک شدن، به صورت خلالی و نازک خرد کنید. فلفل دلمه ای را بشویید و نگینی خرد کنید. در یک تابه کمی روغن یا کره بریزید و بعد از داغ شدن، قارچ ها را در آن بریزید. حرارت را کم نکنید تا قارچ آب نیندازد. به اندازه یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید تا رنگ قارچ ها سیاه نشود. بعد از نرم شدن قارچ ها، آن ها را از تابه خارج کنید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه دسر آناناس با بستنی مجلسی و کافی شاپی آسان

 

 

مرحله سوم: فلفل دلمه ای و ذرت را آماده کنید

 

فلفل دلمه ای خرد شده را در تابه تفت دهید. ۲ تا ۳ دقیقه تفت دادن کافی است. در حدی که طعم خام آن گرفته شود. ذرت را بپزید یا از کنسرو آماده استفاده کنید. مرغ را که پخته بودید از قابلمه بیرون بیاورید و آن را به صورت مکعبی، خرد یا ریش ریش کنید.

 

 

مرحله چهارم: مواد را با هم مخلوط کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا با نان لواش، در یک ظرف بزرگ قارچ سرخ شده، فلفل دلمه ای تفت داده شده، ذرت پخته شده و مرغ های خرد یا ریش ریش شده را با هم مخلوط کنید. پودر آویشن، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و به هم بزنید تا همه یکدست شوند.

 

 

مرحله پنجم: مواد را روی نان بریزید

 

اگر می خواهید پیتزا را به صورت لقمه ای درست کنید،‌ نان لواش را روی یک سطح، پهن کنید. آن را از وسط نصف کنید. روی نان را سس مارینارا و سس کچاپ بمالید. نصف مواد را روی نان بریزید و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. نان را رول کنید. این کار را با نصف دیگر نان هم انجام دهید. رول ها را می توانید به قطعات دلخواه، برش بزنید.

اگر پیتزاها را به صورت رولی درست کرده اید، برش ها را در تابه با روغن کمی سرخ کنید و بعد در ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا بپزند.

 

 

مرحله ششم: طرز تهیه پیتزا با نان لواش در تابه

 

اگر نمی خواهید پیتزا را رولی یا لقمه ای درست کنید، نان را روی سطح بگذارید و سس و مواد را به همراه پنیر پیتزا روی نان بریزید. یک تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. کمی روغن در آن بریزید و نان را در آن بگذارید.

کمی آب داخل تابه بریزید تا بخار کند و فضای تابه مرطوب بماند. در تابه را بگذارید و حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا پیتزا کاملا بپزد.

 

 

مرحله هفتم: طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر

 

طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر

 

در طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر، فر را از قبل گرم کنید. کف سینی را آردپاشی کنید و پیتزا را در آن بگذارید. یک کاسه آب را کنار سینی قرار دهید تا آب بخار شود و پیتزایتان خشک نشود. ۱۵ دقیقه بعد پیتزایتان آماده است. می توانید به مدت ۲ دقیقه سینی را در قسمت گریل قرار دهید تا روی آن طلایی شود. سپس پیتزا را در ظرف مناسب با سس دلخواه سرو و میل کنید.

 

 

سخن پایانی

 

از آن جایی که نان لواش، پیتا، تست و تافتون بیش از خمیر پیتزا در دسترس است، می توانید با آن ها هم پیتزا درست کنید. روی نان را می توانید به جای مرغ، از سوسیس و کالباس یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید. اگر هم گیاه خوار هستید، پیتزا سبزیجات یک گزینه عالی خواهد بود.

 

 

کالابرگ الکترونیک