۲ طرز تهیه جوجه کباب زرشکی مجلسی به روش رستورانی

۲ طرز تهیه جوجه کباب زرشکی مجلسی به روش رستورانی


7 فروردین 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

جوجه کباب زرشکی که در اصل یک نوع کباب لبنانی است، از خوش رنگ و لعاب‌ترین انواع جوجه کباب است که مزه نسبتا ترشی دارد و برای تهیه آن از سس زرشک استفاده می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش دستور طرز تهیه جوجه کباب زرشکی و نکات خوشمزه شدن این جوجه کباب رستورانی را برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب زرشکی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۲ عدد کامل
زرشک ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
روغن مایع نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر زنجبیل، پاپریکا و فلفل قرمز به مقدار لازم
کره برای رومال جوجه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان پخت جوجه کباب زرشکی: ۳۰ دقیقه

 

مراحل طرز تهیه جوجه کباب زرشکی

مراحل طرز تهیه جوجه کباب زرشکی

در طرز تهیه جوجه کباب با سس زرشک ابتدا باید زرشک‌ها را چند ساعت در آب بخیسانید و  سپس سس مخصوص این جوجه کباب لذیذ را آماده کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب زرشکی خوشمزه به روش مجلسی را دنبال کنید.

مرحله اول: سس زرشک را برای جوجه کباب را آماده کنید

در اولین مرحله باید زرشک‌هایی را که چند ساعت در آب خیس کرده بودید را بشویید و آبکش کنید. سپس زرشک‌ها را همراه با رب گوجه فرنگی، روغن مایع، نمک، فلفل سیاه، زنجبیل، پودر پاپریکا و پودر فلفل قرمز در مخلوط‌کن یا میکسر بریزید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و سس یکدستی ایجاد شود.

در صورت تمایل می‌توانید رب گوجه فرنگی، روغن مایع، نمک، فلفل سیاه، زنجبیل، پودر پاپریکا، پودر فلفل قرمز و زرشک را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: پیاز را به سس زرشک اضافه کنید

یک عدد پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. حالا آن را به صورت ۴ قاچ خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید. دوباره دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید پیاز به خوبی با سایر مواد سس زرشک ترکیب شود.

مرحله سوم: سینه مرغ را جوجه کبابی خرد و مزه‌دار کنید

در این مرحله باید سینه مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد کنید و در یک ظرف بریزید. حالا سس زرشکی که آماده کرده‌اید را به مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا تمام قسمت‌های مرغ به سس آغشته شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس کافی شاپی به ۲ روش ساده و رژيمی

در صورت تمایل می‌توانید گوشت سینه مرغ را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم: مرغ را استراحت دهید

روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را برای ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها به خوبی با سس زرشک مزه‌دار شوند.

مرحله پنجم: جوجه زرشکی را کباب کنید

بعد از این که مرغ‌ها مزه‌دار شدند، تکه‌های مرغ را به ترتیب به سیخ بزنید. سپس جوجه‌ها را با فاصله روی حرارت زغال منقل قرار دهید و اجازه دهید به خوبی کباب و مغزپخت شوند. هر چند دقیقه یک بار آن‌ها را زیر و رو کنید تا همه قسمت‌های مرغ به خوبی بپزد.

در اواسط پخت جوجه و وقتی مقداری پختند، در یک ظرف کره را آب کنید و کره آب شده را با یک فرچه روی جوجه‌ها بمالید. بعد از آماده شدن جوجه کباب زرشکی می‌توانید آن را همراه با نان یا برنج سرو کنید.

کره را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

روش تهیه جوجه کباب زرشکی در فر

طرز تهیه جوجه کباب زرشکی در فر

برای تهیه جوجه کباب زرشکی در فر باید مواد را به روشی که پیش‌تر گفته شد آماده کنید. سپس فر را از ۱۰ دقیقه زودتر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. در این فرصت کف قالب یا ظرف مورد نظرتان را با کمی روغن چرب کنید و مرغ‌ها را در ظرف بچینید. مقداری کره آب شده روی مرغ‌ها بریزید و اجازه دهید مرغ زرشکی شما برای ۲۰ دقیقه در فر بپزد. برای پخت جوجه در فر باید مراقب باشید که مرغ‌ها خشک نشوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب قرمز (چیلی)

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه جوجه کباب زرشکی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه جوجه کباب زرشکی

  • برای تهیه جوجه کباب زرشکی بهتر است از سینه مرغ بدون استخوان استفاده کنید، اما در صورت تمایل می‌توانید این کباب را با قسمت‌های دیگر مرغ نیز آماده کنید. به خاطر داشته باشید که پخت جوجه استخوان دار بیشتر از جوجه بدون استخوان طول می‌کشد.
  • در صورت تمایل می‌توانید این جوجه کباب را بدون زنجبیل، پاپریکا و فلفل قرمز و تنها با نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید.
  • برای مخلوط کردن سس جوجه کباب زرشکی می‌توانید به جای مخلوط‌کن از گوشت‌کوب برقی یا غذاساز نیز استفاده کنید.
  • به جای میکس کردن پیاز با مواد سس، می‌توانید بعد از آماده کردن مواد پیاز را خرد کنید و به جوجه‌ها اضافه کنید تا در زمان مزه‌دار شدن جوجه در یخچال بوی زهم مرغ گرفته شود.
  • پیشنهاد می‌شود در کنار جوجه کباب زرشکی حتما چند عدد گوجه فرنگی، پیاز و کدو سبز نیز کباب یا گریل کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید جوجه کباب زرشکی را در ماهیتابه گریل نیز تهیه کنید. در این روش باید جوجه‌ها را به سیخ چوبی بزنید. ماهیتابه گریل را کمی را با روغن چرب کنید و بعد جوجه‌ها را داخل ماهیتابه بچینید و اجازه دهید کباب شما با شعله ملایم بپزد و آماده شود. در این روش بهتر است سیخ چوبی را برای نیم ساعت در آب گرم قرار دهید تا حین سرخ کردن مرغ‌ها نسوزد.
  • اگر زمان کافی برای مزه‌دار کردن جوجه را ندارید، می‌توانید آن‌ها را برای ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شوند.
  • برای این که جوجه زرشکی شما خوشمزه‌تر شود، بهتر است آن را از شب قبل مزه‌دار کنید و بعد کباب کنید.
  • برای این که مواد سس در مخلوط‌کن به خوبی با هم ترکیب شوند، می‌توانید از روغن بیشتری استفاده کنید تا سس رقیق‌تر شود.
  • می‌توانید جوجه کباب زرشکی را بعد از پخت در کنار سس زرشک سرو کنید. برای تهیه این سس باید از ترکیب زرشک میکس و شکر استفاده کنید. برای این کار باید زرشک را با شکر روی حرارت ملایم قرار دهید و بجوشانید. صبر کنید تا سس به غلظت مناسب برسد، سپس آن را از صافی رد کنید و آن را در کنار جوجه کباب سرو کنید. می‌توانید شکر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • برای تهیه جوجه کباب زرشکی معمولا از فلفل به اندازه‌ای استفاده می‌شود که طعم غذا تند نشود، اما اگر دوست دارید طعم جوجه کباب زرشکی شما تند شود، می‌توانید از فلفل قرمز بیشتری استفاده کنید.
  • به منظور مزه‌دار کردن جوجه کباب زرشکی می‌توانید به جای روغن مایع از مقداری روغن زیتون نیز استفاده کنید. می‌توانید روغن زیتون را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
حتما بخوانید  2 طرز تهیه شور گل کلم رستورانی فوری و با آب گوجه

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی به روش رستورانی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن جوجه کباب زرشکی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن جوجه کباب زرشکی

چرا جوجه کباب خشک میشه؟

در صورتی که برای پخت جوجه کباب از حرارت زیاد یا حرارت خیلی کم استفاده کنید و آن‌ها را به مدت طولانی بپزید، ممکن است جوجه شما خشک شود.

چکار کنیم جوجه کباب خشک نشه؟

برای این که جوجه کباب زرشکی شما نرم و خوشمزه شود، بعد از قرار دادن جوجه روی زغال نباید آن را باد بزنید و اجازه دهید که جوجه‌ها با حرارت ملایم بپزند.

چرا جوجه کباب سفت می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین دلایل سفت شدن جوجه کباب اضافه نکردن روغن به آن است. برای تهیه جوجه باید قبل از هر چیزی مقداری روغن مایع به مرغ بزنید و بعد آن را مزه‌دار کنید.

چه زمانی کره را به جوجه بزنیم؟

بعد از این‌که جوجه‌ها روی منقل مقداری پختند و خودشان را گرفتند کره آب شده را با فرچه روی جوجه‌ها بمالید.

 

کالابرگ الکترونیک