بهترین کرم های کلاژن ساز و ضد چروک و جوان کننده پوست

بهترین کرم های کلاژن ساز و ضد چروک و جوان کننده پوست


19 تیر 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین کرم های جوان کننده و ضد چروک کلاژن ساز دنیا

کلاژن یکی از مهم ترین ترکیبات تشکیل دهنده کرم های ضد چروک است که امروزه بسیاری از افراد از آن به صورت خوراکی نیز استفاده می کنند. فراوان ترین پروتئین بدن که موجب سفت شدن پوست و رفع چروک های پوستی می شود. کلاژن نقش مهمی برای سلامت موها، ناخن ها و پوست دارد و به استحکام غضروف ها و استخوان ها نیز کمک زیادی می کند. این روزها استفاده از انواع کرم های حاوی کلاژن برای از بین بردن چین و چروک های پوستی بسیار رایج شده است. اما آیا همه کرم های کلاژن ساز تأثیر یکسانی دارند؟ در این مقاله از مجله کوروش می توانید با بهترین کرم کلاژن ساز و جوان کننده و ضد چروک پوست در دنیا آشنا شوید.

 

 

اهمیت کلاژن برای پوست

 

اهمیت کلاژن برای پوست

 

کلاژن ماده ای است که ۷۰ تا ۸۰ درصد از پوست را تشکیل می دهد. پروتئینی که موجب جوانی و پر نشان دادن صورت می شود. کلاژن به حفظ رطوبت پوست و همچنین صاف به نظر رسیدن صورت شما کمک زیادی می کند. عملکرد کلاژن در پوست درست مثل یک چسب است که پوست را سفت و محکم نگه می دارد. زمانی که کلاژن پوست کم شود، پوست حالت چروکیده و افتاده پیدا می کند.

بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید می کند. اما به هر حال افزایش سن موجب کاهش روند تولید کلاژن در بدن می شود. همین موضوع موجب می شود تا به مرور چین و چروک هایی در اطراف چشم؛ پیشانی و صورت ما ایجاد شود. مطالعات نشان می دهد که از سی سالگی به طور متوسط هر سال حدود ۱ درصد از میزان کلاژن پوست کاهش پیدا می کند. با کم شدن مقدار کلاژن سازی خطور ریز و چین و چروک هایی روی پوست و اطراف چشم ظاهر می شود. بافت همبند بین پوست نازک می شود و این موضوع موجب ایجاد سلولیت در زیر پوست می شود.

از طرف دیگر کلاژن در ترمیم پوست نقش مهمی دارد. این پروتئین به جایگزینی و بازیابی سلول های مرده پوست کمک می کند و موجب از بین رفتن جای زخم روی پوست می شود. از همین رو آشنا بودن با بهترین کرم های کلاژن ساز دنیا و جوان کننده و ضد چروک پوست در دنیا می تواند به شما کمک کند تا روند پیری پوست را به تعویق بیندازید.

 

 

بیشتر بخوانید » همه چیز در مورد مکمل های کلاژن «

 

 

انواع کرم های کلاژن ساز و جوان کننده و ضد چروک برای پوست

 

انواع کرم های کلاژن ساز و جوان کننده و ضد چروک برای پوست

 

به طور کلی کرم های کلاژن دار دو نوع مختلف دارند. دسته اول حاوی کلاژن هستند. دسته دوم کرم هایی هستند که پوست را به ترشح کلاژن بیشتر تحریک می کنند. یکی از بهترین مواد تقویت کننده کلاژن، ویتامین A مشتق شده از رتینول است. استفاده از رتینوئید یک روش مؤثر برای درمان چین و چروک پوستی بعد از ۳۰ سالگی محسوب می شود. رتینوئید در ۴۰ و ۵۰ سالگی می تواند به ساخت کلاژن بیشتر و همچنین پر شدن چروک های پوستی کمک کند. معمولاً بهترین کرم های کلاژن ساز و جوان کننده و ضد چروک پوست دنیا کرمی است که تأثیر آن بعد از یک دوره استفاده مشهود باشد و بتواند چروک های پوستی را تا حدودی کاهش دهد.

حتما بخوانید  ۱۵ راهکار ساده و موثر از بین بردن بوی ماهی از دست

 

 

آیا کرم های کلاژن ساز واقعاً مؤثر هستند؟

 

آیا کرم های کلاژن ساز واقعاً مؤثر هستند؟

 

مطالعات نشان می دهد که استفاده از کرم های کلاژن ساز یا حاوی کلاژن برای ۲ بار در روز بعد از ۳ ماه موجب کاهش چین و چروک های پوستی می شود. به یاد داشته باشید که کلاژنی روی چروک های پوستی شما تأثیر می گذارد که به صورت هیدرولیز شده استفاده شود. توجه داشته باشید که تا کنون مقاله یا مطلبی در مورد عوارض کرم کلاژن ساز منتشر نشده است و اگر فرد به مواد تشکیل دهنده کرم های کلاژن ساز حساسیت نشان ندهد، هیچ ضرری برای سلامت پوست نخواهند داشت.

 

 

بهترین کرم های کلاژن ساز دنیا و جوان کننده و ضد چروک پوست

 

در این بخش می توانید با لیستی از بهترین کرم های کلاژن ساز دنیا آشنا شوید.

 

 

۱- ژل کلاژن آستاگزانتین DHC (DHC Astaxanthin Collagen All-in-One Gel)

 

ژل کلاژن آستاگزانتین DHC (DHC Astaxanthin Collagen All-in-One Gel)

 

ذرات کلاژن هیدرولیز شده موجود در این کرم به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های پوستی کمک می کند. وجود هیالورونات سدیم و ژل رویال پوست را به خوبی آبرسانی می کند. این ژل که به عنوان بهترین کرم کلاژن ساز دنیا و جوان کننده و ضد چروک پوست صورت شناخته می شود، بسیار سبک است و بعد از استفاده به هیچ عنوان حس سنگینی به پوست نمی دهد. این ژل کلاژن حاوی آستاگزانتین است. آستاگزانتین یک رنگدانه کاروتینوئیدی است که از پوست محافظت می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین کرم های دور چشم ضد پف و تیرگی «

 

 

۲- کرم کلاژن پوونیا (Pevonia Botanica Power Repair Age Protection Marine Collagen Cream)

 

کرم کلاژن پوونیا (Pevonia Botanica Power Repair Age Protection Marine Collagen Cream)

 

این کرم یک مرطوب کننده قوی برای پوست های حساس است. طی یک بررسی ۸ هفته ای که روی افرادی با پوست حساس انجام شد، مشخص شده که هیچ یک از این افراد بعد از استفاده از کرم با مشکل روبرو نشدند. این کرم کلاژن ساز موجب جوانسازی و آبرسانی پوست می شود. هیالورونیک اسید موجود در کرم کلاژن پوونیا به خوبی پوست را آبرسانی می کند و از ایجاد چروک های پوستی جلوگیری می نماید.

 

 

۳- کرم کلاژن ساز دکتر دنیس گراس (Dr. Dennis Gross C+ Collagen Deep Cream)

 

کرم کلاژن ساز دکتر دنیس گراس (Dr. Dennis Gross C+ Collagen Deep Cream)

 

این کرم حاوی اسیدهای آمینه کلاژن و ویتامین C در کنار هم است و به از بین بردن چین و چروک های پوستی، لکه های تیره روی پوست را نیز از بین می برد. کرم کلاژن ساز دکتر دنیس گراس پوست را به خوبی آبرسانی می کند. در فرمولاسیون این کرم از روغن کاملیا، سبوس برنج و روغن آفتابگردان استفاده شده است. این کرم یک کرم کلاژن ساز قوی خارجی است. ترکیبات موجب می شود تا پوست بعد از استفاده از کرم به خوبی آبرسانی شود و ظاهری درخشان و زیبا پیدا کند.

 

 

۴- کرم کلاژن شب جنیوس (Algenist Genius Sleeping Collagen)

 

کرم کلاژن شب جنیوس (Algenist Genius Sleeping Collagen)

 

بافت کره ای این کرم شب به از بین بردن چروک های پوستی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک زیادی می کند. این کرم که به عنوان بهترین کرم ضد چروک شناخته می شود، حاوی کلاژن گیاهی است. ۹۵ درصد از کاربرانی که از این کرم استفاده کرده اند، مدعی هستند که پوست آن ها بعد از ۱۰ روز به طور قابل توجهی نرم و لطیف تر شده است. اسید آلگورونیک موجود در این کرم از جلبک گرفته شده است و در از بین بردن چروک های پوستی نقش مهمی دارد.

حتما بخوانید  12 نکته مهم مراقبت از پوست دست و صورت موقع خانه تکانی

 

 

۵- کرم کلاژن دریایی المیس (Best Overall: Elemis Pro-Collagen Marine Cream)

 

کرم کلاژن دریایی المیس (Best Overall: Elemis Pro-Collagen Marine Cream)

 

این کرم کلاژن ساز قوی موجب تقویت پوست، برطرف کردن چین و چروک های پوستی و آبرسانی عمیق پوست شما می شود. استفاده مداوم از این کرم کلاژن ساز می تواند پوست را سفت و درخشان کند و چروک های پوستی را به طور قابل مشاهده ای کاهش دهد.

 

 

۶-  کرم کلاژن دکتر مورد (murad rapid collagen infusion)

 

کرم کلاژن دکتر مورد (murad rapid collagen infusion)

 

کرم های ضد چروک دکتر مورد شهرت زیادی در سراسر دنیا دارند و به جرات می توان گفت که این کرم نیز بهترین کرم کلاژن ساز دنیا محسوب می شود. مورد یکی از مؤثرترین برندهای کرم های ضد چروک که توسط یک متخصص پوست به نام دکتر مورد تولید می شوند. تمام ترکیبات این کرم درست همانند یک کرم کلاژن ساز دست ساز با دقت و تدبیر دکتر مورد طراحی شده است. این کرم کلاژن ساز حاوی اسیدهای آمینه کلاژن و اسید هیالورونیک اسید است. ترکیبات موجود در این کرم می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد و چین و چروک های پوست را از بین ببرد. این کرم بهترین کرم ضد چروک بالای ۴۰ سال محسوب می شود و در محو کردن چروک ها بسیار مؤثر است.

 

 

بیشتر بخوانید » معرفی قرص جوان کننده و ضد چروک دکتر مورد «

 

 

۷- کرم روز و شب کلاژن لورآل (L’Oréal Paris Collagen Moisture Filler Day/Night Cream)

 

کرم روز و شب کلاژن لورآل (L'Oréal Paris Collagen Moisture Filler Day/Night Cream)

 

این کرم کلاژن ساز از برند لورآل که به عنوان بهترین کرم ضد چروک دنیا شناخته می شود، حاوی کلاژن طبیعی است. ترکیبات موجود در این کرم موجب نرمی و لطافت پوست می شود و چروک های پوستی را تا میزان زیادی کاهش می دهد.

 

 

۸- کرم کلاژن ساز و جوانساز اولای (Olay Regenerist Micro-Sculpting cream)

 

کرم کلاژن ساز و جوانساز اولای (Olay Regenerist Micro-Sculpting cream)

 

به جرات می توان گفت که کرم های اولای همیشه در لیست بهترین کرم ضد چروک صورت قرار دارند. کمتر کسی است که با برند اولای آشنا نباشد و در مورد تأثیرات سریع این کرم نشنیده باشد. این کرم به دلیل وجود پپتیدهایی که دارد به کلاژن سازی پوست کمک می کند. آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در این کرم از آسیب رسیدن به پوست شما جلوگیری می کند. وجود کلاژن و هیالورونیک اسید در این کرم موجب رطوبت رسانی و رفع چروک های پوستی می شود. کرم اولای بهترین کرم کلاژن ساز و جوان کننده پوست در دنیا محسوب می شود و معمولاً اثرات آن سریع تر از سایر کرم ها مشخص می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » همه چیز در مورد جوانسازی پوست با لیزر «

 

 

جمع بندی نهایی

 

وجود کلاژن برای خاصیت ارتجاعی و جوان ماندن پوست اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که با افزایش سن مقدار کلاژن کاهش پیدا می کند، استفاده از کرم های کلاژن ساز می تواند به پوست کمک کند تا کلاژن بیشتری تولید کند. از همین رو شناخت بهترین کرم ضد چروک می تواند روش مؤثری برای جوانسازی پوست محسوب شود. به یاد داشته باشید که هیچ کرمی نمی تواند معجزه کند و استفاده از این کرم ها تنها تا حدودی چروک های پوستی را کاهش می دهند و به سلامت پوست شما کمک می کنند.

 

 

منابع: byrdie، thedermreview، greatist

 

کالابرگ الکترونیک