معرفی و خلاصه ۲۰ تا از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱

معرفی و خلاصه ۲۰ تا از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱


20 دی 1400 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۱ همچون سال ۲۰۲۰‌ به لحاظ اخبار ناگوار سال وحشتناکی بود، اما خبر خوش برای خوره‌های وحشت این است که بار دیگر تماشاگران به سالن‌های سینما راه یافتند و عناوین جذابی از فیلم‌های ژانر وحشت بر پرده‌های نقره‌ای نقش بستند. برخی از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ پر از خونریزی و خشونت، برخی نیز مهیج و پرکشش بودند و اندک فیلم‌های ترسناک نیز با هر دو مؤلفه‌ به چشم می‌خوردند. امروز در  مجله کوروش ۲۰ تا از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ را معرفی کردیم. با سرویس هنر و سینما همراه ما باشید.

 

۲۰- بدخیم (Malignant)

 

۲۰-«بدخیم» از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱

 

«بدخیم (Malignant)» به عقیده بسیاری از منتقدان یکی از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱ بود. بدخیم به کارگردانی جیمز وان با ریتمی پرشتاب از همان ابتدا مخاطب را میخکوب می‌کند. در فیلم بدخیم «مدیسون» (آنابل والیس) زنی است که با خواب‌های وحشتناکی که درباره قتل‌های هولناک می‌بیند به وحشت می‌افتد. وحشت او وقتی بیشتر می‌شود که می‌فهمد این خوا‌ب‌ها در واقعیت نیز لحظه به لحظه همانطور که در عالم خواب دیده بود اتفاق می‌افتند.

 

 

۱۹- سرزمین عجایب والی (Willy’s Wonderland)

 

۱۹- «سرزمین عجایب والی» از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱

 

اگر از طرفداران بازی کامپیوتری «پنج شب در کنار فِردی» باشید، حتما لذت وافری از تماشای یکی از ترسناک‌ترین فیلم های ۲۰۲۱ یعنی «سرزمین عجایب والی (Willy’s Wonderland)» خواهید برد. در فیلم «سرزمین عجایب والی» مردی (نیکلاس کیج) پس از اینکه ماشینش خراب می‌شود، می‌پذیرد در ازای تعمیر آن یک شب را به عنوان سرایدار در یک شهر بازی مشغول به کار باشد.

 

اما روح مرد از این خبر ندارد که شخصیت‌های انیمیشنی شهر بازی شب‌ها زنده می‌شوند و دوست دارند سرشان را با بازی‌های خونینی گرم کنند.

 

۱۸- شب زنده‌داری (The Vigil)

 

۱۸-«شب زنده‌داری» یک ترسناک جذاب

 

فیلم ترسناک «شب زنده‌داری (The Vigil)» داستان سرراست و ساده‌ای دارد، مرد بی‌پولی تصمیم می‌گیرد در ازای دستمزد اندکی یک شب را به عنوان نگهبان جنازه‌ها در یکی از آئین‌های یهودی خدمت کند. اما در همین شب اسرارآمیز است که روح شریری سراغ او می‌آید تا پس از مدت‌ها که او را زیرنظر داشته با او تسویه حساب کند.

 

شب زنده‌داری به همین سادگی مخاطبانش را به درون داستانی پرکشش مملو از سلامت عقل و دیوانگی، مرگ و زندگی و وحشت و آرامش می‌برد.

 

 

۱۷- مارپیچ (Spiral)، نهمین فیلم از مجموعه ارّه

 

۱۷-«مارپیچ»، نهمین فیلم از مجموعه ارّه

 

«مارپیچ (Spiral)» نهمین فیلم از مجموعه فیلم‌های ترسناک «ارّه (Saw)» است. در مارپیچ یک کارآگاه پلیس شروع به تحقیق در مورد قاتل مرموزی می‌کند که مدت‌ها در حال کشت‌ و کشتار ماموران پلیس بوده است. به این ترتیب، او بازی مرگباری را شروع می‌کند که ممکن است به قیمت جانش تمام شود.

 

همانطور که از یکی از فیلم‌های ارّه انتظار می‌رود، مارپیچ نه تنها از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ بلکه فیلم وحشتناکی پر از صحنه‌های دلهره‌آوری است که تماشای آن از عهده هر بیننده‌ای بر نمی‌آید.

 

 

۱۶- یک مکان آرام: بخش دوم (A Quiet Place Part II)

 

۱۶- «یک مکان آرام: بخش دوم» از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱

 

فیلم «یک مکان آرام: بخش دوم (A Quiet Place Part II)» یکی از قابل انتظارترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ بود که خوره‌های وحشت از مدت‌ها قبل منتظر اکران آن بودند. در قست دوم فیلم «یک مکان آرام» خانواده «ابوت» پس از وقایع هولناکی که در درون خانه با آن مواجه شدند باید پای به دنیای بیرون بگذارند.

 

اما اوضاع وقتی بدتر می‌شود که می‌فهمند موجودات هراسناکی که با کوچک‌ترین صدایی آنها را شکار می‌کنند تنها بخشی از نگرانی آنها خواهند بود.

حتما بخوانید  بهترین فیلم های علمی تخیلی IMDb | از «فرانکشتاین» تا «جنگ ستارگان»

 

 

۱۵- احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)

 

۱۵- «احضار: شیطان مرا وادار کرد»

 

«احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)» هشتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های احضار است که در آن «اِد» و «لورن وارن»، دو محقق مسائل ماورائی باید یکی از دشوارترین پرونده‌های زندگی خود را حل کنند. مردی که صاحب‌خانه خود را به قتل رسانده، در دادگاه ادعا می‌کند توسط نیروهای شیطانی تسخیر شده و هیچ کنترلی روی قتلی که انجام داده نداشته است.

 

 

۱۴- پاکسازی ابدی (The Forever Purge)

 

۱۴-«پاک‌سازی ابدی» از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱

 

«پاکسازی ابدی (The Forever Purge)» از ترسناک ترین فیلم ‌های ۲۰۲۱ پنجمین و آخرین فیلم از مجموعه پاکسازی است. اتفاقات فیلم «پاکسازی ابدی» مدتی پس از فیلم قبلی «پاکسازی: سال انتخابات» به وقوع می‌پیوندد. «خوآن» و «آدلا»، زوجی جوان هستند که از چنگ یک کارتل مواد مخدر در مکزیک می‌گریزند.

 

آنها به تگزاس می‌‌روند و خود را در میانه‌های یک پاکسازی می‌بینند که با وجود غیرقانونی بودن طرفداران زیادی دارد. اگر فیلم‌های قبلی مجموعه را ندیده‌اید باید بدانید که در هر پاکسازی که یک شب از سال است، به مدت ۱۲ ساعت تمامی جرائم از جمله قتل، آتش‌سوزی، سرقت و تجاوز کاملا قانونی است و در همین شب نیز اتفاقات هولناکی برای خوآن و آدلا رخ می‌دهد.

 

 

۱۳- خانه شب (The Night House)

 

۱۳-«خانه شب» از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱

 

فیلم «خانه شب (The Night House)» یکی از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ یک اثر ترسناک روانشناختی است که واقعا مخاطب را به درون هراس‌های دلهره‌آورش می‌برد. در «خانه شب» زنی که به تازگی بیوه‌ شده در خانه‌ای که همسر مرحومش برای او ساخته به سوگ او نشسته است.

 

او در همین حال با روح شوهرش برخورد می‌کند. زن هر چقدر بیشتر وسایل همسرش را بررسی می‌کند بیشتر به رازهای مگوی او برخورد می‌کند که بهتر بود هیچ‌وقت نمی‌دانست.

 

 

۱۲- نفس نکش ۲ (Don’t Breathe 2)

 

۱۲-«نفس نکش ۲» از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱

 

«نفس نکش ۲ (Don’t Breathe 2)» دنباله‌ی فیلم قبلی مجموعه است که از فیلم‌های به شدت مورد انتظار سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آمد. در نفس نکش ۲ بار دیگر «استفان لانگ» در نقش مرد کور ظاهر می‌شود. مردی که دختری یتیم را در خانه‌ی خود بزرگ کرده بود. اما حالا او با ربوده شدن دختر مجبور می‌شود به دنبال آدم‌رباها برود.

 

 

۱۱- کندی‌من (Candyman)

 

۱۱-«کندی‌من»؛ بازگشت کندی‌من

 

«کندی‌من (Candyman)» نسخه‌ای کاملا نو و نوار شده از یکی از دلهره‌آورترین فیلم‌های دهه ۱۹۹۰ است که خوره‌های وحشت سال‌ها منتظر ساخت آن بودند. «نیا داکوستا» به عنوان کارگردان، «جردن پیل» به عنوان نویسنده و «وین رزنفلد» نیز به عنوان تهیه‌کننده نقش مهمی در بازگشت یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت و از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ داشتند.

 

 

۱۰- محصول سیاه (Dark Harvest)

 

۱۰-«محصول سیاه»: سنت هالووین

 

«محصول سیاه (Dark Harvest)» فیلم ترسناکی است که بر پایه‌ی رمانی به همین نام نوشته «نورمن پارتریج» ساخته شده است. در فیلم محصول سیاه مردم دهکده‌ای بی‌نام در غرب میانه‌ی آمریکا سنت عجیبی دارند.

 

بنا به این سنت سالانه هر سال در پایان اکتبر مردان جوان دهکده باید موجودی ترسناکی با سر کدو به نام «جک دندان ارهّ‌ای» یا «پسر اکتبر» را که از مزرعه ذرت برمی‌خیزد را قبل از رسیدن به کلیسای دهکده، بگیرند. اما ماجرای امسال با تمام سال‌ها فرق می‌کند، زیرا یکی از جوانان دهکده می‌خواهد کار این غول را برای همیشه یکسره کند.

 

 

۹- دیشب در سوهو (Last Night in Soho)

 

۹-«دیشب در سوهو» از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۱

 

«دیشب در سوهو (Last Night in Soho)» یکی دیگر از دلهره‌آورهای روانشناسانه در فهرست ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ است. در فیلم «دیشب در سوهو» «الوئیز»، زنی علاقه‌مند به طراحی مد است که به طرز مرموزی سر از سال ۱۹۶۶ در می‌آورد. علاوه بر این «الوئیز» در بدن خواننده‌ای به نام «سندی» نیز می‌رود. او در بدن «سندی» حتی وارد رابطه‌ی عاشقانه‌ای نیز می‌شود. اما خیلی زود زرق و برق لندن دهه ۶۰ او را دلزده می‌کند.

 

 

۸- انتلرز (Antlers)

 

۸-«انتلرز» یک ترسناک جذاب و پرتب و تاب

 

فیلم «انتلرز (Antlers)» نیز از مدت‌ها قبل خوره‌های وحشت را منتظر گذاشته بود که با همه‌گیری کرونا حتی بیم آن می‌رفت که انتظارات از این نیز بیشتر طول بکشد. با این حال، سرانجام «انتلرز» در سال ۲۰۲۱ اکران شد. در فیلم انتلرز یک معلم مدرسه به همراه برادرش که کلانتر دهکده‌ای کوچک در «اورگن» است وارد ماجراهای هولناک یکی از دانش‌آموزان مدرسه می‌شوند و خیلی زود می‌فهمند راهی برای بازگشت ندارند.

حتما بخوانید  ۸ خوراکی شگفت‌انگیز برای آب کردن چربی‌های دور شکم و پهلو

 

 

 

۷- کسی داخل خانه شماست (There’s Someone Inside Your House)

 

۷- «کسی داخل خانه شماست» از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱

 

«کسی داخل خانه شماست (There’s Someone Inside Your House)» اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته «استفانی پرکینز» است. «ماکانی» به ایالت نبراسکا نقل مکان کرده تا همراه با مادربزرگش زندگی تازه‌ای را آغاز کند. اما زمانی که قاتل زنجیره‌ای مرموزی پس از قتل هر کدام از قربانیان وحشتناک‌ترین اسرار قربانی را نیز برملا می‌کند، ماکانی و دوستانش تصمیم می‌گیرند هر چه زودتر قاتل را پیدا کنند.

 

 

۶- مثبت کاذب (False Positive)

 

۶-«مثبت کاذب»؛ بچه رزماری ۲۰۲۱!

 

برای آن دسته از خوره‌های وحشت که قبلا با «بچه رزماری» ساخته «رومن پولانسکی» ترس روانشناسانه‌ زنان حامله را به بهترین شکل تجربه کرده‌ بودند، «مثبت کاذب (False Positive)» نیز چنین موضوعی را دستمایه قرار داده است و چه زمانی برای شکوفایی دوباره ترسناک‌های روانشناسانه بهتر از اوج همه‌گیری کرونا!

 

در «مثبت کاذب» از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ «دکتر هیندل» توانسته زوج «لوسی» و «آدریان» را سرانجام به آرزویشان یعنی بچه‌دار شدن برساند. اما لوسی پس از بارداری متوجه جنبه‌های شوم شخصیت دکتر هیندل می‌شود. و خیلی زود نیز مشخص می‌شود حس ششم لوسی به او دروغ نگفته است.

 

 

بیشتر بخوانید: حقایق تکان دهنده از پشت صحنه فیلم جن گیر

 

 

۵- خیابان ترس (Fear Street)

 

۵-«خیابان ترس» از بهترین فیلم‌ های ترسناک ۲۰۲۱

 

«خیابان ترس (Fear Street)» سه‌گانه‌ای بر اساس داستان‌های ترسناک «آر.ال استاین» است که اتفاقات آن در سه بازه‌ی زمانی رخ می‌دهند. در یکی از این بازه‌ها در سال ۱۹۹۴، گروهی از نوجوانان متوجه می‌شوند رویدادهای وحشتناکی که طی ۳۰۰ سال اخیر در شهرشان اتفاق افتاده تماما به هم مرتبط بودند. آنها که حالا روح نفرین شده‌ مسئول قتل‌های وحشیانه‌ شهر را پیدا کرده‌اند، به دنبال راهی برای رهایی می‌گردند.

 

 

۴- تا مرگ (Til Death)

 

۴- «تا مرگ»: حضور دوباره‌ی مگان فاکس در یک فیلم ترسناک

 

تردیدی نیست که خوره‌های وحشت حضور دوباره‌ «مگان فاکس» (پس از «بدن جنیفر (۲۰۰۹)») را در یک فیلم ترسناک به فال نیک گرفته‌اند. «تا مرگ (Til Death)» جدیدترین تجربه‌ی مگان فاکس در ژانر وحشت است. مگان فاکس در این فیلم از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱ نقش «اِما» را بازی می‌کند که ظاهرا همه‌چیز بین او و همسرش عادی است.

 

او و همسرش «مارک» برای جشن گرفتن دهمین سالگرد ازدواجشان به تعطیلات رفته‌اند که «اِما» صبح روز بعد خود را در حالی پیدا می‌کند که با دستبند به جنازه‌ «مارک» بسته شده است. اما به سرعت متوجه می‌شود این تنها شروع نقشه‌ شوم همسرش، مارک برای انتقام از او است.

 

 

۳- «پیر»

 

۳- «پیر» از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۱

 

«ام. نایت شامالان» با ساخت «حس ششم (۱۹۹۹)» یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک فراطبیعی را به خوره‌های وحشت هدیه داد. فیلم جدید این کارگردان پرآوازه تلاشی دیگر در ژانر وحشت است. فیلم «پیر (Old)» اثر دلهره‌آوری درباره‌ی خانواده‌ای است که برای تعطیلات به ساحلی خلوت می‌روند.

 

اما آنها پس از چند ساعت متوجه می‌شوند نیروی مرموزی در ساحل آنها را به سرعت به سمت پیری می‌برد. اعضای خانواده به سرعت به قدری پیر می‌شوند که تنها یک روز از عمرشان باقی می‌ماند و در این حال، هر لحظه فرصت آنها برای نجات کم‌تر می‌شود.

 

 

۲- اتاق فرار (Escape Room 2)

 

۲-«اتاق فرار ۲»؛ یک دنباله‌ی مورد انتظار دیگر!

 

«اتاق فرار (Escape Room 2)» یکی دیگر از دنباله‌های جذابی بود که خوره‌های وحشت بی‌صبرانه منتظر اکران آن بودند. در «اتاق فرار ۲» نیز گروه شش نفره‌‌ای خود را در اتاق فرار و بازی سادیستی هراس‌آوری به دام افتاده می‌یابند. آنها در حالی که تلاش می‌کنند خود را نجات دهند به دنبال اشتراکات یکدیگر می‌گردند.

 

 

۱- هالووین می‌کشد (Halloween Kills)

 

۱- «هالووین می‌کشد»؛ بازگشت مایکل مایرز

 

سال ۲۰۲۱ قطعا سال بازگشت‌ها بود. در کنار «کندی‌من»، دیگر بازگشت بزرگ ژانر وحشت حضور دوباره‌ی شخصیت «مایکل مایرز» در فیلم «هالووین می‌کشد (Halloween Kills)» بود، هر چند این بار خبری از «لوری» نبود. در فیلم هالووین می‌کشد کابوس برای ساکنان هادونفیلد هنوز تمام نشده، زیرا مایکل مایرز بالاخره از تله‌ی لوری فرار می‌کند و دوباره حمام خونش را به راه می‌اندازد.

 

 

منبع: seventeen

 

کالابرگ الکترونیک