۷ ترفند درست کردن آجیل ارزان پذیرایی عید با ترکیب خوشمزه

۷ ترفند درست کردن آجیل ارزان پذیرایی عید با ترکیب خوشمزه


16 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
7 ترفند درست کردن آجیل ارزان پذیرایی عید با ترکیب خوشمزه

درست کردن آجیل ارزان برای پذیرایی آن هم زمانی که قیمت آجیل و مغز بسیار گران است، اهمیت زیادی برای بسیاری از خانواده‌ها دارد. آجیل عید و آجیل چهارشنبه سوری یکی از اصلی‌ترین خوراکی‌ها و تنقلات برای پذیرایی در عید نوروز است که بسیاری از خانواده‌ها برخلاف هزینه بالای آن به هر نحوی آن را تهیه می‌کنند. اما آیا می‌دانید طرز تهیه آجیل بار بسیار خوشمزه و مقوی و کم هزینه چگونه است؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش قصد داریم تا چند ترفند جالب برای تهیه آجیل ارزان به شما آموزش دهیم. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد راه‌های خرید آجیل ارزان پاسخ خواهیم داد.

 

 

روش‌های درست کردن آجیل ارزان برای پذیرایی

 

روش‌های درست کردن آجیل ارزان برای پذیرایی

 

عید نوروز زمان مهمانی رفتن و عید دیدنی است و در فرهنگ ما ایرانیان در این از مهمان‌ها با انواع میوه، شیرینی و آجیل پذیرایی می‌شود. در چند سال اخیر قیمت آجیل به شدت افزایش پیدا کرده و این موضوع موجب نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شده است.

اما چطور می‌توان یک آجیل خوشمزه و مرغوب را با هزینه کمتر آماده کرد؟ در ادامه می‌توانید با روش درست کردن آجیل ارزان برای پذیرایی از مهمان‌های نوروزی آشنا شوید.

 

۱- از ترکیبات متفاوتی برای تهیه آجیل عید استفاده کنید

 

حتماً می‌دانید که قیمت پسته، بادام و فندق چقدر زیاد شده و خرید آجیل با این مغزها چقدر پر‌هزینه خواهد بود. یک ترفند جالب برای تهیه آجیل ارزان قیمت برای پذیرایی از مهمان‌های نوروزی این است که پسته، فندق و بادام را به مقدار خیلی کم در آجیل بریزید و یا حذف کنید.

سپس به جای این مغزها از بادام زمینی، تخمه، نخودچی و کشمش استفاده کنید. با این روش هزینه‌های شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. این تنقلات را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

۲- کمی شکلات به آجیل اضافه کنید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

برای این که حجم آجیل شما بیشتر به نظر برسد، می‌توانید مقداری شکلات به سلیقه خودتان تهیه کنید و در ظرف آجیل با مغزها ترکیب کنید. این کار موجب می‌شود تا آجیل بیشتر به نظر برسد و جلوه جذاب‌تری نیز پیدا کند.

در صورت تمایل می‌توانید مقداری شکلات گرد و توپی کاکائویی همراه با روکش و یا شکلات‌هایی که اندازه کوچک یا متوسط و ظاهر مناسبی دارند را اضافه کنید. می‌توانید انواع شکلات را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  نقد و خلاصه فیلم ترسناک بی‌ گناهان | دنیای شیطانی بچه های مرموز

 

۳- در ترکیب آجیل عید از میوه خشک استفاده کنید

 

در ترکیب آجیل عید از میوه خشک استفاده کنید

 

برای درست کردن آجیل ارزان برای پذیرایی می‌توانید مقداری میوه خشک تهیه کنید. سپس آن‌ها را با کمک قیچی به اندازه‌های کمی کوچک‌تر خرد کنید.  حال می‌توانید از ترکیب میوه‌های خشک نیز در آجیل شب عیدتان استفاده کنید.

از آنجایی که میوه خشک وزن زیادی ندارد، ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم از آن برای اضافه کردن به یک ظرف آجیل کافی است. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید خودتان میوه‌ها را خشک کنید و به آجیل اضافه کنید. طرز تهیه میوه خشک را بلد هستید؟ میوه خشک را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی خریداری کنید.

 

۴- از آجیل شیرین استفاده کنید

 

از آجیل شیرین برای ارزان شدن آجیل عید استفاده کنید

 

یک ترفند جالب برای تهیه آجیل ارزان این است که به جای خرید آجیل شور، می‌توانید امسال یک ظرف آجیل شیرین و متفاوت آماده کنید. برای این کار باید از مغزهای متفاوت و خشکبار شیرین استفاده کنید. برای درست کردن آجیل شیرین می‌توانید از ترکیباتی مثل برگه زردآلو، انجیر خشک، نخودچی کشمش و توت خشک استفاده کنید.

 

۵- از آجیل پوست دار برای پذیرایی عید استفاده کنید

 

به منظور درست کردن آجیل ارزان برای پذیرایی از مهمان‌های عید می‌توانید از آجیل‌های پوست دار که کمی ارزان‌تر از آجیل‌های مغز هستند استفاده کنید. برای این کار باید مقداری بادام درختی با پوست، بادام زمینی با پوست و فندق تهیه کنید.

می‌توانید این آجیل را با مقداری تخمه ترکیب کنید و از آن برای پذیرایی مهمان‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید برای تهیه آجیل با پوست باید از انواعی استفاده کنید که پوست آن‌ها ترد و نازک است و به راحتی جدا می‌شود تا مهمان دچار دردسر نشود.

 

۶- آجیل ترش برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید

 

قطعاً پذیرایی به سبک متفاوت و آماده کردن آجیل‌های متنوع می‌تواند برای مهمان‌های شما بسیار جذاب باشد. برای تهیه یک آجیل بسیار خوشمزه و کم هزینه برای مهمانی می‌توانید از یک ظرف که دو بخش متفاوت دارد استفاده کنید.

در یک سمت ظرف مقداری آجیل عید به هر سبکی که دوست دارید بریزید. حال برای پر کردن بخش دیگر ظرف می‌توانید مقداری آجیل ترش تهیه کنید. برای این کار باید آلبالو خشک، برگه آلو، آلوچه خشک و حتی تکه‌های لواشک خرد شده را ترکیب کنید. با این روش مقدار آجیلی شما بسیار کمتر خواهد بود و تنوع پذیرایی‌تان نیز بیشتر می‌شود و مهمان‌ها بیشتر لذت می‌برند.

برای تهیه این میوه‌های خشک به همراه لواشک از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

 

۷- بیشتر از تخمه استفاده کنید

 

برای تهیه آجیل ارزان بیشتر از تخمه استفاده کنید

 

در میان آجیل‌ها تخمه معمولاً قیمت پایین‌تری دارد. یکی از راه‌های خرید آجیل ارزان این است که نسبت تخمه را به مغزهای آجیل افزایش دهید. می‌توانید برای این کار از انواع تخمه مختلف در کنار مقدار کمتری از مغزها استفاده کنید.

 

راهنمای خرید آجیل شب عید

 

راهنمای خرید آجیل شب عید

 

برای خرید آجیل شب عید قبل از چیزی باید نوع آجیل مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای کاهش هزینه‌ها بهتر است مغزهای گران قیمت را به میزان کمتری خریداری کنید و از جایگزین‌هایی مثل میوه خشک، تخمه و شکلات به جای آن استفاده کنید.

حتما بخوانید  30 علت شل شدن، ترش شدن، سفت شدن و آب انداختن ماست خانگی

فراموش نکنید که برای کاهش هزینه‌ها به هیچ‌گاه نباید به سراغ آجیل‌های بی‌کیفیت و ارزان بروید. برخی از فروشندگان آجیل‌های انبار شده قدیمی را با قیمت پایین‌تری می‌فروشند. این آجیل‌ها بوی نامطبوعی دارند و ممکن است آلوده به قارچ باشند.

درواقع نگهداری طولانی مدت از آجیل در شرایط نامناسب و با گرما و رطوبت زیاد موجب ایجاد نوعی قارچ به نام «آفلاتوکسین» می‌شود. این قارچ سمی موجب ضعف سیستم ایمنی بدن و آسیب‌های شدید کبدی می‌شود و مصرف آن به شدت برای خانم‌های باردار مضر است و خطر ناهنجاری‌های کروموزومی را در جنین افزایش می‌دهد. روش تشخیص  آجیل مرغوب و خوشمزه را بلد هستید؟

 

راهنمای خرید آجیل شب عید

 

به هیچ عنوان مغزهایی مثل پسته، بادام و گردو را از دوره‌گردها خریداری نکنید. وجود سوراخ روی پسته، فندق و بادام معمولاً نشانه آفت‌زدگی است. از خرید پسته‌هایی که دهانه آن‌ها بیش از حد باز است اجتناب کنید.

برخی فروشندگان برای باز شدن پسته‌ها به آن‌ها شوک وارد می‌کنند. برای این کار پسته‌ها را در آب جوش می‌ریزند. سپس بلافاصله در آب یخ قرار می‌دهند. این کار موجب باز شدن پسته می‌شود، اما کیفیت آن را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود پسته شما زودتر فاسد شود.

بهتر است انواع مغزها و تخمه‌های آجیل را به صورت جداگانه خریداری کنید و خودتان به هر نسبتی که دوست دارید با هم ترکیب کنید. با این روش هم کیفیت آجیل شما بیشتر خواهد بود و هم می‌توانید با اضافه کردن ترکیبات دلخواه، هزینه‌هایتان را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

بیشتر بخوانید: تزیین آجیل عروس برای عید

 

سوالات متداول

 

یک کیلو آجیل برای چند نفر مناسب است؟

 

به طور کلی مقدار آجیل برای هر نفر در مهمانی به اندازه ظرف شما بستگی دارد، اما به طور کلی حدود ۵۰ گرم آجیل برای ۱ نفر کافی است و از همین رو در کمترین حالت ۱ کیلو آجیل برای ۲۰ نفر مناسب است.

 

نسبت ترکیب آجیل چهار مغز چقدر است؟

 

آجیل چهار مغز از محبوب‌ترین و گران‌ترین انواع آجیل محسوب می‌شود. برای تهیه آجیل چهار مغز از ترکیب مغز پسته، مغز بادام درختی، مغز بادام هندی و مغز فندق استفاده می‌شود. برای درست کردن این آجیل باید از نسبت برابر مغزها استفاده کنید.

 

هر ۵۰۰ گرم آجیل مخلوط برای پذیرایی از چند نفر مناسب است؟

 

از هر ۵۰۰ گرم آجیل مخلوط می‌توانید برای پذیرایی از ۱۰ تا ۱۵ نفر مهمان استفاده کنید.

 

بهترین راه‌های درست کردن آجیل ارزان برای پذیرایی چیست؟

 

از بهترین راه‌های خرید آجیل ارزان برای عید این است که نسبت مغزهای آجیل را کمتر کنید و به جای آن از تخمه بیشتر و یا ترکیباتی مثل میوه خشک و شکلات استفاده کنید. می‌توانید به جای آجیل شور از آجیل شیرین و ترش استفاده کنید و با این کار تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک