۲ طرز تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر به روش رستورانی و خوشمزه

۲ طرز تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر به روش رستورانی و خوشمزه


18 فروردین 1403 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر به روش رستورانی و خوشمزه

آیا تا حالا کتلت مرغ با قارچ و پنیر خورده‌اید؟ این کتلت خوشمزه جزو غذاهایی است که به شکل‌های مختلفی درست می‌شود، در حالی که ماده اصلی همه این کتلت‌ها مرغ، قارچ و پنیر است. کتلت مرغ پنیری و قارچ، هم مجلسی و هم بسیار خوشمزه و سیر‌کننده است و می‌توانید با سیب زمینی یا بدون سیب زمینی هم آن را درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر به ۲ روش متنوع و نکات خوشمزه‌ شدن آن را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ران مرغ یا سینه مرغ ۶۰۰ گرم
قارچ ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
جعفری تازه ۱ دسته کوچک
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر پیتزا ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار یا بیشتر
پودر سیر و پودر پیاز به مقدار لازم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار کافی
نان برای سرو کتلت
سس برای سرو کتلت

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کتلت مرغ و قارچ پنیری: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کتلت مرغ شکم پر با قارچ و پنیر

مراحل طرز تهیه کتلت مرغ شکم پر با قارچ و پنیر 

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای درست کردن کتلت مرغ با قارچ و پنیر، استفاده از مرغ چرخ کرده در مایه کتلت مرغ است. برای تهیه این کتلت خوشمزه مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد کتلت را آماده کنید

در ابتدا، گوشت بدون استخوان سینه، فیله یا ران مرغ را بشویید و وقتی آب خود را از دست داد، آن را در چرخ گوشت، چرخ کنید. می‌توانید از مخلوط ران و سینه هم استفاده کنید. مرغ چرخ‌شده را در یک کاسه بریزید و کنار بگذارید. سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید. با دست پیازها را بفشارید تا آب آنها گرفته شود. تفاله پیاز را به مرغ‌ چرخ‌شده اضافه کنید.

برای خرید سینه مرغ بدون پوست، فیله و ران مرغ یا گوشت چرخ کرده آماده مرغ می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: مایه کتلت مرغ را آماده کنید

در ادامه، پودر سیر، پودر پیاز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده مرغ اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. این مایه را کنار بگذارید. سپس قارچ‌ها را بشویید و به صورت ورقه‌ای نازک خرد کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۱۵ غذا با رب گوجه + فیلم آموزش تهیه

در یک تابه مقداری روغن بریزید و وقتی داغ شد، قارچ‌ها را در آن بریزید. ۱ قاشق آبلیمو را هم اضافه کنید. اجازه دهید، آب قارچ کشیده شود. سپس قارچ‌های تفت داده شده را در یک کاسه بریزید تا از دما بیفتند.

شما می‌توانید آبلیمو، قارچ، روغن سرخ کردنی، پودر سیر، پودر پیاز، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: قارچ و جعفری را اضافه کنید

در فاصله‌ای که قارچ‌ها در حال خنک شدن هستند، جعفری‌ها را بشویید و بعد از اینکه آب اضافه آنها کشیده شد، به صورت ریز و ساطوری آنها را خرد کنید. وقتی قارچ‌های خرد شده خنک شدند، آن‌ها را چرخ کنید یا در میکسر پوره کنید و به همراه سبزی‌های خرد شده به مایه کتلت مرغ اضافه کنید.

همه مواد را کاملا هم بزنید تا یکدست شوند. روی ظرف را بپوشانید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: مایه سوخاری را آماده کنید

در زمانی که مایه کتلت مرغ با قارچ و پنیر در حال استراحت است، در یک کاسه یک تخم مرغ را بشکنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در یک بشقاب هم پودر سوخاری را بریزید و کنار دستتان بگذارید.

آرد سوخاری و تخم مرغ را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله پنجم: کتلت مرغ را فرم دهید

وقتی مایه کتلت استراحت کرد، آن را از یخچال، بیرون بیاورید. به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت را بردارید و بین دست‌هایتان بچرخانید تا گلوله شود. سپس وسط آن را سوراخ ایجاد کنید و از پنیر پیتزا داخل آن بریزید. دوباره گلوله را ببندید و بین دست‌هایتان بچرخانید. بعد گلوله را بین کف دست‌هایتان فشار دهید تا صاف شود و ضخامت آن به کمتر از ۲ سانتی‌متر برسد.

پنیر پیتزا را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله ششم: کتلت مرغ را سوخاری کنید

در این مرحله، ابتدا از مایه تخم مرغی روی کتلت بمالید و بعد هر دو طرف کتلت‌ها را در آرد سوخاری بزنید. همه کتلت‌های مرغ را به همین شکل به آرد سوخاری آغشته کنید و در یک سینی بگذارید.

مرحله هفتم: کتلت‌ مرغ و قارچ پنیری را سرخ کنید

در یک تابه مقداری روغن سرخ کردنی بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس کتلت‌های مرغ را در روغن سرخ کنید. یک طرف کتلت‌های مرغ که سرخ شد، سمت دیگر آن را هم سرخ کنید. در یک بشقاب یک دستمال حوله‌ای بگذارید و کتلت‌ها را در آن بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. بعد از آماده شدن کتلت‌های مرغ با قارچ و پنیر آن را با نان، سس دلخواه و سبزی خوردن سرو کنید.

در صورت تمایل روغن سرخ کردنی، انواع سس و انواع نان را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مواد لازم کتلت مرغ با قارچ و پنیر و سیب زمینی (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سیب زمینی ۱ عدد متوسط
سینه و ران مرغ ۵۰۰ گرم
ماست (خامه‌ای) ۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد متوسط
قارچ ۵۰۰ گرم
پنیر چدار یا پنیر سوییسی ۲۲۰ گرم
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر پاپریکا و پودر سیر به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار کافی
حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خورش قیمه سیستانی (دوغ پای) به روش زاهدانی

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کتلت مرغ و قارچ پنیری: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کتلت با مرغ و قارچ و پنیر

مراحل طرز تهیه کتلت با مرغ و قارچ و پنیر

در این روش، سیب زمینی‌ هم در مایه کتلت مرغ با قارچ و پنیر استفاده می‌شود که بافت آن را منسجم‌تر و بسیار خوشمزه می‌کند. در ادامه مراحل طرز تهیه کتلت با مرغ و قارچ و پنیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد کتلت را‌ آماده کنید

ابتدا قارچ‌ها را بشویید و بعد از اینکه آب خود را از دست دادند، آنها را ریز خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و قارچ‌ها را در آن سرخ کنید تا آب آنها کاملا کشیده شود. سینه مرغ را بشویید و ریز و ساطوری خرد کنید. پنیر چدار را هم رنده کنید. سیب زمینی‌ها را هم به صورت خام رنده ریز کنید و با دست بفشارید تا آب آن گرفته شود.

مرحله دوم: مایه کتلت مرغ با قارچ و پنیر را آماده کنید

در یک کاسه، مرغ، قارچ سرخ شده (سرد شده باشد)، سیب زمینی رنده شده، ماست، پنیر رنده شده، فلفل سیاه، نمک، پودر پاپریکا و پودر سیر را اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را هم جداگانه بزنید و بعد به مایه کتلت مرغ اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید تا مایه کتلت یکدست شوند. سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا منسجم شود.

ماست، پودر پاپریکا و پنیر چدار را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: کتلت مرغ با قارچ و پنیر را سرخ کنید

بعد از اینکه مایه کتلت خودش را گرفت، در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت را بردارید و در دست به شکل گرد یا بیضی، فرم دهید. کتلت را در روغن داغ بگذارید. یک طرف کتلت که سرخ شد، سمت دیگر آن را سرخ کنید. همه کتلت‌ها را به همین روش درست کنید. سپس کتلت را با سس و نان دلخواه یا سایر مخلفات سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت مرغ ساده با فیلم آموزش تهیه

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کتلت مرغ با قارچ و پنیر

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کتلت مرغ با قارچ و پنیر

از چه پنیری در کتلت مرغ با قارچ و پنیر استفاده می‌شود؟

پنیر موزارلا، پنیر پیتزا و پنیر چدار حالت کشدار به کتلت مرغ می‌دهند که برخی افراد آن را می‌پسندند. اما می‌توانید از پنیر پارمسان هم استفاده کنید که طعم قوی دارد ولی حالت کشسانی خیلی کمی دارد.

کتلت مرغ با پنیر پیتزا، با مرغ پخته درست می‌شود یا مرغ خام؟

روش‌های متنوعی برای تهیه کتلت مرغ و قارچ و همچنین کوکو مرغ با قارچ و پنیر وجود دارد. می‌توانید کتلت مرغ با مرغ پخته و ریش ریش شده، درست کرده یا مرغ خام را چرخ کنید یا اینکه مرغ خام را به قطعات ریز خرد کرده و در مایه کتلت به کار ببرید.

کالابرگ الکترونیک