طرز تهیه انواع کتلت خوشمزه ایرانی و خارجی + فیلم آموزش

طرز تهیه انواع کتلت خوشمزه ایرانی و خارجی + فیلم آموزش


27 فروردین 1403 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع کتلت خوشمزه ایرانی و خارجی + فیلم آموزش

کتلت یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌توانید آن را با گوشت یا بدون گوشت و با استفاده از سبزیجات و حبوبات مختلف تهیه کنید. کتلت را همچنین می‌توانید به عنوان یک غذای نونی برای افطار یک غذای مقوی برای سحری ماه رمضان و شام و ناهار سرو کنید. سرو کتلت‌ها با برنج هم یک انتخاب عالی است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش یک لیست پر و پیمان از طرز تهیه انواع کتلت به روش‌های مختلف را برای شما آماده کرده‌ایم.

لیست انواع کتلت با گوشت، مرغ، ماهی و گیاهی

طرز تهیه انواع کتلت مجلسی در خانه
کتلت ترکیبی ساده از انواع سبزیجات، گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ چرخ کرده همراه با تخم مرغ و چاشنی‌های مختلف است که در روغن سرخ می‌شود و معمولا به صورت ساندویچی، با نان یا همراه با برنج سرو می‌شود. تنوع کتلت‌ها آنقدر زیاد است که معمولا با هر نوع مواد اولیه‌ای می‌توانید یک کتلت خوشمزه خانگی آماده کنید.

اما برای این که بدانید روش تهیه انواع کتلت با گوشت چرخ کرده چگونه است و طرز تهیه انواع کتلت بدون گوشت و انواع کتلت سویا و کتلت‌های خارجی و محلی را یاد بگیرید می‌توانید در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

در ضمن در طرز تهیه انواع کتلت معمولا از ترکیباتی مثل گوشت چرخ کرده، گوشت چرخ کرده مرغ، گوشت ماهی، حبوباتی مثل لپه و عدس، سویا، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، روغن سرخ کردنی، آرد سفید، آرد سوخاری، تخم مرغ و انواع سبزیجات خشک استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱- انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

انواع کتلت با گوشت چرخ کرده
«کتلت گوشت» از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع کتلت است که معمولا از گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و سبزیجات مختلف در ترکیبات آن استفاده می‌شود. معمولا کتلت گوشت در هر شهر و کشوری به روشی خاص آماده می‌شود. اضافه کردن چاشنی‌های خوشمزه و متنوع و همچنین سبزیجات مختلف در این کتلت‌ها موجب می‌شود تا طعم آن‌ها به شدت لذیذ و خوش طعم باشد.

برای خواندن روش تهیه چند مدل کتلت با گوشت چرخ کرده و همچنین مشاهده فیلم طرز تهیه این کتلت‌ها می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع کتلت با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

۲- کتلت گردو

کتلت گردو از انواع کتلت
«کوکو گردو و گوشت» یا «کتلت گردو»، یکی از انواع کتلت خوشمزه و متفاوت شمالی است که با دستورهای متفاوتی پخته و سرو می‌شود. برای تهیه این کتلت از ترکیب گوشت چرخ کرده، گردوی آسیاب شده و برنج پخته استفاده می‌شود. برای درست کردن مایه این کتلت یا کوکو ابتدا باید برنج را بپزید و سپس آن را با گوشت چرخ کرده، گردوی له شده، پیاز رنده شده و مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و سبزی خشک ترکیب کنید. در ادامه مایه کتلت را ورز دهید و بعد روی ظرف را بپوشانید و برای ۳۰ دقیقه آن را استراحت دهید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کتلت گردو به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت گردو کلیک کنید.

 

۳- کتلت مرغ

طرز تهیه انواع کتلت مرغ
در لیست انواع کتلت‌ها، «کتلت مرغ» یا «کباب شامی مرغ» یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین آن‌ها است. برای تهیه این کتلت معمولا از سینه مرغ بدون استخوان همراه با سیب زمینی، پیاز و تخم مرغ استفاده می‌شود. برخی این کتلت را با مرغ چرخ کرده درست می‌کنند و برخی نیز مرغ را می‌پزند و ریش ریش می‌کنند و سپس کتلت را آماده می‌کنند.

برای مطالعه مراحل طرز تهیه چند روش مختلف تهیه کتلت مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت مرغ مجلسی کلیک کنید.

۴- کتلت نودل

طرز تهیه کتلت نودل
«کتلت نودل» یک نوع کتلت بدون گوشت است که برای تهیه آن از نودل، سبزیجات تازه خرد شده و پنیر پیتزا استفاده می‌شود. برای تهیه این کتلت ابتدا باید نودل را در آب بجوشانید. سپس سیب زمینی را آبپز و در نهایت له کنید. حالا می‌توانید سبزیجات مختلف مثل هویج، لوبیا، کلم و ذرت را در آب بجوشانید و برای تهیه کتلت کنار بگذارید.

برای خواندن مراحل و جزییات روش تهیه کتلت نودل با پنیر پیتزا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت نودل کلیک کنید.

۵- کتلت کینوا

کتلت کینوا از انواع کتلت
در لیست انواع کتلت، طرز تهیه «کتلت با کینوا» بسیار ساده است. برای درست کردن این کتلت خوشمزه و مقوی باید کینوا را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید. سپس آن را با سیب زمینی پخته و له شده و مقداری ادویه و نمک ترکیب کنید. یک تخم مرغ و مقداری پودر سوخاری به مواد کتلت اضافه کنید و در انتها کتلت‌ها را در روغن سرخ کنید.

برای خواندن مراحل طرز تهیه کتلت کینوا و جزییات آن می‌توانید روی لینک طرز تهیه کتلت کینوا کلیک کنید.

۶- کتلت سنگدان

کتلت سنگدان از انواع کتلت
اگر در فکر درست کردن یک کتلت متفاوت برای شام هستید، بهتر است «کتلت سنگدان» را امتحان کنید. برای پخت سنگدان به شکل کتلت ابتدا باید سنگدان‌ها را بشویید. سیب زمینی و پیاز را پوست بکنید و همه را در چرخ گوشت بریزید و چرخ کنید. مواد را در یک ظرف مناسب با نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط و آرد را هم اضافه کنید. مواد را با هم ورز دهید تا مایه کتلت یکدست شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کتلت سنگدان می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت سنگدان کلیک کنید.

۷- کتلت سویا

کتلت سویا از انواع کتلت
طرز تهیه «کتلت سویا» برای کسانی که محدودیت مصرف گوشت دارند یک ایده فوق‌العاده است. برای درست کردن کتلت سویا ابتدا باید سویا را ۲۰ دقیقه خیس و سپس آبکش کنید. سپس مایه کتلت را با اضافه کردن سیب زمینی و پیاز رنده شده و ادویه‌جات معطر آماده کنید. برای خواندن مراحل درست کردن چند مدل کتلت سویا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت سویا کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه چلو گوشت مجلسی به ۵ روش رستورانی و لذیذ

۸- کتلت لپه

کتلت لپه از انواع کتلت

«کتلت لپه» یکی از خوشمزه‌ترین انواع کتلت است که معمولا اهالی استان آذربایجان شرقی آن را درست می‌کنند و برای تهیه آن از ترکیب لپه، گوشت چرخ کرده و جعفری خرد شده استفاده می‌شود. برای درست کردن این کتلت ابتدا باید لپه‌ها را با آب بپزید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را در غذاساز میکس کنید. حالا می‌توانید لپه میکس شده را با پیاز رنده شده و گوشت چرخ کرده و ادویه‌های مختلف ترکیب کنید تا مایه کتلت شما آماده شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کتلت لپه تبریزی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت لپه کلیک کنید.

۹- کتلت عدس

کتلت عدس از انواع کتلت

«کتلت عدس» یکی از مقوی‌ترین و خوش‌طعم‌ترین انواع کتلت است که می‌توانید آن را به صورت گیاهی یا همراه با گوشت تهیه کنید. برخی این کتلت را با سیب زمینی درست می‌کنند و برخی نیز برای تهیه این کتلت از سیب زمینی استفاده نمی‌کنند. برای تهیه این کتلت ابتدا باید عدس و سیب زمینی را بپزید و خوب میکس کنید و سپس مایه کتلت را آماده کنید.

برای خواندن مراحل طرز تهیه کتلت عدس به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت عدس کلیک کنید.

۱۰ – کتلت گوشت بدون تخم مرغ

کتلت گوشت بدون تخم مرغ

برای تهیه انواع کتلت از تخم مرغ استفاده می‌شود، اما اگر به هر دلیلی تمایل به خوردن تخم مرغ ندارید می‌توانید کتلت را بدون تخم مرغ نیز درست کنید. برای تهیه «کتلت گوشت بدون تخم مرغ» باید از مقداری آرد سوخاری استفاده کنید. به خاطر داشته باشید در این روش باید آب پیاز و سیب زمینی را جدا کنید تا مایه کتلت شل نشود.

برای خواندن مراحل طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ کلیک کنید.

۱۱- کتلت ماهی کیلکا

طرز تهیه کتلت ماهی کیلکا

«کتلت ماهی کیلکا» یکی از متفاوت‌ترین کتلت‌ها در لیست طرز تهیه انواع کتلت است که برای تهیه آن از ماهی کیلکای چرخ کرده، سیب زمینی آب پز، سبزی خشک، آرد سوخاری و تخم مرغ استفاده می‌شود. می‌توانید این کتلت را بدون سیب زمینی نیز آماده کنید. طعم این کتلت بسیار لذیذ است و به خاطر چاشنی‌هایی که در آن استفاده می‌شود، بسیار معطر است.

برای خواندن مراحل طرز تهیه کتلت ماهی کیلکا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت ماهی کیلکا کلیک کنید.

۱۲- کتلت کدو سبز

کتلت کدو سبز از انواع کتلت

«کتلت کدو سبز» یکی از خوشمزه‌ترین انواع کتلت است که هم به صورت کتلت بدون گوشت و گیاهی و هم به عنوان یک کتلت با گوشت چرخ کرده می‌توانید آن را طبخ کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه کتلت کدو سبز باید کدوها را بشویید و آن‌ها را رنده کنید. سپس آب اضافه کدو سبزها را بگیرید و بعد سیر رنده شده، جعفری خرد شده و ادویه و تخم مرغ را به آن اضافه کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کتلت کدو سبز می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت کدو سبز کلیک کنید.

۱۳- کتلت کیتو مرغ

کتلت کیتو مرغ از انواع کتلت

«کتلت کیتو» یکی از انواع کتلت خارجی است که اصالت آن به ایتالیا بازمی‌گردد ولی در استرالیا و دیگر کشورهای دنیا هم پخته می‌شود. این کتلت ایتالیایی به خاطر بافت کشدار و طعم لذیذی که دارد، بسیار محبوب است. کتلت کیتو هم با مرغ و هم با گوشت تهیه می‌شود و پنیر موزارلا یا پارمسان، جزو مواد اصلی آن به حساب می‌آید.

برای مطالعه مراحل طرز تهیه کتلت کیتو مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کیتو مرغ کلیک کنید.

۱۴- کتلت ماهی

کتلت ماهی از انواع کتلت

«کتلت ماهی» یکی دیگر از کتلت‌هایی است که می‌توانید در خانه آماده کنید. این کتلت بهترین انتخاب برای افراد علاقه‌مند به گوشت ماهی است و برای تهیه آن از فیله ماهی پخته شده، سیب زمینی، پیاز، سیر، گشنیز و تخم مرغ استفاده می‌شود. طعم کتلت ماهی بسیار لذیذ است و برای تهیه آن بهتر است از ماهی‌های بدون استخوان استفاده کنید.

برای خواندن مراحل طرز تهیه کتلت ماهی به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت ماهی کلیک کنید.

۱۵- کتلت شیرازی

کتلت شیرازی از انواع کتلت محلی و سنتی ایرانی

«کتلت شیرازی» که به «کتلت بازاری» هم مشهور است از جمله معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین کتلت‌های ایرانی است. کتلت شیرازی معمولا به صورت اصیل، در طرز تهیه آن از هیچ گوشتی استفاده نمی‌شود. ولی برخی افراد بنا به طبع خود به این کتلت گوشت چرخ کرده یا مرغ چرخ‌کرده اضافه می‌کنند.

برای تهیه کتلت بازاری شیرازی بدون گوشت، باید از سیب زمینی آبپز استفاده کنید. به همین خاطر این کتلت خیلی زود می‌پزد و مواد داخل آن هم خام نیستند. کتلت بازاری برای گیاهخواران نیز گزینه بسیار مناسبی است. برای مطالعه طرز تهیه کتلت شیرازی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۶- کتلت آلو هندی

کتلت آلو تیکی یک کتلت خارجی و خوشمزه است

یکی از غذاهای مشهور هندی «کتلت الو تیکی» یا «آلوتیکی» نام دارد که در اصل شبیه کتلت گوشت چرخ کرده ایرانی است؛ با این تفاوت که در آن از ادویه‌های زیادی از جمله گرام ماسالا استفاده شده است و عموما هم با سس تند سرو می‌شود.

معروف‌ترین و پرطرفدارترین سس‌هایی که با آلو تیکی سرو می‌شوند، طعم نعنا یا نخود و ماست دارند. به نظر می‌رسد هندی ها هم مثل شیرازی‌ها به سیب زمینی «آلو» می‌گویند. آلو تیکی یا کتلت هندی به عنوان یک فینگرفود مناسب مهمانی و جشن تولد بسیار محبوب است و می‌توان آن را به عنوان یک میان وعده هم مصرف کرد.

برای تهیه این کتلت خارجی هم نیاز به صرف زمان زیادی نیست و در کوتاه‌ترین فرصت می‌توانید یک غذای متفاوت را درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه کتلت آلو هندی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۷- کتلت آلمانی

کتلت آلمانی از انواع کتلت

«کتلت آلمانی» یا «کتلت فریکادله» که در لیست خوشمزه‌ترین انواع کتلت خارجی قرار دارد، درواقع نوعی همبرگر مخصوص است که برای تهیه آن از ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز، نان باگت، شیر، تخم مرغ، سیر، جعفری و انواع ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود. می‌توانید این کتلت خوشمزه را به عنوان شام یا ناهار سبک و حتی برای مهمانی‌ها درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. در ضمن معمولا کتلت آلمانی فریکادله با نوعی سالاد سیب زمینی مخصوص سرو می‌شود.

برای خواندن مراحل تهیه کتلت آلمانی و سالاد سیب زمینی آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت آلمانی کلیک کنید.

۱۸- کتلت روسی

کتلت روسی از انواع کتلت
«کتلت روسی» که با نام «کتلت اوکراینی» هم شناخته می‌شود، یک غذای ساده و خوشمزه است که می‌توانید هم آن را با گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله و هم با مرغ چرخ کرده درست کنید. برای تهیه این کتلت از موادی مثل شیر و سس مایونز استفاده می‌شود و طعم آن تا حدی شبیه به کباب تابه‌ای خودمان است.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد پرتقال و پیاز به 4 روش خوشمزه و مقوی

گوشت چرخ کرده‌ای که در مایه کتلت استفاده می‌کنید، بهتر است خیلی چرب نباشد چون در صورت داشتن چربی زیاد، موقع سرخ شدن، چربی‌ها ذوب می‌شوند و می‌سوزند. این موضوع ممکن است باعث تیره شدن رنگ کتلت‌ها شود.

برای خواندن مراحل طرز تهیه کتلت روسی و همه فوت و فن‌های درست کردن آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت روسی کلیک کنید.

 

۱۹- کتلت گوشت چرخ کرده

کتلت گوشت چرخ کرده از انواع کتلت
«کتلت گوشت» یکی از محبوب‌ترین انواع کتلت خانگی است که برای تهیه آن از گوشت و سیب زمینی استفاده می‌شود. برخی این کتلت را با سیب زمینی خام رنده شده درست می‌کنند و برخی نیز برای تهیه این کتلت، سیب زمینی را می‌پزند. اضافه کردن مقداری سبز معطر خشک و ادویه‌هایی مثل پودر زیره، پودر زنجبیل و سیر موجب می‌شود تا این کتلت به شدت خوشمزه باشد.

برای مطالعه مراحل تهیه کتلت گوشت چرخ کرده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

۲۰- شامی کباب

شامی کباب از انواع کتلت
«شامی کباب» همان «کتلت گوشت و سیب زمینی تهرانی» است که معمولا خیلی سریع آماده می‌شود و یک غذای فوق‌العاده برای شام و ناهار و وعده افطاری در ماه رمضان است. برای درست کردن شامی کباب ساده ابتدا باید سیب زمینی خام و پیاز را رنده کنید و آب آن‌ها را خوب بگیرید و سپس گوشت چرخ کرده و ادویه را به آن‌ها اضافه کنید.  سپس مواد کتلت را برای چند دقیقه ورز دهید تا منسجم شود.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه شامی کباب و همچنین مشاهده فیلم آموزشی آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شامی کباب کلیک کنید.

۲۱- کتلت قارچ

طرز تهیه کتلت قارچ از انواع کتلت خوشمزه و مقوی

«کتلت قارچ» یک مدل از انواع کتلت خوشمزه و متفاوت است که برای تهیه آن می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برخی این کتلت را با مرغ و گوشت درست می‌کنند و برخی دیگر آن را به صورت گیاهی و بدون گوشت تهیه می‌کنند.

برای تهیه مایه کتلت باید قارچ را در غذاساز بریزید و خوب میکس کنید. سپس آرد سوخاری، سبزیجات معطر خشک مثل ترخون یا مرزه، سیر رنده شده، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. در ادامه تخم مرغ‌ها را نیز بشکنید و در یک کاسه جداگانه بریزید. تخم مرغ‌ها را با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بعد به سایر مواد کتلت اضافه کنید. حالا مواد مایه کتلت را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کتلت قارچ روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۲- کتلت وگن و بدون گوشت

طرز تهیه کتلت بدون گوشت از انواع کتلت خوشمزه

«طرز تهیه کتلت بدون گوشت» در برنامه غذایی افراد گیاهخوار و کسانی که ممنوعیت مصرف گوشت دارند مرسوم است. چگونگی تهیه کتلت گیاهی و بدون گوشت شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما طعم و مزه بی‌نظیر این کتلت گیاهی باعث شده تا همه افراد با ذائقه‌های مختلف، از خوردن این کتلت خوشمزه لذت ببرند.

دستور پخت‌های مختلفی برای کتلت وگن وجود دارد. برای درست کردن کتلت گیاهی ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشویید سپس بگذارید تا آب آن کاملاً خشک شود. سپس کف ظرف خود را به اندازه یک سانتی‌متر نمک بریزید. سیب زمینی‌ها را روی لایه نمک کف قابلمه گذاشته و درب قابلمه را ببندید.

با حرارت کم، حدود ۲ ساعت زمان لازم است تا سیب زمینی‌ها کاملاً پخته شوند. شما همچنین می‌توانید به روش معمول با استفاده از دو لیوان آب و یک قاشق نمک نیز سیب زمینی‌ها را بپزید. پخت سیب زمینی با آب جوش حدود یک ساعت زمان نیاز دارد. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کتلت وگن روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۳- کتلت مرغ با قارچ و پنیر

طرز تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر از انواع کتلت خوشمزه و متفاوت

آیا تا حالا «کتلت مرغ با قارچ و پنیر» خورده‌اید؟ این کتلت خوشمزه جزو غذاهایی است که به شکل‌های مختلفی درست می‌شود، در حالی که ماده اصلی همه این کتلت‌ها مرغ، قارچ و پنیر است. کتلت مرغ پنیری و قارچ، هم مجلسی و هم بسیار خوشمزه و سیر‌کننده است و می‌توانید با سیب زمینی یا بدون سیب زمینی هم آن را درست کنید.

برای درست کردن این کتلت با مرغ در ابتدا، گوشت بدون استخوان سینه، فیله یا ران مرغ را بشویید و وقتی آب خود را از دست داد، آن را در چرخ گوشت، چرخ کنید. می‌توانید از مخلوط ران و سینه هم استفاده کنید. مرغ چرخ‌شده را در یک کاسه بریزید و کنار بگذارید. سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید. با دست پیازها را بفشارید تا آب آنها گرفته شود. تفاله پیاز را به مرغ‌ چرخ‌شده اضافه کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کتلت مرغ با قارچ و پنیر روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۲۴- کتلت میگو

طرز تهیه کتلت میگو از انواع کتلت خوشمزه

«کتلت میگو» (shrimp cutlet /prown cutlet) یکی از کتلت‌های محبوب در سراسر دنیاست که با میگو یا شاه‌میگو درست می‌شود. در ایران هم، کتلت یا کوکو میگو جنوبی شهرت زیادی دارد. شاید کسانی که با غذاهای دریایی میانه چندان خوبی ندارند، انتخاب و تهیه این غذا برایشان کار آسانی نباشد ولی با ترفندهایی می‌توانید کتلت میگو را بدون بوی زهم، تهیه کنید. کتلت میگو را به چند روش به صورت ساده و پنیری می‌توانید تهیه کنید.

برای درست کردن یک سس مخصوص هم برای سرو کنار کتلت میگو  برای تهیه سس کتلت، کافی است یک بسته تمبر هندی را در ۱ لیوان آب جوش بخیسانید و با قاشق هم بزنید. بعد سس را از صافی رد کنید. به عصاره تمبر هندی، ۵ قاشق سس گوجه فرنگی تند و یک عدد انبه پوره شده اضافه کنید. این سس را در کنار کتلت میگو سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه کتلت میگو روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع کتلت

برای تهیه کتلت مرغ از کدام قسمت مرغ استفاده کنیم؟

برای تهیه کتلت مرغ می‌توانید از ترکیب ران و سینه مرغ چرخ کرده یا سینه مرغ پخته شده و ریش ریش شده استفاده کنید.

چرا کتلت خشک میشه؟

مهم‌ترین دلیل خشک شدن کتلت، سفت بودن مایه کتلت و همچنین زیاد بودن شعله گاز در زمان سرخ کردن کتلت است.

چرا کتلت به تابه می‌چسبه؟

اگر در زمان آماده کردن مواد کتلت آب پیاز و سیب زمینی را نگیرید و یا برای سرخ کردن کتلت از روغن سرد استفاده کنید ممکن است کتلت به ماهیتابه بچسبد.

کتلت خارجی چی درست کنم؟

کتلت ایتالیایی، کتلت روسی، کتلت فریکادله آلمانی و کتلت هندی آلو تیکی جزو معروف‌ترین کتلت‌های خارجی هستند.

 

کالابرگ الکترونیک