طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری | غذای کریسمس استرالیایی ها

طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری | غذای کریسمس استرالیایی ها


5 دی 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری | غذای کریسمس استرالیایی ها

سالاد مرغ سوخاری یکی از غذاها یا پیش غذاهای محبوب در استرالیا برای غذای روز کریسمس است. این غذای مخصوص کریسمس در استرالیا با سبزیجات رنگارنگ تهیه می‌شود و یک بشقاب سالاد خوشرنگ و اشتهابرانگیز می‌سازد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری، به عنوان غذای اصلی کریسمس در استرالیا را به شما آموزش می‌دهیم.

 

مواد لازم سالاد مرغ سوخاری استرالیایی مخصوص کریسمس (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۳ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آب ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای‌خوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
آرد همه منظوره ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

سبزیجات مورد نیاز برای سالاد مرغ سوخاری

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کاهوی رومی ۱ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط
زیتون سبز ورقه شده ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
قارچ دکمه‌ای ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکن پخته خرد شده نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر چدار رنده شده نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

میزان کالری برای هر بار سرو سالاد مرغ سوخاری:  حدود ۱۲۰ کیلوکالری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان موردنیاز برای پخت مواد سالاد مرغ سوخاری استرالیایی: ۱۵ تا ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری استرالیایی

مراحل طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری استرالیایی

برای درست کردن سالاد مرغ سوخاری به عنوان شام یا پیش غذای استرالیایی‌ها برای کریسمس، ابتدا باید تکه‌های سینه مرغ را سوخاری کرده و بعد سبزیجات را آماده کنید و در ظرف سرو بچینید. برای آموزش جزییات طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: سینه مرغ را‌ آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری استرالیایی، تکه‌های سینه مرغ را به قطعات نسبتا بزرگ برش بزنید و بشویید. بهتر است روی تکه‌های سینه مرغ را، برش‌هایی به عمق نیم سانتی‌متر ایجاد کنید تا موقع سوخاری و سرخ کردن، مواد به خوبی به خورد مرغ‌ها برود. اجازه دهید تکه‌های سینه مرغ شسته‌شده، آب خود را از دست بدهند.

در صورت تمایل می‌توانید گوشت مرغ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد سوخاری را آماده کنید

در یک ظرف کم عمق و مسطح مثل سینی یا بشقاب، آرد همه‌منظوره را الک کنید تا نرم شود. سپس به آرد، نصف نمک و نصف فلفل سیاه را اضافه کنید. در یک کاسه، تخم مرغ را بشکنید و به اندازه ۲ قاشق غذاخوری آب ولرم به آن اضافه کنید. به اندازه نوک قاشق چای‌خوری نمک و فلفل سیاه به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید. با چنگال، تخم مرغ را هم بزنید تا سفیده آن از لختگی خارج شده و زرده و سفیده با هم کاملا میکس شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه میلک شیک انبه طالبی کافی شاپی به 3 روش ساده

برای خرید انواع ادویه مثل فلفل سیاه و نمک، آرد و تخم مرغ می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: تکه‌های سینه مرغ را به آرد و تخم مرغ آغشته کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری برای کریسمس، تکه‌های سینه مرغ که آب آن‌ها خشک شده را ابتدا در آرد بغلتانید. هر دو طرف سینه باید به آرد آغشته شود. سپس مرغ‌ را با مایه تخم مرغی، آغشته کنید. می‌توانید از یک برس آشپزی برای این کار هم استفاده کنید. دوباره مرغ را در آرد بغلتانید تا مایه تخم مرغی را بپوشاند. همه تکه‌های مرغ را به همین شکل آماده کنید.

مرحله چهارم: تکه‌های سینه مرغ‌ را سرخ کنید

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا کاملا داغ شود. حتما باید روغن داغ و زیاد باشد تا مرغ‌ها به تابه نچسبند. بهتر است حرارت را بالا ببرید. سپس مرغ‌ها را در تابه قرار دهید. همه مرغ‌ها را همزمان در تابه بگذارید. بعد از ۳ دقیقه، حرارت را روی حالت خیلی ملایم تنظیم کنید تا مغز پخت شوند.

بعد از ۸ دقیقه که یک طرف مرغ‌ها سرخ شد، آن‌ها را بچرخانید و ۶ تا ۷ دقیقه دیگر سمت دیگر مرغ را سرخ کنید. همه مرغ‌ها را به همین شکل آماده کنید و بعد از تابه بیرون بیاورید و روی دستمال حوله‌ای بگذارید تا روغن اضافی آنها خارج شود.

برای خرید روغن سرخ کردنی می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله پنجم: بیکن و قارچ را آماده کنید

در ادامه، کاهو، گوجه فرنگی و قارچ را بشویید و خشک کنید. بیکن‌ها را در تابه‌ای که مرغ‌های سوخاری را در آن سرخ کردید، قرار دهید و حرارت را بالا ببرید تا برای یک یا ۲ دقیقه هر دو طرف بیکن‌ها سرخ شود. بیکن‌ها را بیرون بیاورید و قارچ‌ها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید. می‌توانید قارچ‌ها را به صورت خام هم در سالاد سرو کنید.

انواع کالباس گوشت و قارچ را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله ششم: بقیه مواد سالاد مخصوص کریسمس را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ سوخاری، گوجه فرنگی را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. کاهو را در قطعات ۲ تا ۳ سانتی‌متری خرد کنید. زیتون‌های سبز را به صورت ورقه‌ای برش بزنید. در یک بشقاب، از هر کدام از این سبزیجات، بریزید. در صورت دلخواه به این سالاد انواع سبزیجات دلخواه مثل پیاز خلالی خرد شده یا تکه‌های میوه آووکادو هم می‌توانید اضافه کنید. سپس بیکن و قارچ را اضافه کنید و مرغ‌های سوخاری را به قطعات دلخواه برش بزنید و در بشقاب سرو بگذارید.

مرحله هفتم: سالاد مرغ سوخاری را سرو کنید

در آخر، روی سالاد با مرغ سوخاری کمی نمک و فلفل سیاه بپاشید. پنیر چدار را با قسمت درشت رنده، رنده کنید. و روی سالادتان بریزید. سالادتان آماده است. می‌توانید آن را بدون سس و چاشنی، یا با سس‌های دلخواه سرو و نوش جان کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه انواع شامی | ۷ مدل شامی کباب + فیلم آموزش

در صورت تمایل زیتون، انواع پنیر پخت و پز و سس را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های اینترنتی، حضوری و تلفنی خریداری کنید.

آداب و رسوم استرالیایی‌ها در کریسمس

با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس در استرالیا، خانواده‌ها مشتاقانه منتظر برگزاری سنت ویژه و قدیمی شام کریسمس استرالیایی هستند. آشپزی استرالیایی با فرهنگ آن‌ها گره خورده و از نمادهای فرهنگی آنها سرچشمه گرفته است. از طرفی مردم این کشور، مراسم کریسمس را به خاطر همزمانی با فصل تابستان معمولا در فضای باز برگزار می‌کنند و به فضای بیرونی اهمیت می‌دهند.

این شیوه برگزاری جشن از زمان‌های گذشته بین استرالیایی‌ها مرسوم بوده و خانواده‌ها لذت خوردن غذاهای خوشمزه و لذیذ در فضای باز را با هم به اشتراک می‌گذارند تا خاطرات ماندگاری را در آغوش گرم خانواده و دوستان رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد سزار با فیلم آموزش تهیه

خوراکی‌های اصلی در شب کریسمس استرالیایی‌ها

خوراکی‌های اصلی در شب کریسمس استرالیایی‌ها

سنت باربیکیو: باربیکیو، یک سنت استرالیایی است که به جشن کریسمس جذابیتی بی‌نظیر در فضای باز می‌بخشد. گوشت‌های کبابی، سوسیس و سبزیجات با طعم و عطر دودی، به لذت‌بخش‌تر کردن فضای جشن کریسمس استرالیایی کمک می‌کنند.

غذای اصلی کریسمس در استرالیا: غذای اصلی کریسمس در استرالیا، شامل لیست متنوعی از انواع گوشت‌های کبابی مثل بوقلمون، مرغ، بره و یا حتی ژامبون است. برخی افراد، کباب داغ را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر، ژامبون‌های لعاب‌دار خنک را می‌پسندند. کریسمس در استرالیا به معنای سرو یک غذای دریایی با میگو، صدف و خرچنگ است که تنوع آشپزی غذاهای دریایی در این کشور را به نمایش می‌گذارد.

انواع سالاد مخصوص کریسمس در استرالیا: استرالیایی‌ها مجموعه‌ای رنگارنگ از سالادها را در کنار غذاهای گوشتی سرو می‌کنند. یک سالاد کریسمسی حاوی سبزیجات مخلوط، گوجه فرنگی، خیار و آووکادو، در کنار گزینه‌های خلاقانه‌ای مثل سالاد سیب‌ زمینی و سالاد کلم و … است. سالادهای رنگارنگ با سبزیجات مخلوط و ترکیب شده با کباب و گوشت‌های کبابی یا سوخاری، جذابیتی آرامش‌بخش به میز جشن کریسمس استرالیایی در فضای باز می‌بخشد.

انواع دسر مخصوص کریسمس در استرالیا: دسرهایی مثل پاولوا، مرنگ‌های لطیف با خامه‌های فرم گرفته و میوه‌های تازه و همچنین ترایفل‌های کلاسیک با زیبایی فوق‌العاده، زینت‌بخش میزهای کریسمس در استرالیا هستند.

انواع نوشیدنی مخصوص کریسمس: نوشیدنی‌های کریسمس استرالیایی هم به دقت برای ناهار یا شام کریسمس انتخاب می‌شوند و سلیقه همه افراد را در انتخاب آن‌ها، دخیل است.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن سالاد مرغ سوخاری استرالیایی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن سالاد مرغ سوخاری استرالیایی

چه مخلفاتی به سالاد مرغ سوخاری استرالیایی می‌توانید اضافه کنیم؟

در کنار سبزیجاتی که در بالا از آن استفاده شد، چند افزودنی خوشمزه دیگر وجود دارند که استفاده از آنها اختیاری است. می‌توانید به دلخواه مقداری آووکادو، خیار، فلفل دلمه‌ای، پیاز و پنیر پارمسان هم به سالاد مرغ سوخاری اضافه کنید.

سس سالاد مرغ سوخاری چیست؟

معمولا در این سالاد از سس استفاده نمی‌شود و همان پنیر چدار رنده شده و نمک و فلفل، به این سالاد طعم می‌دهند اما شما می‌توانید به دلخواه از سس پستو، سس مایونز، سس خردل و … به عنوان سس در کنار سالاد استفاده کنید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

منابع: thegastromagazine / feastandfarm

کالابرگ الکترونیک