کادو کریسمس چی بخریم | ۱۵ مورد از کادوهای مرسوم کریسمس

کادو کریسمس چی بخریم | ۱۵ مورد از کادوهای مرسوم کریسمس


1 دی 1401 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کادوهای مرسوم کریسمس

هدیه برای کریسمس چی بخریم؟ لیست کادوهای مخصوص کریسمس شامل چه مواردی می‌شود؟ برای بچه‌ها چه هدیه‌های کریسمسی بخریم؟ با آغاز سال نو میلادی و فرا رسیدن کریسمس، مردم برای نشان دادن عشق و محبت خود نسبت به دیگران، به نزدیکانشان هدیه‌هایی را به رسم یادبود می‌دهند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش به معرفی ایده‌هایی می‌پردازیم که می‌توانید به عنوان کادوهای مرسوم کریسمس دخترانه و پسرانه بر اساس سلیقه و بودجه خود، هدیه بدهید.

 

 

تاریخچه کادو دادن برای کریسمس و رنگ‌های آن

 

تاریخچه کادو دادن برای کریسمس و رنگ‌های آن

 

برای جشن کریسمس و سال نوی میلادی در کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی از نمادهای خاصی استفاده می‌کنند که در کنار درخت کریسمس تزیین شده، تزئینات مرسوم کریسمس، کادوهای رنگارنگ و شیرینی‌های خوشمزه مثل کوکی آدمک زنجبیلی در مجموع عید سال نوی میلادی را تشکیل می‌دهند.

مسیحیان در روزهای جشن سال نو، علاوه بر استفاده از درخت کاخ تزئین شده، به یکدیگر شکلات، مجسمه‌ بابانوئل و کادوهای کریسمسی هدیه می‌دهند. گردنبند و آویزهای مخصوص کریسمس، حلقه‌های گل، کارت پستال، شیرینی یا آبنبات عصایی هم از دیگر کادوهای متداول کریسمس هستند.

معمولا کادوهای کریسمس رنگ‌های نمادین و خاصی هم دارند، این رنگ‌ها شامل سبز، قرمز، آبی، سفید و طلایی هستند که به شکل‌های مختلف در تزیینات و هدیه‌ها به کار برده می‌شوند.

رنگ طلایی «نماد هدیه»، رنگ آبی «نماد حضرت مریم» (از گذشته تاکنون در نقاشی‌های مذهبی، حضرت مریم را با لباس آبی به تصویر می‌کشند) و رنگ سفید «نماد پاکی حضرت مسیح» است. حتی برخی افراد برای کریسمس موهای خود را به رنگ‌های مخصوص کریسمسی رنگ می‌کند.

رایج‌ترین و جذاب‌ترین رنگ‌ها برای زیورآلات مورد استفاده برای درخت کریسمس نیز شامل رنگ قرمز، طلایی و نقره‌ای است. «قرمز» سنتی‌ترین و برجسته‌ترین رنگ شب سال نو میلادی یا کریسمس است. ریشه رنگ قرمز به عنوان رنگ کریسمس، از میوه توت فرنگی می‌آید که نماد خون است؛ مسیحیان معتقدند توت فرنگی «نماد خون عیسی مسیح بر روی صلیب» است.

این رنگ نشان‌دهنده عشق و شجاعت است. در قرون وسطی، نمایش‌های شب کریسمس با سیب‌های قرمز رنگ بسته شده به درخت بهشتی، اجرا می‌شد تا نشان‌دهنده سقوط آدم هنگام خوردن میوه‌ ممنوعه باشد. قرمز، همچنین رنگ لباس بابانوئل است.

 

کادوهای مرسوم کریسمس

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

هدیه برای کریسمس

 

۱- کارت هدیه

 

«کارت‌های هدیه» یکی از بهترین گزینه‌ها هم برای کارمندان و هم برای دوستان نزدیک هستند. کافی است مبلغی را که می‌خواهید هدیه بدهید، به شکل کارت اعتباری از بانک‌ها بگیرید. کارت‌های اعتباری به افراد این امکان را می‌دهند که پول موجود در آن را صرف نیازهای خود کنند و در عین حال شیک هستند.

این کارت‌ها تقریبا برای همه افراد هدیه مناسبی هستند و نیازی به سر زدن به فروشگاه‌های مختلف برای خرید کادوهای مرسوم کریسمس نیست.

 

۲- شال و کلاه

 

یکی از کادوهای مرسوم کریسمس که هم برای کودکان مناسب است و هم بزرگسالان، شال و کلاه بافتنی است. این کادو به خاطر فرا رسیدن فصل زمستان هم گزینه بسیار مناسبی است. حتی اگر خودتان می‌توانید بافتنی کنید، کافی است قبل از کریسمس دست به کار شوید و شال و کلاه یا دستکش بافتنی ببافید و به عنوان هدیه‌ای ارزشمند، به دیگران کادو بدهید.

 

۳- انواع لیوان و ماگ

 

فرقی نمی‌کند کادو کریسمس را به یک کارمند هدیه می‌دهید یا یک دانشجو، دانش آموز یا کسی که به کوهنوردی و طبیعت‌گردی علاقه دارد، انواع ماگ و لیوان همیشه گزینه‌های کاربردی و در عین حال مقرون به صرفه هستند که خیلی‌ها آن را دوست دارند و حسابی از هدیه گرفتن آن، لذت می‌برند.

حتما بخوانید  پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

از آنجایی که این هدیه‌های دوست داشتنی، طرح و رنگ و اندازه‌های بسیار متنوعی دارند، کاملا دستتان باز است تا یکی از ماگ‌هایی که به سلیقه دوست یا همکارتان می‌خورد، انتخاب کنید و آن را کادو بدهید.

 

۴- زیورآلات و اکسسوری‌های زیبا

 

زیورآلات و اکسسوری‌های زیبا برای کریسمس

 

«زیورآلات» جزو بهترین هدیه‌ها برای هر موقعیت و مناسبتی از جمله کریسمس هستند. از زیورآلات هدیه می‌توان هم برای زنان و هم برای آقایان استفاده کرد. کمتر خانمی وجود دارد که بتواند در برابر جذابیت سنگ‌های قیمتی مقاومت کند ولی مهم است که بدانید تنها برای زنانی که بسیار به شما نزدیک هستند می‌‌توانید جواهرات هدیه دهید.

طلا و جواهر گران است و به نظر می‌رسد که هر چقدر قیمت بالاتر باشد، احساسات عمیق‌تری را برمی‌انگیزد. شما در هنگام خرید زیورآلات احتمالا بخش قابل توجهی از بودجه خود را خرج خواهید کرد، هر چند می‌توانید به خرید بدلیجات هم فکر کنید. به همین دلیل است که باید درباره طرف مقابل خود اطمینان داشته باشید و مطمئن شوید که چه احساسی بین شما وجود دارد.

 

۵- بلیت برای سفر

 

یکی از بهترین کادوهای مرسوم کریسمس، خرید بلیت هواپیما یا رزرو هتل برای کریسمس است. مخصوصا در کشورهایی که کریسمس با ایام تعطیل همراه است این هدیه کریسمس بسیار کاربردی است. تعطیلات کریسمس می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای مسافرت و گشت و گذار در مکان‌های دیدنی باشد.

اگر قصد دادن کادو به شخصی را دارید که عاشق سفر کردن است، احتمالا بهترین کادو کریسمس برای او یک مسافرت لذت‌بخش است. در مورد مکان‌هایی که برای سفر در ایام کریسمس مناسب هستند و طرف مقابل تمایل سفر به آنها را دارد، فکر کنید. حتی اگر ممکن است از خود او بپرسید و از مناسب بودن مکان سفر مطمئن شوید تا در نهایت یک کادوی بی‌نظیر و متفاوت برای کریسمس هدیه بدهید.

 

۶- انواع کارت پستال

 

شاید کارت پستال‌ها قبلا جای بیشتری در میان کادوهای مرسوم برای مناسبت‌های خاص داشتند اما هنوز هم طرفداران زیادی دارند. ایده هدیه دادن کارت پستال‌های ساده و موزیکال برای کریسمس هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا متداول است.

حتی برخی از کارت پستال‌ها قطعه‌های موسیقی را در خود دارند که حسابی هدیه گیرنده را غافلگیر می‌کنند. کافی است سلیقه فرد مقابل را بدانید و به راحتی یک کارت پستال زیبا و شیک موزیکال به عنوان یادگاری کریسمس هدیه بدهید.

 

۷- گجت‌های دیجیتال

 

گجت‌های دیجیتال به عنوان کادوهای مرسوم کریسمس،

 

برای خرید «گجت‌های دیجیتال» به عنوان کادوهای مرسوم کریسمس، دامنه انتخاب وسیعی دارید. مخصوصا برای نوجوان‌ها و جوان‌های عاشق دنیای دیجیتال، می‌توانید عینک‌های مجازی، واچ یا ساعت‌های هوشمند، هدفون و هندزفری، گوشی موبایل، لپ تاپ یا تبلت و … بخرید. برای خرید این گجت‌ها کافی است بودجه‌ای را که در اختیار دارید، در نظر داشته باشید و به راحتی اقدام به خرید هدیه کریسمس کنید.

 

۸- لوازم آرایشی

 

نه تنها برای خانم‌ها بلکه برای آقایان هم خرید لوازم آرایشی و پیرایشی به عنوان کادوهای مرسوم کریسمس، متداول است. از کرم‌های ضد آفتاب گرفته تا انواع کرم‌های آبرسان، کرم مرطوب کننده صورت، کرم مرطوب کننده بدن، کرم پودر، پنکیک، رژلب و … برای انواع سلیقه‌ها وجود دارد.

حتی می‌توانید این هدیه‌ها را به جای کادو کردن در کیف لوازم آرایشی قرار دهید و همزمان دو یا چند هدیه فراموش نشدنی را برای کریسمس کادو بدهید.

 

۹- گل‌های طبیعی

 

اگر می‌خواهید برای کریسمس یک کادوی ساده و در عین حال دوست داشتنی هدیه بدهید، گلدان‌های کوچک گل یا دسته گل‌های طبیعی، انتخاب‌های بسیار خوبی هستند. حتی می‌توانید گلدان تراریوم بخرید و عطر گیاهان جنگلی را کادو بدهید. بهتر است در این مواقع گل‌هایی بخرید که روش نگهداری آسانی دارند تا مدت زمان زیادی مهمان هدیه‌ گیرنده باشند.

حتما بخوانید  12 روش سریع و موثر از بین بردن بوی بد جاکفشی

 

۱۰- انواع بازی و گیم

 

خرید انواع بازی و گیم برای کریسمس

 

بسیاری افراد مخصوصا نوجوان‌ها، عاشق بازی‌های فکری یا سرگرمی هستند که دامنه انتخاب کادوهای مرسوم کریسمس را وسیع‌تر می‌کنند. بازی‌های ویدیویی هم انتخاب‌های مناسبی هستند، مخصوصا اگر شخص مقابل شما، یک گیمر پر و پا قرص است.

در ضمن می‌توانید سراغ اکانت‌های بازی یا بازی‌های درون برنامه‌ای بروید و سبک مورد علاقه هدیه گیرنده را پیدا کرده و اقدام به خرید و هدیه‌ دادن آن کنید.

 

۱۱- محافظ گوشی یا لپ تاپ

 

همه ما هر از گاهی هم که شده، تصمیم به عوض کردن قاب گوشی‌هایمان گرفته‌ایم تا هم تنوعی باشد و هم از گوشی خودمان جلوی ضربه‌های احتمالی بگیریم. تنوع رنگ و طرح قاب‌های گوشی بسیار زیاد است و می‌توانید با هزینه نسبتا مناسب، برای دیگران محافظ گوشی یا لپ تاپ و یا تبلت بخرید. فقط قبل از خرید حتما بابت مدل گوشی یا لپ تاپ مطمئن شوید.

 

۱۲- وسایل تزیینی

 

لوازم تزیینی برای بیرون آوردن محیط یا خانه از یکنواختی بسیار مناسب هستند البته به شرط این که هم سلیقه فرد مقابلتان را بدانید و هم با چیدمان خانه فرد، آشنایی داشته باشید. برای انتخاب وسایل تزیینی خانه و شرکت، هم می‌توانید به فروشگاه‌های مجازی و خرید اینترنتی سر بزنید و هم خودتان شال و کلاه کنید و به فروشگاه‌ بروید.

معمولا با دیدن وسایل مختلف ممکن است ایده‌های بیشتری هم برای خرید کادو کریسمس به سرتان بزند و در این صورت نیازی هم نیست منتظر ارسال هدیه از سایت‌های فروش باشید.

 

۱۳- کتاب‌های مختلف

 

کتاب یک هدیه مناسب برای کریسمس

 

کتاب را می‌توان یک هدیه مناسب نه‌ تنها برای کریسمس که برای هر مناسبت و البته برای هر قشری دانست، اما از آن‌جایی که یک دانش‌آموز یا دانشجو شاید بیشتر از همه نیاز به مطالعه و آگاهی داشته باشد، این هدیه می‌تواند نام خودش را در میان کادوهای ویژه کریسمس دخترانه و پسرانه جا دهد.

اگر برای هدیه کریسمس قصد خرید کتاب دارید، با توجه به علاقه فرد یک کتاب برایش خریداری کرده یا یکی از کتب درسی را که به آن نیاز دارد، برایش تهیه کنید. همچنین می‌توانید کتاب‌های صوتی و الکترونیکی را به دوستانتان هدیه بدهید.

 

۱۴- آلبوم خاطرات

 

یکی از کادوهای مرسوم کریسمس که اتفاقا بسیار خاطره‌انگیز و خاص است، درست کردن یا خرید آلبوم خاطرات است. حتما با دوست یا پارتنرتان عکس‌های زیادی دارید که اگر آنها را در یک آلبوم زیبا قرار بدهید، بسیاری از خاطرات خوشتان زنده می‌شود. این آلبوم‌ها می‌توانند مجموعه‌ای به یاد ماندنی و ارزشمند باشند که همیشه عشق و رفاقت بینتان را زنده نگه می‌دارند.

 

۱۵- باکس شکلات

 

انواع شکلات معمولا پای ثابت بسیاری از هدیه‌های مناسبتی هستند، بسیاری افراد هم به آنها روی خوش نشان می‌دهند. خرید جعبه‌های شکلات خاص و زیبا، یکی از بهترین‌ راه‌ها برای ابراز دوستی و حتی عشق است که معمولا به مذاق هر کسی خوش می‌آید.

 

بیشتر بخوانید: کریسمس ارامنه چه تاریخی است؟

 

سوالات متداول

 

به عنوان کادوهای مرسوم کریسمس برای بچه‌ها چه بخریم

 

به عنوان کادو کریسمس برای بچه‌ها چه بخریم؟

 

خرید لباس‌های بافتنی، کلاه، دستکش، شال، جوراب، کتاب و اسباب بازی برای کریسمس بسیار مرسوم است و بچه‌ها را سر ذوق می‌آورد.

 

برای کریسمس، هدیه چی بخریم؟

 

بسته به میزان صمیمت و نیاز فرد مقابل، می‌توانید هدیه‌های متفاوتی را انتخاب کنید. قبل از هر چیز بودجه خودتان و سلیقه هدیه گیرنده را مد نظر داشته باشید و از میان کادوهای مرسوم کریسمس، ماگ، کارت هدیه، کتاب،گل، وسایل آرایشی یا تزیینی و … خریداری کنید.

 

کالابرگ الکترونیک