۲ طرز تهیه کیک کاکائویی نرم و اسفنجی به روش کافی شاپی + فیلم

۲ طرز تهیه کیک کاکائویی نرم و اسفنجی به روش کافی شاپی + فیلم


1 آبان 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک کاکائویی

کیک کاکائویی یکی از خوشمزه‌ترین انواع کیک است که برای تهیه آن از پودر کاکائو استفاده می‌شود. شما می‌توانید این کیک را هم با آرد و هم با پودر کیک آماده درست کنید. اگر عاشق طعم کیک کاکائویی هستید و دوست دارید این کیک را در خانه تهیه کنید، بهتر است در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش با ما همراه باشید. فیلم آموزش طرز تهیه کیک کاکائویی با پودر کیک را هم تماشا کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک کاکائویی بدون شیر (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد ۲ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۳ عدد (در دمای محیط)
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۲۵۵ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
کره ۱۳۵ گرم (در دمای محیط)
آب سرد ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک نوک قاشق چای‌خوری
روغن به مقدار لازم برای چرب کردن قالب

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پخت کیک کاکائویی: ۴۰ دقیقه
میزان کالری در ۱۰۰ گرم کیک کاکائویی: حدود ۳۰۴ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه کیک کاکائویی اسفنجی در فر

مراحل طرز تهیه کیک کاکائویی

درست کردن کیک کاکائویی در خانه بسیار راحت است. در ابتدای کار از ۲۰ دقیقه قبل فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه کیک کاکائویی بدون پودر کیک و با آرد آشنا شوید.

مرحله اول؛ زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک کاکائویی خانگی باید تخم مرغ‌هایی که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون آورده و هم‌دمای محیط شده‌اند را بشکنید و زرده و سفیده آن‌ها را از هم جدا کنید.

می‌توانید تخم مرغ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ کره و شکر را با همزن ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو باید کره (هم دمای محیط، یعنی کره نیمه جامد باشد) و شکر را در یک ظرف بریزید و سپس با همزن خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

در صورت تمایل برای تهیه کره و شکر به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم؛ زرده تخم مرغ را به ترکیب کره و شکر اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک کاکائویی بدون شیر باید زرده تخم مرغ را به ترکیب کره و شکر اضافه کنید و مواد را دوباره با همزن مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه جیب تاجر مرغ با نان تست مرحله به مرحله به روش ساده

مرحله چهارم؛ مواد خشک کیک را الک کنید

در یک ظرف آرد، بیکینگ پودر، نمک، وانیل و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. این کار موجب می‌شود تا کیک کاکائویی شما بیشتر پف کند.

در صورت تمایل می‌توانید آرد، نمک، بیکینگ پودر، وانیل و پودر کاکائو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم؛ آب را به مواد آردی الک شده اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک ساده کاکائویی با پف زیاد باید یک لیوان آب سرد را کم کم و در چند مرحله به مواد آردی اضافه کنید. مواد را به آرامی هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله ششم؛ مایه کیک کاکائویی را آماده کنید

مایه کیک کاکائویی را آماده کنید

بعد از این که مواد آردی را با آب ترکیب کردید، در این مرحله از طرز تهیه کیک کاکائویی باید این مواد را به مخلوط تخم مرغ و کره اضافه کنید. مواد را در حدی که با هم ترکیب شوند، مخلوط کنید. برای ترکیب کردن مواد می‌توانید از دور کند همزن استفاده کنید.

مرحله هفتم؛ سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید

در این مرحله باید همزن را بشویید و پره‌های آن را کاملا خشک کنید. سپس سفیده تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و آنقدر با همزن بزنید تا سبک و پف‌دار شوند. به خاطر داشته باشید که اگر همزن خیس یا چرب باشد، سفیده تخم مرغ خوب پف نمی‌کند و حجم آن چند برابر نمی‌شود.

مرحله هشتم؛ سفیده تخم مرغ را به مایه کیک اضافه کنید

بعد از این که سفیده تخم مرغ سبک، پفکی و حجیم شد، باید آن را به سایر مواد کیک اضافه کنید و به آرامی و از یک سمت مواد را با هم ترکیب کنید. در این مرحله نباید برای مخلوط کردن مواد از همزن استفاده کنید.

مرحله نهم؛ کیک کاکائویی را در فر بپزید

 کیک کاکائویی را در فر قرار دهید

قالب مورد نظرتان را با کمی روغن مایع چرب کنید. سطح قالب را آرد پاشی کنید. سپس مایه کیک را در قالب بریزید. قالب را چند بار به سطح کار بکوبید تا حباب‌های موجود در مایه کیک خارج شوند. سپس قالب کیک را برای حدود ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کیک کاکائویی پف کند و آماده شود.

در صورت تمایل می‌توانید روغن مایع را به روش‌های آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دهم؛ کیک کاکائویی را از فر خارج کنید

بعد از حدود ۴۰ دقیقه یک خلال دندان در کیک فرو کنید. اگر کیک به خلال نچسبید، یعنی کیک شما پخته و آماده است. در این مرحله فر را خاموش کنید و قالب را از فر خارج کنید. صبر کنید تا کیک کمی خنک شود و بعد آن را از قالب بیرون بیاورید و روی توری بگذارید تا خنک شود.

می‌توانید این کیک را با شکلات آب شده، توت فرنگی خرد شده و موز یا خامه فرم گرفته تزیین کنید و از طعم این کیک جذاب خانگی لذت ببرید.

 

طرز تهیه کیک کاکائویی با پودر کیک آماده

طرز تهیه کیک کاکائویی با پودر کیک

یک روش دیگر تهیه کیک کاکائویی درست کردن آن با پودر کیک آماده است که فیلم طرز تهیه آن را در بالا تماشا می‌کنید. در ابتدا فر گازی را با دمای ۱۷۰ درجه و فر برقی را با دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 10 دسر با خرما مقوی و خوشمزه + فیلم آموزش

برای تهیه کیک کاکائویی با پودر کیک ابتدا باید تخم مرغ‌ها را بشکنید و در یک کاسه بریزید. سپس آن‌ها را برای چند دقیقه با دور کند همزن هم بزنید تا یکدست شوند. بعد از یکدست شدن تخم مرغ‌ها، شیر و کره یا روغن را اضافه کنید و چند ثانیه مواد را با هم ترکیب کنید.

سپس باید پودر کیک را به سایر مواد اضافه کنید. مواد را برای ۳ دقیقه با دور کند همزن مخلوط کنید. بعد از ترکیب کردن همه مواد کیک کاکائویی با هم، در این مرحله باید یک قالب کیک را چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید. سپس قالب کیک را برای ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید. به خاطر داشته باشید که حتما فر را از ۱۰ دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود. بعد از ۴۰ دقیقه قالب را از فر خارج کنید.

برای خرید انواع پودر کیک به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

روش تهیه کیک کاکائویی بدون فر

طرز تهیه کیک کاکائویی بدون فر

برای تهیه کیک کاکائویی بدون فر و روی گاز، باید یک قابلمه را چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید. سپس یک شعله پخش‌کن روی گاز قرار دهید و شعله گاز را با حرارت کم روشن کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و روی درب آن دم کنی قرار دهید. اجازه دهید کیک برای حدود ۱ ساعت روی گاز بماند و پخته شود.

بعد از ۱ ساعت درب قابلمه را باز کنید و مطمئن شوید که کیک پخته است (با نوک چنگال یا خلال دندان امتحان کنید، خلال دندان را در کیک فرو کنید، مایه کیک به خلال دندان نباید بچسبد). سپس کیک کاکائویی را از قابلمه خارج کنید و به هر روشی که دوست دارید تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کاکائویی اسفنجی بدون تخم مرغ

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک کاکائویی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کیک کاکائویی

تخفیفات لبنیات افق کوروش
  • برای تزیین کیک کاکائویی می‌توانید از شکلات آب شده، شکلات چیپسی، خامه، پودر قند و یا پودر پسته و پودر نارگیل استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید شکلات تخته‌ای، خامه، قند و پسته را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه کیک کاکائویی با شیر می‌توانید به جای آب از شیر ولرم استفاده کنید.
  • اگر از شکلات برای تزیین کیک کاکائویی استفاده می‌کنید، باید شکلات تخته‌ای را خرد کنید و آن را به روش بن ماری روی حرارت غیرمستقیم کتری آب کنید. سپس از آن برای تزیین کیک استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از مقدار پودر کاکائوی بیشتر یا کمتری در این کیک استفاده کنید. هر چقدر میزان پودر کاکائو بیشتر باشد، کیک شما تیره‌تر خواهد شد.
  • طرز تهیه کیک خیس مجلسی را بلد هستید؟ این مدل کیک هم یک کیک کافی شاپی خوشمزه برای تولد و مهمانی است.

سوالات متداول

علت خرد شدن کیک کاکائویی در زمان خارج کردن از قالب چیست؟

اگر در زمان خارج کردن کیک کاکائویی از قالب، کیک شما داغ باشد، خرد می‌شود. اجازه دهید کیک کمی خنک شود و بعد آن را از قالب خارج کنید.

طرز تهیه کیک کاکائویی در توستر چگونه است؟

برای طرز تهیه کیک کاکائویی ساده و خوشمزه در توستر باید کیک را برای مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در توستر قرار دهید تا آماده شود.

 

کالابرگ الکترونیک