۲ طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه خوشمزه با سس و بدون سس

۲ طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه خوشمزه با سس و بدون سس


26 فروردین 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه خوشمزه با سس و بدون سس

سالاد ذرت و پیازچه یکی از پرطرفدارترین و خوش‌طعم‌ترین انواع سالاد است که شما می‌توانید آن را با استفاده از ترکیب سبزیجات مختلف آماده کنید. سالاد ذرت و پیازچه هم به صورت ساده تهیه می‌شود و هم می‌توانید آن را با استفاده از سبزیجات متنوع درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با دستور پخت سالاد ذرت و پیازچه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد روش تهیه سالاد ذرت و پیازچه پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه ساده

 

طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه ساده

 

مدت زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

کالری هر ۱۰۰ گرم سالاد ذرت و پیازچه: حدود ۱۱۰ کالری

 

مواد لازم برای تهیه سالاد ذرت و پیازچه خانگی

 

  • ذرت پخته شده: ۸۵۰ گرم
  • پیازچه خرد شده: ۳ ساقه
  • سرکه سفید: ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • ترخون ریز خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه ساده

 

مراحل طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه ساده

 

برای درست کردن این سالاد ذرت و پیازچه شما تنها به مقداری ذرت، چند عدد پیازچه تازه و کمی ترخون خرد شده نیاز دارید. این سالاد بسیار سریع آماده می‌شود، اما طعم آن به حدی خوشمزه است که قطعاً از خوردن آن لذت خواهید برد.

برای درست کردن این سالاد از سس استفاده نمی‌شود و سالاد با سرکه، روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل مزه دار می‌شود، بنابراین برای افرادی که در رژیم هستند نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه ساده آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ پختن ذرت

 

به منظور تهیه سالاد ذرت و پیازچه شما به ذرت پخته شده نیاز دارید. برای این کار می‌توانید از ذرت پخته شده آماده استفاده کنید و یا خودتان ذرت‌ها را در خانه بپزید و آماده کنید. برای این کار باید ذرت را به صورت درسته در قابلمه آب بیندازید و اجازه دهید برای حدود ۱ ساعت بپزد. سپس با کمک چاقو دانه‌های ذرت را جدا کنید.

در صورت تمایل می‌توانید کنسرو ذرت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌ها همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله دوم؛ خرد کردن پیازچه

 

خرد کردن پیازچه برای سالاد ذرت و پیازچه

 

در این مرحله از طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه باید پیازچه‌ها را با آب فراوان و مقداری سرکه و نمک بشویید. سپس پیازچه‌ها را به صورت حلقه‌ای نازک خرد کنید و برای تهیه سالاد کنار بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش ماش و شلغم به ۲ روش با گوشت و بدون گوشت

 

مرحله سوم؛ آماده کردن سالاد ذرت و پیازچه

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه باید در یک ظرف پیازچه، ذرت‌های پخته شده و ترخون خرد شده را ترکیب کنید. سپس روغن زیتون، سرکه و نمک و فلفل را اضافه کنید. مواد را به خوبی ترکیب کنید و مطمئن شوید که نمک و سرکه آن به اندازه است.

سپس سالاد را در ظرف مورد نظر سرو کنید و روی سالاد را با پیازچه خرد شده تزیین کنید. می‌توانید سرکه، روغن زیتون و نمک و پودر فلفل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

 

طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه مخلوط

 

طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه مخلوط

 

مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

کالری یک کاسه سالاد ذرت و پیازچه ترکیبی: ۲۶۷ کالری

 

مواد لازم برای تهیه سالاد ذرت و پیازچه ترکیبی

 

  • ذرت خام: ۵ عدد
  • گوجه فرنگی تازه: ۱ عدد
  • پیازچه خرد شده: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • خیار: ۲ عدد
  • ریحان، شوید، نعنا، جعفری و گشنیز خرد شده: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • تربچه خرد شده: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • فلفل هالوپینو: ۱ عدد
  • روغن زیتون: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • سرکه: ۱ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۲ حبه
  • نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • پنیر فتا خرد شده: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مراحل طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه مخلوط

 

مراحل طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه مخلوط

 

برای درست کردن سالاد ذرت و پیازچه مخلوط شما به سبزیجات متنوعی نیاز دارید. طعم این سالاد فوق‌العاده لذیذ است و برای تهیه آن از ترکیب پیازچه، ذرت و گوجه فرنگی با پنیر فتا، سیر، تربچه، سبزیجات تازه خرد شده و فلفل هالوپینو استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ آماده کردن ذرت

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه باید پوست ذرت‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در آب بپزید. سپس با کمک یک چاقوی تیز دانه‌های ذرت را از بالا به پایین جدا کنید. این کار را برای همه ذرت‌ها تکرار کنید.

 

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد سالاد

 

در یک کاسه بزرگ دانه‌های ذرت را با گوجه فرنگی خرد شده، پیازچه خرد شده، خیار خرد شده، سبزی‌های تازه خرد شده، تربچه و هالوپینوی خرد شده ترکیب کنید و خوب هم بزنید. بهتر است سبزیجات را به صورت ریز خرد کنید تا طعم سالاد شما لذیذتر شود و ظاهر زیباتری پیدا کند.

 

مرحله سوم؛ آماده کردن سس سالاد

 

آماده کردن سس سالاد

 

در این مرحله از طرز تهیه سالاد ذرت با سس مخصوص باید در یک کاسه سرکه، روغن زیتون، سیر رنده شده، نمک و فلفل سیاه را ترکیب کنید و خوب هم بزنید. زمانی که مواد کاملاً با هم ترکیب شدند، سس را روی سالاد بریزید. سپس سالاد را خوب هم بزنید تا تمام مواد سالاد به سس آغشته شوند و سالاد شما به خوبی مزه دار شود.

 

مرحله چهارم؛ سرو کردن سالاد ذرت و پیازچه

 

بعد از این که سس سالاد را به آن اضافه کردید، باید پنیر فتای خرد شده را روی سالاد بریزید. می‌توانید مقداری از سالاد را بچشید و در صورتی که به سرکه، نمک و یا روغن بیشتری احتیاج دارد به آن اضافه کنید. برای تزیین سالاد ذرت و پیازچه می‌توانید از مقداری پیازچه خرد شده روی پنیرها استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیر انبه مقوی و خوش طعم به 5 روش کافی شاپی

سالاد را برای ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه‌دار شود. سپس می‌توانید این سالاد خوشمزه را به عنوان یک میان وعده و یا شام سبک میل کنید. می‌توانید انواع پنیر صبحانه از جمله پنیر فتا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه

 

*می‌توانید سالاد ذرت و پیازچه را به عنوان شام سبک و یا یک عصرانه لذیذ سرو کنید.

*در صورت تمایل می‌توانید از مقداری قارچ خرد شده و تفت داده شده نیز در سالاد ذرت و پیازچه استفاده کنید. می‌توانید قارچ را با بالاترین کیفیت به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

*برای خوش طعم شدن سالاد ذرت و پیازچه می‌توانید از مقداری پودر آویشن استفاده کنید. برای تهیه آویشن به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

*اضافه کردن مقداری آووکادو تازه و خرد شده به سالاد ذرت و پیازچه مخلوط طعم بی‌نظیری می‌بخشد.

*در صورتی که در دستور پخت سالاد ذرت و پیازچه از ذرت منجمد شده استفاده کنید، باید ذرت را از فریزر خارج و یخ زدایی کنید و سپس به سالاد اضافه کنید. برای این کار می‌توانید ذرت‌ها را برای چند دقیقه در ماکروویو قرار دهید.

*اگر دوست دارید سالاد شما کمی طعم دودی داشته باشد، می‌توانید ذرت‌ها را کباب کنید و بعد دانه‌های آن را جدا کنید تا طعم سالاد شما متفاوت شود.

*در صورت تمایل می‌توانید در دستور پخت سالاد ذرت و پیازچه از سس مایونز استفاده کنید. می‌توانید سس مایونز را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

*اضافه کردن مقداری کالباس خرد شده به سالاد ذرت و پیازچه مخلوط طعم بی‌نظیری می‌بخشد. انواع کالباس را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

*می‌توانید سالاد ذرت و پیازچه را با انواع سبزیجاتی که دوست دارید تهیه کنید و آن را با سس‌های مختلف امتحان کنید.

*در دستور پخت سالاد ذرت و پیازچه می‌توانید به جای سرکه از آبلیمو نیز استفاده کنید. برای تهیه آبلیمو به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد سالاد ذرت و پیازچه

 

طرز تهیه سالاد ذرت و پیازچه همراه با پیاز چگونه است؟

 

برای تهیه سالاد ذرت، پیازچه و پیاز باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. سپس پیاز خرد شده را برای چند دقیقه در کره تفت دهید. سپس سیر را همراه با دانه‌های ذرت و پیازچه به آن اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه تفت دهید و سپس سالاد را در ظرف بریزید.

برای طعم دار کردن این سالاد می‌توانید از مقداری آب لیمو ترش تازه، نمک، فلفل و آویشن استفاده کنید. اجازه دهید سالاد شما سرد شود و سپس آن را میل کنید.

 

برای مزه دار کردن سالاد ذرت و پیازچه از چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

 

برای مزه‌دار شدن سالاد پیازچه و ذرت می‌توانید از ترکیب سرکه، روغن زیتون و آویشن و یا سس مایونز استفاده کنید.

 

 

منابع: cookieandkate، food52، panningtheglobe

 

 

کالابرگ الکترونیک