طرز تهیه اسموتی چای سبز به ۲ روش با توت و انواع میوه

طرز تهیه اسموتی چای سبز به ۲ روش با توت و انواع میوه


17 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسموتی چای سبز ? به 2 روش با توت و انواع میوه

اسموتی‌ چای سبز یکی از نوشیدنی‌های محبوب تابستانی است که معمولا برای رفع عطش درست می‌شود. اما در کنار طعم دلپذیری که دارد، به خاطر استفاده از انواع میوه در آن، پر از خواص مفید برای سلامتی است. اسموتی چای سبز با میوه و اسموتی چای سبز با توت جزو انواع اسموتی لاغر کننده محسوب می‌شود. در این اسموتی، چای سبز به عنوان یک نوشیدنی عالی برای رژیم لاغری، جزو اصلی اسموتی است و می‌توانید میوه‌های دیگر را هم در ترکیب آن به کار ببرید. در ضمن برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها یا برای ورزشکارانی که فعالیت زیادی دارند، مناسب است. ما در این مقاله از سرویس آشپزی، طرز تهیه اسموتی چای سبز با میوه توت را به شما آموزش می‌دهیم. می‌توانید فوت و فن‌های کاربردی برای درست کردن این اسموتی را هم در ادامه یاد بگیرید. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

طرز تهیه اسموتی چای سبز و انواع توت

 

طرز تهیه اسموتی چای سبز و میوه

 

مدت زمان آماده سازی و تهیه اسموتی: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه اسموتی چای سبز و میوه توت

 

  • ماست ساده کم چرب یا ماست یونانی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • آب لیمو ترش: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • برگ چای سبز: ۳ قاشق چای خوری
  • توت سفید یا قرمز: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
  • آب (برای دم کردن چای)

مراحل تهیه اسموتی چای سبز و توت

 

برای تهیه اسموتی چای سبز با توت در اولین قدم باید توت‌ها را آماده کنید و بعد از شستن، آن‌ها را در فریزر بگذارید. وقتی توت‌ها یخ زدند، چای سبز را دم کنید. در آخر همه مواد طرز مورد نیاز برای درست کردن این اسموتی را در مخلوط کن بریزید و تا جایی هم بزنید که یکدست شوند. این اسموتی خیلی سریع آماده می‌شود، البته به شرطی که از قبل توت‌ها یخ زده و چای سبز را دم کرده باشد.

 

مرحله اول: توت ها را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه اسموتی چای سبز با توت، توت‌ها را آماده کنید. از توت‌های رسیده و تازه در اسموتی استفاده کنید تا طعم تلخی نداشته باشند. چوب و شاخه آن‌ها را جدا کنید و بشویید. سپس توت‌های شسته شده را آبکش کنید. وقتی آب توت خارج شد، آن‌ها را در یک ظرف یا پلاستیک فریزری بریزید و در فریزر بگذارید. حداقل ۳ ساعت توت‌ها را در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزنند.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد تن و ذرت مرحله به مرحله به 2 روش مجلسی و قالبی

 

مرحله دوم: چای سبز را آماده کنید

 

در این مرحله چای سبز را دم کنید. به ازای یک قاشق چای سبز، به اندازه ۱ لیوان آب نیاز دارید. آب را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید بجوشد. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید آب کمی حرارت خود را از دست بدهد و به دمای ۸۰ درجه برسد. نیازی به استفاده از دماسنج نیست ولی بهتر است از آب با دمای ۱۰۰ درجه برای دم کردن چای استفاده نکنید.

 

مرحله سوم: آب جوش را به چای اضافه کنید

 

برگ‌های چای را در یک چای صاف کن فلزی بریزید و آن را روی لیوان یا فنجان بگذارید. برگ‌ها باید در آب قرار بگیرند. آب را به برگ‌ها اضافه کنید و روی فنجان یا کاسه را با یک بشقاب یا نعلبکی بپوشانید تا بخار خارج نشود و چای سبز در این فاصله دم بکشد. حدود ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا برگ‌های چای سبز باز شوند و طعم خود را به آب جوش بدهند.

 

مرحله سوم: چای سبز را در فریزر بگذارید

 

در این مرحله از طرز تهیه از اسموتی چای سبز، صافی که چای را در آن قرار داده بودید بردارید و چای دم کشیده را در قالب‌های کوچک یخ بریزید و در فریزر بگذارید. اجازه دهید چای سبز یخ بزند. بعد از این که هم چای و هم توت‌ها یخ زدند، آن‌ها را از فریزر خارج کنید.

 

مرحله چهارم: مواد اسموتی را در مخلوط کن بریزید

 

در این مرحله، چای سبز یخ زده، میوه‌های یخ زده،‌ ماست و آب لیمو ترش را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را به اندازه ۳ تا ۴ دقیقه با هم بزنید تا مخلوطی یکدست داشته باشید.

 

مرحله پنجم: اسموتی چای سبز را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه اسموتی چای سبز و میوه، اسموتی را بچشید و در صورت دلخواه کمی عسل، شیره خرما یا انگور به آن اضافه کنید. وقتی به طعم باب میل‌تان رسیدید، اسموتی را در لیوان بریزید و روی آن را با چند برگ نعنا یا پودر مغزهای دلخواه تزیین و به صورت تازه، سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی کم کالری

 

فوت و فن‌های طرز تهیه اسموتی چای سبز و انواع میوه‌ها

 

فوت و فن های طرز تهیه اسموتی چای سبز و انواع میوه ها

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

*چای سبزی را که در این اسموتی به کار می‌برید، زیادی دم نکنید. ۵ دقیقه زمان برای دم کشیدن چای سبز کافی است. فراموش نکنید که چای سبز وقتی خیلی دم بکشد،‌ طعم تلخ می‌گیرد. همچنین رنگ چای سبز کدر و بدرنگ خواهد شد.

 

*بهتر است به جای دم کردن چای در قوری، از لیوان مخصوص چای سبز برای دم کشیدن استفاده کنید.

 

*برای درست کردن اسموتی چای سبز و توت، می‌توانید هم از توت سفید و هم از توت قرمز استفاده کنید. توت فرنگی هم از خانواده توت است که برای درست کردن اسموتی چای سبز با میوه،‌ بسیار مناسب است.

حتما بخوانید  طرز تهیه رشته خوشکار خانگی و آرد برنج خانگی+فوت و فن خوشکار شهرهای مختلف

 

*در طرز تهیه این اسموتی، به جای شیر از چای سبز استفاده می‌شود. این اسموتی برای کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب است مخصوصا اگر در آن از ماست کم چرب، ماست یونانی یا ماست پروبیوتیک استفاده کنید.

 

*هر میوه‌ای را که در طرز تهیه این اسموتی استفاده می‌کنید، از قبل در فریزر قرار دهید. اجازه دهید میوه‌ها قبل از به کار رفتن در اسموتی، کاملا یخ بزنند. سپس آن‌ها را با چای سبز و مواد دیگر در مخلوط کن بریزید.

 

*اگر از میوه‌های یخ زده در اسموتی استفاده می‌کنید، لزومی به استفاده از یخ در زمان سرو وجود ندارد. ولی اگر عجله دارید، می‌توانید در هنگام سرو، یا همراه با میوه‌ها در زمان درست کردن اسموتی، از تکه‌های یخ قالبی استفاده کنید.

 

*استفاده از تکه‌ها یا قالب‌های کوچک یخ در طرز تهیه اسموتی چای سبز، باعث می‌شود از غلظت اسموتی‌تان کم شود و اسموتی در نهایت طعم قوی نداشته باشد.

 

*اگر اسموتی‌ چای سبز زیادی غلیظ است، به آن کمی ماست بیشتر اضافه کنید.

 

*در طرز تهیه اسموتی چای سبز، بهتر است از شیرین کننده‌های مصنوعی مثل شکر استفاده نکنید. چون مصرف شکر به اضافه وزن منجر می‌شود. در صورت نیاز، از کمی عسل برای استفاده در اسموتی استفاده کنید.

 

*درست است که اسموتی چای سبز و انواع میوه‌ها، یک نوشیدنی عالی برای کاهش وزن و لاغری است. ولی هرگز در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. چون خود میوه‌ها (هر میوه‌ای که در طرز تهیه اسموتی به کار می‌برید) دارای مقادیری از قند طبیعی هستند. مصرف زیاد میوه‌ها، می‌تواند کالری دریافتی بدن را بالا ببرد و منجر به چاقی شود.

 

*در طرز تهیه اسموتی چای سبز با انواع میوه‌ها می‌توانید از چاشنی‌های معطر مثل پودر دارچین، پودر هل، عرق گلاب و وانیل هم استفاده کنید.

 

* برای تزیین اسموتی چای سبز می‌توانید از چند برگ نعناع تازه، تکه‌ها یا برش‌های میوه‌های مختلف مثل موز و آناناس، پودر نارگیل، پودر مغز گردو، خلال بادام، پسته و … استفاده کنید.

 

*روی اسموتی چای سبز را هم می‌توانید کمی خامه بریزید،‌ البته اگر رژیم لاغری ندارید.

 

*اسموتی چای سبز را می‌توانید به عنوان میان وعده، دسر یا صبحانه هم میل کنید.

 

سوالات متداول

 

از چه میوه‌هایی در طرز تهیه اسموتی چای سبز می‌توان استفاده کرد

 

از چه میوه‌هایی در طرز تهیه اسموتی چای سبز می‌توان استفاده کرد؟

 

برای درست کردن اسموتی چای سبز دستتان باز است که از میوه‌های مختلفی استفاده کنید. میوه‌های تابستانی مثل توت، گیلاس، آناناس و … ترکیب خوبی با چای سبز می‌سازند.

 

برای شیرین کردن اسموتی چای سبز چه کنیم؟

 

هر چند بهتر است از شیرین کننده‌ها در این اسموتی استفاده نکنید و از شیرینی طبیعی میوه‌ها در اسموتی چای سبز نهایت استفاده را ببرید. ولی در صورت دلخواه بهتر است از عسل، شیره خرما و انگور و … برای شیرین کردن اسموتی چای سبز استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک