۸ روش از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن ها

۸ روش از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن ها


30 بهمن 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
8 روش از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن ها

روش‌های از بین بردن زردی لیوان این امکان را به شما می‌دهد که لیوان‌های قدیمی را براق و درخشان کنید و ظاهر جذاب‌تری به آن ببخشد. استفاده مدام از لیوان‌ها و نوشیدن انواع آبمیوه، چای و نوشابه‌های رنگی و حتی آب داخل لیوان موجب می‌شود تا به مرور درخشندگی خود را از دست بدهند و کدر و زرد شوند. اما از بین بردن رسوب آب از روی لیوان چگونه است؟ آیا چیزی در مورد رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با چند روش ساده برای از بین بردن زردی لیوان و جرم ظروف شیشه‌ای آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد روش‌های رفع زردی لیوان و استکان چای بدون مواد سفیدکننده پاسخ خواهیم داد.

 

 

علت کدر و زرد شدن لیوان شیشه‌ای

 

علت کدر و زرد شدن لیوان شیشه‌ای

 

تجمع رنگ نوشیدنی‌های مختلف و همچنین مواد معدنی موجود در آب موجب می‌شود تا پس از مدتی لیوان‌های شیشه‌ای رنگی زرد و کدر به خود بگیرند. در اکثر مواقع رسوب کلسیم و آهک موجود در آب به دیواره‌های لیوان موجب زرد و کدر شدن آن می‌شود.

هر چقدر سختی آب بیشتر باشد، لیوان‌های شما زودتر زرد و کدر می‌شوند. یکی دیگر از دلایل زرد شدن لیوان ایجاد خراش‌های کوچک روی شیشه است که موجب گیر انداختن مواد معدنی، رنگ نوشیدنی‌ها و همچنین ذرات شوینده می‌شود و ظاهری کدر و زرد به لیوان می‌بخشد.

 

بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه

 

روش‌های از بین بردن زردی لیوان

 

روش‌های از بین بردن زردی لیوان

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

کدر و زرد شدن لیوان پس از یک دوره استفاده امری طبیعی است که در اثر تجمع جرم، آلودگی و رنگ حاصل از نوشیدنی‌ها ایجاد می‌شود. اما آیا می‌دانید چطور می‌توانید زردی لیوان را به روشی ساده از بین ببرید؟ در ادامه می‌توانید با روش‌های از بین بردن زردی لیوان آشنا شوید.

 

۱- رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی و با استفاده از سرکه و آب

 

رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی و با استفاده از سرکه و آب

 

یکی از بهترین روش‌های از بین بردن زردی لیوان استفاده سرکه سفید است. برای این کار شما تنها به مقداری سرکه و یک پارچه میکروفیبر نیاز دارید. سرکه موجب از بین رفتن چربی و براق شدن لیوان می‌شود. برای شروع باید یک ظرف بزرگ را از ۱ قسمت سرکه سفید و ۴ قسمت آب پر کنید.

حتما بخوانید  لیست غذا با گوشت چرخ کرده | غذاهای خوشمزه ایرانی و فرنگی + فیلم

در صورتی که لیوان شما کدر شده می‌توانید از مقدار سرکه بیشتری استفاده کنید. سپس لیوان‌های کدر را در این ترکیب فرو کنید و اجازه دهید برای یک شب تا صبح لیوان‌ها درون ترکیب سرکه و آب بمانند. سرکه رسوبات کلسیم را می‌شکند و به براق شدن لیوان کمک زیادی می‌کند.

درنهایت صبح روز بعد لیوان‌ها را با آب تازه بشویید و سپس با استفاده از یک پارچه میکروفیبر آن‌ها را پاک کنید تا هرگونه زردی و کدری از سطح لیوان پاک شود. می‌توانید انواع سرکه را به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

بیشتر بخوانید: کاربردهای عجیب انواع سرکه در خانه داری

 

۲- از بین بردن جرم لیوان با استفاده از سرکه گرم

 

از بین بردن جرم لیوان با استفاده از سرکه گرم

 

برای لکه زدایی و درخشان شدن لیوان‌ها می‌توانید به جای ترکیب آب و سرکه از سرکه خالص نیز استفاده کنید. برای این کار باید یک ظرف را با آب داغ پر کنید و سپس سرکه را همراه با ظرف داخل آب داغ قرار دهید تا کمی گرم شود.

بعد از حدود ۱ دقیقه مقداری سرکه را در ظرف بزرگ یا داخل سینک بریزید. سپس لیوان‌ها را برای ۱ ساعت داخل سرکه گرم بگذارید. حال لیوان‌ها را از داخل سرکه خارج کنید و با استفاده از اسکاچ سطح لیوان‌ها را تمیز کنید و با آب داغ بشویید.

بعد از شستن همه لیوان‌ها باید آن‌ها را با یک پارچه میکروفیبر که به خوبی آب را جذب می‌کند، تمیز کنید. توجه داشته باشید که پاک کردن لیوان‌ها با یک پارچه معمولی یا پرزدار موجب کدرتر شدن لیوان می‌شود.

 

۳- از بین بردن جرم ظروف شیشه‌ای و لیوان با استفاده از ماشین ظرفشویی

 

از بین بردن جرم ظروف شیشه‌ای و لیوان با استفاده از ماشین ظرفشویی

 

ماشین ظرفشویی لیوان‌ها را درجه حرارت بسیار بالایی می‌شوید و همین موضوع موجب می‌شود تا لیوان‌های شما درخشندگی بیشتری پیدا کنند. یکی از ساده‌ترین روش‌های از بین بردن زردی لیوان این است که لیوان‌ها را داخل ماشین ظرفشویی بچینید.

سپس مقدار کمی پودر ماشین ظرفشویی داخل ماشین بریزید. شما می‌توانید انواع پودر ماشین ظرفشویی را به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری و با تخفیف‌های همیشگی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

ماشین ظرفشویی را با درجه حرارت مناسب روشن کنید و اجازه دهید تا چرخه شستشو کامل شود. به خاطر داشته باشید که دمای بیش از حد داغ موجب ایجاد خراش روی لیوان می‌شود و ظاهر آن را به مرور به کدرتر می‌کند. بنابراین از دمای آب ولرم و یا گرم برای شستشو استفاده کنید.

بعد از اتمام شستشو بلافاصله درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و اجازه دهید لیوان‌ها خنک شوند. در صورتی که لیوان‌ها کاملاً خشک نشده‌اند، با استفاده از یک پارچه میکروفیبر لیوان‌های را پاک کنید و داخل کمد بچینید.

 

۴- رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی و با استفاده از سرکه و جوش شیرین

 

رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی و با استفاده از سرکه و جوش شیرین

 

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن زردی لیوان استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین است. برای این کار ابتدا باید یک اسکاچ یا برس نرم را به جوش شیرین آغشته کنید. سپس لیوان را کمی خیس کنید و با جوش شیرین تمیز کنید. بعد از اتمام کار سرکه سفید و آب را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و لیوان را برای حدود ۱۲ ساعت داخل این ترکیب قرار دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش شلغم خوشمزه بدون گوشت برای سرماخوردگی

سپس لیوان‌ها را از ترکیب آب و سرکه خارج نموده و بشویید و خشک کنید. شما می‌توانید جوش شیرین را از طریق تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۵- براق کردن لیوان و استکان با استفاده از پودر لباسشویی

 

براق کردن لیوان و استکان با استفاده از پودر لباسشویی

 

اگر لیوان شما زرد شده و ظاهری کدر و کهنه به خودش گرفته می‌توانید از پودر لباسشویی برای شستن آن استفاده کنید. برای این کار باید در یک ظرف مقداری پودر لباسشویی را با آب ترکیب کنید. سپس لیوان‌ها را برای حدود ۱۲ ساعت داخل این ترکیب قرار دهید.

درنهایت لیوان‌ها را با آب گرم بشویید تا کاملاً تمیز و براق شوند. شما می‌توانید پودر لباسشویی را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش با تخفیفات همیشگی تهیه کنید.

 

۶- روزنامه بهترین راه برای از بین بردن زردی لیوان و برق انداختن استکان چای

 

شاید برایتان جالب باشد اما تمیز کردن لیوان با روزنامه می‌تواند زردی آن را از بین ببرند و ظاهری درخشان به لیوان شما ببخشد. جوهر استفاده شده روی صفحات روزنامه موجب تمیز شدن مواد سخت از روی لیوان می‌شود و از همین رو در درخشندگی لیوان و رفع زردی استکان چای بسیار مؤثر است.

 

۷- از بین بردن رسوب آب از روی ظروف شیشه‌ای با مایع ظرفشویی مرغوب

 

از بین بردن رسوب آب از روی ظروف شیشه‌ای با مایع ظرفشویی مرغوب

 

حقیقت این است که استفاده مداوم از مایع ظرفشویی نامرغوب می‌تواند به مرور موجب کدر و زرد شدن لیوان‌ها و ظروف شیشه‌ای شود. برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید همیشه از مایع ظرفشویی مرغوب و درجه یک استفاده کنید.

برخی از انواع مایع ظرفشویی‌ موجب درخشندگی و جرم زدایی بیشتری می‌شوند و ظاهر تمیزتر و زیباتری به لیوان‌ها می‌بخشند. می‌توانید انواع مایع ظرفشویی از برندهای معتبر بازار را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۸- برق انداختن استکان چای و قهوه با خمیر جوش شیرین

روی خاصیت لکه بری جوش شیرین برای از بین بردن لکه‌های چای و قهوه از روی لیوان و استکان حساب کنید. برای برق انداختن استکان چای و قهوه با خمیر جوش شیرین مقداری آب روی جوش شیرین بریزید تا خمیر شود. سپس با یک اسفنج نرم و مرطوب محل لکه را تمیز کنید. در مرحله آخر لیوان را به خوبی آبکشی کنید تا ذرات جوش شیرین از روی لیوان پاک شوند.

 

سوالات متداول

 

بهترین روش برای جلوگیری از زرد و کدر شدن لیوان چیست؟

 

به منظور جلوگیری از زرد و کدر شدن لیوان باید آن‌ها را بلافاصله بعد از استفاده بشویید و خوب خشک کنید. زمانی که لیوان برای مدتی کثیف باقی بماند، لکه‌های ایجاد شده روی آن دیرتر حذف خواهند شد.

 

اگر روش‌های از بین بردن زردی لیوان مؤثر نبود چه کار کنیم؟

 

در صورتی که هیچ‌کدام از روش‌های از بین بردن رسوب آب از روی لیوان مؤثر نبود، احتمالاً روی لیوان خراش‌هایی ایجاد شده که معمولاً به هیچ طریقی قابل برطرف کردن نیستند.

 

 

منابع: realestate، wikihow، getsetclean

 

کالابرگ الکترونیک