عیدی عروس چی می برن | ۱۱ ایده عیدی عروس شهرهای مختلف

عیدی عروس چی می برن | ۱۱ ایده عیدی عروس شهرهای مختلف


15 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
عیدی عروس چی می برن؟

عیدی عروس چی می برن؟ در خانواده‌هایی که به تازگی یکی از اعضای خانواده ازدواج کرده باشد، احتمالاً با نزدیک شدن به عید این سوال در ذهنتان ایجاد می‌شود که عید نوروز برای عروس هدیه چی ببریم؟ اما می‌دانید عیدی دادن به عروس در سال اول ازدواج چه تفاوتی با سایر عیدها دارد؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با رسم و رسوم عیدی دادن به عروس در عید نوروز آشنا شوید. در انتهای مقاله با سوالات متداول در مورد اولین عیدی عروس پاسخ خواهیم داد.

 

 

خانواده داماد عید نوروز برای عروس چی میبرن؟

 

خانواده داماد عید نوروز برای عروس چی میبرن؟

 

عیدی دادن آن هم به تازه عروسی که برای اولین سال است وارد دنیای متأهلی شده است، یکی از شیرین‌ترین و زیباترین رسوم ما ایرانی‌هاست. معمولاً اولین عیدی عروس نسبت به سال‌های دیگر اهمیت بیشتری دارد و با تشریفات و آداب بیشتری انجام می‌شود. در ادامه می‌توانید با سنت‌های عیدی دادن به عروس در سال اول آشنا شوید.

 

 

۱- گل و شیرینی

 

گل و شیرینی معمولاً از آن دسته هدیه‌هایی است که همیشه در لیست هدایای عروس قرار دارد. معمولاً در اوایل ازدواج خانواده داماد برای عید به منزل خانواده عروس می‌روند و با خود گل و شیرینی می‌برند و سال جدید را به خانواده عروس تازه وارد تبریک می‌گویند.

 

 

۲- لباس

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

لباس به عنوان عیدی عروس

 

اگر این سوال در ذهنتان ایجاد شده عید نوروز برای عروس چی میبرن، یا رسم عیدی بردن برای عروس در تهران یا سایر شهرها چیست، باید بدانید که در لیست اولین عیدی عروس معمولاً خرید لباس‌های نوروزی و جدید برای عروس خانم جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

معمولاً برای عید در اولین سال لباس‌هایی مثل شال، روسری، مانتو، شلوار و یک دست لباس خانگی برای عروس تهیه می‌شود. سپس همه این‌ها در باکس یا بسته بندی زیبا تزیین می‌شوند و خانواده داماد آن‌ها را به عروس هدیه می‌دهد.

 

در بسیاری از خانواده‌ها نیز خانواده داماد برای خرید لباس عروس اجازه می‌دهند عروس خودش لباس‌هایی که دوست دارد را انتخاب کند. سپس عروس لباس‌ها را به داماد تحویل می‌دهد تا برای عید طبق رسومات لباس‌ها را تزیین شده به منزل خانواده عروس بیاورند.

 

 

۳- طلا

 

عیدی عروس چی می برن؟ عیدی بردن برای عروس در برخی خانواده‌ها با تشریفات و هزینه‌های بیشتری انجام می‌شود. هر چند که بردن طلا برای عروس به عنوان عیدی کاملاً به شرایط مالی خانواده داماد بستگی دارد، اما برخی از خانواده‌ها دوست دارند برای اولین عیدی عروس یک تکه طلا، سکه‌های گرمی یا ربع و نیمی و تمام هدیه دهند.

حتما بخوانید  راهنمای نحوه شستن انواع پالتو و بارانی با دست و ماشین

 

 

۴- هفت سین

 

یکی از زیباترین رسوم عیدی بردن برای عروس چیدن یک هفت سین زیبا و قابل حمل برای عروس است. بسیاری از خانواده‌ها در روز بردن عیدی برای عروس، یک سفره هفت سین زیبا و قابل حمل تزیین شده را نیز همراه با هدایا برای عروس می‌برند.

 

۵- آجیل و شکلات

 

آجیل و شکلات برای عیدی عروس

 

آجیل و شکلات نیز در لیست عیدی عروس در عید قرار دارند. معمولاً خانواده داماد در کنار هدایایی که برای عروس در نظر دارند، مقداری شکلات و آجیل تزیین شده نیز برای او در نظر می‌گیرند. معمولاً مقدار آجیل و شکلات می‌تواند در بسته بندی‌های کوچک و تزیین شده باشد و در کنار سفره هفت سین یا سایر هدیه‌ها قرار بگیرد.

 

 

۶- هدیه برای خانواده عروس

 

در برخی از خانواده‌ها رسم بر این است که در زمان بردن عیدی برای عروس چیزی هم تحت عنوان «سررختی» برای خانواده او هدیه می‌برند. طبق این رسم عیدی‌هایی برای خانواده درجه یک عروس تهیه می‌شود و در زمان بردن هدیه عروس هدیه خانواده را نیز به آن‌ها تقدیم می‌کنند.

 

 

۷- چادر و جانماز

 

چادر و جانماز برای عروس

 

یکی دیگر از رسومی که بسیاری از خانواده‌ها در زمان بردن عیدی برای عروس انجام می‌دهند، خرید یک چادر رنگی روشن با جانماز تزیین شده و زیبا برای عروس است.

 

 

۸- کیف و کفش

 

کیف و کفش برای عیدی عروس

 

این که عیدی عروس چی می برن بستگی به بودجه، فرهنگ و سلیقه خانواده‌ها دارد. کیف و کفش از دیگر از هدایایی است که خانواده داماد برای عروس می‌برند.

 

 

ایده‌هایی برای عیدی بردن برای عروس

 

ایده‌هایی برای عیدی بردن برای عروس

 

لوازم برقی

 

برای اولین عیدی عروس می‌توانید لوازم برقی به او هدیه دهید. قبل از عیدی بردن برای عروس ابتدا پرس و جو کنید که عروس چه لوازمی برای زندگی نیاز دارد و سپس می‌توانید یک وسیله برقی مثل توستر، قهوه ساز، مخلوط کن، آب میوه گیری و بخار شوی برای او هدیه بخرید.

 

 

لوازم دکوری

 

خرید لوازم دکوری منزل نیز ایده خوبی برای عیدی دادن به عروس در سال اول است. از آنجایی که در سال اول احتمالاً عروس خانم در جستجوی خرید برای لوازم خانه است، احتمالاً خرید یک وسیله تزیینی زیبا یا تابلو فرش یا تابلوی مدرن و منحصربه فرد می‌تواند برای او بسیار کاربردی باشد و او را به شدت خوشحال کند.

 

 

ظروف پذیرایی

 

اگر قصد دارید برای نو عروس فامیل یا یکی از اعضای خانواده‌تان که به تازگی ازدواج کرده عیدی ببرید و با خود فکر می‌کنید عیدی عروس چی می برن و چه هدیه‌ای مناسب است، می‌تواند ظرف‌های پذیرایی را برای هدیه دادن انتخاب کنید. ظروفی مثل شکلات خوری، شیرینی‌خوری، بشقاب و پیش دستی می‌توانند گزینه‌های خوبی برای عیدی بردن برای عروس باشند.

حتما بخوانید  فصل تابستان چه گلی بکاریم | 25 گل تابستانی و روش مراقبت آن ها

 

 

نکاتی در مورد کادو عید نوروز برای عروس

 

نکاتی در مورد کادو عید نوروز برای عروس

 

*برای تزیین عیدی عروس می‌توانید هدایا را داخل باکس، کاغذ کادو یا حتی تنگ‌های شیشه‌ای مخصوص هدیه قرار دهید و یا در صورتی که زمان لازم برای انجام تزیینات را ندارید، هدایا را به یک لوازم دکوری یا گل فروشی بدهید و از آن‌ها بخواهید هدیه را برایتان تزیین کنند.

 

*عیدی برای عروس از طرف خانواده عروس نیز در اولین سال ازدواج معمولاً متفاوت از همیشه در نظر گرفته می‌شود. برای اولین عید دختر خانواده که تازه ازدواج کرده بسیاری از خانواده‌ها طلا، سکه، لوازم برقی منزل یا مقدار پول بیشتری را در نظر می‌گیرند.

 

*عیدی دادن یک سنت شیرین و به یاد ماندنی در فرهنگ ما ایرانیان است. اما زمانی که این سنت به یک چشم و هم چشمی و رقابت تبدیل شود، نه تنها زیبا نیست، بلکه بسیار با استرس و ناراحتی همراه خواهد بود. بنابراین سعی کنید انتظارات غیرمعمول خود را کاهش دهید و از هدیه‌های خود به هر شکلی که هستند لذت ببرید.

 

*تزیین آجیل عید و بردن آن به عنوان هدیه برای عروس یکی از زیباترین سنت‌های عید است. برای این کار می‌توانید از ترکیب آجیل، میوه خشک، شکلات و انواع آبنبات استفاده کنید و آن را به هر شکلی که دوست دارید تزیین نمایید.

 

*رسم عیدی بردن برای عروس در شهرهای مختلف متفاوت است. برای مثال در اصفهان این رسم معمولاً مثل خیلی از شهرها با آداب ویژه‌ای همراه است. بسیاری از مردم اصفهان معمولاً برای عیدی عروس لوازم و هدایا را داخل ظروف مسی قرار می‌دهند و از صنایع دستی اصفهان نیز برای تزیین هدایا و عیدی عروس استفاده می‌کنند.

 

 

برای عیدی دادن به عروس سخت گیر نباشید

 

عیدی عروس چی می برن؟ هدیه بردن برای عروس و عیدی دادن به او از رسوم دوست داشتنی عید نوروز است. این رسم اگر بدون چشم و هم چشمی و سنت‌های آزاردهنده انجام شود، می‌تواند شیرینی اولین سال عید را به کام عروس و داماد دلنشین‌تر کند.

 

اگر تازه ازدواج کرده‌اید بهتر است نسبت به گفت و شنودهای اطرافیان در ابتدای ازدواج بی‌خیال باشید. سعی کنید سطح انتظارات خودتان را کمی کاهش دهید تا این دوران به زیباترین شکل ممکن و با شادی بیشتری سپری شود.

 

 

سوالات متداول

 

عیدی عروس چی می برن؟

 

اگر با خودتان فکر می‌کنید که عید نوروز برای عروس هدیه چی ببریم باید بدانید که گل و شیرینی، لباس، طلا، سفره هفت سین، آجیل، شیرینی، چادر و کیف و کفش از مهم‌ترین هدایای عید برای عروس در شهرهای مختلف هستند.

 

 

آیا در زمان عیدی بردن برای عروس برای خانواده او هم هدیه می‌برند؟

 

در برخی شهرها و خانواده‌ها رسم بر این است که در زمان هدیه بردن برای عروس یک هدیه تحت عنوان «سررختی» نیز برای خانواده او در نظر می‌گیرند.

 

 

کالابرگ الکترونیک