طرز تهیه دسر لایه‌ ای کیک و پودینگ شکلاتی شیک و مجلسی

طرز تهیه دسر لایه‌ ای کیک و پودینگ شکلاتی شیک و مجلسی


13 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر لایه‌ ای کیک و پودینگ شکلاتی شیک و مجلسی

دسر لایه‌ ای کیک و پودینگ شکلاتی یکی از دسرهای خوشمزه و ساده خانگی است که به صورت دو لایه و سه لایه با کیک و پودینگ شکلاتی تهیه می‌شود. استفاده از انواع میوه خرد شده و مغزها طعم بی‌نظیری به این دسر می‌بخشد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه دسر لایه‌ ای کیک و پودینگ شکلات و همه فوت و فن های درست کردن این دسر خوشمزه و مجلسی آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی دسر کیک و پودینگ شکلاتی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
شیر ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد گندم ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری سرپر
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی دسر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
شیر ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
خامه فرم گرفته برای لایه میانی و بالای دسر به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد دسر: ۱ ساعت
مدت زمان پخت دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی: ۱ ساعت
کالری ۱۰۰ گرم دسر کیک و پودینگ شکلاتی: ۴۴۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه دسر لایه‌ ای کیک و پودینگ شکلاتی

مراحل طرز تهیه دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی

دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی یکی از شیک‌ترین و لوکس‌ترین دسرها برای پذیرایی از مهمان‌ها و مراسم تولد است. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن دسر آشنا شوید.

مرحله اول؛ کیک شکلاتی را درست کنید

برای درست کردن دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی ابتدا باید کیک شکلاتی را آماده کنید. پس در اولین مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم؛ مخلوط کردن تخم مرغ، شکر و وانیل برای درست کردن کیک

برای تهیه کیک شکلاتی در یک کاسه تخم مرغ، شکر و وانیل را ترکیب کنید. مواد را با دور تند همزن هم بزنید تا تخم مرغ به صورت یکدست با مواد مخلوط شده و حجیم و کشدار شود.

برای تهیه شکر، تخم مرغ و وانیل می‌توانید خرید خود را به روش‌های تلفنی، آنلاین و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن شیر و روغن به مایه تخم مرغی کیک

اضافه کردن شیر و روغن به ترکیب تخم مرغ‌های دسر لایه ای کیک و پودینگ شکلاتی

در این مرحله از تهیه کیک اسفنجی شکلاتی باید شیر و روغن مایع را به ترکیب تخم مرغ‌ها اضافه کنید. سپس مواد را برای ۱ دقیقه با دور کند همزن برقی مخلوط کنید.

می‌توانید شیر و روغن مایع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن مواد خشک به مایه کیک شکلاتی

آرد، بیکینگ پودر، نمک و پودر کاکائو را ۳ بار الک کنید. سپس مواد خشک را به سایر مواد کیک اضافه کنید. مایه کیک را به کمک لیسک و به صورت دورانی مخلوط کنید تا یکدست شوند. زیاد مایه کیک را هم نزنید چون در این صورت بافت کیک خشک می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید آرد، نمک و پودر کاکائو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم؛ کیک شکلاتی را بپزید

در این مرحله از طرز تهیه دسر لایه‌ای کیک شکلاتی با پودینگ باید کف قالب مورد نظرتان را با مقداری کره چرب کنید. مایه کیک شکلاتی را در قالب بریزید. قالب را چند بار روی سطح کار بکوبید تا هوای ایجاد شده در مایه کیک از بین برود. سپس قالب را برای مدت ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کیک کاملا بپزد.

برای تهیه کره به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: لایه پودینگ شکلاتی را درست کنید

برای تهیه پودینگ باید نشاسته ذرت، پودر کاکائو و آرد را الک کنید و سپس شکر و شیر را به این ترکیب اضافه کنید. مواد را با همزن مخلوط کنید. زمانی که مواد پودینگ یکدست شدند، آن‌ها را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. آنقدر پودینگ را هم بزنید تا غلظت آن مثل دسر فرنی شود. بعد از این که پودینگ به غلظت مناسب رسید، کره و وانیل را اضافه کنید. بعد از ذوب شدن کره، شعله گاز را خاموش کنید.

در صورت تمایل می‌توانید نشاسته ذرت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هفتم؛ قالب زدن کیک

قالب زدن کیک برای تهیه دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی

 

در این مرحله باید کیک را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد، با کمک قالب کیک را در اندازه ظرف مورد نظر دسر برش دهید. اگر می‌خواهید دسر لایه‌ای را در لیوان درست کنید کیک را با لبه لیوان برش بزنید و بعد لایه‌های کیک را به ترتیبی که گفته می‌شود در لیوان بگذارید. یک روش دیگر هم این است که کیک را خرد کنید و دسر لایه‌ای را با خرده کیک درست کنید. یک روش دیگر این است که کیک را به صورت چند لایه بزرگ برش بزنید و در یک ظرف سرو بزرگ دسر را سرو کنید.

مرحله هشتم؛ آماده کردن دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی

یک لایه کیک را کف ظرف مورد نظرتان قرار دهید و نیمی از مایه پودینگ شکلاتی را روی آن پخش کنید. یک لایه دیگر کیک روی پودینگ قرار دهید و دوباره پودینگ را روی آن بریزید. می‌توانید از یک لایه خامه فرم گرفته هم به عنوان یکی از لایه‌های میانی دسر استفاده کنید.

تکه‌های کیک باقی مانده را خرد کنید و روی پودینگ بریزید. برای زیباتر شدن کیک می‌توانید مقداری پودر کاکائو روی کیک بریزید و آن را با خامه فرم گرفته، توت فرنگی خرد شده یا میوه دلخواه خودتان و خلال پسته یا سس کاراملی تزیین کنید. دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید.

می‌توانید خامه و خلال پسته را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر لایه‌ ای کیک و پودینگ شکلاتی

  • برای تهیه دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی می‌توانید از پودر کیک آماده و پودینگ آماده یا کیک شکلاتی آماده هم استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع کیک، پودر کیک و پودینگ شکلاتی آماده را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • می‌توانید دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی را هم در قالب‌های بزرگ و هم به صورت لیوانی و تک نفره آماده کنید.
  • برای خوشمزه‌تر شدن دسر کیک شکلاتی با دو لایه پودینگ می‌توانید از توت فرنگی یا موز خرد شده همراه با مغز گردو و خامه بین لایه کیک و پودینگ استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید مغز گردو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برای تزیین دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی می‌توانید از خامه فرم گرفته و شکلات رنده شده استفاده کنید.
  • برای تهیه پودینگ این دسر لایه ای شکلاتی باید مواد را دائما هم بزنید تا ته نگیرد و گلوله‌ای نشود.
  • می‌توانید برای تهیه این دسر از تکه‌های کیک خرد شده نیز استفاده کنید. برای تهیه دسر لیوانی با خرده کیک باید از یک لایه کیک خرد شده و یک لایه پودینگ استفاده کنید. سپس دسر را در یخچال قرار دهید تا آماده شود.
  • در طرز تهیه دسر لایه‌ای کیک پودینگ شکلاتی ـ ژله‌ای باید روی لایه پودینگ یک لایه ژله نیز اضافه کنید. برای این کار صبر کنید تا لایه پودینگ کاملا آماده شود. سپس یک ژله با طعم دلخواه آماده کنید و روی پودینگ بریزید. می‌توانید انواع پودر ژله را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید دسر لایه‌ای کیک و پودینگ را به جز شکلاتی با طعم‌های مختلف دیگری هم آماده کنید.
  • برای تهیه دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی می‌توانید به جای کیک شکلاتی از پودر بیسکویت شکلاتی نیز استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع بیسکویت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برای تهیه پودینگ هیچگاه وانیل را با سایر مواد روی حرارت قرار ندهید، این کار موجب تلخ شدن وانیل و بدمزه شدن دسر شما می‌شود. وانیل را در لحظات پایانی و بعد از آماده شدن پودینگ به آن اضافه کنید.
  • به منظور تهیه کیک شکلاتی حتما فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا داغ شود، در غیر این صورت کیک شما پف نمی‌کند. برای مطالعه طرز تهیه کیک شکلاتی تابه‌ای روی لینک مطلب کلیک کنید.
  • در صورتی که احساس کردید، پودینگ شما بیش از حد سفت شده است، می‌توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید و برای چند ثانیه دیگر پودینگ را بجوشانید.
  • برای تهیه پودینگ شکلاتی حتما از نشاسته ذرت استفاده کنید، در غیر این صورت بافت پودینگ لطیف و منسجم نخواهد شد.

سوالات متداول

سوالات متداول دسر لایه ای کیک و پودینگ شکلاتی

سریع‌ترین روش درست کردن دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی چیست؟

برای تهیه دسر لایه‌ای کیک و پودینگ شکلاتی می‌توانید از کیک آماده، پودر کیک آماده و پودینگ آماده استفاده کنید.

علت ته گرفتن پودینگ برای تهیه دسر لایه‌ای کیک و پودینگ چیست؟

در صورتی که در زمان آماده کردن پودینگ مدام آن را هم نزنید، پودینگ شما ته می‌گیرد. به خاطر داشته باشید که برای تهیه پودینگ، شعله گاز باید روی حرارت متوسط رو به کم تنظیم شود.

 

کالابرگ الکترونیک