طرز تهیه ۶ صبحانه لاکچری خوشمزه و جدید

طرز تهیه ۶ صبحانه لاکچری خوشمزه و جدید


19 دی 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
صبحانه لاکچری
فهرست محتوا پنهان

چه چیزی بهتر از یک صبحانه لاکچری می‌تواند برای شروع کردن یک روز تازه، مناسب باشد؟ معمولا صبحانه‌های لاکچری یا به قول معروف صبحانه‌های مجلسی برای منوی صبحانه مهمانی‌ها یا مناسبت‌های خاص تهیه می‌شود ولی شما هم می‌توانید بدون هیچ مناسبتی از طعم صبحانه‌های لاکچری لذت ببرید. ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه ۶ صبحانه لاکچری ایرانی و فرنگی برای سلیقه‌های مختلف می‌پردازیم.

 

 

۱- املت تنوری

 

املت تنوری برای صبحانه لاکچری

 

مواد لازم برای تهیه املت تنوری در فر

 

  • کالباس: ۲۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی: ۳ عدد
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • نان تست: ۳ عدد
  • ریحان تازه: به میزان دلخواه

 

 

مراحل طرز تهیه املت تنوری در فر

 

برای درست کردن املت تنوری به عنوان یک صبحانه لاکچری باید ابتدا مواد املت را بپزید و بعد آن را در سینی فر بگذارید و روی آن تخم مرغ بشکنید و بپزید.

 

 

مرحله اول: کالباس و گوجه فرنگی را سرخ کنید

 

برای طرز تهیه املت تنوری به عنوان یک صبحانه لاکچری، کالباس و گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کنید. فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. در یک تابه کمی روغن یا کره بریزید و گوجه‌فرنگی و کالباس را در آن تفت دهید.

 

 

مرحله دوم: روی مواد را تخم‌مرغ بشکنید و بپزید

 

یک سینی فر را چرب کنید و موادی را که سرخ کرده‌اید، به ۳ قسمت تقسیم کنید و با فاصله در سینی فر بریزید. روی هر قسمت را یک تخم مرغ بشکنید. سینی را در فر بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا تخم مرغ خودش را بگیرد. سپس هر قسمت را روی نان تست قرار دهید و آن را با ریحان تزئین کنید. این املت خوشمزه می‌تواند به عنوان صبحانه در طبیعت هم یک گزینه آیده‌آل باشد.

 

 

۲- بشقاب صبحانه لاکچری

 

بشقاب صبحانه لاکچری

 

مواد لازم برای تهیه بشقاب صبحانه لاکچری

 

  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • خوراک لوبیا: ۵ قاشق غذاخوری
  • نان تست: ۱ عدد
  • سوسیس: ۱ عدد

 

مراحل طرز تهیه بشقاب صبحانه لاکچری

 

در اولین مرحله از طرز تهیه این بشقاب صبحانه لاکچری، وسط نان تست را به صورت قلب یا دایره یا هر شکل دلخواه قالب بزنید. در یک تابه روغن بریزید و نان تست را در تابه قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن، تخم‌مرغ را داخل قسمت خالی نان تست بریزید و صبر کنید تا خودش را بگیرد.

تخم مرغ را در یک بشقاب قرار دهید و آن را تزیین کنید. در کنار آن، سوسیس سرخ شده و یک کاسه لوبیای پخته شده یا لوبیا گرم بگذارید و آن را سرو کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه سوسیس را بخوانید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 5 پیش غذا با مرغ جدید و خوشمزه

 

 

۳- املت تایلندی

 

املت تایلندی برای صبحانه لاکچری و خوشمزه

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

مواد لازم برای طرز تهیه املت تایلندی

 

  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • سیر خرد شده: ۲ حبه
  • گوشت چرخ‌کرده: ۲۰۰ گرم
  • شکر: ۱ قاشق چای‌خوری
  • گشنیز تازه: ۱ قاشق چای‌خوری
  • گوجه فرنگی خرد شده: ۲ عدد
  • فلفل قرمز خرد شده: ۱ عدد
  • نمک و روغن: به میزان لازم

 

 

مراحل طرز تهیه املت تایلندی

 

برای تهیه املت تایلندی، ابتدا باید مواد داخل املت را آماده کنید و بعد تخم مرغ را به شکل پنکیک پخته و مواد داخلی را وسط تخم مرغ بریزید. در نهایت املت را بپیچیپد و آن را سرو کنید. با مراحل طرز تهیه این صبحانه لاکچری همراه ما باشید.

 

 

مرحله اول: گوشت‌ چرخ‌کرده را با پیاز و سیر سرخ کنید

 

برای درست کردن این صبحانه لاکچری خوشمزه، پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در یک تابه با مقداری روغن سرخ کنید تا نرم و طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را با سیر خرد شده اضافه کنید و در تابه تفت دهید. ۸ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا آب گوشت کشیده و سرخ شود.

 

 

مرحله دوم: شکر، فلفل و گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید

 

شکر، فلفل و گوجه فرنگی را در این مرحله از طرز تهیه املت تایلندی اضافه کنید و درب تابه را بگذارید. حرارت را روی شعله ملایم تنظیم کنید و اجازه دهید گوشت چرخ کرده با آب گوجه‌فرنگی بپزد. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

 

 

مرحله سوم: تخم مرغ‌های زده شده را بپزید

 

در یک کاسه جداگانه، تخم مرغ‌ها را بشکنید و به آن‌ها نمک اضافه کنید. با چنگال تخم مرغ را بزنید تا کاملا از لختگی خارج شود. یک تابه دیگر را روی حرارت بگذارید. داخل آن را کمی روغن زیتون یا کره ریخته و تخم مرغ‌‌ها را کف تابه بریزید. صبر کنید تا لایه زیری تخم مرغ خودش را بگیرد.

 

 

مرحله چهارم: مواد را به املت اضافه کنید و بپیچید

 

موادی را که در مرحله اول در تابه پخته بودید، وسط تخم مرغ بریزید. فلفل قرمز و گشنیز تازه خرد شده را روی مواد بپاشید. سپس لایه‌های اطراف املت را روی مواد برگردانید و به شکل یک رول یا یک بقچه درآورید. حدود ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا همه مواد طعم یکدیگر را بگیرند. در آخرین مرحله، املت تایلندی را در یک ظرف مناسب سرو کنید.

 

 

۴- سوفله پنکیک

 

سوفله پنکیک شیک و مجلسی

 

مواد لازم برای تهیه سوفله پنکیک

 

  • مواد لازم برای تهیه سوفله پنکیک
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • شکر: ۴ قاشق سوپ‌خوری
  • شیر: ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • آرد سفید قنادی: ۵ قاشق سوپ‌خوری
  • وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • آبلیمو: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

 

مراحل تهیه صبحانه لاکچری سوفله پنکیک

 

برای درست کردن سوفله پنکیک به عنوان یک صبحانه لاکچری و شیک، باید زرده و سفیده را جدا و هر یک را با مواد مخصوص ترکیب کنید و بزنید. سپس هر دو را دوباره با هم ترکیب کرده و در تابه هر دو طرف پنکیک را سرخ کنید.

 

 

مرحله اول: زرده تخم مرغ را با شیر، وانیل و آرد مخلوط کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سوفله پنکیک، سفیده و زرده تخم مرغ‌‌ها را در دو ظرف جدا بریزید. به زرده‌های تخم مرغ، شیر اضافه کنید و مواد را به هم بزنید. آرد سفید قنادی و وانیل را به تخم مرغ و شیر اضافه کنید و مواد را کاملا به هم بزنید تا یکدست شوند.

 

 

مرحله دوم: سفیده تخم مرغ، آبلیمو و نمک را با همزن بزنید

 

به ظرفی که سفیده‌های تخم‌ مرغ را در آن ریخته بودید، آبلیمو اضافه کنید و با همزن تا جایی مواد را به هم بزنید که کاملا فرم بگیرند و بافت پفکی پیدا کنند. دقت کنید که اگر ظرف را برمی‌گردانید، سفیده‌های تخم‌مرغ نباید از ظرف بیرون بریزند.

حتما بخوانید  طرز تهیه سس بوفالو به 2 روش رستورانی

 

 

مرحله سوم: سفیده و زرده را با هم مخلوط کنید و هم بزنید

 

سفیده‌های تخم مرغ را در ۳ مرحله به ظرف حاوی زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کنید و هر بار مواد را دوباره هم بزنید، طوری که پف مواد نخوابد و در عین حال یک مخلوط یکدست داشته باشید.

 

 

مرحله چهارم: مایه پنکیک را در تابه سرخ کنید

 

در این مرحله مایه پنکیک را در یک قیف یک بار مصرف بریزید. در یک تابه کمی روغن بریزید، در حدی که کف تابه چرب شود. تابه را روی حرارت بگذارید و وقتی گرم شد، مایه پنکیک را به صورت دایره‌های جداگانه با اندازه دلخواه در تابه بریزید. سعی کنید قطر پنکیک‌ها زیاد نباشد یا خود پنکیک‌ها را خیلی ضخیم شکل ندهید.

 

 

مرحله پنجم: پنکیک‌های طلایی شده را سرو کنید

 

درب تابه را روی آن بگذارید و یک دقیقه بعد، کمی آب کف تابه بریزید تا پنکیک‌ها با بخار آب بپزند. در حد دو قاشق غذاخوری آب کافی است. بعد از این‌که لایه زیری پنکیک‌ها سرخ شد، آن‌‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. وقتی هر دو طرف پنکیک‌ها سرخ شد، آن‌‌ها را از تابه خارج کرده و رویشان را با شکلات صبحانه، شکلات نوتلا یا برش‌های میوه‌ تزیین کنید.

 

 

۵- کروسان شکلاتی

 

طرز تهیه نان شیرینی کروسان خانگی شکلاتی و ساده + کروسان گوشت

 

در لیست انواع صبحانه لاکچری کروسان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است. معمولا فرانسوی‌ها هم در صبحانه‌های خود، از کروسان استقبال می‌کنند اما اصالت این صبحانه لاکچری به اتریش برمی‌گردد. این نان شیرینی به عنوان صبحانه را خودتان هم می‌توانید در خانه تهیه کنید و همراه با مربا، نوتلا و … سرو کنید.

 

برای درست کردن این صبحانه لاکچری به آرد شیرینی‌پزی، تخم مرغ، آب ولرم، روغن مایه، کره، شکر، پدر خمیر مایه، شیر، شکلات چیپسی و نمک نیاز دارید. در اولین قدم فر را روشن و در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. مایه خمیر مایه را با ۱ قاشق غذاخوری شکر و شیر ولرم مخلوط کنید و کنار بگذارید. سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید.

 

سفیده‌های تخم مرغ، نمک، شکر و خمیر مایه را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس آرد را کم کم به این ترکیب اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه کروسان، روی لینک مقاله طرز تهیه نان شیرینی کروسان بزنید و از این صبحانه لاکچری لذیذ لذت ببرید.

 

 

۶- کله پاچه

 

کله پاچه؛ یک صبحانه لاکچری ایرانی

 

اگر بخواهیم درباره یک صبحانه لاکچری ایرانی صحبت کنیم قطعا کله پاچه رتبه نخست را دارد. کله پاچه بیشتر به عنوان صبحانه گرم سرو می‌شود. شما به راحتی می‌توانید کله پاچه خانگی به روش مغازه‌ای و طباخی را در خانه تهیه کنید. توصیه پزشکان این است که اگر می‌خواهید کله پاچه میل کنید در وعده صبحانه بخورید.

 

دلیلش هم انرژی فراوان این غذای خوشمزه ایرانی است که از آن یک صبحانه مقوی می‌سازد. در هر صورت اگر می‌خواهید برای صبحانه مهمانی به سبک ایرانی یک صبحانه لاکچری و خوشمزه آماده کنیم پیشنهاد ما به شما کله پاچه است. برای خواندن مقاله طرز تهیه کله پاچه به روش رستوران‌های حرفه‌ای مقاله طرز تهیه کله پاچه را بخوانید.

 

 

سوالات متداول

 

برای صبحانه لاکچری چی بپزم؟

 

می‌توانید با توجه به موادی که در دسترس دارید، سوفله پنکیک، کروسان شکلاتی یا ساده، املت تایلندی و تخم‌مرغ قالبی را به عنوان یک صبخانه لاکچری تهیه کنید.

 

 

برای تزیین صبحانه لاکچری از چه موادی استفاده کنیم؟

 

بعد از تهیه صبحانه لاکچری و شیک، می‌توانید روی صبحانه یا اطراف آن و داخل بشقاب را برش‌های میوه مثل توت‌فرنگی، موز، کیوی، آووکادو و … قرار دهید یا اینکه از انواع شکلات و خامه صبحانه، نوتلا، کره بادام زمینی و یا حتی سبزیجات معطر برای تزیین استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک