طرز تهیه یخ در بهشت نعنایی فوری به روش خیابانی و بازاری

طرز تهیه یخ در بهشت نعنایی فوری به روش خیابانی و بازاری


18 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه یخ در بهشت نعنایی فوری به روش خیابانی و بازاری
فهرست محتوا پنهان

یخ در بهشت نعنایی از جمله بهترین نوشیدنی‌هایی سرد و تگری است که برای رفع عطش و گرمازدگی و آبرسانی به بدن در روزهای گرم تابستان گزینه مناسبی است. یخ در بهشت نعنایی گلوی شما را تازه کرده، احساس خستگی را کاهش می‌دهد و باعث افزایش انرژی شما برای ادامه فعالیت‌های روزانه می‌شود. رسپی تهیه این یخ در بهشت خوشمزه آسان است و شما با کمترین مواد در خانه می‌توانید چند لیوان یخ در بهشت خوش طعم و گوارا با طعم نعنا به سبک یخ در بهشت‌های قدیمی خیابانی تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه یخ در بهشت نعنایی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت نعنایی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لیموترش یا آبلیمو ۳۰۰ گرم (۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار آبلیمو)
برگ نعناع تازه یا پودر نعنا خشک ۱۲ تا ۱۵ عدد (۱ قاشق غذاخوری سرخالی نعنا خشک)
آب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب سرد و تگری ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه
مدت زمان تهیه یخ در بهشت نعنایی: ۱۵ دقیقه
میزان کالری در ۱۰۰ گرم یخ در بهشت نعنایی: حدود ۱۹۵ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت نعنایی

طرز تهیه یخ در بهشت نعنایی

مرحله به مرحله مطابق دستورالعمل زیر عمل نمایید تا یک یخ در بهشت نعنایی عالی و خوش طعم به روش یخ در بهشت‌های بازاری داشته باشید:

مرحله اول: در ابتدا برگ‌های نعناع را بشویید و خشک کنید

برای تهیه این نوشیدنی بهتر است از برگ‌های تازه نعناع استفاده کنید. برگ‌های تازه نعناع عطر نوشیدنی شما را دوچندان خواهند کرد. برگ‌های تازه نعنا را از ساقه آن جدا کرده و در یک ظرف بگذارید تا کاملاً خیس بخورند تا گل و آلودگی‌ها ته نشین شود. سپس برگ‌های نعناع را کاملا آبکشی کنید. برگ‌های شسته شده را داخل آبکش بریزید تا آب آن خارج شده و برگها کاملاً خشک شوند.

مرحله دوم: برگ‌های نعناع را ریز خرد کنید

با استفاده از یک چاقوی تیز یا دستگاه سبزی خردکن برگ‌های نعنا را ریز خرد کنید. نعناع خرد شده را کنار بگذارید. اگر هوس نوشیدنی خنک کرده‌اید، اما برگ نعناع تازه در دسترس ندارید، می‌توانید از یک قاشق سرخالی نعناع خشک برای این مقدار مواد استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه املت قارچ و سبزیجات به چند روش مختلف

مرحله سوم: آب و شکر را با هم ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه یخ در بهشت نعنایی باید در یک ظرف فلزی مانند شیر‌جوش، یک لیوان دسته‌دار فرانسوی آب را با شکر ترکیب کنید. ظرف را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا آب کاملاً به جوش آمده و ذرات شکر در آب حل شوند. شما می‌توانید مرتب این ترکیب را هم بزنید تا سریع‌تر شکر حل شود. ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا ترکیب آب و شکر کاملاً خنک شود.

در صورت تمایل برای خرید سبزی خشک نعناع و شکر به صورت حضوری یا اینترنتی می‌توانید به فروشگاه‌های افق کوروش مراجعه کنید.

مرحله چهارم: آب لیموترش‌ها را بگیرید

با استفاده از دستگاه آب پرتقال گیری یا از طریق فشردن لیمو با دست می‌توانید آب لیموهای تازه را بگیرید. حتما هسته‌های لیمو را از آب آن جدا کنید. در صورت عدم دسترسی به لیموی تازه می‌توانید از سه چهارم لیوان دسته‌دار فرانسوی آبلیمو نیز استفاده کنید.

شما می‌توانید خرید آبلیمو به صورت حضوری یا اینترنتی را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله پنجم: آب لیمو ترش را به شربت اضافه کنید

پس از اینکه شهد یا ترکیب آب و شکر، کاملاً خنک شد باید آب لیمو ترش یا آبلیمو را به آن اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب نمایید.

مرحله ششم: باقیمانده آب را اضافه کنید

به شربت لیمو باید ۴ لیوان آب سرد را اضافه کرد. همه مواد را با استفاده از یک قاشق خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله هفتم: شربت آماده شده را در فریزر قرار دهید

شربت لیمو را فریزر به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا کاملاً حالت یخ‌زدگی پیدا کند. در این مدت چند بار مایه یخ در بهشت را چک کنید. زمانی که اطراف ظرف شروع به برفک زدن یا یخ زدن کرد، ظرف را از فریزر خارج کنید و مواد را همراه با یخ دیواره ظرف به خوبی هم بزنید و مجدد داخل فریزر قرار دهید.

این کار را چند بار تکرار کنید تا یخ در بهشت حالت یخی برفکی و پفکی بگیرد.

مرحله هشتم: یخ در بهشت را داخل ظرف‌های سرو بریزید

در این مرحله شما باید ظرف یخ در بهشت را از فریزر بیرون آورده و یخ در بهشت را در لیوان‌های سرو بریزید.

مرحله آخر: نعناع را به یخ در بهشت اضافه کنید

پس از بیرون آوردن یخ در بهشت از فریزر و ریختن آن در لیوان سرو، زمان اضافه کردن نعناع تازه یا خشک است. نعناع را به یخ در بهشت اضافه کنید و خوب هم بزنید. در آخر چند برش لیموی تازه را داخل یا کنار لیوان‌های سرو قرار دهید. یخ در بهشت نعنایی شما آماده است؛ گوارای وجود!

روش‌های دیگر برای تهیه یخ در بهشت نعنایی

طرز تهیه یخ در بهشت نعنایی به روش های مختلف

در ادامه روش‌های مختلف تهیه یخ در بهشت نعنایی را هم به شما آموزش می‌دهیم:

روش تهیه یخ در بهشت نعنایی با شربت نعنا

برای تهیه یخ در بهشت با شربت نعنا شما می‌توانید به جای درست کردن شهد از نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی شربت نعناع استفاده کنید. اگر می‌خواهید یخ در بهشت شیرینی بیشتری داشته باشد می‌توانید مقداری شکر نیز به شربت خود اضافه کنید.

حتما بخوانید  3 مدل طرز تهیه بستنی چیز کیک خوشمزه در فر و بدون فر

پس از ترکیب کردن همه مواد مانند قبل آن را در فریزر قرار دهید و بعد از یخ زدن در فریزر به صورت تگری سرو و میل کنید. شما حتی می‌توانید از قبل شربت نعنا را در منزل با استفاده از برگ‌های تازه نعناع و رنگ خوراکی نیز تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه شربت نعناع روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

در ضمن شربت عرق نعناع را به روش‌های اینترنتی و حضوری می‌توانید از افق کوروش تهیه کنید.

روش تهیه یخ در بهشت نعنایی به روش سنتی

اگر می‌خواهید با درست کردن یخ در بهشت، خاطرات کودکی را دوباره برای خود زنده کنید، می‌توانید این نوشیدنی را به روش سنتی و قدیمی نیز تهیه نمایید. برای این منظور کافیست در یک ظرف استوانه‌ای فلزی به قطر ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر شربت نعناع را ریخته و آن را در وسط تشتی که پوشیده از یخ است قرار دهید.

حالا مرتب ظرف فلزی خود را حول محور یخ‌ها بچرخانید. پس از گذشت چند دقیقه در دیواره‌های اطراف ظرف لایه‌های نازک یخ یا برفک مشاهده خواهید کرد. یخ را از دیواره‌ها جدا کنید و مجدد داخل ظرف بریزید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا کل شربت کاملاً به شکل یخ پوره شده درآید. در این صورت یخ‌ در بهشت نعنایی شما آماده است.

نکات اضافی در طرز تهیه یخ در بهشت نعنایی

با رعایت نکات زیر طعم و عطر یخ در بهشت نعنایی خود را دو چندان کنید:

  • شما می‌توانید از مقدار کمی شکر در تهیه یخ در بهشت نعنایی استفاده کنید. استفاده کمتر از شکر طعم بهتری به یخ در بهشت می‌دهد.
  • استفاده از لیموی تازه طعم ترشی و عطر خوبی به یخ در بهشت می‌دهد. از طرفی استفاده از لیموی تازه به راحتی می‌تواند عطش شما را در روزهای گرم تابستان کاهش دهد.
  • می‌توانید مقداری عرق نعنا هم روی یخ در بهشت خود بریزید. عرق نعنا را از افق کوروش بخرید؛ اینترنتی یا حضوری.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن یخ در بهشت نعنایی

آیا می‌توان از عرق نعنا برای تهیه این شربت استفاده کرد؟

بله در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق عرق نعنا را به شربت خود اضافه کنید. اگرچه استفاده از نعناع تازه برای غنی کردن طعم یخ در بهشت توصیه می‌شود.

آیا می‌توان از قالب‌های کوچک یخ برای تهیه یخ در بهشت نعنایی استفاده کرد؟

اگر فرصت کافی برای قرار دادن یخ در بهشت داخل فریزر ندارید، می‌توانید در یک مخلوط کن شربت لیمو و برگ‌های نعنا خرد شده را همراه با یخ‌های آماده و مکعبی شکل در دستگاه مخلوط‌کن بریزید، کاملاً مواد را با هم بزنید تا یخ خرد و پوره شود.

برای بهتر شدن رنگ یخ در بهشت نعنایی چه باید کرد؟

اگر دوست دارید نوشیدنی شما خوش رنگ باشد می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی سبز را به یخ در بهشت نعنا خود اضافه کنید.