۳ مدل طرز تهیه پاستا سیب زمینی با مرغ و گیاهی به روش رستورانی

۳ مدل طرز تهیه پاستا سیب زمینی با مرغ و گیاهی به روش رستورانی


20 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پاستا سیب زمینی
فهرست محتوا پنهان

پاستا سیب زمینی یک ترکیب فوق‌العاده خوشمزه از انواع پاستا ایتالیایی است که می‌توانید آن را هم به صورت گیاهی و هم با مرغ تهیه کنید. یک روش منحصربه‌فرد نیز برای درست کردن خمیر پاستای سیب زمینی وجود دارد که می‌توانید آن را با هر نوع سسی که مد نظرتان است سرو کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه پاستا سیب زمینی به ۳ روش مختلف آشنا شوید. همچنین به شما می‌گوییم پاستا گنوچی چطور درست می‌شود.

 

مواد لازم برای تهیه پاستا سیب زمینی گیاهی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
پاستا پنه یا فرم دلخواه ۱۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
هویج ۱ عدد متوسط
ساقه کرفس ۱ عدد
گوجه گیلاسی ۵ عدد
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۲ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه به مقدار دلخواه
جعفری تازه و ساطوری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان رنده شده ۲ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت پاستا سیب زمینی بدون گوشت: ۱ ساعت
میزان کالری در ۱۰۰ گرم پاستا سیب زمینی: حدود ۳۹۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه پاستا با سیب زمینی بدون گوشت

مراحل طرز تهیه پاستا با سیب زمینی

اگر می‌خواهید یک پاستای خوشمزه و وگان درست کنید، پاستای سیب زمینی گیاهی انتخاب مناسبی برای شما است. در ادامه این مقاله می‌توانید با روش تهیه پاستا سیب زمینی گیاهی بدون مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ خرد کردن سبزیجات

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستا سیب زمینی باید پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کنید. هویج و ساقه کرفس را هم بشویید و به صورت نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم؛ تفت دادن سبزیجات

تفت دادن سبزیجات برای تهیه پاستا سیب زمینی

در این مرحله باید مقداری روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا روغن گرم شود. سپس پیاز، ساقه کرفس و هویج را اضافه کنید. مواد را برای حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید تا سبزیجات بپزند.

در صورت تمایل می‌توانید روغن زیتون را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن سیب زمینی و گوجه به سایر سبزیجات

بعد از این که سبزیجات تا حدی پختند، باید سیب زمینی را بشویید و آن را به صورت مکعبی برش دهید. سیب زمینی خرد شده را همراه با گوجه گیلاسی که از وسط نصف شده، به سایر سبزیجات اضافه کنید. مقداری نمک به این ترکیب اضافه کنید و صبر کنید تا سبزیجات تفت بخورند.

برای تهیه نمک به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن آب به سبزیجات پاستا

در این مرحله از طرز تهیه پاستا سیب زمینی باید حدود ۲ لیوان آب داغ به سبزیجات اضافه کنید. سپس درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید و حرارت را زیاد کنید تا آب شروع به جوشیدن کنید. بعد از جوشیدن آب، حرارت گاز را روی شعله متوسط تنظیم و صبر کنید تا سیب زمینی نیم‌پز شود.

حتما بخوانید  ۸ ترفند تمیز کردن انواع مبل + ۱۳ نکته مهم که باید بدانید

مرحله پنجم؛ اضافه کردن پاستا به ترکیب سبزیجات

زمانی که سیب زمینی نیم‌پز شد، پاستا را به سبزیجات اضافه کنید و مواد را به طور مرتب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. هر زمان که احساس کردید مخلوط شما در حال غلیظ شدن است، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. صبر کنید تا پاستا به طور کامل بپزد. سپس مزه آن را بچشید. در صورت نیاز مقداری نمک به پاستا اضافه کنید و صبر کنید تا قوام پاستا به مقدار دلخواه برسد.

مرحله ششم؛ سرو کردن پاستا سیب زمینی

بعد از این که پاستا آماده شد، شعله گاز را خاموش کنید. پنیر پارمسان رنده شده، جعفری خرد شده و فلفل سیاه را به پاستا اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. سپس پاستا را در ظرف دلخواه بریزید. می‌توانید برای تزیین پاستا با سیب زمینی از مقداری پنیر پارمسان رنده شده و جعفری خرد شده استفاده کنید

در صورت تمایل می‌توانید انواع ماکارونی فرمی، اسپاگتی، پنیر پارمسان و فلفل سیاه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه پاستا سیب زمینی با مرغ

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۱ عدد متوسط
ماکارونی فرمی یا اسپاگتی ۱ بسته ۷۰۰ گرمی
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد متوسط
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد کوچک
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا به مقدار لازم
روغن مایع یا زیتون به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه پاستا سیب زمینی با مرغ

مراحل طرز تهیه پاستا سیب زمینی با مرغ

در یکی دیگر از روش‌های درست کردن پاستا سیب زمینی از ترکیب سبزیجات همراه با سینه مرغ خرد شده استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن پاستا سیب زمینی با مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ تفت دادن گوشت مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستا با سیب زمینی سرخ شده و مرغ باید سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کنید. سپس مقداری روغن مایع یا زیتون در ماهیتابه بریزید و تکه‌های مرغ را همراه با فلفل سیاه، پاپریکا، نمک، زردچوبه و پودر سیر خوب سرخ کنید. بعد از این که مرغ‌ها کاملا سرخ شدند، آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید.

در صورت تمایل می‌توانید روغن مایع، گوشت مرغ، پاپریکا، زردچوبه و پودر سیر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ سرخ کردن سیب زمینی

در این مرحله باید سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس سیب زمینی‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و سیب زمینی‌ها را سرخ کنید. بعد از سرخ شدن کامل سیب زمینی‌ها شعله گاز را خاموش کنید و آن‌ها را از تابه خارج کنید.

مرحله سوم؛ سرخ کردن پیاز و فلفل دلمه

بعد از این که مرغ و سیب زمینی را سرخ کردید، حالا نوبت سرخ کردن پیاز است. پیاز را به صورت خلالی یا نگینی خرد و سپس در روغن سرخ کنید. کمی زردچوبه به پیازها اضافه کنید. بعد از این که پیازها سبک شدند، فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.

در صورت تمایل پیاز داغ منجمد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن همه مواد مایه پاستا با هم

در این مرحله از طرز تهیه پاستا با سیب زمینی و مرغ باید مرغ سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده را به ترکیب پیاز و فلفل دلمه‌ای اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کنید. مقداری رب گوجه فرنگی و کمی پاپریکا به مواد بزنید. بعد از ۲ دقیقه نصف لیوان آب به مواد اضافه کنید. درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید و صبر کنید تا ترکیب سیب زمینی و سس پاستا شما غلیظ شود.

در صورت تمایل رب گوجه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  ۳ مدل طرز تهیه قهوه اتریشی (وین اینسپانر و زنجبیلی) به روش کافی شاپ

مرحله پنجم؛ آماده کردن پاستا سیب زمینی با مرغ

در این مرحله طرز تهیه پاستا ایتالیایی با سیب زمینی مقداری آب در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد. کمی نمک، روغن مایع و زردچوبه به آن اضافه کنید. بعد از این که آب شروع به جوشیدن کرد پاستا را اضافه کنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پاستا نرم شود. سپس آن را آبکش کنید.

برای تهیه این پاستا می‌توانید ترکیب مرغ و سیب زمینی را با پاستا آبکش شده ترکیب کنید و در قابلمه بریزید. سپس حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا پاستا آماده شود. در صورت تمایل می‌توانید پاستا را به صورت جداگانه آماده کنید و در انتها ترکیب مایه مرغ و سیب زمینی را روی آن بریزید.

مواد لازم برای تهیه پاستای سیب زمینی به روشی متفاوت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سیب زمینی آبپز ۲ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه پاستای سیب زمینی به روشی دیگر (پاستا گنوچی)

طرز تهیه پاستای سیب زمینی به روشی دیگر

شما می‌توانید با استفاده از سیب زمینی، تخم‌مرغ و آرد خودتان در خانه پاستای سیب زمینی درست کنید، ایتالیایی‌ها به این پاستا «گنوچی» می‌گویند. برای این کار ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بپزید. سپس سیب زمینی‌های داغ را رنده کنید. سیب زمینی رنده شده را با نمک و تخم‌مرغ ترکیب کنید. آرد را کم کم به این مواد اضافه کنید تا جایی که خمیر شما به دست نچسبد.

حالا مقداری از خمیر را بردارید و به صورت استوانه‌ای درآورید. خمیر را در اندازه‌های ۱ سانتی‌متر برش دهید و در آرد بغلتانید. می‌توانید با کمک چنگال به خمیر فرم دهید. سپس همانند پاستاهای آماده، خمیرهای پاستا را برای ۱۰ دقیقه آب بجوشانید و بعد آبکش کنید. می‌توانید این پاستا را همراه با هر سسی که دوست دارید از سس آلفردو و مرغ گرفته تا انواع سس پاستا و سبزیجات مختلف سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

در صورت تمایل آرد و تخم مرغ را از افق کوروش بخرید؛ اینترنتی، تلفنی یا حضوری.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پاستا سیب زمینی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پاستا سیب زمینی

  • در طرز تهیه پاستا سیب زمینی می‌توانید جعفری را حذف کنید و از مقداری پودر آویشن برای معطر شدن پاستا استفاده کنید.
  • در صورتی که به گوجه گیلاسی دسترسی ندارید، می‌توانید برای طرز تهیه پاستا با سیب زمینی از گوجه فرنگی خرد شده نیز استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید مقداری رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی رنده شده به مایه پاستا سیب زمینی اضافه کنید.
  • می‌توانید پاستا سیب زمینی را تا ۲ روز در یخچال نگهداری کنید.
  • برای گرم کردن پاستا سیب زمینی بعد از خارج کردن آن از یخچال باید حدود ۲ قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید و سپس پاستا را روی گاز یا در مایکروویو گرم کنید.
  • در طرز تهیه پاستا با سیب زمینی می‌توانید پاستا سیب زمینی را با گوشت چرخ کرده نیز درست کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید مقداری قارچ خرد شده به پاستا سیب زمینی اضافه کنید. برای تهیه پودر آویشن و قارچ به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • برای تزیین پاستا سیب زمینی می‌توانید از مقداری جعفری خرد شده، برگ ریحان و گوجه گیلاسی خرد شده استفاده کنید.
  • اضافه کردن سیر خام رنده شده به مایه این پاستا طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد.

سوالات متداول

تا چند روز می‌توانم پاستا سیب زمینی را در یخچال نگهداری کنم؟

در صورت تمایل می‌توانید تا ۲ روز پاستا سیب زمینی را در یخچال نگهداری کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

علت شل شدن پاستای سیب زمینی چیست؟

اگر خودتان در خانه پاستا را درست می‌کنید، باید آرد را تا جایی که خمیر پاستا اضافه کنید که خمیر شما به دست نچسبد. سپس آن را به آرد آغشته کنید و در آب جوش بیندازید. اگر مقدار آرد کم باشد و یا آب شما جوش نباشد، پاستا سیب زمینی شل می‌شود.

کالابرگ الکترونیک