طرز تهیه آیس تی هلو به ۲ روش ساده و نعنایی

طرز تهیه آیس تی هلو به ۲ روش ساده و نعنایی


19 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه آیس تی هلو به 2 روش ساده و نعنایی

آیس تی هلو یکی از خوش‌طعم‌ترین انواع چای سرد است که بسیاری از افراد آن را به عنوان یک نوشیدنی خنک تابستانی برای پذیرایی از مهمان‌ها و خنک شدن بدن استفاده می‌کنند. طرز تهیه آیس تی هلو بسیار راحت است و شما می‌توانید این نوشیدنی لذیذ را هم به صورت ساده و هم در ترکیب با لیمو و نعنا آماده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با روش‌های طرز تهیه چای سرد هلو آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد درست کردن آیس تی هلو خوش طعم خانگی پاسخ خواهیم داد.

 

مواد لازم برای تهیه آیس تی هلو ساده (برای ۱۰ نفر)

  • هلو رسیده: ۲ عدد
  • چای سیاه: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه
مدت زمان پخت: ۲۰ دقیقه
کالری هر لیوان آیس تی هلو: ۸۷ کالری

مراحل طرز تهیه آیس تی هلو ساده

مراحل طرز تهیه آیس تی هلو ساده

برای درست کردن آیس تی هلو می‌توانید از انواع گیاهان و طعم‌دهنده‌های مختلف استفاده کنید. اما حقیقت این است که هلو آن قدر معطر و خوش طعم است که در ترکیب با چای سیاه به یک نوشیدنی فوق‌العاده لذیذ تبدیل می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن آیس تی هلو ساده آشنا شوید.

مرحله اول؛ خرد کردن هلو

در اولین مرحله از طرز تهیه چای سرد هلو باید هلوها را بشویید و هسته آن را جدا کنید. حال با استفاده از یک چاقوی تیز هلوها را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید.

مرحله دوم؛ جوشاندن هلو

بعد از خرد کردن هلوها در این مرحله از طرز تهیه آیس تی هلو باید شکر، آب و هلوهای خرد شده را در یک قابلمه بریزید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و با پشت قاشق چوبی هلوها را هم بزنید و فشار دهید تا له شوند. بعد از این که شکر در آب حل شود و هلوها نرم شدند، شعله گاز را خاموش کنید و درب قابلمه را برای ۳۰ دقیقه روی آن بگذارید تا عصاره هلوها کاملاً در شربت حل شود.

حتما بخوانید  آموزش ۶ مدل ماسک ماست و نشاسته با اثراتی مثل بوتاکس پوست

مرحله سوم؛ آماده کردن چای سرد هلو

آماده کردن چای سرد هلو

در این فرصت باید به سراغ آماده کردن چای سرد هلو بروید. ابتدا آب را جوش بیاورید و سپس طبق روال همیشگی چای را در قوری بریزید و بعد اجازه دهید چای شما چند دقیقه با بخار کتری دم بکشد.

مرحله چهارم؛ خنک کردن آیس تی

بعد از این که چای دم کشید، باید آن را فیلتر کنید و سپس داخل پارچ بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک شود. در این مرحله باید از چای صاف‌کن استفاده کنید تا برگ‌های چای به پارچ منتقل نشود.

مرحله پنجم؛ رد کردن شربت هلو از صافی

رد کردن شربت هلو از صافی

در این مرحله از طرز تهیه چای سرد هلو باید شربت هلو را از یک صافی رد کنید تا پوست و ذرات درشت باقی مانده در شربت فیلتر شود.

مرحله ششم؛ اضافه کردن شربت به چای سرد هلو

حالا شربت فیلتر شده هلو را به چای سرد اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. چند تکه یخ داخل آیس تی بیندازید و در صورت تمایل چند تکه هلوی خرد شده نیز به آن اضافه کنید. آیس تی هلوی شما آماده است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه آیس تی هلو با طعم لیمو و نعنا

  • هلو رسیده: ۳ عدد
  • شکر: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب لیمو ترش تازه: ۲ قاشق چای‌خوری
  • آب: ۸ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • چای سیاه: ۱/۵ قاشق غذاخوری
  • نعنا تازه: چند شاخه
  • یخ: به مقدار لازم

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه
مدت زمان پخت: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه چای سرد هلو و لیمو

طرز تهیه آیس تی هلو با نعنا و لیمو

لیمو عطر فوق‌العاده‌ای به چای سرد هلو می‌بخشد و موجب افزایش طراوت نوشیدنی تابستانی شما می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن چای سرد هلو و لیمو آشنا شوید.

مرحله اول؛ میکس کردن مواد آیس تی هلو

در این مرحله از طرز تهیه آیس تی هلو با لیمو باید هلوها را بشویید و هسته آن را جدا کنید. سپس آن را همراه با شکر، آب لیمو ترش تازه و ۱ لیوان آب در مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس کنید.

مرحله دوم؛ جوشاندن شربت آیس تی

جوشاندن شربت آیس تی هلو

بعد از این که همه مواد آیس تی را با هم مخلوط کردید، آن را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از جوش آمدن شربت آیس تی به مدت ۳۰ ثانیه، شعله گاز را خاموش کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم؛ رد کردن شربت از صافی

در این مرحله باید بررسی کنید که شربت شما کاملاً صاف و یکدست شده یا خیر. در صورتی که شربت یکدست نیست باید آن را از یک صافی رد کنید تا ذرات درشت و میکس نشده هلو از شربت جدا شود.

مرحله چهارم؛ آماده کردن چای

آماده کردن چای سرد هلو با لیمو و نعنا

حالا نوبت درست کردن چای است. برای تهیه چای باید ابتدا آب را بجوشانید. سپس چای را در قوری بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. طبق روال همیشه قوری را روی کتری بگذارید و صبر کنید تا چای به خوبی دم بکشد. اگر از چای کیسه‌ای استفاده می‌کنید، تنها ۲ دقیقه زمان برای دم کشیدن چای کافی است.

حتما بخوانید  طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی با مرغ یا گوشت

مرحله پنجم؛ ترکیب کردن چای با شربت

بعد از این که چای آماده شد، آن را با چای صاف‌کن فیلتر کنید و در پارچ بریزید. حالا شربت هلو را که از قبل آماده کرده بودید، به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. پارچ را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا چای سرد شما کاملاً خنک شود.

مرحله ششم؛ سرو کردن آیس تی هلو

موقع سرو کردن آیس تی هلو با لیمو و نعنا باید مقداری یخ در لیوان بیندازید و چند برگ نعنا روی آن قرار دهید. سپس چای را در لیوان بریزید و سرو کنید. اضافه کردن ورقه‌های نازک هلو و لیمو ترش تازه نیز طعم بی‌نظیری به این چای می‌بخشد و ظاهر آن را جذاب‌تر می‌کند.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه آیس تی هلو

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه آیس تی هلو

  • چای سرد یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها است که گفته می‌شود قدیمی‌ترین دستور تهیه آن به سال ۱۸۷۹ بازمی‌گردد.
  • برای تهیه آیس تی هلو می‌توانید به هر میزانی که دوست دارید از چای استفاده کنید. هر چقدر میزان چای بیشتر باشد، طعم آیس تی شما قوی‌تر و تلخ‌تر خواهد شد.
  • برای تهیه آیس تی هلو می‌توانید به جای چای سیاه از چای سبز یا هر نوع چای دیگری که دوست دارید نیز استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید چای سرد هلو را تا ۵ روز در یخچال نگهداری کنید.
  • اگر در طرز تهیه آیس تی هلو از کمپوت هلو استفاده می‌کنید، بهتر است شکر را حذف کنید و یا از مقدار شکر کمتری استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه آیس تی هلو از آب هلوی خانگی یا آماده نیز استفاده کنید. برای این کار باید چای را آماده کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس آن را با آب هلو ترکیب کنید و با چند عدد یخ میل کنید.
  • اضافه کردن پوست لیموی رنده شده در چای سرد هلو طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد. برای این کار باید تنها بخش رنگی پوست لیمو را با چاقو جدا کنید و داخل شربت هلو بریزید.
  • برای جذاب‌تر شدن آیس تی هلو می‌توانید از تکه‌های هلوی منجمد شده به جای یخ در نوشیدنی خود استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید شربت هلو را درست کنید و در یک شیشه داخل یخچال نگهداری کنید و هر زمان که دلتان خواست آن را با چای خنک شده ترکیب نمایید و یک آیس تی هلوی خانگی و خوشمزه آماده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع موهیتو با سودا و بدون سودا

سوالات متداول

مدت زمان نگهداری آیس تی هلو چقدر است؟

در صورت تمایل می‌توانید چای سرد هلو را تا ۵ روز در یخچال نگهداری کنید.

برای تهیه آیس تی هلو خوش طعم خانگی از چه طعم‌دهنده‌هایی استفاده می‌شود؟

برای خوش طعم شدن آیس تی هلو می‌توانید از مقداری آب لیمو ترش، پوست لیموی رنده شده و برگ نعنای تازه استفاده کنید.

 

منابع: minimalistbaker، cubesnjuliennes

 

کالابرگ الکترونیک