۲ طرز تهیه رولت انار خوشمزه خامه ای و ژله ای به سبک قنادی

۲ طرز تهیه رولت انار خوشمزه خامه ای و ژله ای به سبک قنادی


17 مهر 1402 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه رولت انار خوشمزه خامه ای و ژله ای به سبک قنادی
فهرست محتوا پنهان

رولت انار یکی از شیک‌ترین شیرینی‌های یلدایی و پذیرایی از مهمان‌ها در روزهای پاییزی و زمستانی است. اگر با فوت و فن‌های درست کردن این کیک رولت آشنا باشید نحوه درست کردن رولت انار بسیار ساده است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه رولت انار بسیار خوشمزه در خانه به ۲ روش مختلف آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی رولت انار (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد سفید ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۴ عدد
پودر قند ۱۰۰ گرم
کره آب شده ۴۰ گرم
عصاره وانیل ۱ و نیم قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای تهیه کرم مخصوص رولت انار

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انار دانه شده ۱ عدد
پودر قند ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خامه قنادی شیرین و منجمد ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم

 

مدت زمان آماده سازی مواد رولت: ۴۰ دقیقه
مدت زمان پخت رولت انار: ۱۵ دقیقه
میزان کالری در ۱۲۵ گرم رولت انار: حدود ۳۳۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه رولت انار خامه ای به سبک قنادی

مراحل طرز تهیه رولت انار

اگر دوست دارید برای پاییز و زمستان امسال یک دسر خوشمزه و متفاوت را درست کنید، پیشنهاد ما رولت انار خامه ای است. در ادامه می‌توانید با مراحل آموزش کامل طرز تهیه رولت انار به سبک قنادی آشنا شوید.

مرحله اول؛ فر را روشن و قالب کیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه رولت انار باید فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس کف قالب مورد نظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید و مقداری سطح آن را چرب کنید. بهتر است برای تهیه کیک رولت از قالب مستطیل استفاده کنید.

مرحله دوم؛ تخم مرغ و پودر قند را با همزن میکس کنید

در این مرحله باید تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بریزید و برای ۵ دقیقه با همزن برقی مخلوط کنید تا کاملا یکدست و کرمی رنگ شوند. سپس پودر قند را اضافه کنید و به آرامی به ترکیب تخم مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست و صاف شوند.

می‌توانید تخم مرغ و قند را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ خمیر رولت انار را آماده کنید

بعد از ترکیب کردن تخم مرغ و پودر قند، باید همزن را روی دور کند تنظیم کنید، سپس عصاره وانیل، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با سایر مواد ترکیب کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.

برای تهیه آرد و نمک به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله چهارم؛ کیک رولت را در فر بپزید

در این مرحله از طرز تهیه رولت انار باید مایه کیکی رولت را در قالب بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید. بهتر است قالب را طوری انتخاب کنید که مایه کیک به صورت لایه‌ای نه چندان نازک در آن پخش شود. قالب را در فر قرار دهید و برای مدت ۱۱ تا ۱۴ دقیقه صبر کنید. سپس با یک خلال دندان کیک را تست کنید و اگر کیک به خلال دندان نچسبید، قالب را از فر خارج کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ماکارونی با مرغ ریش ریش و ته دیگ سیب زمینی لذیذ

مرحله پنجم؛ کیک را از قالب خارج کنید

بعد از این که کیک پخت، باید روی سطح پیشخوان یک کاغذ روغنی قرار دهید و روی آن مقداری پودر قند بریزید تا کیک شما به سطح مورد نظر نچسبد. سپس با یک چاقو لبه‌های کیک را از قالب جدا کنید و آن را روی کاغذ روغنی برگردانید.

مرحله ششم؛ یک حوله روی کیک قرار دهید

در این مرحله از طرز تهیه رولت انار برای شب یلدا باید با کمک یک چاقو قسمت‌های خشک و سوخته کیک را به آرامی بتراشید. سپس صبر کنید تا کیک خنک شود. در این مرحله یک حوله تمیز روی کیک قرار دهید تا کیک شما خشک نشود. برای جلوگیری از چسبیدن حوله به کیک مقداری آرد یا پودر قند روی کیک بریزید و سپس حوله را روی آن قرار دهید.

مرحله هفتم؛ کرم میانی رولت انار را آماده کنید

کرم میانی رولت انار را آماده کنید

بعد از این که کیک کاملا خنک شد، حوله را از روی آن بردارید. در این مرحله از آموزش دستور پخت کیک رولت انار باید پنیر ماسکارپونه و خامه قنادی را با مقداری پودر قند در یک کاسه بریزید و خوب با همزن ترکیب کنید. مواد را آنقدر با همزن بزنید تا سبک شوند.

می‌توانید انواع پنیر خامه‌ای و خامه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هشتم؛ مواد میانی رولت انار را روی کیک بمالید

در این مرحله از نحوه درست کردن رولت انار باید یک لایه ضخیم از مخلوط پنیر و خامه را روی کیک بمالید. سپس دانه‌های انار را روی آن بریزید.

مرحله نهم؛ کیک را رول کنید

کیک رولت انار را رول کنید

به آرامی و با کمک دو دست کیک را رول کنید. بهتر است از کاغذ برای رول کردن کیک کمک بگیرید. در صورت تمایل می‌توانید قبل از رول کردن کیک مقداری پودر نارگیل و پودر قند وسط کیک بریزید و بعد آن را رول کنید.

مرحله دهم؛ رولت انار را سرو کنید

بعد از رول کردن رولت انار مقداری از ترکیب خامه و پنیر را روی سطح کیک بمالید. سپس کیک را با دانه‌های انار و پودر نارگیل تزیین کنید. موقع برش دادن رولت انار بهتر است آن را در اندازه متوسط برش بزنید. این رولت بهتر است به صورت تازه سرو شود. در صورتی که قصد دارید بعدا آن را میل کنید، باید رولت را در یک ظرف دربسته قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم برای تهیه مواد میانی رولت انار (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب انار طبیعی ۱ و ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب جوش ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر ژلاتین ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری
گلاب ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری
خامه قنادی ۳۰۰ گرم

 

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی رولت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱۰۰ گرم
کره ذوب شده ۴۰ گرم
آب جوش ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
آرد سفید ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر ۳/۴ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۸ قاشق چای‌خوری
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
پودر قند و انار دانه شده به مقدار لازم (برای تزیین)

 

مراحل طرز تهیه رولت انار با ژله و خامه

مراحل طرز تهیه رولت انار با ژله و خامه

برای درست کردن رولت انار می‌توانید از تکه‌های ژله و خامه به عنوان مواد میانی رولت استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه رولت انار با ژله و خامه آشنا شوید.

مرحله اول؛ ژله میانی رولت انار را آماده کنید

برای تهیه رولت انار ابتدا باید ژلاتین را با آب انار ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس ۱/۴ لیوان آب جوش به این ترکیب اضافه کنید و آن را روی بخار غیرمستقیم کتری قرار دهید تا ژلاتین کاملا به روش بن ماری در آب انار و آب حل شود. زمانی که ژلاتین حل شد، گلاب را اضافه کنید.

برای تهیه انواع آبمیوه مثل آب انار، پودر ژله و لاتین و گلاب به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله دوم؛ ژله را در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید

ژله رولت انار را در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید

بعد از آماده کردن ژله انار باید یک قالب مستطیلی شکل را با کمی روغن مایع چرب کنید و ژله را در آن بریزید. سپس قالب را برای حدود ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت قالب را خارج کرده و ژله‌ها را به صورت مکعب‌های هم اندازه برش دهید و دوباره در یخچال قرار دهید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه سس قارچ رستورانی برای استیک، ساندویچ و سیب زمینی

می‌توانید روغن مایع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ زرده تخم مرغ، شکر، کره وانیل را ترکیب کنید

برای درست کردن کیک اسفنجی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و یک قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا کنید. سفیده‌ها را کنار بگذارید. زرده‌ها و شکر را ترکیب کنید و برای ۵ دقیقه با همزن بزنید. ۲ قاشق آب جوش را با کره ترکیب کنید تا کره ذوب شود. سپس آن را همراه با وانیل به سایر مواد کیک اضافه کنید.

می‌توانید شکر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ مواد خشک و سفیده تخم مرغ‌ها را به سایر مواد اضافه کنید

در این مرحله از دستور پخت رولت انار باید آرد سفید، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید و با سایر مواد کیک ترکیب کنید. مواد را در کاسه با لیسک به شکل دورانی هم بزنید. سپس در یک کاسه جداگانه سفیده‌های تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کنند. سپس آن را طی چند مرحله به مایه کیک اسفنجی رولت اضافه کنید و با لیسک مایه کیک را به شکل دورانی هم بزنید.

مرحله پنجم؛ کیک اسفنجی را در فر بپزید

در این مرحله باید مایه کیک را در قالب مورد نظر بریزید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. زمانی که کیک پخت، آن را از فر خارج کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله ششم؛ کیک را رول کنید تا برای تهیه رولت آماده شود

بعد از آماده شدن کیک اسفنجی باید یک کاغذ روغنی روی میز آشپزخانه قرار دهید و کمی پودر قند روی آن بریزید. کیک را روی کاغذ روغنی برگردانید. کیک را با کمک کاغذ روغنی رول کنید و سپس دور تا دور آن را با چاقو ببرید تا کاملا صاف و یکدست شود. برای ۲ دقیقه کیک را به همین حالت نگه دارد و سپس دوباره آن را باز کنید.

مرحله هفتم؛ خامه را برای داخل رولت آماده کنید

در این مرحله باید خامه قنادی را از فریزر خارج کنید و کمی صبر کنید تا یخ آن باز شود. سپس آن را برای ۵ تا ۶ دقیقه با دور تند همزن ترکیب کنید تا فرم بگیرد.

مرحله هشتم؛ رولت انار را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه رولت انار باید کیک اسفنجی را پهن کنید یک لایه خامه فرم گرفته روی آن بریزید و با قاشق خوب مواد را روی سطح کیک پهن کنید. ژله‌های مکعبی را به صورت خطی در نزدیکی لبه کیک بچینید و سپس کیک را رول کنید تا ژله‌ها در قیمت میانی کیک قرار بگیرند. در مرحله آخر رولت انار را از عرض برش بزنید و سرو کنید.

برای تزیین این رولت انار خوشمزه می‌توانید از پودر قند الک شده، دانه‌های انار و مقداری ژله خرد شده استفاده کنید. رولت انار را به صورت تازه سرو کنید یا در صورتی که می‌خواهید برای چند روز در یخچال نگه دارید از ظرف دربسته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک انار در فر و بدون فر

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه رولت انار

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه رولت انار

  • در طرز تهیه رولت انار باید از قالب مستطیلی شکل استفاده کنید.
  • برای تزیین رولت انار می‌توانید به جای خامه فقط از پودر قند الک شده نیز استفاده کنید.
  • برای خوش‌طعم شدن مواد میانی رولت انار می‌توانید مقداری سس انار را با خامه و پنیر ماسکارپونه ترکیب کنید.
  • یک روش جالب برای تزیین رولت انار خانگی این است که ژله انار را به صورت لایه نسبتا نازک آماده کنید. سپس آن را با چاقو یا قالب‌های کوچک برش دهید و از تکه‌های ژله برای تزیین روی رولت استفاده کنید.
  • برای این که رولت شما بعد از رول کردن باز نشود، می‌توانید آن را با فویل بپوشانید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید. سپس موقع سرو کردن کیک، آن را از فویل خارج کنید و به روش دلخواه تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت خامه ای به روش قنادی

سوالات متداول

آیا می‌توان برای تهیه رولت انار به جای پودر قند از شکر استفاده کرد؟

برای تهیه رولت انار و کرم میانی آن بهتر است از پودر قند استفاده کنید، اما در صورتی که به پودر قند دسترسی ندارید می‌توانید از شکر نیز استفاده کنید، در این صورت شکر دانه ریز استفاده کنید یا شکر را آسیاب کنید تا بافت آن نرم شود.

بهترین راهکار برای تزیین رولت انار چیست؟

برای تزیین رولت انار می‌توانید از خامه، پودر قند الک شده و مقداری انار دانه شده استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک