۲ طرز تهیه انار گلاسه ساده و ژله ای به روش کافی شاپی

۲ طرز تهیه انار گلاسه ساده و ژله ای به روش کافی شاپی


2 آذر 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه انار گلاسه ساده و ژله ای به روش کافی شاپی

انار گلاسه با طعم ترش و شیرین و خوشمزه‌ای که دارد، یکی از بهترین نوشیدنی‌های مجلسی یلدایی است که می‌توانید آن را برای پذیرایی از مهمان‌ها در شب چله و مناسبت‌های دیگر آماده کنید. اما گلاسه مخصوص انار چطور آماده می‌شود و برای درست کردن این نوشیدنی کافی شاپی از چه موادی استفاده کنیم؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید طرز تهیه انار گلاسه خانگی به روش کافی شاپی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه انار گلاسه (۲ لیوان) 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب انار طبیعی ۱ تا ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
بستنی ۶ اسکوپ
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
ترشک انار ۲ قاشق غذاخوری
لواشک انار ۲ تکه
دانه انار ۱ قاشق مرباخوری
پودر گلپر به مقدار دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد گلاسه انار: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه انار گلاسه (روش اول)

مراحل طرز تهیه انار گلاسه

اگر عاشق طعم نوشیدنی‌های ترش‌مزه هستید و دوست دارید یک انار گلاسه حرفه‌ای در خانه درست کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول؛ بستنی را در لیوان‌ها بریزید

در اولین مرحله از طرز تهیه انار گلاسه خانگی باید ۲ لیوان برای تهیه نوشیدنی تهیه کنید و در هر لیوان ۳ اسکوپ بستنی بریزید. می‌توانید برای تهیه این انار گلاسه از بستنی آلبالو، بستنی توت فرنگی یا بستنی انار استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع بستنی را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ سایر ترکیبات انار گلاسه را روی بستنی‌ بریزید

در این مرحله باید ابتدا مقداری انار دانه شده روی بستنی‌ها بریزید و در ادامه در هر لیوان ۱ قاشق رب انار (طرز تهیه رب انار) و ۱ قاشق ترشک انار بریزید. در هر لیوان یک تکه لواشک انار به مقدار دلخواه قرار دهید. آب انار را هم به اندازه مساوی در هر دو لیوان بریزید. چند دانه انار برای تزیین انار گلاسه روی آن بریزید. در انتها پیشنهاد می‌شود کمی گلپر به نوشیدنی اضافه کنید.

می‌توانید انواع آبمیوه مثل آب انار، رب انار، لواشک و گلپر را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه گلاسه انار

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر ژله انار ۱ بسته
دانه انار ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب انار طبیعی ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بستنی وانیلی ۴ اسکوپ
حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خورش لوبیا چیتی به 2 روش با گوشت و بدون گوشت

 

مراحل طرز تهیه انار گلاسه (روش دوم)

مراحل طرز تهیه انار گلاسه

برای تهیه انار گلاسه از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. اضافه کردن ژله به این نوشیدنی طعم بی‌نظیری می‌بخشد. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه نوشیدنی گلاسه انار با پودر ژله آشنا شوید.

مرحله اول؛ پودر ژله را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه گلاسه مخصوص انار باید پودر ژله را آماده کنید. برای این کار پودر ژله را در یک ظرف بریزید و با ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار آب جوش ترکیب کنید. ژله را هم بزنید تا کاملا در آب حل شود. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

در صورت تمایل می‌توانید پودر ژله را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ لایه ژله‌ای دسر را آماده کنید

در این مرحله باید مقداری انار در لیوان‌های نوشیدنی بریزید و سپس کمی مایع ژله به آن اضافه کنید. مقدار ژله باید به اندازه‌ای باشد که کاملا روی انارها را بپوشاند. در ادامه لیوان‌ها را در یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد و سفت شود. بعد از این که ژله کمی سفت شد، چند قاشق دیگر ژله به آن اضافه کنید تا انارها به طور کامل با ژله پوشیده شوند.

مرحله سوم؛ انار گلاسه را سرو کنید

بعد از این که ژله کاملا سفت شد، ادامه تهیه انار گلاسه را انجام دهید. یک اسکوپ بستنی با طعم دلخواه روی ژله‌ها بریزید و بعد آب انار طبیعی را اضافه کنید. انار گلاسه شما آماده است و می‌توانید از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه انار گلاسه

  • برای تهیه انار گلاسه بهتر است از آب انار طبیعی خانگی (خواص آب انار) استفاده کنید، اما اگر به آب انار تازه دسترسی ندارید می‌توانید از آب انارهای بسته‌بندی شده نیز استفاده کنید.
  • اضافه کردن گلپر به انار گلاسه طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد و به متعادل کردن طبع این نوشیدنی نیز کمک می‌کند. اما اگر از عطر و طعم گلپر خوشتان نمی‌آید می‌توانید مقداری آویشن به نوشیدنی خود اضافه کنید.
  • برای تهیه آب انار می‌توانید از آبمیوه گیری استفاده کنید، اما اگر آبمیوه گیری شما برای تهیه آب انار مناسب نیست، می‌توانید انار را با مخلوط کن میکس کنید و بعد از صافی رد کنید تا دانه‌های انار فیلتر شوند.
  • انار گلاسه چیست؟ انار گلاسه یک نوشیدنی خنک و ترش مزه با آب انار، بستنی و مقداری رب انار است که می‌توانید در روزهای گرم تابستانی یا برای نوشیدنی پذیرایی شب یلدا میل کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.
  • برای تهیه انار گلاسه می‌توانید از هر نوع بستنی که در دسترس دارید استفاده کنید، اما بهتر است بستنی شما سفید یا قرمز رنگ باشد.
  • برای تزیین انار گلاسه و همچنین متعادل شدن طعم آن می‌توانید از مقداری سس توت فرنگی در این نوشیدنی استفاده کنید.
  • اضافه کردن لواشک و ترشک به انار گلاسه کاملا اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از لواشک با هر طعمی در انار گلاسه استفاده کنید.
  • در طرز تهیه انار گلاسه یلدایی می‌توانید از مقداری مغز گردوی خرد شده و همچنین خلال پسته و بادام استفاده کنید. برای تهیه مغز گردو، خلال پسته و خلال بادام به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • از مهم‌ترین خواص انار گلاسه می‌توان به تامین ویتامین C مورد نیاز بدن، پیشگیری از سرطان، جلوگیری از بیماری آلزایمر، بهبود هضم غذا، درمان آرتروز، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و همچنین تنظیم فشار خون بالا اشاره کرد.
  • برای تهیه انار گلاسه می‌توانید بنا به ذائقه خودتان از رب انار ترش یا شیرین استفاده کنید.
  • می‌توانید مقدار بستنی انار گلاسه را مطابق با سلیقه خودتان کم یا زیادتر کنید. هر چقدر مقدار بستنی بیشتر باشد، انار گلاسه شما شیرین‌تر می‌شود.
  • اضافه کردن برگه زردآلو و قیسی طعم بی‌نظیری به انار گلاسه می‌بخشد. می‌توانید قیسی را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برای تزیین انار گلاسه می‌توانید از مقداری خامه فرم گرفته استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه گلاسه انار مقداری ژله انار را به صورت جداگانه آماده کنید و بعد چند قاشق از آن را در انار گلاسه بریزید. این کار هم طعم بهتری به انار گلاسه می‌بخشد و هم ظاهر آن را جذاب‌تر می‌کند.
  • برای تهیه انار گلاسه با شیر باید از ۱ عدد انار دانه شده، بستنی، شیر و کمی سس شکلات استفاده کنید. برای شروع بستنی وانیلی (طرز تهیه بستنی وانیلی) و شیر را در مخلوط‌کن میکس کنید و بعد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و دانه‌های انار را اضافه کنید. در انتها مقداری سس شکلات روی نوشیدنی بریزید و از طعم این انار گلاسه لذت ببرید. برای تهیه شیر و سس شکلات به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.
حتما بخوانید  طرز تهیه مسقطی انار خوشمزه و کشدار به روشی ساده

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن انار گلاسه

فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن انار گلاسه

چه کار کنیم انار گلاسه شیرین‌تر شود؟

اضافه کردن بستنی موجب شیرین شدن انار گلاسه می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید برای شیرین شدن این نوشیدنی از مقدار بستنی بیشتری استفاده کنید.

بهترین چاشنی برای طعم دادن به انار گلاسه چیست؟

برای مزه‌دار کردن انار گلاسه و متعادل کردن طبع آن می‌توانید مقداری پودر گلپر یا آویشن به آن اضافه کنید.

 

کالابرگ الکترونیک