۳ طرز تهیه میلک شیک انار کافی شاپی با بستنی، خامه و رژیمی

۳ طرز تهیه میلک شیک انار کافی شاپی با بستنی، خامه و رژیمی


2 آذر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 طرز تهیه میلک شیک انار کافی شاپی با بستنی، خامه و رژیمی

میلک شیک انار یکی از شیک‌ترین نوشیدنی‌های مجلسی و جزو نوشیدنی‌های پرطرفدار شب یلدا است. هر چند معمولا خیلی‌ها انواع میلک شیک را در کافه می‌نوشند ولی درست کردن میلک شیک در خانه نه تنها اصلا کار سختی نیست، بلکه با تهیه آن متوجه می‌شوید که هم نوشیدنی‌تان کیفیت بالاتری خواهد داشت و هم هزینه‌ آن بسیار کمتر خواهد شد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه میلک شیک انار به ۳ روش مختلف و نکات تهیه آن را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک انار با بستنی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انار دانه شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بستنی وانیلی ۲۰۰ گرم
شیر ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عسل یا شکر ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان موردنیاز برای تهیه میلک شیک انار با بستنی: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه میلک شیک انار برای شب یلدا

مراحل طرز تهیه میلک شیک انار برای شب یلدا

میلک شیک انار با ترکیب بستنی به روش خانگی و کیفیت کافی شاپی را می‌توانید به عنوان یکی از نوشیدنی‌های محبوب برای شب یلدا تهیه و سرو کنید. جزییات روش تهیه این میلک شیک خوشمزه را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: مواد میلک شیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک انار، انار را دانه کنید (روش‌های دانه کردن انار) و در یک ظرف دربسته به مدت حداقل ۱۰ دقیقه در فریزر بگذارید. هر چه انار بیشتر در فریزر باشد، بافت میلک شیک شما غلیظ می‌شود. می‌توانید از شب قبل، انارها را دانه کنید و در فریزر قرار دهید. شیر را هم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل در فریزر بگذارید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع شیر را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: مواد میلک شیک انار را با هم میکس و سرو کنید

بعد از سرد و یخی شدن انار و شیر، آنها را در مخلوط‌کن بریزید و بزنید تا کاملا دانه‌های انار، خرد و له شوند. سپس بستنی وانیلی (طرز تهیه بستنی وانیلی) و عسل یا شکر را اضافه کنید و صبر کنید تا بافت یکدستی پیدا کنند. میلک شیک انار که آماده شد، آن را در لیوان‌های بلند بریزید و روی آنها را با دانه‌های انار، برش‌های میوه، یا اسکوپ‌های بستنی تزیین و سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۳ مدل دسر بیسکویتی با بیسکویت کرمدار به روش یخچالی

برای خرید انواع بستنی، ‍شکر و عسل می‌‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک انار با خامه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انار دانه شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب انار ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خامه ۲ قاشق غذاخوری
عسل یا شکر ۳ قاشق غذاخوری (یا به مقدار دلخواه)

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ الی ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای تهیه میلک شیک انار با خامه: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه میلک شیک انار با خامه برای مهمانی

مراحل طرز تهیه میلک شیک انار با خامه برای مهمانی

در این روش درست کردن میلک شیک انار برای روزها و شب‌های پاییزی، از خامه برای بافت سفت‌تر میلک شیک استفاده می‌شود و کالری آن هم طبعا بالاتر است. در ادامه جزییات و مراحل تهیه این میلک شیک انار مجلسی را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد میلک شیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک انار، انارها را دانه کنید و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید. می‌توانید آب انار را هم خودتان در خانه بگیرید، در غیر این صورت از آب انارهای آماده استفاده کنید. بهتر است آب انار را هم از قبل در فریزر گذاشته باشید.

انواع آبمیوه‌های مختلف تازه مثل آب انار را از فروشگاه‌های افق کوروش به صورت خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

مرحله دوم: میلک شیک انار را میکس و سرو کنید

در ادامه، آب انار و دانه‌های انار را در مخلوط کن بریزید و بزنید تا کاملا با هم میکس شوند. دانه‌های انار باید له شوند. سپس خامه و شکر یا عسل را اضافه کنید و دوباره مواد میلک شیک را هم بزنید. میلک شیک انار که آماده شد، آن را در لیوان‌های بلند بریزید و روی آن را با خامه فرم گرفته، چند دانه انار و انواع مغزها تزیین و سرو کنید.

برای خرید خامه و مغزهای مختلف مثل بادام هندی، پسته، گردو و … می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک انار با ماست و شیر گیاهی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیر بادام (یا هر شیر گیاهی دلخواه) نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
ماست یونانی ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
دانه انار ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر دارچین یا زنجبیل ۱/۳ قاشق چای‌خوری
شکلات خرد شده یا چیپسی به مقدار دلخواه (برای تزیین)

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان موردنیاز برای تهیه میلک شیک رژیمی: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه میلک شیک انار رژیمی

مراحل طرز تهیه میلک شیک انار رژیمی

در این روش می‌توانید از شیر‌های گیاهی مثل شیر سویا، شیر بادام، شیر نارگیل و … (روش تهیه شیر گیاهی) برای تهیه میلک شیک انار استفاده کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه این میلک شیک خوشمزه را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد میلک شیک را آماده کنید

در ابتدا برای طرز تهیه میلک شیک انار خانگی، دانه‌های انار، شیر گیاهی و ماست را به مدت حداقل ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا کمی یخ بزنند و سرد شوند. سپس شیر، دانه‌های انار و ماست را در مخلوط‌کن بریزید و مواد را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بزنید تا کاملا با هم میکس شوند.

حتما بخوانید  بهترین راهکارها و مواد غذایی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان

برای خرید انواع ماست می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: میلک شیک انار را سرو کنید

در این مرحله، مقداری پودر دارچین یا زنجبیل را با مایه میلک شیک میکس کنید. در صورت تمایل از شیرین‌کننده‌هایی مثل شکر یا عسل هم می‌توانید استفاده کنید. میلک شیک انار را در لیوان‌های سرو بریزید و روی آنها شکلات تخته‌ای رنده شده یا شکلات چیپسی بریزید و بعد از تزیین، نوشیدنی‌تان را میل کنید. نوش جان!

برای خرید پودر دارچین، پودر زنجبیل و شکلات می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

نکات طرز تهیه میلک شیک انار خانگی با کیفیت کافی شاپی

نکات طرز تهیه میلک شیک انار خانگی با کیفیت کافی شاپی

  • میزان غلظت میلک شیک، کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. برای داشتن میلک شیک انار رقیق‌تر، میزان شیر را بیشتر در نظر بگیرید و اگر می‌خواهید نوشیدنی‌تان غلیظ‌تر شود، مقدار خامه یا بستنی را بیشتر کنید.
  • از بستنی‌ با طعم‌های مختلف میوه یا بستنی شکلاتی می‌توانید برای تهیه میلک شیک انار استفاده کنید ولی متداول‌ترین نوع بستنی برای درست کردن میلک شیک، بستنی انار است.
  • برای تهیه میلک شیک انار برای یلدا یا دیگر مناسبت‌ها، از انواع مغزها مثل مغز بادام هندی، بادام زمینی، فندق، نارگیل، پسته و … می‌توانید در مواد میلک شیک یا روی آن برای تزیین استفاده کنید.
  • به عنوان شیرین‌کننده می‌توانید از عسل یا شکر در تهیه میلک شیک انار استفاده کنید. اگر انارهایتان شیرین است، می‌توانید شیرین کننده‌ها را از دستور تهیه میلک شیک انار، حذف یا میزان آن را کمتر کنید.
  • برای خوش‌عطر شدن میلک شیک انار می‌توانید از پودر دارچین، هل آسیاب شده یا عرق هل و یا گلاب هم استفاده کنید.
  • علاوه بر انار می‌توانید از میوه‌های دیگر مثل توت فرنگی، بلوبری، رزبری، هندوانه و … هم در طرز تهیه میلک شیک انار یا برای تزیین آن استفاده کنید.
  • میلک شیک انار را به صورت سرد و تازه در مهمانی‌ها و همچنین به عنوان صبحانه یا عصرانه می‌توانید سرو کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن میلک شیک انار

چه کار کنیم که میلک شیک انار غلیظ شود؟

برای اینکه میلک شیک شما بافت غلیظ داشته باشد:

  • دانه‌های انار بهتر است از قبل در فریزر گذاشته شوند تا یخ بزنند و بعد از پوره شدن، سفت شوند.
  • از بستنی، خامه یا ماست پرچرب غلیظ استفاده کنید. این مواد را هم بهتر است از قبل در فریزر بگذارید و بعد با بقیه مواد پوره کنید.
  • شیر را از نوع پرچرب انتخاب کنید. اگر شیر را به مدت ۱۰ دقیقه قبل در فریزر بگذارید، بهتر است.

چه کار کنیم که کالری میلک شیک انار کم شده و رژیمی شود؟

برای طرز تهیه میلک شیک انار رژیمی، از ماست کم چرب و شیر کم چرب یا شیر وگان استفاده کنید. اما این مواد را از قبل فریز کنید تا بافت میلک شیک، رقیق نشود.

 

کالابرگ الکترونیک