بهترین روش های کاهش وزن زنان میانسال بالای ۴۰ سال

بهترین روش های کاهش وزن زنان میانسال بالای ۴۰ سال


25 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کاهش وزن زنان میانسال

با افزایش سن و پشت سر گذاشتن سن ۴۰ سالگی کم کم سرعت و روند سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند و ذخیره چربی به خصوص در خانم‌ها در اطراف شکم و پهلوها زیاد می‌شود. در واقع اگر بخواهیم با شما رو راست باشیم باید بگوییم که کاهش وزن زنان میانسال بعد از ۴۰ سالگی کمی سخت می‌شود و نیاز به برنامه و اراده بیشتری دارد. در این مقاله می‌توانید بهترین روش ها و راهکارهای کاهش وزن زنان میانسال بالای ۴۰ سال و تغذیه صحیح در چهل سالگی را از سرویس  سلامت در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

 

تمرینات مخصوص کاهش وزن در میانسالی را آغاز کنید

 

تمرینات مخصوص کاهش وزن در میانسالی را آغاز کنید

 

یکی از تفاوت‌های کاهش وزن زنان میانسال با سنین جوانی این است که سوخت ساز کمتری دارند و برای سوزاندن کالری‌های اضافه باید زمان بیشتری صرف کنند. درست با شروع ۳۰ سالگی در هر ۵ سال مقداری از توده عضلانی بدن زنان تحلیل می‌رود و به جای آن چربی جایگزین می‌شود. زمانی که شما تمرینات کاهش وزن را انجام دهید، کالری بیشتری می‌سوزانید و از طرفی از پیر شدن و تحلیل بافت‌های عضلانی نیز جلوگیری می‌کنید.

 

 

برای کاهش وزن در میانسالی کالری‌های مصرفی خود را در طول روز یادداشت کنید

 

برای کاهش وزن در میانسالی کالری‌های مصرفی خود را در طول روز یادداشت کنید

 

یکی از بهترین روش‌ها برای لاغری سریع و کاهش وزن بدون عوارض و تغذیه در چهل سالگی این است که کالری هر چیزی را که می‌خورید، در یک دفترچه بنویسید. حساب کردن مقدار کالری مصرفی روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا عامل افزایش وزن و جلوگیری از کاهش وزن خودتان را پیدا کنید. مطالعات نشان داده است که افرادی که کالری‌های روزانه خود را یادداشت می‌کنند تا ۵۰ درصد بیشتر از سایر افراد وزن خود را کاهش می‌دهند.

 

 

برای تناسب اندام و کاهش وزن پیاده‌روی کنید

 

با مطالعه در مورد اصول و فواید پیاده‌روی به این نتیجه میرسید که یکی از بهترین راهکارهای کاهش وزن پیاده روی است بنابراین باید جزو برنامه‌های همیشگی افراد بالای ۴۰ سال باشد. این کار اولین قدم برای رسیدن به وزن ایده‌آل و داشتن بدنی سالم است. هر چقدر تحرک بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می‌سوزانید و لاغری سریع دور از ذهن نیست. از طرف دیگر مطالعات نشان می‌دهد وزرش و پیاده‌روی منظم می‌تواند احتمال ابتلا به پوکی استخوان را در افراد کاهش دهد و سلامت بدن و کاهش وزن کمک زیادی کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه 16 غذا با سویا برای ناهار و شام | انواع پلو، خورشت، خوراک

 

 

۱۶ ماده غذایی شگفت‌انگیز برای زیبایی صورت و تناسب اندام بانوان

 

 

یکی از راه های کاهش وزن زنان میانسال مصرف امگا ۳ است

 

غذاهای سرشار از امگا ۳ می‌تواند به کاهش وزن و لاغری سریع زنان میانسال کمک کند. مطالعاتی که روی رابطه امگا ۳ و چاقی انجام شده نشان داده است که غذاهای حاوی خواص امگا ۳ می‌تواند به کاهش وزن و حفظ آن کمک زیادی کند. از طرف دیگر مصرف این ماده موجب جلوگیری از حس گرسنگی می‌شود و فواید فوق‌العاده‌ای برای سلامت زنان بالای ۴۰ سال دارد و علائم مربوط به یائسگی را کاهش می‌دهد. مهم‌ترین خوراکی‌های حاوی امگا ۳ عبارت‌اند از:

 

*تخم کتان

*آواکادو و روغن آن

*آجیل‌ها و مغزها

*ماهی‌های چرب

 

 

مصرف فیبر را افزایش دهید تا علاوه بر کاهش وزن از نفخ معده در امان باشید

 

مصرف فیبر را افزایش دهید تا علاوه بر کاهش وزن از نفخ معده در امان باشید

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

تغییرات هورمونی در دوران میانسالی می‌تواند موجب ایجاد چاقی در شکم و پهلوها شود. اما شما می‌توانید با افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی خود راحت‌تر وزن اضافه خود را کاهش دهید و در لاغری شکم و پهلوها موفق باشید. تحقیقات نشان داده است که مصرف فیبر در طول ۸ هفته می‌تواند به طور محسوسی روی کاهش وزن در زنان بالای ۴۰ سال تأثیر بگذارد. از طرف دیگر مصرف فیبر به درمان نفخ شکم و مشکلات گوارشی مرتبط با تغییرات هورمونی کمک زیادی می‌کند و فواید بی‌نظیری برای بدن دارد.

 

 

 

مصرف شیرینی‌ها را کاهش دهید تا بدن سالمی داشته باشید

 

با کم کردن مصرف انواع شیرینی‌جات می‌توانید قدم بزرگی در کاهش وزن بردارید. محققان به این نتیجه رسیدند که بین مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی و افزایش چاقی و چربی در ناحیه شکم، ارتباط مشخصی وجود دارد و حذف شیرینی می‌تواند کمک زیادی به کاهش وزن زنان میانسال کند.

 

 

برای کاهش وزن در میانسالی یک روز در هفته تمرینات مربوط به پایین تنه انجام دهید

 

برای کاهش وزن در میانسالی یک روز در هفته تمرینات مربوط به پایین تنه انجام دهید

 

تنها اضافه کردن یک روز تمرین پایین تنه به تمرینات ورزشی شما می‌تواند تا حدود زیادی به سوزاندن کالری و کاهش وزن در ۴۰ سالگی کمک کند. مطالعات دانشگاه ملی چونگام نشان داده است که تنها یک روز در هفته تمرینات مربوط به بالاتنه انجام می‌دهند، راحت‌تر از سایر افراد وزن خود را کاهش می‌دهند و قدرت عضلانی بیشتری کسب می‌کنند.

 

 

شنا کنید و وزن کم کنید

 

شنا نقش مهمی در کاهش وزن دارد

 

شنا کردن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانی بعد از ۴۰ سالگی انجام دهید. اهمیت ورزش در آب به این دلیل است که این ورزش علاوه بر لاغری نقش مهمی بر قوی شدن عضلات دارد و در برابر سایر ورزش‌ها نیز آسیب کمتری به بدن وارد می‌کند.

 

 

 

برای کاهش وزن در میانسالی یک برنامه غذایی مشخص داشته باشید

 

حتما بخوانید  طرز تهیه کوکوی شیرین قزوین به 2 روش در فر و تابه

پیروی کردن از یک برنامه غذایی مشخص و خوردن غذا در یک ساعت مشخص می‌تواند به شما کمک کند تا از خوردن خوراکی‌های غیر ضروری در ساعات پراکنده اجتناب کنید و کمتر احساس گرسنگی را تجربه کنید.

 

 

چای سبز بنوشید

 

برای کاهش وزن در میانسالی چای سبز بنوشید

 

یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن زنان میانسال اضافه کردن چای سبز به برنامه غذایی آن‌ها است. مطالعات منتشر شده در مجلات معتبر نشان می‌دهد که خوردن چای سبز می‌تواند تا ۱۲ درصد سوخت و ساز چربی را در طول یک سال در بدن افزایش دهد و از طرفی انرژی بیشتری به فرد ببخشد.

 

 

بهترین انواع چای برای سلامتی و درمان انواع بیماری‌ها

 

 

کلسیم بیشتری مصرف کنید

 

اگر می‌خواهید سوخت و ساز بدنتان را بعد از ۴۰ سالگی افزایش دهید، بهتر است در طول روز از کلسیم بیشتری استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که زنان چاقی که کلسیم بیشتری مصرف می‌کنند و در طور روز ۳ وعده ماست یا مواد حاوی کلسیم می‌خورند، می‌توانند در طول یک سال به راحتی حدود ۵ کیلو از وزن خود را کاهش می‌دهند. از طرف دیگر مصرف کلسیم به افزایش قدرت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی و شکستگی استخوان در سنین بالا نیز کمک زیادی می‌کند.

 

 

 

غذاهای ارگانیک تاثیر زیادی در کاهش وزن زنان میانسال دارد

بهترین تغذیه برای کاهش وزن استفاده از محصولات ارگانیک است

 

یک برنامه کاهش وزن زنان مؤثر برای زنان بالای ۴۰ سال این است که بیشتر از غذاهای طبیعی و ارگانیک استفاده کنند. مواد غیر ارگانیک با اضافه کردن سموم مختلف به گیاهان موجب تغییر دادن سطح هورمون تیروئید در بدن می‌شود و ضمن ایجاد مشکلات تیروئید، وزن را افزایش می‌دهد.

 

 

زنان میانسال برای کاهش وزن از غلات کامل حاوی سبوس استفاده کنند

 

تغذیه در چهل سالگی نیاز به دقت بیشتری دارد. مصرف کربوهیدرات تصفیه شده تنها موجب بروز چاقی و بالا رفتن قند در بدن می‌شود. بهتر است از این پس از غلات حاوی سبوس استفاده کنید و با این کار به افزایش سلامت و روند لاغری‌ سریع کمک زیادی کنید.غلاتی نظیر برنج قهوه ای و جو دوسر و بلغور از بهترین گزینه هاست.با مطالعه در مورد خواص برنج قهوه‌ای برای لاغری به کاهش وزن خود تسریع ببخشید.

 

 

برای کاهش وزن آب بیشتری بنوشید

 

یکی از ترفندهای کاهش وزن ، نوشیدن آب فراوان است

 

خوردن آب یک راهکار ساده برای کاهش وزن زنان میانسال است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد نشان می‌دهد که افرادی که آب بیشتری در طول روز مصرف می‌کنند، احساس گرسنگی کمتری را تجربه می‌کنند و راحت‌تر وزن کم می‌کنند.

 

 

۸ ساعت در شبانه روز بخوابید

 

خوب خوابیدن یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی است که به طرز شگفت انگیزی روی لاغری سریع و اصولی تأثیر دارد. نتایجی که روی ۶۰۰۰۰ زن و در طول ۱۶ سال انجام شد، نشان داد که زنانی که کمتر از ۵ ساعت در شبانه روز می‌خوابند تا ۱۵ درصد از سایر افراد چاق‌تر می‌شوند. از طرف دیگر خواب خوب از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل نیز جلوگیری می‌کند.

 

 

منبع: eatthis

 

کالابرگ الکترونیک