طرز تهیه انواع ساندویچ نذری خوشمزه، راحت و اقتصادی + فیلم

طرز تهیه انواع ساندویچ نذری خوشمزه، راحت و اقتصادی + فیلم


9 تیر 1403 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع ساندویچ نذری خوشمزه، راحت و اقتصادی + فیلم

ساندویچ نذری چی بدم که هم خوشمزه باشه و هم ارزون؟ ساندویچ‌ها یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین انواع نذری‌های کم هزینه محرم در بین ایرانی‌ها هستند که به خاطر راحت‌تر بودن روش تهیه آنها و همچنین اقتصادی بودن، در ایستگاه‌های صلواتی یا نذری یا در مراسم‌های مذهبی از جمله ماه محرم، بین مردم به عنوان غذای نذری قسمت می‌شوند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به معرفی انواع ساندویچ نذری و روش تهیه آنها برای مراسم نذری محرم در لیست ایده های نذری محرم می‌پردازیم.

ساندویچ نذری چی بدم؟

ساندویچ نذری چی بدم؟

برای نذری میشه ساندویچ بدیم؟ بله، اگر شما هم برای نذری دادن، ساندویچ را انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که یکی از کم‌هزینه‌ترین و بهترین گزینه‌های نذری را برگزیده‌اید. ساندویچ‌ها هم برای بزرگسالان و هم کودکان به عنوان نذری جالب هستند و کمتر کسی دست رد به آنها می‌زند.

در ضمن می‌توانید در لیست انتخابی انواع ساندویچ نذری، هم ساندویچ‌های سرد و هم ساندویچ‌های گرم را قرار دهید. بنا بر بودجه‌ای که برای نذری‌تان در نظر گرفته‌اید و همچنین سلیقه‌ و راحتی خودتان می‌توانید از فهرست زیر کمک بگیرید و ساندویچ دلخواه خود را به صورت نذری، پخش کنید.

در ادامه چند ایده ساندویچ نذری را به شما آموزش می‌دهیم. در ضمن برای پیچیدن ساندویچ نذری هم از فویل آلومینیومی نازک یا سلفون می‌توانید استفاده کنید و دور آن یک نوار مشکی یا سبز و … ببندید که خیالتان بابت محفوظ ماندن مخلفات و نان ساندویچ راحت باشد.

برای تهیه انواع ساندویچ نذری برای مراسم مذهبی، مناسبت‌های عزا یا جشن، خیرات اموات و … به موادی مثل انواع نان، حبوبات از جمله نخود، گوشت مرغ، انواع سس، سوسیس و کالباس، کباب لقمه، سویا، سبزی کوکو، انواع ادویه، رب گوجه، تخم مرغ، کره، روغن، خیارشور، فویل آلومینیوم، فلافل نیمه آماده و … نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید این مواد را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید

 

۱- ساندویچ فلافل

ساندویچ فلافل برای نذری

یکی از نذری‌های کم هزینه و اقتصادی که به صورت ساندویچی سرو می‌شود، «ساندویچ فلافل» است. پایه اصلی فلافل، نخود است که پوره شده و با دستگاه فلافل‌زن، قالب زده و در روغن سرخ می‌شود. سپس فلافل‌ها در نان باگت یا لواش، با کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی، پیاز یا جعفری پیچیده و سرو می‌شود.

ساندویچ فلافل جزو نذری‌هایی است که هم سیر کننده است و هم هزینه زیادی برای درست کردن آن نیاز نیست متقبل شوید. حتی می‌توانید فلافل‌ها را به صورت نیمه آماده از سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ تهیه کرده و فقط در روغن سرخ کنید و با مخلفات دلخواه، در ساندویچ بپیچید. اگر هم می‌خواهید ساندویچ‌تان طعم فلافل جنوبی بدهد، سس‌های تند بندری را از قلم نیندازید.

در مقاله طرز تهیه فلافل لبنانی می‌توانید جزییات درست کردن این غذای خوشمزه را یاد بگیرید. کافی است روی لینک مقاله کلیک کنید.

۲- سوسیس بندری

ساندویچ سوسیس بندری، نذری ساده و ارزان
یکی دیگر از گزینه‌ها برای نذری که یک نذری جالب هم هست، «ساندویچ سوسیس بندری» است. این ساندویچ طرفداران پر و پا قرصی دارد و درست کردن آن هم خیلی راحت است. اجزای اصلی این ساندویچ، سوسیس آلمانی، رب گوجه، پیاز و گاهی سیب زمینی هستند که به آنها ادویه‌های معطر و تند و تیز هم اضافه می‌شود.

البته بعضی افراد به این ترکیبات، پنیر پیتزا و قارچ هم اضافه می‌‌کنند. برای اینکه یک ساندویچ بندری عالی درست کنید، کافی است سوسیس‌ها را خرد کنید و تفت دهید. پیاز داغ زیاد هم بگیرید و با سس گوجه و ادویه، همه مواد را با هم تفت دهید. در آخر هم سوسیس‌ها را در نان باگت یا نان لواش بریزید و سرو کنید. البته اگر می‌خواهید هزینه نذری را کمتر کنید پنیر و قارچ را حذف کنید.

ساندویچ بندری، معمولا ادویه‌های مخصوصی برای طعم‌دار کردن دارد که بهتر است برای خوشمزه شدن آن، در بندری بریزید تا کیفیت ساندویچ نذری‌تان چند برابر شود. اگر می‌خواهید ساندویچ سوسیس بندری را در حجم بالا درست کنید، باید اصول تهیه آن را بلد باشید.

برای راحتی کار می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری کلیک کرده و جزییات و نکات تهیه ساندویچ سوسیس بندری را دنبال کنید.

۳- یئر آلما ترکی

یئر آلما از انواع ساندویچ نذری ترکی ارزان و ساده
در میان انواع ساندویچ نذری خوشمزه و ارزان که به صورت گرم سرو می‌شود به خصوص در استان‌های آذری زبان، «یئر آلما» از همه مشهورتر است. این ساندویچ خوشمزه یکی از متداول‌ترین، محبوب‌ترین و ارزان‌ترین انتخاب‌های برای ساندویچ نذری است.

یئر آلما در اصل یک غذای خیابانی ارومیه‌ای هم هست. برای نان این ساندویچ، از نان سنگک استفاده شده و روی آن ترکیبی از تخم مرغ آبپز، سیب زمینی آبپز، سبزی خوردن و کره آب شده، ریخته می‌شود. برای درست کردن هر عدد ساندویچ ۱/۴ نان سنگک یا بیشتر، یک تخم مرغ آبپز، یک سیب زمینی آبپز متوسط و مقداری مخلفات در نظر بگیرید.

برای درست کردن و پیچیدن این ساندویچ ساده ارزان و راحت هم کافی است سیب زمینی و تخم مرغ آبپز را روی نان له کنید و با مخلفات بپیچید و سرو کنید. معمولا ساندویچ یئر آلما، با دوغ سرو می‌شود. شما هم می‌توانید به راحتی این ساندویچ را نذری بدهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۱۷ مدل غذاهای نونی برای افطار ساده و مهمانی + فیلم

۴- کباب لقمه

کباب لقمه برای نذری دادن
یکی دیگر از ساندویچ‌هایی که می‌توانید به عنوان نذری مناسبت‌های مذهبی یا خیرات انتخاب کنید، «ساندویچ کباب لقمه» است. همان طور که از اسم این ساندویچ معلوم است، کباب‌های لقمه‌ای کوچک در نان لواش یا باگت با سبزی و پیاز، پیچیده می‌شوند.

اگر می‌خواهید ساندویچ‌تان برای نذری در حجم زیاد به صرفه و اقتصادی شود و هزینه کمتری برای تهیه کباب لقمه صرف کنید، می‌توانید کباب لقمه با سویا یا کباب لقمه با مرغ درست کنید. به جای نان باگت هم نان لواش استفاده کنید که البته پرطرفدارتر هم هست و در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌شود.

برای مطالعه طرز تهیه کباب لقمه به روش‌های مختلف و درست کردن ساندویچ آن برای نذری، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

 

۵- ساندویچ ماکارونی

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی برای نذری
«ساندویچ ماکارونی» از قدیم در لیست ساندویچ‌های محبوب برای بچه‌ها و بزرگترها بوده و هنوز هم جای خود را حفظ کرده است. این ساندویچ با ماکارونی و مایه گوشت چرخ کرده، مایه ماکارونی با سویا یا ماکارونی بدون گوشت و با پنیر، پر می‌شود.

اگر می‌خواهید ساندویچ‌ ماکارونی‌تان برای نذری همه پسند باشد و حتی گیاهخواران هم از نذری شما لذت ببرند، مایه ساندویچ ماکارونی را با سویا درست کنید. این ساندویچ، ارزان‌تر از دیگر ساندویچ‌های ماکارونی هم پایتان می‌افتد. در ضمن خیلی هم خوشمزه است.

ساندویچ ماکارونی را هم می‌توانید در نان باگت و هم در نان لواش سرو کنید و با خیارشور، گوجه فرنگی و انواع سس مزه‌دار کنید.

برای آموزش جزییات طرز تهیه ساندویچ ماکارونی اصیل و قدیمی به روش ساندویچی می‌توانید روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۶- ساندویچ سالاد الویه

سالاد الویه یک ساندویچ با پایه سیب زمینی برای نذری
در میان انواع ساندویچ نذری، «ساندویچ سالاد الویه» را از قلم نیندازید. ساندویچ سالاد الویه یک ساندویچ با پایه سیب زمینی است که در آن مرغ، تخم مرغ، خیارشور و سس مایونز، مواد اصلی به حساب می‌آیند اما اگر می‌خواهید هزینه تهیه ساندویچ سالاد الویه کمتر شود، می‌توانید به جای مرغ، از انواع ژامبون یا ترکیب مرغ و ژامبون و به جای سس مایونز از ماست یا ترکیب ماست و سس مایونز استفاده کنید.

در هنگام سرو این ساندویچ اصلا نیازی نیست که نگران سرد یا گرم بودن آن باشید. چون اصولا ساندویچ سالاد الویه، یک ساندویچ سرد برای نذری و مناسبت‌های مختلف است و ماندگاری خوبی هم دارد و اتفاقا هر چه بیشتر بماند خوشمزه‌تر هم می‌شود پس می‌توانید از یک روز قبل آن را درست کنید و در یخچال نگهداری کنید. ساندویچ سالاد الویه را می‌توانید با نان باگت، نان تست، نان لواش و نان‌های دلخواه دیگر سرو کنید.

برای آموزش مراحل و جزییات خوشمزه شدن طرز تهیه سالاد الویه روی لینک مقاله آن کلیک کنید.

۷- ساندویچ کوکو سبزی

کوکو سبزی یک انتخاب عالی برای نذری‌های ماه محرم و صفر یا مناسبت‌های مذهبی

«کوکو سبزی» هم یک انتخاب عالی به صورت ساندویچ کوکو سبزی برای نذری‌های ماه محرم و صفر یا مناسبت‌های مذهبی است. برای تهیه «ساندویچ کوکو سبزی»، هم می‌توانید از سبزی کوکو تازه و هم سبزی کوکو خشک استفاده کنید.

اگر می‌خواهید صفر تا صد درست کردن ساندویچ کوکو سبزی را خودتان به عهده بگیرید، می‌توانید سبزی کوکو شامل گشنیز، جعفری، شوید، تره و سیر را خودتان بخرید، تمیز کنید، بشویید، آبکش و بعد خرد کنید. اگر هم فرصت کافی ندارید از سبزی کوکو منجمد یا تازه و آماده فروشگاهی استفاده کنید.

در قدم بعد، مایه کوکو را با تخم مرغ و ادویه‌هایی مثل فلفل سیاه و زردچوبه تهیه کرده و بعد مایه کوکو سبزی را سرخ کنید. به همین راحتی کوکو سبزی را می‌توانید درست کنید. در اصل کوکو سبزی، یکی از آسان‌ترین کوکوهایی است که در زمان کوتاهی هم آماده می‌شود. در ضمن برای نذری هم بسیار به‌صرفه است.

برای نذری دادن کوکو سبزی، چند تکه یا برش از کوکو سبزی را می‌توانید در نان لواش بپیچید سرو کنید. نان باگت یا نان تست هم گزینه‌های خوبی برای ساندویچی کردن کوکو سبزی هستند. اگر هم می‌خواهید ساندویچ کوکویتان پرملات‌تر باشد، می‌توانید به همراه کوکو سبزی، در ساندویچ برش‌های نازک خیارشور و گوجه فرنگی هم بگذارید و سرو کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

شما می‌توانید برای آموزش درست کردن کوکو سبزی روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو سبزی کلیک کنید.

۸- سمبوسه سیب زمینی

سمبوسه سیب زمینی برای نذری

دنیای سمبوسه‌ها بسیار متنوع است. سمبوسه گوشت، سمبوسه عدس، سمبوسه مرغ و … همگی جزو سمبوسه‌های محبوب هستند. سمبوسه‌ها به قدری طرفدار دارند که به عنوان نذری سریع و ساده هم سرو می‌شوند. در میان انواع سمبوسه، سمبوسه سیب زمینی، برای نذری دادن هم به صرفه‌تر است و هم روش تهیه آن آسان‌تر است.

برای درست کردن سمبوسه سیب زمینی، باید سیب زمینی‌ها را آبپز کنید و پوست بگیرید. بعد آنها را بکوبید و با سبزی‌های معطر مثل جعفری و تره، و ادویه‌های دلخواه مخلوط کنید. بعد مایه سمبوسه را در نان لواش یا هر نان نازک دیگر و حتی خمیر‌های نازک آماده مثل خمیر یوفکا بپیچید و به صورت مثلثی یا رولی بپیچید.

در آخر هم سمبوسه‌ها را سرخ کنید. اگر می‌خواهید برای نذری سمبوسه سیب زمینی بدهید، خیالتان راحت است که حتی کسانی که ممنوعیت خوردن گوشت دارند یا گیاهخوار هستند، می‌توانند از نذری خوشمزه و گرم شما لذت ببرند. در ضمن، بچه‌ها هم سمبوسه سیب زمینی را خیلی دوست دارند. پس بهتر است نذری را در حجم زیاد درست کنید چون حتما همه از آن استقبال می‌کنند.

حتما بخوانید  طرز تهیه کتلت آلمانی فریکادله مرحله به مرحله به روشی ساده

برای آموزش جزییات تهیه و پیچیدن سمبوسه سیب زمینی و مشاهده فیلم آموزش طرز تهیه آن، می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی کلیک کنید.

 

۹- ساندویچ کوکو سیب زمینی

ساندویچ کوکو سیب زمینی، یک نذری ساندویچی ساده و ارزان،

ساندویچ نذری برای ۱۰۰ نفر چی درست کنم؟ یک نذری ساندویچی ساده و ارزان، «ساندویچ کوکو سیب زمینی» است. اتفاقا تدارکات و مراحل درست کردن کوکو سیب زمینی از همه کوکوها آسان‌تر است.

شما هم می‌توانید این کوکو را با سیب زمینی خام و هم با سیب زمینی آبپز درست کنید. برای ساندویچ کردن آن هم انواع نان، از نان باگت گرفته تا نان لواش و نان تست را می‌توانید به کار ببرید.

خوشبختانه هیچ کس دست رد به ساندویچ کوکو سیب زمینی نمی‌زند، چون هم خوشمزه و هم سیرکننده است. این ساندویچ را بچه‌‌ها هم خیلی دوست دارند. حتی می‌توانید در این ساندویچ از مخلفات مختلفی مثل برش‌های خیارشور، گوجه فرنگی، سبزی خوردن و کاهو هم استفاده کنید تا خوشمزه‌تر و مجلسی‌تر شود.

بسته به اندازه ساندویچ‌تان می‌توانید ۲ تا هر چند تا کوکو که بخواهید، در ساندویچ‌تان بگذارید و آن را بپیچید و نذری بدهید. به همین سادگی!

برای آموزش جزییات و مراحل طرز تهیه کوکو سیب زمینی به زبان و روش ساده، می‌توانید روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۰- ساندویچ هات داگ

ساندویچ هات داگ شیک و لاکچری برای نذری
برای نذری دادن، «ساندویچ هات داگ» هم گزینه عالی و شیکی به حساب می‌آید. درست کردن این ساندویچ بسیار آسان است و وقت بسیار کمی می‌گیرد. کافی است هات داگ را به صورت درسته یا برش زده از وسط در روغن سرخ کنید و در نان باگت بگذارید. سپس با کاهو، گوجه فرنگی، خیارشور، سبزیجات و سس دلخواه سرو کنید. برای کم کردن هزینه نذری سس را می‌توانید حذف کنید.

ساندویچ هات داگ معمولا به صورت گرم سرو می‌شود و اگر می‌خواهید ساندویچ کوچک درست کنید، می‌توانید یک ساندویچ را به دو قسمت تقسیم کنید تا تعداد بیشتری ساندویچ نذری بدهید.

اگر می‌خواهید با طرز تهیه ساندویچ هات داگ آشنا شوید، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۱- انواع ساندویچ مرغ سرد و گرم

طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ سرد و گرم برای نذری

«ساندویچ مرغ» هم جزو انواع ساندویچ نذری سرد و گرم پرطرفدار است. در واقع می‌توانید از مرغ به روش‌های مختلفی برای تهیه ساندویچ استفاده کنید. انواع ساندویچ مرغ سرد و گرم، ساندویچ مرغ ریش ریش و ترکیب ساندویچ مرغ با سبزیجات مختلف، اضافه کردن انواع سس مثل سس مایونز به ساندویچ مرغ یا تهیه ساندویچ مرغ با چرخ کرده مرغ مثل «همبرگر مرغ» گزینه‌های متنوعی هستند که می‌توانید برای درست کردن ساندویچ مرغ برای نذری ساندویچ سرد و گرم در نظر داشته باشید.

اگر می‌خواهید هزینه درست کردن ساندویچ مرغ برای نذری دادن را کاهش دهید می‌توانید از مخلفاتی مثل قارچ و سبزیجات مختلف در ترکیب ساندویچ استفاده کنید که مقدار گوشت مرغ را در صورت تمایل کمتر کنید، گوجه فرنگی و خیارشور در برش‌های نازک را از قلم نیندازید و البته می‌توانید از نان سنتی نانوایی مثل لواش یا تافتون به جای نان باگت هم استفاده کنید.

برای مطالعه طرز تهیه انواع ساندویچ سرد و گرم مرغ روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع ساندویچ نذری

ساندویچ سرد برای نذری چی درست کنم؟

برای نذری می‌توانید انواع ساندویچ سرد مثل نون و پنیر و سبزی یا خیار، ساندویچ سالاد الویه، انواع ساندویچ مرغ سرد، ساندویچ ژامبون مرغ یا گوشت، یئر آلما و … را تهیه کنید.

ساندویچ نذری گرم چی بدیم؟

به عنوان ساندویچ‌های گرم برای نذری می‌توانید ساندویچ بندری، ساندویچ ماکارونی، انواع ساندویچ مرغ گرم، ساندویچ فلافل، کباب لقمه، هات داگ و … را برای نذری دادن، انتخاب کنید.

 

محصولات مرتبط