۲ طرز تهیه ساندویچ ماکارونی ساده و پنیری به سبک قدیمی + فیلم

۲ طرز تهیه ساندویچ ماکارونی ساده و پنیری به سبک قدیمی + فیلم


5 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ساندویچ ماکارونی ساده
فهرست محتوا پنهان

ساندویچ ماکارونی یکی از معقول‌ترین و راحت‌ترین گزینه‌ها برای یک غذای مقوی و فست فودی در منوی شام و ناهار برای بچه‌ها و بزرگترها است. اگر تا حالا ساندویچ ماکارونی را فقط در ساندویچی‌های قدیمی خورده‌اید، وقت آن است که خودتان یک ساندویچ خانگی با ماکارونی به سبک بازاری درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه ساندویچ ماکارونی به ۲ روش ساده و پنیری را به شما آموزش خواهیم داد. فیلم طرز تهیه مایه ماکارونی را هم تماشا کنید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ ماکارونی با گوشت چرخ کرده (برای ۶ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماکارونی رشته‌ای یا فرمی ۱ بسته
گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
قارچ ۱۰ عدد درشت
پیاز ۱ عدد بزرگ
رب گوجه ۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد بزرگ
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر آویشن و پودر سیر به مقدار لازم
نان باگت ۶ عدد یا بیشتر
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

مواد لازم برای تزیین و سرو ساندویچ ماکارونی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سس فلفل قرمز یا کچاپ به مقدار دلخواه
خیارشور به مقدار دلخواه
کاهوی خرد شده به مقدار دلخواه
جعفری و پیازچه تازه به مقدار دلخواه

 

میزان کالری در ۱۰۰ گرم ساندویچ ماکارونی: ۳۵۰ کالری
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت مواد ساندویچ ماکارونی: ۶۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه ساندویچ ماکارونی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی ساده با قارچ و گوشت چرخ کرده

ساندویچ ماکارونی را می‌توانید به عنوان یک غذای خوشمزه در مهمانی و تولد، به عنوان وعده غذایی در کمپ و پیک نیک، یا یک میان وعده سرو کنید. طرز تهیه ساندویچ ماکارونی با سویا هم مشابه تهیه آن با گوشت چرخ کرده است، فقط به جای گوشت چرخ کرده از سویا خیس کرده و آبکش شده استفاده می‌شود. برای درست کردن ساندویچ ماکارونی با گوشت چرخ کرده و قارچ، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مایه ماکارونی را آماده کنید

مثل زمانی که می‌خواهید ماکارونی با گوشت چرخ کرده درست کنید، در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ ماکارونی به روش قدیمی، ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس در یک تابه کمی روغن بریزید و پیازها را در آن سرخ کنید تا سبک شود. زردچوبه، فلفل، پودر آویشن، پودر سیر و نمک را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی آن‌ها گرفته شود. بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. فلفل دلمه‌ای را هم خرد کرده و به گوشت اضافه کنید.
برای خرید ادویه‌های معطر مثل زردچوبه، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر سیر و نمک، پیاز داغ منجمد و گوشت چرخ کرده می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه بامیه خانگی بدون قیف و ماسوره و گلوکز با طعم قنادی

مرحله دوم: رب گوجه و قارچ را به مایه ماکارونی اضافه کنید

در این مرحله اجازه دهید روی حرارت ملایم، گوشت با ادویه‌ها مزه‌دار و سرخ شود. در این فاصله، در یک تابه جدا، روغن بریزید و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید. این کار باعث می‌شود، رب کاملا رنگ باز کند و طعم خامی ندهد. بعد از آماده شدن گوشت چرخ کرده، قارچ‌های شسته و خرد شده را اضافه کنید. حرارت را روی حالت متوسط بگذارید تا آب قارچ بخار شود. سپس رب گوجه فرنگی سرخ شده را به تابه حاوی گوشت، اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سس یا مایه ماکارونی کاملا بپزد.

برای خرید رب گوجه فرنگی، قارچ، روغن مایع و روغن جامد و نیمه جامد، می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: ماکارونی را در آب جوش بریزید

در فاصله‌ای که سس ماکارونی در حال پختن و آماده شدن است، در یک قابلمه به اندازه کافی، آب بریزید و روی حرارت بالا قرار دهید تا آب بجوشد. کمی زردچوبه به آب اضافه کنید تا رنگ ماکارونی‌ها خوشرنگ شود. سپس ماکارونی‌های رشته‌ای را بدون خرد کردن در قابلمه آب جوش بریزید. حدود ۷ دقیقه (یا بر اساس دستورالعمل روی پاکت ماکارونی) ماکارونی‌ها را بجوشانید تا نرم شوند ولی شل نباشند.
ماکارونی رشته‌ای یا اسپاگتی و ماکارونی فرمی را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: ماکارونی را دم کنید

ماکارونی‌ها را آبکش کنید و اگر چسبیده بودند، زیر آب سرد، رشته‌ها را جدا کنید. سپس کف قابلمه را ته دیگ دلخواه بگذارید و یک لایه ماکارونی بریزید. روی ماکارونی یک لایه سس ماکارونی بریزید. لایه‌ها را به همین شکل تکرار کنید تا ماکارونی و سس تمام شود. لایه آخر باید ماکارونی باشد. درب قابلمه را ببندید (دور درب قابلمه دم‌کنی بپیچید). حرارت را کم کنید و ۳۰ الی ۳۵ دقیقه صبر کنید تا ماکارونی بپزد و دم بکشد.

مرحله پنجم: مواد ساندویچ ماکارونی را آماده کنید

در این فاصله جعفری و پیازچه را بشویید و خرد کنید. خیارشور و کاهوها را هم خرد کنید. در صورت دلخواه، سس کچاپ را هم کنار بگذارید تا روی ساندویچ بریزید. نان‌های باگت را از سمت بالا برش بزنید و آماده کنید.

در صورت تمایل نان باگت، پیازچه و سس کچاپ را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله آخر: ساندویچ ماکارونی را آماده و سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه ساندویچ ماکارونی، ماکارونی‌ که آماده شد، آن‌ را هم بزنید تا سس و ماکارونی با هم مخلوط و یکدست شوند. سپس ماکارونی‌ها را در نان باگت بریزید و با موادی که در مرحله قبل آماده کردید، تزیین و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: فوت و فن های قرمز و خوشرنگ شدن ماکارونی

مواد لازم برای تهیه ساندویچ ماکارونی بدون گوشت (برای ۶ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماکارونی فرمی ۱ بسته
پنیر موزارلا ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر پارمسان ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد ۱۰۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۱ لیتر (ترجیحا پرچرب)
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
کاهو به مقدار دلخواه
نان باگت ۴ عدد یا بیشتر
حتما بخوانید  طرز تهیه مارمالاد گیلاس به ۲ روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

 

میزان کالری در ۱۰۰ گرم ساندویچ ماکارونی پنیری: ۳۷۰ کالری
زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
زمان مورد نیاز برای پخت ساندویچ ماکارونی پنیری: ۶۰ دقیقه

مراحل تهیه ساندویچ ماکارونی پنیری

برای تهیه ساندویچ ماکارونی با پنیر پیتزا، می‌توانید به جای سس کچاپ و رب گوجه فرنگی از پنیر پیتزا استفاده کنید. به این مدل ساندویچ ماکارونی، ساندویچ مک اند چیز هم می‌گویند. مراحل تهیه این ساندویچ پنیری را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: سس ماکارونی را آماده کنید

برای اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ ماکارونی یا پنیر، یک قابلمه را روی حرارت بگذارید. کره را در آن بیندازید و بعد از ذوب شدن، آرد را به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ آرد کمی تغییر کند. سپس شیر را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل و نصف پنیر پارمزان و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. اجازه دهید پنیرها ذوب شود و سس یکدستی داشته باشید.

برای خرید پنیر موزارلا، پنیر پارمسان، شیر، آرد و کره می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: ماکارونی را آماده کنید

در یک قابلمه، مقداری آب بریزید تا جوش بیاید و ماکارونی فرمی را در آن بریزید. اجازه دهید ماکارونی‌ها، نرم شوند و بعد آن را آبکش کنید. سپس بقیه پنیر پیتزا و پارمسان را به سس اضافه کنید. یک لایه ماکارونی آبکش شده را در ظرف مخصوص فر که با روغن زیتون چرب کرده‌اید، بریزید و یک لایه از سسی که آماده کرده بودید را روی آن بریزید. دوباره لایه ماکارونی و لایه سس را تکرار کنید تا مواد تمام شوند. ظرف را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا ماکارونی با پنیر آماده شود.

روغن زیتون را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله آخر: ساندویچ ماکارونی پنیری را آماده کنید

بعد از پختن ماکارونی، نان باگت را از بالا باز کنید و خمیر آن را بیرون بیاورید. سپس ماکارونی با پنیر را از فر بیرون بیاورید و در نان بریزید و روی آن را با کاهوی خرد شده یا سبزیجات تازه معطر و سس دلخواه، تزیین و سرو کنید.

نکته: برای درست کردن ساندویچ ماکارونی پنیری می‌توانید ساندویچ را به همان روش اول با گوشت چرخ کرده و ماکارونی آماده کنید. سپس مقداری پنیر پیتزا روی ماکارونی بریزید و به مدت ۵ دقیقه در فر بگذارید تا پنیر روی ساندویچ ماکارونی آب شود و به خورد ساندویچ برود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماکارونی با گوشت مرغ

سوالات متداول

از چه نانی برای طرز تهیه ساندویچ ماکارونی قدیمی استفاده می‌شود؟

از چه نانی برای طرز تهیه ساندویچ ماکارونی قدیمی استفاده می‌شود؟

متداول‌ترین نان برای تهیه ساندویچ ماکارونی، نان باگت است. اما می‌توانید از نان لواش، نان تست یا نان پیتا هم برای تهیه ساندویچ ماکارونی ساده یا ساندویچ ماکارونی پنیری استفاده کنید.

پنیر مورد استفاده در طرز تهیه ساندویچ ماکارونی پنیری چیست؟

از پنیر پیتزا، پنیر موزارلا و پنیر پارمسان می‌توانید در ساندویچ ماکارونی فست فودی با پنیر استفاده کنید. البته پنیر پارمسان حالت کشدار زیادی به ساندویچ نمی‌دهد ولی طعم آن را بهتر می‌کند. اگر می‌خواهید ساندویچ‌تان خیلی کشدار شود، مقدار پنیر موزارلا را بیشتر کنید.

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی بدون گوشت و با سویا چگونه است؟

برای درست کردن ساندویچ ماکارونی با سویا به سبک بازاری ابتدا مایه ماکارونی با سویا را درست کنید و سپس سایر مراحل را طبق دستورات گفته شده در بالا انجام دهید.

 

کالابرگ الکترونیک