۲ طرز تهیه براونی توت فرنگی ساده و شکلاتی با بافت نرم و خوشمزه

۲ طرز تهیه براونی توت فرنگی ساده و شکلاتی با بافت نرم و خوشمزه


16 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه براونی توت فرنگی ساده و شکلاتی با بافت نرم و خوشمزه
فهرست محتوا پنهان

چطور براونی توت فرنگی درست کنم؟ براونی یک شیرینی اصالتا فرانسوی است که بافتی بین کیک و بیسکویت دارد. در اصل براونی‌ها نوعی کیک خیس هم شناخته می‌شوند که معمولا در آنها از شکلات استفاده می‌شود. در میان انواع براونی‌ها، براونی‌های میوه‌ای بسیار محبوب هستند. براونی توت فرنگی شکلاتی و ساده، جزو دسرهای جذاب با توت فرنگی هستند که می‌توانید با توت فرنگی‌های تازه و رسیده و آرد سفید یا پودر کیک آماده درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه براونی توت فرنگی به ۲ روش شکلاتی و ساده و نکات تهیه و خوشمزه شدن آن را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه براونی شکلاتی توت فرنگی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد سفید ۱۲۵ گرم
شکر قهوه‌ای ۱۷۵ گرم
پودر کاکائو ۵۰ گرم
شکلات تلخ ۲۰۰ گرم
کره ۱۲۵ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری
تخم مرغ ۳ عدد

 

مواد لازم برای لایه کرم پنیری براونی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر خامه ۳۰ گرم
ماست یونانی ۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۵۰۰ گرم
شکر سفید ۳ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل به میزان دلخواه

 

مواد لازم برای تهیه سس توت فرنگی براونی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
توت فرنگی تازه یا منجمد ۲۰۰ گرم
شکر ۱ و نیم قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت براونی توت فرنگی شکلاتی: ۲۰ تا ۲۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه براونی توت فرنگی با شکلات

مراحل طرز تهیه براونی توت فرنگی با شکلات

دسر با توت فرنگی چی درست کنم؟ برای طرز تهیه کیک براونی توت فرنگی شکلاتی به عنوان یک دسر با توت فرنگی باید لایه‌ها به ترتیب درست کنید و با هم بپزید. در ادامه مراحل طرز تهیه براونی توت فرنگی را دنبال کنید.

مرحله اول: وسایل شیرینی را آماده کنید

در ابتدا برای تهیه براونی میوه‌ای توت فرنگی، فر را روشن و روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس یک قالب مستطیلی (ابعاد ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متری) را آماده کنید که دیواره‌های آن کمی بلند باشد. کف قالب را کاغذ روغنی بیندازید یا با مقداری روغن چرب کنید.

مرحله دوم: سس توت فرنگی را‌ آماده کنید

در این مرحله، توت فرنگی‌ها را به خوبی بشویید و کلاهک آنها را جدا کنید. توت فرنگی‌ها را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. ۱ و نیم قاشق غذاخوری شکر را هم اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا شکر به خورد توت فرنگی‌ها برود و توت فرنگی‌ها آب بیندازند.

بعد از ۲۰ دقیقه، قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید تا بپزد و نرم شود. می‌توانید به جای پختن، فقط توت فرنگی‌ها را در غذاساز یا مخلوط‌کن پوره کنید و شکر را به آن بیفزایید.

از توت فرنگی منجمد به جای توت فرنگی تازه هم می‌توانید استفاده کنید. در این صورت صبر کنید تا یخ توت فرنگی‌ها آب شود بعد آن‌ها را پوره کنید.

شکر را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به 2 روش چیپسی و کاراملی

مرحله سوم: کره و شکلات را بن ماری کنید

در یک کاسه استیل یا ظرف مناسب دیگر، کره و شکلات تخته‌ای تلخ را بریزید و روی حرارت غیر مستقیم مثل روی سطح آب در حال جوش کتری یا سماور یا بخار آب بگذارید تا کاملا ذوب شوند، به این روش بن ماری کردن می‌گویند. کره و شکلات ذوب شده را با هم ترکیب کنید و از روی حرارت بردارید. ظرف را کنار بگذارید تا مواد خنک شوند.

برای خرید انواع کره حیوانی یا گیاهی و شکلات می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: مواد را با همزن بزنید

در این مرحله از طرز تهیه براونی توت فرنگی شکلاتی، تخم مرغ‌ها را در یک کاسه نسبتا بزرگ بشکنید. وقتی از سالم بودن آنها مطمئن شدید، شکر قهوه‌ای و ۱ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و با چنگال به هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. این ترکیب را کنار بگذارید.

برای خرید تخم مرغ می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: مواد خشک را اضافه کنید

سپس آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را در الک بریزید و ۳ بار، این مواد خشک را الک کنید تا همه ناخالصی‌های آن‌ها گرفته شود. این کار به لطیف‌‌تر شدن بافت براونی توت فرنگی هم کمک زیادی می‌کند. این ترکیب مواد خشک را طی ۳ مرحله، به مایه کیک اضافه کنید و هر بار مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله ششم: مایه براونی را در قالب بریزید

بعد از آماده کردن مایه براونی،‌ آن را در قالبی که کف آن کاغذ روغنی انداخته‌اید، بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید. چند بار کف قالب را به سطح بکوبید تا حباب‌های آن خارج شود. سپس قالب را در طبقه وسط فر، به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید تا کیک کاملا بپزد.

مرحله هفتم: مایه پنیری را درست کنید

در فاصله‌ای که براونی در حال پختن است، پنیر ماسکارپونه را در یک کاسه مناسب بریزید و به آن ماست یونانی، شکر، پودر خامه و عصاره وانیل را اضافه کنید. همه مواد را با همزن کاملا هم بزنید یا در غذاساز بریزید و هم بزنید تا یک مایه کرمی نرم و لطیف به دست بیاید.

در صورت تمایل می‌توانید پنیر ماسکارپونه و ماست یونانی را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله آخر: سس و کرم پنیری را روی براونی بریزید

بعد از اینکه کیک پخت و روی آن براق شد، قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای آشپزخانه بگذارید تا از دما بیفتد و سرد شود. سپس یک لایه از مایه کرم پنیری را روی کیک بریزید و یا لیسک پهن کنید تا صاف شود. یک لایه هم سس توت فرنگی بریزید و صاف کنید. با چاقوی تیز، براونی توت فرنگی را به صورت مکعبی برش بزنید و آن را در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان!

مواد لازم برای تهیه براونی توت فرنگی بدون شکلات

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر آماده کیک (طعم توت فرنگی) ۱ بسته (۴۳۰ گرم)
روغن نباتی ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره بدون نمک ۲ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری
پنیر خامه‌ای ۱۱۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد درشت

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت براونی توت فرنگی ساده: ۲۰ تا ۲۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه براونی توت فرنگی ساده با پودر کیک آماده

مراحل طرز تهیه براونی توت فرنگی ساده با پودر کیک آماده

یک روش جذاب برای تهیه براونی توت فرنگی، استفاده از پودر کیک توت فرنگی آماده است. در این صورت، رنگ براونی شما، صورتی می‌شود، البته می‌توانید برای پررنگ‌تر شدن، مقداری پودر رنگ خوراکی یا ژله‌ای و حتی پودر لبو (طرز تهیه پودر لبو) هم به مایه کیک براونی اضافه کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه براونی توت فرنگی بدون شکلات را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد براونی را آماده کنید

ابتدا فر را روشن و روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. پنیر و کره را هم از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند و نرم شوند. کف یک قالب فلزی مستطیلی یا مربعی را هم کاغذ روغنی بیندازید و کنار بگذارید.

حتما بخوانید  معرفی 10 دمنوش و چای برای پیشگیری از سرماخوردگی

سپس به سراغ آماده کردن مایه براونی توت فرنگی بروید. در یک کاسه، پودر کیک، روغن، وانیل و آب را بریزید و تخم مرغ را در آن بشکنید. با یک قاشق، شروع به هم زدن مواد کنید تا حالت خمیری بگیرد و کاملا یکدست و آماده شود.

برای خرید انواع روغن می‌توانید از فروشگاه‌‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید

مرحله دوم: براونی را بپزید

وقتی مایه براونی را درست کردید، آن را در قالب بریزید و سطح براونی را با لیسک صاف کنید. قالب را در فر گرم شده بگذارید و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید تا بپزد. برای تست پخته شدن، یک خلال دندان را در کیک فرو کنید. اگر از مایه براونی به آن نچسبید، یعنی براونی پخته است.

مرحله سوم: مایه کرمی را درست کنید

در حین پخت براونی، پنیر و کره نرم شده با همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط شده و رد همزن روی آن بیفتد. بعد شکر و نمک را به آن بیفزایید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم: مایه کرمی را روی براونی بریزید

در آخر، وقتی کیک براونی توت فرنگی پخت، آن را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط بگذارید تا خنک شود. سپس از مایه کرمی روی سطح آن بریزید و با لیسک صاف کنید. می‌توانید برش‌های توت فرنگی تازه هم روی براونی بگذارید. براونی توت فرنگی را با چاقوی تیز، به اندازه‌های دلخواه برش بزنید و سرو کنید. نوش جان!

تخفیفات لبنیات افق کوروش

نکات مهم در طرز تهیه کیک براونی توت فرنگیفوت و فن‌های طرز تهیه کیک براونی توت فرنگی

  • به جای پنیر ماسکارپونه می‌توانید از خامه ساده صبحانه یا از پنیرهای خامه‌ای دیگر که طعم شور ندارند، استفاده کنید. خامه ساده را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.
  • در مایه براونی توت فرنگی، از خمیر مایه استفاده نمی‌شود و مایه کیک حجیم نمی‌شود. به همین دلیل نیاز به استراحت کردن هم ندارد.
  • معمولا براونی توت فرنگی در قالب‌های مستطیلی درست می‌شود.
  • بهترین راه برای بریدن براونی این است که صبر کنید براونی کاملا خنک شود و از یک چاقوی داغ، چاقوی پلاستیکی یا یک چاقوی معمولی که با آب خیس کرده‌اید، استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که براونی‌ توت فرنگی به خاطر بافت خیسی که دارد، بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه که از فر بیرون آوردید، قسمت وسط آن هنوز با همان حرارتی که در آن موجود است، به پختن ادامه می‌دهد. بنابراین همان لحظه آن را برش نزنید. همچنین زیاد در فر نگذارید چون بیش از حد می‌پزند و خشک و شکننده می‌شوند.
  • مدت زمان ماندگاری براونی‌ توت فرنگی، به مدت ۳ تا ۴ روز در ظرف دربسته در دمای محیط و به مدت ۱ هفته در یخچال است. اما می‌توانید براونی خود را تا ۳ ماه در فریزر هم نگه ‌دارید و قبل از سرو، آن را یخ‌زدایی کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن براونی توت فرنگی

چرا براونی توت فرنگی شکننده و سفت می‌شود؟

براونی‌ توت فرنگی بعد از بیرون آوردن از فر تا چند دقیقه به پختن خود ادامه می‌دهد. بنابراین برای مدت طولانی در فر نگذارید چون این کیک خیس، بیش از حد می‌پزد و خشک و شکننده می‌شود.

چرا براونی توت فرنگی پف نمی‌کند؟

در کل براونی‌ها جزو شیرینی‌هایی نیستند که حجیم شوند و پف کنند. همچنین در آنها، از موادی مثل جوش شیرین هم استفاده نمی‌شود. البته برای جمع شدن مایه براونی توت فرنگی، از بیکینگ پودر می‌توان استفاده کرد. بنابراین اگر براونی شما پف هم نکرد، کارتان را درست انجام داده‌اید.

فرق براونی توت فرنگی و کیک توت فرنگی چیست؟

تفاوت براونی و کیک توت فرنگی، در میزان استفاده از شکر، کره و آرد است. در براونی معمولا از جوش شیرین استفاده نمی‌شود، به همین خاطر خیلی پف نمی‌کنند. از طرفی، در براونی‌ها از شکلات بیشتری نسبت به کیک‌های شکلاتی استفاده می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک